MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / WK 2006

zoeken in:
BoordAppel schreef:

Ze speelden toch erg leuk voetbal.

Nee dat is een vaker gemaakte misvatting. De Koreaantjes waren zogenaamd sympathiek omdat Superboer Hiddink de scepter daar zwaaide. Ik ben een grote fan van Guus, maar Korea was een verschrikking. Heel hard hollen en maar hopen dat de bal een keertje goed valt of dat de scheids geintimideerd werd door het thuispubliek. 'Passie' noemde Louis van Gaal het en hij roemde het Koreaanse elftal. Ik zie toch liever een vloeiende combinatie met een prachtige passeerbeweging van een luie vedette zoals Ronaldo. Gelukkig zegevierde het pure voetbal uiteindelijk en werden de Brazilianen wereldkampioen. Nou wil ik niet zeggen dat de Brazilianen fantastisch voetbal speelden, maar ze waren wel de beste ploeg dat toernooi. Wat overigens ook weer bewijst dat 2002 het slechtste WK sinds tijden was.

Ik heb net trouwens een oefenwedstrijd van Brazilie gezien, tegen Rusland, maar dat was ook niet best zeg. Allemachtig wat hebben die Russen een kansen verprutst. Die hadden dik moeten winnen.
Maar die Brazilianen staan er straks wel weer als het echt nodig is.

Nee dat is een vaker gemaakte misvatting.

En dan ging jij maar juichen voor het pure voetbal van de Duitsers .
Korea speelde leuk voetbal, en dat is geen misvatting maar dat is mijn (en vele met mij) mening.

De Duitsers speelden inderdaad ook verschrikkelijk. Echter, zij hadden nog wel spelers als Schneider en Ballack, wat ik wel fantastische spelers vind. Bovendien gunde ik het de Koreanen niet dat ze met dit werkvoetbal de finale van een WK zouden halen.

En die mening mag je natuurlijk hebben, maar ik denk dat ie nogal vertroebelt is doordat iedereen de Koreaantjes zo sympathiek vond. Maargoed, dat is natuurlijk weer mijn mening

Ik snap niet dat ze Klinsmann niet buitengooien!!

(afbeelding)

check die site en de Poll !!

http://club.hattrick.org/Het_Neusje_Van_De_Zalm/default.asp

Zullen we als het zo ver is een pool gaan houden? Lijkt me wel leuk om dat redelijk groot op te zetten (dus niet alleen de winnaar voorspellen, maar alle wedstrijden).

herman schreef:
Zullen we als het zo ver is een pool gaan houden? Lijkt me wel leuk om dat redelijk groot op te zetten (dus niet alleen de winnaar voorspellen, maar alle wedstrijden).

Goed idee!!!

DutchViking
Inderdaad, goed idee. Ik doe graag mee.

Vet plan van die pool! Ik doe zkerz mee!!!!!!!

tondeman
no need for a poll, duitsland wint toch!

Mooie pool opzet vind ik toch wel:

Voorronde per wedstrijd de uitslag voorspellen en dan 1 punt geven voor het juist voorspellen van een winst/verlies/gelijkspel en 3 (dus 2 punten extra) voor het juist voorspellen van een uitslag.

Na de voorronde voorspelt iedereen dan het knock out toernooi in 1 keer t/m de winnaar. Kan met hetzelfde puntensysteem als in de voorronde, alhoewel een vroeg gemaakte inschattingsfout dan lang doorwerkt.

Dat vind ik een prima systeem. Ik geloof dat de poulewedstrijden zelfs al bekend zijn, dus de echte fanatiekelingen kunnen al gaan voorspellen.

Ik heb dit systeem wel eens met een grote groep gespeeld en da's opzich heel leuk. Ik meen wel dat we toen ook nog de top-3 los voorspelden. Die kon je dus onafhankelijk van je knock-out uitslagen opgeven om nog wat bonuspunten te vergaren. Beetje op 2 paarden wedden, maar goed.

Ik lees hier van alles over een wk pool...nu organiseer ik samen met 2 vrienden de laatste 10 jaar bij elk groot toernooi al een pool, laatste keer hadden we rond de 150 deelnemers uit veel verschillende landen (Nederland, Belgie, Frankrijk, Duitsland, Engeland, Italie, Portugal, Australie, Brazilie).

Ik heb de format met een reken programmaatje erachter voor dit wk al klaarliggen.
De opzet blijft de laatste jaren hetzelfde en is kort (nou ja kort) samengevat als volgt:

A. Van alle poule wedstrijden de toto uitslag voorspellen.
B. De eindstanden van alle pouls voorspellen.
C. 16 landen die doorgaan naar de 1/8 finales
D. 8 landen die doorgaan naar de 1/4 finales
E. 4 landen die doorgaan naar de 1/2 finales
F. 2 landen die de finale spelen.
G. Winnaar WK
H. 5 spelers opgeven, kunnen punten scoren voor elke goal die ze maken (naarmate ze verder in het toernooi scoren meer punten) en strafpunten voor gele/rode kaarten.
I. Keeper opgeven, scoort punten als hij de 0 houdt, meer punten naarmate hij verder in het toernooi komt. Bonuspunten voor het stoppen van een strafschop en strafpunten voor gele/rode kaarten.
J. Land dat de topscoorder levert
K. Naam topscoorder
L. Doelpunten topscoorder (bonus punten indien K+L goed)
M. Topscoorder van je eigen nationale team opgeven (doet het niet mee, dan van huidige kampioen Brazilie).
N. Aantal doelpunten van de topscoorder van je eigen team.
O. Totaal aantal doelpunten van je eigen nationale team.
P. Totaal aantal doelpunten op het WK.
Q. Totaal aantal gele kaarten en rode kaarten.

Hier zit een hele puntenverdeling aan vast, die ik nu niet zal uitleggen. Je mag elk onderdeel los van elkaar invullen (dus je halve finalisten hoeven niet overeen te komen met je kwartfinalisten).

Als jullie het iets lijkt om mee te doen, laat het dan even weten.
Inleg is 5 euro, laatste keer zat er dus zo'n 750 euro in de pot.

Gr. El Ninjo

Ik ben er klaar voor.

De Klever
Nederland heeft een flinke inhaalslag gemaakt ten opzichte van Brazilie.

Ze zijn allebei de honderd stemmen gepasseerd nu.
Breng je stem uit als je dat nog niet gedaan hebt op:WK POLL

Ik denk dat Brazilie misschien wel een beetje overschat wordt. De spitsen zijn in ieder geval hopeloos uit vorm.

moviefreak#1
Ik ben overgestapt naar Italië.
Tegen Nederland waren ze goed, tegen Duitsland waren ze fantastisch en ze hebben gewoon een uitstekend elftal.
Die bondscoach doet een beetje hetzelfde als Marco van Basten, alleen dan nog extremer, ik las ergens dat er inmiddels 60 verschillende spelers geselecteerd zijn geweest de laatste paar jaar.
Laten we wel wezen, Buffon is een geweldige keeper, ze hebben een voorhoede om je vingers bij af te likken (Iaquinta, Toni, Inzaghi, Gillardino,Vieri), ze hebben geweldige balafpakkers (Pirlo,Gatusso) en een vrij redelijke verdediging.

Italië gaat verassen op het WK !

Italië kan misschien inderdaad wel verrassen, maar kom op zo sterk schat ik Duitsland ook niet in. Nederland geef ik ook veel kans. En Brazilië wordt geloof ik de grote flopper, spitsen zijn inderdaad uit vorm (Adriano, Ronaldo, Robinho) maar ik als team vind ik zo ook al niet al te sterk, individueel ist uitstekend maar qua team... Andere grote flopper zal Duitsland wel worden, ze komen misschien nog wel tot in de 2e ronde maar verder ook niet. Frankrijk dicht ik ook al niet zo veel kansen toe, zelfde geldt voor Spanje. Nou wie dan wel?? Argentinië heel sterke ploeg, Ivoorkust kan wellicht wel voor een verrassing zorgen. Verder vind ik Zwitserland en Engeland erg sterk.

moviefreak#1
De grote outsiders vind ik Zweden en Mexico.

Ik denk dat Italïe en Spanje te erg worden onderschat!

DutchViking
Ik denk dat Zwitserland wel eens zou kunnen verrassen. Ze zitten in een relatief zwakke poule en als ze de eerste ronde doorkomen, is de kans groot dat ze Oekraine of Tunesië tegenkomen. De kwartfinale is dan al in zicht.

Grootste kans op de eindoverwinning maken denk ik Argentinië en Brazilië.

Ik denk niet dat het zover komt. Zwitserland wordt tweede in de poule en moet dan tegen Spanje. Mocht Oekraine of Tunesie poule H winnen, dan verslaan ze Zwitserland ook wel.

DutchViking
Misschien worden de Zwitsers wel poule-winnaar. Ze hielden Frankrijk - dat op het WK weer tegenstander is - in de kwalificatie al 2x verdienstelijk op een gelijkspel. Daarna won Zwitserland de play-offs van Turkije. Ze hebben met Vogel, Yakin, Vonlanthen en Frei overigens enkele goede spelers.

dutch2
DutchViking schreef:
Misschien worden de Zwitsers wel poule-winnaar. Ze hielden Frankrijk - dat op het WK weer tegenstander is - in de kwalificatie al 2x verdienstelijk op een gelijkspel. Daarna won Zwitserland de play-offs van Turkije. Ze hebben met Vogel, Yakin, Vonlanthen en Frei overigens enkele goede spelers.

Frankrijk is al jaren bagger en Turkije doet het de laatste paar jaar ook niet al te best. En zo'n fantastisch elftal hebben die Zwitsers toch ook niet? Op zich zou ik het wel leuk vinden hoor, zo'n elftal dat kan verrassen.

DutchViking
Inderdaad, Zwitserland heeft inderdaad geen wereldteam of vedetten, maar wel een sterk collectief. De poulefase kunnen ze denk ik wel overleven.

Wat dat betreft is de poule-indeling net zoals 4 jaar terug erg onevenwichtig. Turkije was met een sterkere poule-indeling bijvoorbeeld nooit zo ver gekomen, terwijl Brazilië eigenlijk alleen tegen Engeland in de kwartfinale wat tegenstand kreeg.

Ieder WK zitten er wel wat verrassingen bij
1990 - Kameroen
1994 - Bulgarije
1998 - Kroatië
2002 - Korea en Turkije

Voor dit WK voorspel ik Zwitserland als verrassing.

Als winnaar?!

Ik verklaar je voor gek, DutchViking. Maar ja, dat zou ik ook hebben gedaan als je 2 jaar geleden had gezegd dat Griekenland het EK zou winnen.

DutchViking
Nee, als verrassing, niet als winnaar Ik denk dat Brazilië of Argentinië de meeste kans maken om te winnen.

Broer Konijn
Ik denk dat Tsjechië een goede kans maakt. Gevaarlijke outsider. Geen topfavoriet, maar ze kunnen erg ver komen.

dutch2
Ik zie Portugal wel als een gevaarlijke outsider. Zeker nu er een keer niets van ze wordt verwacht. Op het moment dat ze een favorietenrol krijgen gaan ze nadenken, en bij Portugezen is dat meestal fataal.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:20 uur

geplaatst: vandaag om 04:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.