Overig / Algemeen / WK 2006
zoeken in:
0
geplaatst: 16 maart 2006, 20:00 uur
Ik zie Zwitserland ook wel als een grote verrassing/ outsider.
0
geplaatst: 16 maart 2006, 20:09 uur
Als iedereen Zwitserland als outsider gaat zien, is het straks een van de grote favorieten. 

0
geplaatst: 17 maart 2006, 09:58 uur
Zwitserland, kom op. Dat wordt toch helemaal niks. Vonlanthen is best een aardige speler, maar daar houd het al snel mee op. Wicky misschien nog.
0
DutchViking
geplaatst: 17 maart 2006, 11:19 uur
Zwitserland heeft het geluk dat ze in een wat minder sterke poule zitten, die komen ze denk ik wel door. Daarna is alles mogelijk.
Verder verwacht ik wel wat van Zweden en Engeland en Portugal is ook een gevaarlijke outsider. Misschien speelt Nederland (groep C) in de tweede ronde wel tegen Portugal (groep D), wie weet.
Verder verwacht ik wel wat van Zweden en Engeland en Portugal is ook een gevaarlijke outsider. Misschien speelt Nederland (groep C) in de tweede ronde wel tegen Portugal (groep D), wie weet.
0
Broer Konijn
geplaatst: 17 maart 2006, 11:24 uur
Jammer dat Ierland en Schotland niet meedoen. Zijn toch wel de teams met de beste supporters, als je het mij vraagt. Heb tijdens het WK '98 in Frankrijk in Parijs nog wat pintjes gedronken met wat Schotse fans, was erg gezellig 

0
geplaatst: 17 maart 2006, 15:55 uur
Reijersen schreef:
Zwitserland, kom op. Dat wordt toch helemaal niks. Vonlanthen is best een aardige speler, maar daar houd het al snel mee op. Wicky misschien nog.
Ehm, Alexander Frei is een geweldige spits (2 keer topscorer in Frankrijk), dan heb je nog de broertjes Yakin en dan ook nog Vogel als controlerende middenvelder. Natuurlijk, een beetje dynamisch team speelt Zwitersland wel van de mat, maar die treffen ze de eerste ronde niet.
0
geplaatst: 17 maart 2006, 19:12 uur
herman schreef:
Ehm, Alexander Frei is een geweldige spits (2 keer topscorer in Frankrijk), dan heb je nog de broertjes Yakin en dan ook nog Vogel als controlerende middenvelder. Natuurlijk, een beetje dynamisch team speelt Zwitersland wel van de mat, maar die treffen ze de eerste ronde niet.
(quote)
En Wicky en Vonlanthen niet te vergeten.
0
geplaatst: 18 maart 2006, 17:14 uur
Die noemde Reijersen al, daarom liet ik ze weg.
Maar kom aan, Vonlanthen heeft talent, maar als je je zelfs niet bij NAC kan onderscheiden, waarom dan wel op het WK?
Maar kom aan, Vonlanthen heeft talent, maar als je je zelfs niet bij NAC kan onderscheiden, waarom dan wel op het WK?
0
geplaatst: 18 maart 2006, 19:36 uur
herman schreef:
NAC heeft eigenlijk een uitstekende ploeg die toch wel mee moet kunnen doen voor zeker de eerste 9 plaatsen. Maar het hele team lijkt in een dip te zitten, dus ook de betere spelers, waaronder Vonlanthen n Jenner bv.
0
geplaatst: 18 maart 2006, 19:43 uur
Het jammerst van al is dat België niet mee doet. Het enige dat me nu nog interesseert is Oranje, in de hoop dat ze afgaan als een gieter? Hopelijk worden hun wedstrijden beslist op penalty's.

0
geplaatst: 18 maart 2006, 19:53 uur
musicboy schreef:
Het jammerst van al is dat België niet mee doet. Het enige dat me nu nog interesseert is Oranje, in de hoop dat ze afgaan als een gieter? Hopelijk worden hun wedstrijden beslist op penalty's.

Het tegeltje 'Beter een goede buur dan een verre vriend' kan hiermee ook de vuilnisbak in...
0
geplaatst: 18 maart 2006, 19:58 uur
Het tegeltje 'Beter een goede buur dan een verre vriend' kan hiermee ook de vuilnisbak in...[/quote]
Tja, ik heb echt veel sympathie voor Nederland en zijn inwoners, maar de nationale ploeg bestaat toch echt uit verschrikkelijke ego's. Stuk voor stuk talenten, zonder twijfel, maar die pretentie is zo groot, dat het moeilijk is er een greintje sympathie voor te voelen. En geef toe, de penaltyblunders behoren toch tot 's lands grootste flaters.
Tja, ik heb echt veel sympathie voor Nederland en zijn inwoners, maar de nationale ploeg bestaat toch echt uit verschrikkelijke ego's. Stuk voor stuk talenten, zonder twijfel, maar die pretentie is zo groot, dat het moeilijk is er een greintje sympathie voor te voelen. En geef toe, de penaltyblunders behoren toch tot 's lands grootste flaters.
0
geplaatst: 18 maart 2006, 20:04 uur
Vandaar dat Don Marco een hele grote bezem heeft gekocht, en er nu een ploeg staat die met wee vingers in de neus door de kwalificatie is gewalst. Marco heeft iets tegen die ego´s, wellicht helpt dat. Maar als jij voor een ander land gaat juichen, be my guest.
0
geplaatst: 18 maart 2006, 20:19 uur
Tja, ik heb echt veel sympathie voor Nederland en zijn inwoners, maar de nationale ploeg bestaat toch echt uit verschrikkelijke ego's. Stuk voor stuk talenten, zonder twijfel, maar die pretentie is zo groot, dat het moeilijk is er een greintje sympathie voor te voelen.
Kan me voorstellen dat je dat vindt, maar dan heb je de afgelopen twee jaar het Nederlands Elftal niet gevolgd. Er is nogal wat veranderd. 2/3e van de spelers die voor het EK van 2004 werden geselecteerd is vervangen die andere spelers. 'Ego's' als Seedorf, De Boertjes, Kluivert, etc. zijn er niet meer bij.
0
geplaatst: 18 maart 2006, 20:31 uur
Ja maar wij zijn toch de Brazilianen van Europa? Een land dat altijd mooi voetbal wil spelen en een hekel heeft aan schwalbes, countervoetbal en penalty's. Hoe kun je daar nu een hekel aan hebben? Ik denk dat dit alleen bij Belgen speelt ivm (ja sorry het is nu eenmaal zo) het minderwaardigheids complex. Seedorf en Kluivert vind ik ook geen fijne persoonlijkheden, maar De Boertjes zijn hele normale jongens die voor iedereen klaarstaan en nooit arrogant zijn, modelprofs dus.
0
geplaatst: 18 maart 2006, 20:41 uur
Als het goed is, hebben we de techniek van de Braziliaanse en de discipline van het Europese voetbal. 
En België vind ik ook een mooi voetballand, maar het is nu toch wel erg treurig daar. Hopelijk komt dat land er weer 's bovenop.

En België vind ik ook een mooi voetballand, maar het is nu toch wel erg treurig daar. Hopelijk komt dat land er weer 's bovenop.
0
geplaatst: 18 maart 2006, 20:44 uur
We hebben niet de techniek van de Brazilianen, maar zijn wel het enige Europese land dat in de buurt komt. Als het gaat om mentaliteit zijn we 1 van de minderen. Bovendien is onze spelopvatting dan misschien wel lovenswaardig, het is ook erg naïef.
0
geplaatst: 18 maart 2006, 21:21 uur
gemaster schreef:
...Als het gaat om mentaliteit zijn we 1 van de minderen....
...Als het gaat om mentaliteit zijn we 1 van de minderen....
Eigenlijk zouden we een stuk of 3 Duitsers tot Nederlander moeten naturaliseren, dan maken we een nog grotere kans op het WK

0
geplaatst: 18 maart 2006, 21:22 uur
Die 2 Boeren sympathiek? Ja hallo!!!!!! Ik zag eens een programma met één van de 2 (ik kan ze niet uit elkaar houden, wie is er nu Bert en wie Ernie?) waarin die ene een spelletje golf speelde tegen een presentator. Hij verloor en je had zijn gezicht moeten zien: pisnijdig ventje. De presentator kon niet laten erop te spreken.
0
geplaatst: 18 maart 2006, 21:27 uur
Ach, De Boertjes zijn gewoon bloedfanatiek, en willen met alles winnen. Ik geef toe, ze komen af en toe wat onbeholpen over, maar van arrogantie en ego's kan je ze niet betichten.
0
geplaatst: 18 maart 2006, 22:15 uur
moviefreak#1 schreef:
Ik ben overgestapt naar Italië.
Tegen Nederland waren ze goed, tegen Duitsland waren ze fantastisch en ze hebben gewoon een uitstekend elftal.
Die bondscoach doet een beetje hetzelfde als Marco van Basten, alleen dan nog extremer, ik las ergens dat er inmiddels 60 verschillende spelers geselecteerd zijn geweest de laatste paar jaar.
Laten we wel wezen, Buffon is een geweldige keeper, ze hebben een voorhoede om je vingers bij af te likken (Iaquinta, Toni, Inzaghi, Gillardino,Vieri), ze hebben geweldige balafpakkers (Pirlo,Gatusso) en een vrij redelijke verdediging.
Italië gaat verassen op het WK !
Ik ben overgestapt naar Italië.
Tegen Nederland waren ze goed, tegen Duitsland waren ze fantastisch en ze hebben gewoon een uitstekend elftal.
Die bondscoach doet een beetje hetzelfde als Marco van Basten, alleen dan nog extremer, ik las ergens dat er inmiddels 60 verschillende spelers geselecteerd zijn geweest de laatste paar jaar.
Laten we wel wezen, Buffon is een geweldige keeper, ze hebben een voorhoede om je vingers bij af te likken (Iaquinta, Toni, Inzaghi, Gillardino,Vieri), ze hebben geweldige balafpakkers (Pirlo,Gatusso) en een vrij redelijke verdediging.
Italië gaat verassen op het WK !
iaqiunta is echt geen goede speler (heeft buiten die hat-trick tegen panatinaikos niet veel gedaan dit seizoen, geef mij dan maar liever lucarelli van livorno), inzaghi blijft wss thuis (alhoewel hij nu de pannen van het dak speelt bij milan, maar lippi gaat hem volgens mij niet oproepen, aan zijn laatste uitspraken in de krant te zien) en pirlo is geen 'balafpakker' zoals je dat zo mooi zegt, maar eerder de regisseur van het middenveld, hij kan natuurlijk wel een balletje afpakken, maar zijn sterkste punt is toch duidelijk zijn pas-spel.
trouwens: oddo; nesta; cannavaro; zambrotta->'redelijke verdediging' is zwak uitgedrukt, ik zie er op dit wk geen betere eerlijk gezegd.
maar ze gaan denk ik ook wel verrassen

0
geplaatst: 21 maart 2006, 21:54 uur
Ik heb dit topic echt over het hoofd gezien...
Eigenlijk zijn de kanshebbers dezelfde als alle afgelopen wk's:
- Brazilië
- Argentinië
Als de 2 grootste kanshebbers, waarschijnlijk.
Verder, met iets minder kans (maar wat is kans? Het is presteren in 1 maand, waardoor zelfs een team zoals Griekenland een E.K. kan winnen):
- Nederland (misschien chauvinistisch, daar ze nog maar 1 toernooi hebben gewonnen)
- Engeland
- Italië
- Duitsland (toch wel.. Niet veel kans, maar ze spelen thuis en je weet het nooit met die rakkers)
- Frankrijk.
Als geen van deze teams kampioen wordt, dan is er een verassing in de maak.
Eigenlijk zijn de kanshebbers dezelfde als alle afgelopen wk's:
- Brazilië
- Argentinië
Als de 2 grootste kanshebbers, waarschijnlijk.
Verder, met iets minder kans (maar wat is kans? Het is presteren in 1 maand, waardoor zelfs een team zoals Griekenland een E.K. kan winnen):
- Nederland (misschien chauvinistisch, daar ze nog maar 1 toernooi hebben gewonnen)
- Engeland
- Italië
- Duitsland (toch wel.. Niet veel kans, maar ze spelen thuis en je weet het nooit met die rakkers)
- Frankrijk.
Als geen van deze teams kampioen wordt, dan is er een verassing in de maak.
0
geplaatst: 21 maart 2006, 22:02 uur
Ik ben er eens goed voor gaan zitten, heb alles goed overwogen, alle spelsystemen doorgenomen. Sterkte en zwakte analyses gamaakt van allen teams. En het is wat mij betreft een zekerheidje...... trinidad & tobago wordt geen wereldkampioen! ......wordt vervolgt
0
geplaatst: 21 maart 2006, 22:30 uur
Hiermee maakt bonothecat in één keer aan alle bespiegelingen een abrupt eind. 

0
geplaatst: 21 maart 2006, 22:32 uur
bonothecat schreef:
...... trinidad & tobago wordt geen wereldkampioen!
...... trinidad & tobago wordt geen wereldkampioen!
toch jammer van het allerlaatste (!?) kunstje van Don Leo...
0
geplaatst: 21 maart 2006, 22:33 uur
bonothecat schreef:
Ik ben er eens goed voor gaan zitten, heb alles goed overwogen, alle spelsystemen doorgenomen. Sterkte en zwakte analyses gamaakt van allen teams. En het is wat mij betreft een zekerheidje...... trinidad & tobago wordt geen wereldkampioen! ......wordt vervolgt

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.