MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Rock Album van de Week

zoeken in:
hebben we een rustweek extra....

Mijn album: Eric Johnson - Ah Via Musicom (1990)

(afbeelding)

Cliffs of Dover is verreweg het bekendste nummer hiervan. Staat overigens op #17 van de beste gitaarsolo's ooit, aldus Guitar World's Magazine.

Bron: http://guitar.about.com/library/bl100greatest.htm

Heb het album al een tijdje niet meer gedraaid, wilde het eigenlijk draaien vlak voordat ik dit ging schrijven, maar ben het vergeten.

Dan maar op de tast:
Het is een rockalbum, niet al te zwaar, met wat popachtige elementen. Ik kan het niet anders omschrijven als "blije rock". Mijn favorieten zijn Cliffs of Dover, Desert Rose en Righteous.

Papartis schreef:
Mijn Rock album van de week is het album:

The Brew - A Million Dead Stars (2010)
Nog niet echt supergoed geluisterd, maar mijn eerste indruk is

Benieuwd of dit wat voor me gaat zijn. Vanavond maar eens de tijd voor nemen

Casartelli (moderator)
Zojuist Eric Johnson beluisterd. Het album is een kind van de jaren '80 dat een release in de jaren '80 net niet haalde. Gitaarvirtuositeit als excuus voor het maken van een plaat. Vergeleken bij bekendere concullega's als Yngwie Malmsteen, Joe Satriani, Michael Schenker, Daryl Stuermer en Steve Vai komt deze muziek me evenwel wat subtieler en smaakvoller voor, al is het in de softe nummers soms wat glad en ligt wat al te flauw jazzy gepingel soms op de loer (vooral naar het eind). In het algemeen toch een positieve indruk en ik zet in op 3½ sterren.

Nog mensen die geluisterd hebben naar The Brew en daar een mening over hebben buiten Chevy93?

Casartelli (moderator)
Papartis schreef:
Nog mensen die geluisterd hebben naar The Brew en daar een mening over hebben buiten Chevy93?

Mijn eerste d*wnl**d was niet succesvol. Moet het nog opnieuw proberen...

Papartis schreef:

Ik zet hem nu op mijn iTunes en ga hem voor de eerste keer luisteren over ongeveer 10 minuten.

Ik zal hem zo tijdens het fitnessen echt gaan beluisteren.

Edit: Prima album, jammer genoeg wel wat nummers die ik niet super vind, maar een echte misser zit er niet tussen. Prima solo in Just Another Night. A Million Dead Stars was bij mij opgesplitst in Intro en het nummer. Het intro is gewoon geweldig. Normaliter zou ik daar de ster voor geven.

Het hoogtepunt is ongetwijfeld Kam. Prachtig.

en? geen nieuwe ronde?

Momenteel Eric Johnson - Ah Via Musicom (1990) aan't draaien. Best lekker. Vrolijk en licht, maar niet leeg. Krijg er bijna hetzelfde gevoel van als bij Family Style van de Vaughan Brothers.

Just Another Night van The Brew is echt een geweldig nummer merk ik de afgelopen dagen. The Brew mag zeker meer albums maken van mij!

Ik zie juist dat die wel erg weinig stemmers heeft. Dus als niemand bezwaar heeft zet ik mezelf onderaan het rijtje en presenteer als rock album van deze week:

(afbeelding)

The Vaughan Brothers - Family Style (1990)

Het perfecte album om het guure weer te bestrijden. Vrolijk, ritmisch, fantastisch gitaarwerk van de legendarische Stevie Ray Vaughan, hier in duel met zijn broer Jimmie.
Als je hier bij kan blijven stilzitten ben je waarschijnlijk reeds gestorven.

Texas Flood vond ik echt een geweldig album, dus ik ben zeer benieuwd!

Dit is echt wel veel lichter, heeft ook veel minder met blues.
Pop-rock zeg maar. Misschien wel te "poppy" voor dit topic?
Maar het blijft goed. Ik heb hem al 20 jaar, en nog geregeld gaat ie op.
Word er ook nog steeds vrolijk van

chevy93 schreef:
Just Another Night van The Brew is echt een geweldig nummer merk ik de afgelopen dagen. The Brew mag zeker meer albums maken van mij!

Hoi Chevy93,

Ze hebben er al 5 gemaakt (zie hier op MM).

Allemaal prima. En niet allemaal keihard.
Het album voor het laatste album "Back to the Woods "is een meer accoustisch album. Relaxed.

Probeer eens de live opnamen van Rockpalast te pakken te krijgen.

Cabeza Borradora schreef:
Ik zie juist dat die wel erg weinig stemmers heeft. Dus als niemand bezwaar heeft zet ik mezelf onderaan het rijtje en presenteer als rock album van deze week:

(afbeelding)

The Vaughan Brothers - Family Style (1990)

Ik weet niet of het erg is maar dit album staat niet als rock op musicmeter.

Mij bevalt The Brew uitstekend. Heb hem daarstraks voor het eerst beluisterd, in de auto. Nu hou ik sowieso meestal wel van dit soort rock met een bluesy ondertoontje, vooral als soundtrack op de snelweg, maar dit klinkt toch wel erg lekker. Gretige gitaarsolo's ook, om zo de luchtgitaar te voorschijn te halen (al is dat in de auto niet zo aan te raden). Nog even afwachten of de songs na enkele draaibeurten blijven hangen, maar ik heb al een goed voorgevoel.

Guinness1980 schreef:
(quote)

Ik weet niet of het erg is maar dit album staat niet als rock op musicmeter.

Tsja, het laatste nummer is wel erg "blues", maar voor de rest heeft dit mijn inziens niet zo veel met blues te maken. Voor de rest vooral Rockabilly-rock met veel popinvloeden. Tick Tock zou bijna van de beatles kunnen zijn, en Hillbillies from Outerspace , de titel zegt het zelf al...

Ik had overwogen een correctie in te dienen voor het gerne, maar wat moet het dan zijn? rock/pop; rock/blues, blues/pop.....
Ik laat het liever aan iemand anders over.

Verder begrijp ik je kritische noot wel Guinness1980
No hard feelings

Lijkt alsof dit topic een beetje dood aan het bloeden is...

Casartelli (moderator)
Zojuist 35007 beluisterd. Gemengde gevoelens overheersen (contradictio in terminis?). De muziek is enerzijds wel spannend, maar mist bij vlagen ook wat urgentie, al is dat wat inherent aan het genre. Hawkwind lijkt het grote voorbeeld te zijn en net als bij het grote voorbeeld ben ik van de zang niet zo kapot. In het moderne spacerockgebeuren luister ik vooralsnog liever naar bijvoorbeeld Ozric Tentacles en Quantum Fantay. Drie sterren.

Even een administratieve update:

* And So I Watch You From Afar - And So I Watch You From Afar - 3½*
* Gong - Camembert Electrique - 3*
* Pharaoh Overlord - #1 - 3*
* The Devil's Blood - The Time of No Time Evermore - 3*
* Third Eye Blind - Third Eye Blind - 2½*
* Stone Temple Pilots - Stone Temple Pilots - 3½*
* Can - Delay... 1968 - volgt nog
* White Willow - Sacrament - 4*
* Timesbold - Timesbold - volgt nog
* Mighty Baby - Mighty Baby - 3*
* Cog - Sharing Space - 3*
* Phil Ochs - I Ain't Marching Anymore - 3*
* Katmandü - Katmandü - 3*
* 35007 - 35007 - 3*
* Kent - Isola - volgt nog
* The Brew - A Million Dead Stars - volgt nog
* Eric Johnson - Ah Via Musicom - 3½*
* The Vaughan Brothers - Family Style - volgt nog

Casartelli (moderator)
Zojuist The Brew beluisterd. Fijne retrorock uit de categorie Black Crowes, Black Mountain, Wolfmother, etc. Was wat sceptisch n.a.v. het blues-etiketje, maar dat is nogal meegevallen. Voorlopig 3½*

Casartelli (moderator)
Zojuist The Vaughan Brothers beluisterd en ik vind er niks aan. Sorry, maar ik kan er echt niks meer van maken. 2*

Zal ik hier het licht maar uitdoen dan?

Veel animo is er inderdaad niet (meer). Jammer, maar niks aan te doen.

Papartis schreef:
Ze hebben er al 5 gemaakt (zie hier op MM).

Allemaal prima. En niet allemaal keihard.
Het album voor het laatste album "Back to the Woods "is een meer accoustisch album. Relaxed.

Probeer eens de live opnamen van Rockpalast te pakken te krijgen.
Ik zal eens kijken wat ik kan vinden.

Jammer dat er geen nieuwe ronde komt...

Vanwege teveel aandacht voor andere topics heb ik dit topic de afgelopen tijd nogal verwaarloosd, en dat is het eerlijk gezegd niet waard, vooral dankzij de trouwe volgers en de leuke ontdekkingen die ik hier gedaan heb. Ik ga vandaag alle albums die we gehad hebben maar ik nog niet gedownload heb beluisteren en ik beloof dat ik vrijdag voor ieder album een stem heb klaarliggen.
Zullen we weer leden inzamelen voor een nieuwe ronde, oa door wat reclame bij andere topics? Hoop op een nieuwe ronde met meer animo dan deze!

Schrijf je naam op deze lijst als je volgende ronde weer meedoet.

-Hoi123

Ben je door je klassiekers en/of inspiratie heen ?

Met alle respect voor Stevie Ray Vaughan, dit is een alleraardigst album (niet eens zijn beste), maar toch zeker geen klassieker ?

-Hoi123
-Papartis

@Hoi123
Ja ja, die hoezenquiz neemt veel tijd inbeslag

@Stalin: Verloren gelopen in de forumtopics??

Inderdaad verre van een klassieker. En ik zie het niet eens als een Stevie R.V. album, maar gewoon een aardig zijstapje -dat weliswaar niet eens reikt tot aan de knieen van zijn albums met Double Trouble- waar het (spel)plezier toch wel zo aanstekelijk vanaf spat dat het mij gewoon niet onberoerd kan laten. Dat er bij deze topic weinig deelnemers zijn die hier ook plezier aan zullen beleven viel te verwachten (gezien de voorkeur voor, euheum... meer serieuze muziek ). Toch vind ik dat dit album hier wat meer aandacht verdiende, en al is er maar ergens 1 eenzame ziel die bij deze plaat hetzelfde ervaart dan ik, dan heb ik in deze barre winterperiode daar toch alvast het Texaanse zonnetje een half uurtje in huis gebracht!

-Hoi123
-Papartis
-Guinness1980

Cabeza Borradora schreef:
@Stalin: Verloren gelopen in de forumtopics??

Beetje wel ja

Was in de veronderstelling dat ik in het topic ''52 essentiële klassiekers uit de pop/rock geschiedenis'' zat.

Papartis schreef:

Het weinige dat ik hier heb meegepikt was toch de moeite. Toch nog een rondje dan maar.

-Hoi123
-Papartis
-Guinness1980
-Kronos

Gast
geplaatst: vandaag om 11:00 uur

geplaatst: vandaag om 11:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.