Genres / Rock / Het Rock Album van de Week
zoeken in:
0
shadowboxer
geplaatst: 28 augustus 2012, 12:09 uur
Heb Ramona Falls ook geluisterd en vind het wel fijn klinken. Ligt eigenlijk niet in mijn straatje, maar zo tijdens het nutteloos uren maken in huis staat het wel lekker op. I Say Fever en Russia zijn wel de twee smaakmakers. De rest is lang niet zo catchy. Typische drie sterren plaat voor mij.
Andere twee platen komen nog.
Andere twee platen komen nog.
0
geplaatst: 30 augustus 2012, 13:31 uur
Ozric net een pm gestuurd.
Mocht er vanavond nog niks gepost zijn door hem, wil Cornucopia dan zijn plek innemen?
Mocht er vanavond nog niks gepost zijn door hem, wil Cornucopia dan zijn plek innemen?
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 30 augustus 2012, 13:40 uur
Was het helemaal vergeten.
Even teruggrijpend op Coheed & Cambria: ik vind de band niet goed. Dus zal me er niet zo snel aan wagen.
Goed, nu mijn contributie.
Even teruggrijpend op Coheed & Cambria: ik vind de band niet goed. Dus zal me er niet zo snel aan wagen.
Goed, nu mijn contributie.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 30 augustus 2012, 13:50 uur
Cry of Love - Brother (1992)

Cry of Love is een jaren negentig southern rock/bluesrock band met als bekendste lid de later The Black Crowes-gitarist Audley Freed.
De band was in 1991 opgericht en deze plaat (hun debuut) was geproduceerd door John Custer.
De single Peace Pipe was nog een grote hit.
De band speelde na deze plaat ook nog eens op Monsters of Rock, dus ze hadden groot kunnen worden.
Helaas was grunge en alt.rock veel hipper dan dit.
De band bestaat al lang niet meer en alleen Audley Freed heeft nog het één en ander gedaan.
Ook bassist Robert Kearns duikt hier en daar in bandjes op.
De muziek van Brother kenmerkt zich als een rauwe variant op de southern rock met veel blues maar ook wat country invloeden.
Geen gebullshit, veel riffs, solo's en working-class hero-teksten.
Enigszins vergelijkbaar met Black Crowes, Gov't Mule en Steepwater Band...
Hier wat clips:

Cry of Love is een jaren negentig southern rock/bluesrock band met als bekendste lid de later The Black Crowes-gitarist Audley Freed.
De band was in 1991 opgericht en deze plaat (hun debuut) was geproduceerd door John Custer.
De single Peace Pipe was nog een grote hit.
De band speelde na deze plaat ook nog eens op Monsters of Rock, dus ze hadden groot kunnen worden.
Helaas was grunge en alt.rock veel hipper dan dit.
De band bestaat al lang niet meer en alleen Audley Freed heeft nog het één en ander gedaan.
Ook bassist Robert Kearns duikt hier en daar in bandjes op.
De muziek van Brother kenmerkt zich als een rauwe variant op de southern rock met veel blues maar ook wat country invloeden.
Geen gebullshit, veel riffs, solo's en working-class hero-teksten.
Enigszins vergelijkbaar met Black Crowes, Gov't Mule en Steepwater Band...
Hier wat clips:
0
geplaatst: 30 augustus 2012, 16:40 uur
De muziek in de filmpjes klinkt op het eerste gehoor niet verkeerd.
Eens op zoek gaan naar dit album.
Eens op zoek gaan naar dit album.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 30 augustus 2012, 17:03 uur
Ik heb ook nog gave bootlegs op de pc staan.
Echt een leuke band om spul van te verzamelen...
Echt een leuke band om spul van te verzamelen...
0
geplaatst: 4 september 2012, 09:30 uur
Cry of Love binnen en geluisterd.
Ik hou er wel van. Nog enkele keren meer luisteren.
Ik hou er wel van. Nog enkele keren meer luisteren.
0
geplaatst: 4 september 2012, 13:54 uur
Cry of Love bevalt me wel. Ik krijg er ook weer zin in.
- Bardt1980: Ramona Falls - Intuit (2009)
- Papartis: The Lovetones - Lost (2010)
- Don Cappuccino: Coheed and Cambria - Good Apollo, I'm Burning Star IV, Volume Two...(2007)
- Ozric Spacefolk : Cry of Love - Brother (1992)
- Cornucopia
- shadowboxer
- Chevy
- Guinness1980
- Kronos
- Bardt1980: Ramona Falls - Intuit (2009)
- Papartis: The Lovetones - Lost (2010)
- Don Cappuccino: Coheed and Cambria - Good Apollo, I'm Burning Star IV, Volume Two...(2007)
- Ozric Spacefolk : Cry of Love - Brother (1992)
- Cornucopia
- shadowboxer
- Chevy
- Guinness1980
- Kronos
0
geplaatst: 5 september 2012, 07:20 uur
Mijn bijdrage zal ik vanavond plaatsen... Veel te lang vakantie gehad, dus nu druk...
0
geplaatst: 5 september 2012, 14:43 uur
Toch iets vroeger dan verwacht:
Deze keer (bijna) geen zompige stonereske tonen. Imaad Wasif is een soort psychedelische en harde versie van Jeff Buckley. Ik vind het wel lekker. Check het zelf!
Imaad Wasif - The Voidist
Youtube-linkjes staan bij het album.
Veel plezier!
Deze keer (bijna) geen zompige stonereske tonen. Imaad Wasif is een soort psychedelische en harde versie van Jeff Buckley. Ik vind het wel lekker. Check het zelf!
Imaad Wasif - The Voidist
Youtube-linkjes staan bij het album.
Veel plezier!
0
geplaatst: 8 september 2012, 19:54 uur
Zit midden in mijn vakantie. Dus ik loop een beetje achter. Maar ik denk Imaad Wasif wel iets voor mij zal zijn 

0
shadowboxer
geplaatst: 8 september 2012, 23:41 uur
Cry of Love luistert telkens onopgemerkt weg. Weet me nog te weinig te boeien. Dat geldt overigens niet voor Imaad Wasif. Dat prikkelt de zintuigen toch aardig.
0
shadowboxer
geplaatst: 9 september 2012, 17:24 uur
Ik ben druk zoekende waar ik dat eerste nummer van ken.
0
geplaatst: 10 september 2012, 22:12 uur
0
shadowboxer
geplaatst: 10 september 2012, 22:37 uur
Zou kunnen, dan snap ik waarom ik het niet kan plaatsen. Ik ken niets van The Beatles en ik was druk aan het zoeken in mijn eigen progarchief. Heb je een specifiek nummer, want ik ken die tekstlijn maar dan met andere vocals. Althans, mijn gedachten zingen een andere tekst mee.
0
shadowboxer
geplaatst: 12 september 2012, 11:30 uur
't Is weer tijd voor een heuse Shadowboxer plaat! Ditmaal: The Dirtbombs

Luid plaatje van deze Detroit Rock 'n Roll helden met Mick Collins binnen de gelederen. Van start tot eind veelal in het rood en dat is waar platena ls deze zich horen te bevinden. Ondanks dat het een echt rock 'n roll garage plaat is, barst de plaat uti z'n voegen van de soul. Juist deze toevoeging zorgt ervoor dat deze niet naast de tal van andere platen in de vergetelheid raakt. Persoonlijk vind ik de cover van Livin'For The City wat minder, maar alle minpuntjes worden ruimschoots gecompenseerd met de ultieme swingplaat Ode To A Black Man.
Ik zeg veel plezier.
The Dirtbombs - Ultraglide in Black (2001)

Luid plaatje van deze Detroit Rock 'n Roll helden met Mick Collins binnen de gelederen. Van start tot eind veelal in het rood en dat is waar platena ls deze zich horen te bevinden. Ondanks dat het een echt rock 'n roll garage plaat is, barst de plaat uti z'n voegen van de soul. Juist deze toevoeging zorgt ervoor dat deze niet naast de tal van andere platen in de vergetelheid raakt. Persoonlijk vind ik de cover van Livin'For The City wat minder, maar alle minpuntjes worden ruimschoots gecompenseerd met de ultieme swingplaat Ode To A Black Man.
Ik zeg veel plezier.
The Dirtbombs - Ultraglide in Black (2001)
0
geplaatst: 19 september 2012, 16:18 uur
Vandaag is Cornucopia aan de beurt.
The Dirtbombs heb ik binnen.
The Dirtbombs heb ik binnen.
0
geplaatst: 19 september 2012, 18:11 uur
Cornucopia is reeds aan de beurt geweest (Imaad Wasif - The Voidist). Het is nu aan Chevy.
0
geplaatst: 19 september 2012, 19:33 uur
The Dirtbombs...Dat clipje waarin Phil Lynott's zelf opduikt bij de cover van zijn Ode To A Black Man is wel leuk gedaan
De cover zelf is ook erg sterk trouwens, zoals shadowboxer opmerkt, een lekkere swinger. De tekstuele impact zoals beleefd bij het origineel verdwijnt hierdoor wel wat, maar daarvoor hebben we natuurlijk het origineel 
Ben toch wel erg benieuwd geworden naar het album. Staan er nog meer cover's op buiten deze en Livin'For The City van Stevie Wonder?
De cover zelf is ook erg sterk trouwens, zoals shadowboxer opmerkt, een lekkere swinger. De tekstuele impact zoals beleefd bij het origineel verdwijnt hierdoor wel wat, maar daarvoor hebben we natuurlijk het origineel 
Ben toch wel erg benieuwd geworden naar het album. Staan er nog meer cover's op buiten deze en Livin'For The City van Stevie Wonder?
0
geplaatst: 19 september 2012, 19:39 uur
Of heeft Samson ooit solo een rockplaat gemaakt???? (Gert moest het weten....)
* denotes required fields.