Genres / Rock / Het Rock Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 13 december 2010, 19:51 uur
Veel pik ik ook niet op, maar ja, wat niet is kan nog komen...
-Hoi123
-Papartis
-Guinness1980
-Kronos
-Cornucopia
-Hoi123
-Papartis
-Guinness1980
-Kronos
-Cornucopia
0
geplaatst: 6 januari 2011, 09:28 uur
Veel pik ik ook niet op, maar ja, wat niet is kan nog komen...
-Hoi123
-Papartis
-Guinness1980
-Kronos
-Cornucopia
-Riel
OVerigens zie ik maar één reactie op indica...
Indica - A Way Away (2010)
toch zo'n leuke lieve catchy dames? Heb in Veenendaal gigantisch leuke avond gehad afgelopen jaar.
-Hoi123
-Papartis
-Guinness1980
-Kronos
-Cornucopia
-Riel
OVerigens zie ik maar één reactie op indica...
Indica - A Way Away (2010)
toch zo'n leuke lieve catchy dames? Heb in Veenendaal gigantisch leuke avond gehad afgelopen jaar.
0
geplaatst: 27 januari 2011, 23:22 uur
Heb het in de eerste ronde een beetje laten afweten, op de een of andere manier is dit topic een beetje een vergeet-me-nietje, maar ik vergeet 'm toch.....
Wil me graag toch weer aanmelden voor een tweede ronde, en hopelijk kan ik ook de tijd vinden om wat plaatjes te beluisteren/recenseren/afkeuren/goedkeuren.
Wil me graag toch weer aanmelden voor een tweede ronde, en hopelijk kan ik ook de tijd vinden om wat plaatjes te beluisteren/recenseren/afkeuren/goedkeuren.
0
geplaatst: 28 januari 2011, 07:19 uur
Dan zitten we al op 7:
-Hoi123
-Papartis
-Guinness1980
-Kronos
-Cornucopia
-Riel
-Them
-Hoi123
-Papartis
-Guinness1980
-Kronos
-Cornucopia
-Riel
-Them
0
geplaatst: 4 februari 2011, 13:40 uur
Maak er maar 8 van, nu ik terug en beetje meer tijd ga hebben:
-Hoi123
-Papartis
-Guinness1980
-Kronos
-Cornucopia
-Riel
-Them
-Cabeza Borradora
Zullen we van start gaan zodra nummer 10 zich aanmeld?
-Hoi123
-Papartis
-Guinness1980
-Kronos
-Cornucopia
-Riel
-Them
-Cabeza Borradora
Zullen we van start gaan zodra nummer 10 zich aanmeld?
0
geplaatst: 4 februari 2011, 20:22 uur
Vooruit dan maar. 
- Hoi123
- Papartis
- Guinness1980
- Kronos
- Cornucopia
- Riel
- Them
- Cabeza Borradora
- Chevy

- Hoi123
- Papartis
- Guinness1980
- Kronos
- Cornucopia
- Riel
- Them
- Cabeza Borradora
- Chevy
0
geplaatst: 9 februari 2011, 11:15 uur
Deelnemer 10!
- Hoi123
- Papartis
- Guinness1980
- Kronos
- Cornucopia
- Riel
- Them
- Cabeza Borradora
- Chevy
- Don Cappuccino
- Hoi123
- Papartis
- Guinness1980
- Kronos
- Cornucopia
- Riel
- Them
- Cabeza Borradora
- Chevy
- Don Cappuccino
0
geplaatst: 9 februari 2011, 12:51 uur
Als die ondertussen al maar niet is vergeten is dat ie hier was aangemeld..... 

0
geplaatst: 9 februari 2011, 17:23 uur
Hé, wat een animo plotseling! 
Ik zal jullie niet teleurstellen, zorg nu voor een album. Leuk dat iedereen weer meedoet!

Ik zal jullie niet teleurstellen, zorg nu voor een album. Leuk dat iedereen weer meedoet!
0
geplaatst: 9 februari 2011, 17:35 uur
Mijn bijdrage:

The Frames - For the Birds
The Frames klinkt misschien al bekend in de oren van één van jullie, en het is dan ook niet een al te onbekende groep. Dit is een - onterecht - minder bekend album van ze, dat weliswaar wel iets over de 50-stemmengrens gaat. Misschien daarom een onwaardige opener, maar aangezien nog niemand van jullie hierop gestemd heeft.. Het is in ieder geval een heerlijk emotioneel album, dat bij vlagen wat folky (Lay Me Down), bij vlagen wat poppy (Fighting on the Stairs en soms weer noiserockerig (Santa Maria) maar altijd erg mooi en wat weemoedig klinkt. De stem zou je kunnen beschrijven als die van Michael Stipe, maar dan vele malen beter (Heb een ongelooflijke hekel aan die zeikstem van Stipe). Desondanks zou ik me kunnen voorstellen dat de stem een obstakel zou kunnen zijn. Voor mij niet, ik kan erg genieten van deze ultieme herfstplaat (Jaja, een halfjaar te vroeg, ik weet het.
) Voor een linkje kan je me pm'en.
Veel plezier met het beluisteren!

The Frames - For the Birds
The Frames klinkt misschien al bekend in de oren van één van jullie, en het is dan ook niet een al te onbekende groep. Dit is een - onterecht - minder bekend album van ze, dat weliswaar wel iets over de 50-stemmengrens gaat. Misschien daarom een onwaardige opener, maar aangezien nog niemand van jullie hierop gestemd heeft.. Het is in ieder geval een heerlijk emotioneel album, dat bij vlagen wat folky (Lay Me Down), bij vlagen wat poppy (Fighting on the Stairs en soms weer noiserockerig (Santa Maria) maar altijd erg mooi en wat weemoedig klinkt. De stem zou je kunnen beschrijven als die van Michael Stipe, maar dan vele malen beter (Heb een ongelooflijke hekel aan die zeikstem van Stipe). Desondanks zou ik me kunnen voorstellen dat de stem een obstakel zou kunnen zijn. Voor mij niet, ik kan erg genieten van deze ultieme herfstplaat (Jaja, een halfjaar te vroeg, ik weet het.
) Voor een linkje kan je me pm'en.Veel plezier met het beluisteren!
0
geplaatst: 9 februari 2011, 17:54 uur
Ik weet in ieder geval wel dat er een lid van The Swell Season in zit, die vind mijn moeder heel goed. Van The Frames heb ik een aantal nummers gehoord die ik erg goed vond, dus ik ben wel benieuwd.
0
geplaatst: 9 februari 2011, 20:57 uur
De naam komt me vaag bekend voor maar kan ook in de war zijn met een naam die er op lijkt.
Volgens mij een Ierse band...
Zal er straks eens naar op zoek gaan.
Houden we de woensdag aan voor een nieuw album?
Zal er straks eens naar op zoek gaan.
Houden we de woensdag aan voor een nieuw album?
0
geplaatst: 9 februari 2011, 21:53 uur
Nog nooit van gehoord. Eens kijken of ik van de week vrij kan maken om hier naar te luisteren.
0
geplaatst: 9 februari 2011, 21:55 uur
Guinness1980 schreef:
Inderdaad.
Het is dus ook niet zo'n onbekende band; Volgens mij hebben ze een album met meer dan 150 stemmen hier op MuMe. Dit is gewoon één van hun onbekendere albums.
0
geplaatst: 9 februari 2011, 22:48 uur
Je album heeft toch al 54 stemmen zie ik, dus zo onbekend is het inderdaad niet...
Burn the Maps heeft 234 stemmen en The Cost 169
hoi123 schreef:
Volgens mij hebben ze een album met meer dan 150 stemmen hier op MuMe. Dit is gewoon één van hun onbekendere albums.
Volgens mij hebben ze een album met meer dan 150 stemmen hier op MuMe. Dit is gewoon één van hun onbekendere albums.
Burn the Maps heeft 234 stemmen en The Cost 169
0
geplaatst: 10 februari 2011, 10:11 uur
De clipjes van Lay me Down en Headlong bekeken/beluisterd. Mooie, wat rustigere nummers, maar belovend genoeg om dieper op in te gaan. Gaat zo meteen voor de eerste keer op!
0
geplaatst: 10 februari 2011, 10:38 uur
Ik heb The Cost wel eens uitgeleend van de bib. Slecht vond ik het niet maar ook niet meteen bijzonder interessant. For the Birds zal ik zo dadelijk eens proberen.
Edit: Het doet mij nogal denken aan Bonnie 'Prince' Billy, maar het klinkt wat meer mainstream, minder authentiek, minder karakter.
Edit: Het doet mij nogal denken aan Bonnie 'Prince' Billy, maar het klinkt wat meer mainstream, minder authentiek, minder karakter.
0
geplaatst: 10 februari 2011, 14:21 uur
The Frames zijn een prima band. Genoemde album heb ik nog niet.
Wel de andere genoemde albums.
Ook de solo albums van Glen Hansard (zanger van the Frames) met Marketa Irglova zijn prachtig evenals de film "Once". De song "Falling Slowly " heeft zelfs een Oscar gewonnen.
Glen Hansard & Marketa Irgl...
Wel de andere genoemde albums.
Ook de solo albums van Glen Hansard (zanger van the Frames) met Marketa Irglova zijn prachtig evenals de film "Once". De song "Falling Slowly " heeft zelfs een Oscar gewonnen.
0
geplaatst: 10 februari 2011, 16:09 uur
Ik ga het nog wel eens een keertje opzetten, maar dat is dan echt in het kader van dit topic, want het doet me eigenlijk te weinig om verder bij stil te staan. Het zullen best wel mooie liedjes zijn als je ze kent maar dit soort rockmuziek voor gevoelige zieltjes vind ik wat afgezaagd geworden.
0
geplaatst: 11 februari 2011, 10:22 uur
Cabeza Borradora schreef:
Ik volg dit topic[...] Af en toe pik ik er eens een album uit dat me wel wat voor mij lijkt [...]
Can - Delay... 1968: Had tot voor kort nog nooit van Can gehoord, blijkbaar is dat een schande voor een muziekkenner
[...]
Ik volg dit topic[...] Af en toe pik ik er eens een album uit dat me wel wat voor mij lijkt [...]
Can - Delay... 1968: Had tot voor kort nog nooit van Can gehoord, blijkbaar is dat een schande voor een muziekkenner
[...]
Deze week dus hier in het forumtopic 52 essentiële pop/rock klassiekers.
Gelukkig ben ik dankzij dit rock album v/d week topic al iets meer een muziekkenner!

0
geplaatst: 11 februari 2011, 20:02 uur
Mijn eerste indruk van The Frames - For the Birds is niet overweldigend positief. Ik heb wat moeite mijn aandacht erbij te houden: het kabbelt maar wat door, totdat je eens opgeschrikt wordt door een stroomversnellinkje aan het einde van een enkel nummer, waarna je weer zapig met het stroompje meedoppert, je gedachten afdwalend naar vrolijkere dingen. Misschien heb ik het gewoon niet binnen de juiste atmosfeer beluisterd.... Ik zal het nog wel eens enkele kansen geven.
0
geplaatst: 12 februari 2011, 22:01 uur
Ik heb ook nog mijn twijfels over dit album.
Maar zal hen nog zeker enkele keren luisteren.
Maar zal hen nog zeker enkele keren luisteren.
0
geplaatst: 15 februari 2011, 16:34 uur
Ik vind dit album zeker niet een van de beste albums van The Frames.
Ik begrijp de hoge score van dit album ook (nog) niet
Ik geef dit album voorlopig een 3.0.
De nummers passen beter in de setting van de albums van Glen Hansard en Marketa Irglova.
Wanneer wordt het volgende album geplaatst (door mij zag ik)?
Ik begrijp de hoge score van dit album ook (nog) niet
Ik geef dit album voorlopig een 3.0.
De nummers passen beter in de setting van de albums van Glen Hansard en Marketa Irglova.
Wanneer wordt het volgende album geplaatst (door mij zag ik)?
0
geplaatst: 15 februari 2011, 17:09 uur
Mij irriteert de muziek lichtelijk. Klinkt als een te bewust gezocht gevoelig breekbaar muziekje. Dat zal misschien wel tussen mijn oren zitten, maar het maakt in ieder geval dat het niks voor mij is. Geef mij dan maar Nick Drake of Talk Talk voor het betere ingetogen werk.
* denotes required fields.