Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
Ace
geplaatst: 6 oktober 2009, 16:47 uur
En nu heeft hij Julio Cesar voor zich, een nog betere keeper dan Dida en ook 1 van de beste keepers ter wereld.
0
geplaatst: 6 oktober 2009, 16:50 uur
Zweden heeft altijd goede keepers? Noem er nog eens een paar...
Ik vond Waterreus ook geen wereldkeeper, overigens, Mjuman. Hij presteerde redelijk, werd vaak kampioen, maar veel beter dan Isaksson vond ik hem ook niet.
Ik vond Waterreus ook geen wereldkeeper, overigens, Mjuman. Hij presteerde redelijk, werd vaak kampioen, maar veel beter dan Isaksson vond ik hem ook niet.
0
geplaatst: 6 oktober 2009, 16:53 uur
Ravelli was zo goed dat Zweden daar 15 jaar op kon teren. Beetje wat wij met Van der Sar hebben.
edit: ff gegoogled: hij is zelfs 17 jaar keeper van het Zweeds elftal geweest
0
geplaatst: 6 oktober 2009, 16:53 uur
Het wil er gewoon bij mij niet in dat PSV 2,8 miljoen heeft betaald voor een Stuy-iaanse krokettenvanger.
Afgaand op de wedstrijd tegen Utrecht (ja ik was erbij - in vak T, gepast stil) is er toch nog hoop. Bij Djurgården was ie top (hoor ik).
@Nicolage Rico: inderdaad was hij geen 'rubberen man' - maar wel een fijne speler om erbij te hebben voor het team; en mentaal heel sterk; zoals hij zich terugvocht tegen Kralj.
Afgaand op de wedstrijd tegen Utrecht (ja ik was erbij - in vak T, gepast stil) is er toch nog hoop. Bij Djurgården was ie top (hoor ik).
@Nicolage Rico: inderdaad was hij geen 'rubberen man' - maar wel een fijne speler om erbij te hebben voor het team; en mentaal heel sterk; zoals hij zich terugvocht tegen Kralj.
0
geplaatst: 6 oktober 2009, 16:56 uur
herman schreef:
Ravelli was zo goed dat Zweden daar 15 jaar op kon teren. Beetje wat wij met Van der Sar hebben.
Daarom vind ik het ook raar dat Mjuman het heeft over keeperS.
0
geplaatst: 6 oktober 2009, 17:10 uur
Tsja, die Hellström ken ik niet (van voor onze tijd), maar hij staat wel te boek als een van de beste keepers aller tijden.
Het lijkt erop dat Hellström en Ravelli samen zo'n beetje 30 jaar interlandvoetbal (van 1968 tot 1997) hebben gespeeld.
Het lijkt erop dat Hellström en Ravelli samen zo'n beetje 30 jaar interlandvoetbal (van 1968 tot 1997) hebben gespeeld.
0
geplaatst: 6 oktober 2009, 17:19 uur
Van de Zweedse wiki:
Ronnie Hellström var under 1970-talet populär landslagsmålvakt och var ansedd som en av de bästa målvakterna i världen (= één van de beste keepers ter wereld ) , inte minst vid VM i fotboll 1974, då Sverige kom femma (= vooral bij WK 74 toen Zweden 5e werd ). 1974 blev han proffs i FC Kaiserslautern, där han blev en uppskattad sista utpost (=daar werd hij een gewaardeerd doelverdediger) . Hellström har senare arbetat som målvaktstränare i Hammarby IF och Malmö FF. (= tegenwoordig is hij keeperstrainer bij Hammarby IF en Malmö FF ).
Hij was echt een topkeeper.
Ronnie Hellström var under 1970-talet populär landslagsmålvakt och var ansedd som en av de bästa målvakterna i världen (= één van de beste keepers ter wereld ) , inte minst vid VM i fotboll 1974, då Sverige kom femma (= vooral bij WK 74 toen Zweden 5e werd ). 1974 blev han proffs i FC Kaiserslautern, där han blev en uppskattad sista utpost (=daar werd hij een gewaardeerd doelverdediger) . Hellström har senare arbetat som målvaktstränare i Hammarby IF och Malmö FF. (= tegenwoordig is hij keeperstrainer bij Hammarby IF en Malmö FF ).
Hij was echt een topkeeper.
0
geplaatst: 6 oktober 2009, 17:24 uur
Ik geloof direct dat Hellström een wereldkeeper was. Maar ik vind 2 goede keepers vrij weinig voor de stelling "Zweden heeft altijd topkeepers gehad". En dan moeten we nota bena nog zwart/wit beelden gaan bekijken ook. 

0
geplaatst: 6 oktober 2009, 17:26 uur
Als de een 12 en de ander 17 jaar in het Zweedse hok staat heb je al drie decennia een topkeeper. Los van het feit dat je natuurlijk aan het mierenneuken bent 

0
BPDD
geplaatst: 6 oktober 2009, 17:32 uur
Met een beetje pech gaat de wielerwereld de komende dagen weer in opspraak komen.
Morgen worden namelijk de uitslagen van de hertesten uit de Tour van 2008 bekend gemaakt.
Dit in combinatie met de recente positieve b-staal van Dekker, de positieve test van de Italiaan Bosisio en de opmerkingen over dopinggebruik gedurende de meest recente Tour door de voorzitter van de AFLD (Franse anti-doping bond) lijkt de sport weer in de hoek te zitten waar de klappen vallen
Morgen worden namelijk de uitslagen van de hertesten uit de Tour van 2008 bekend gemaakt.
Dit in combinatie met de recente positieve b-staal van Dekker, de positieve test van de Italiaan Bosisio en de opmerkingen over dopinggebruik gedurende de meest recente Tour door de voorzitter van de AFLD (Franse anti-doping bond) lijkt de sport weer in de hoek te zitten waar de klappen vallen
0
geplaatst: 6 oktober 2009, 17:35 uur
lebowski schreef:
Als de een 12 en de ander 17 jaar in het Zweedse hok staat heb je al drie decennia een topkeeper. Los van het feit dat je natuurlijk aan het mierenneuken bent
Ik ben inderdaad aan het muggenziften. Maar ik heb wel gelijk.

0
geplaatst: 6 oktober 2009, 17:38 uur
BPDD schreef:
...lijkt de sport weer in de hoek te zitten waar de klappen vallen
...lijkt de sport weer in de hoek te zitten waar de klappen vallen
Zielig he? Eerst trekken 200 dopeheads op wielen door het Franse landschap en dan wordt er nog wat van gezegd ook. Tsss

0
geplaatst: 6 oktober 2009, 17:49 uur
Leuk: ook zitten kijken naar de beelden van Mr Nickson (Ralf Edström) die als 20-jarige naar PSV ging (voor ca 400.000 gulden). Ronnie die als inkoper (brood, tabak en snuiftabak) werkte naast zijn keepers-activiteiten.
0
Ace
geplaatst: 6 oktober 2009, 19:52 uur
lebowski schreef:
Zielig he? Eerst trekken 200 dopeheads op wielen door het Franse landschap en dan wordt er nog wat van gezegd ook. Tsss
(quote)

De sport heeft hij het over... Die is breder dan dopingzondaars. Maar jij behoort blijkbaar tot het groepje kortzichtige criticasters dat weinig met diezelfde sport heeft.
Mjuman schreef:
Ronnie die als inkoper (brood, tabak en snuiftabak) werkte naast zijn keepers-activiteiten.
(quote)
Ronnie die als inkoper (brood, tabak en snuiftabak) werkte naast zijn keepers-activiteiten.
Vergeet de snus niet

0
geplaatst: 6 oktober 2009, 20:01 uur
Ace schreef:
De sport heeft hij het over... Die is breder dan dopingzondaars. Maar jij behoort blijkbaar tot het groepje kortzichtige criticasters dat weinig met diezelfde sport heeft.
Over kortzichtig gesproken: doe al 40 jaar aan wielrennen en ben een enorme liefhebber, heb Giro en Tour meermalen bezocht, maar dat gezanik dat de wielrennerij steeds in het verdomhoekje zit is zo hypocriet. De sporters ZIJN de sport, en diezelfde sporters slikken en spuiten als lebowski in zijn goede tijden. Ben je toevallig eerlijk en gebruik je geen dope, mag je blij zijn dat je niet overhoop gereden wordt door de bezemwagen. In de wielrenhoek moeten domweg klappen vallen, anders gebeurt er niets. Want zóveel breder dan de dopingzondaars is de professionele wielrennerij langzaamaan niet meer.
0
Ace
geplaatst: 6 oktober 2009, 20:04 uur
Ok, ik neem mijn woorden terug 
Ik ben het volledig met je eens, echter blijf ik lekker romantiseren en negeer ik al het gezemel over doping zo veel mogelijk.

Ik ben het volledig met je eens, echter blijf ik lekker romantiseren en negeer ik al het gezemel over doping zo veel mogelijk.
0
geplaatst: 6 oktober 2009, 20:07 uur
0
geplaatst: 6 oktober 2009, 20:19 uur
@Ace: snus = snuiftabak. Man, man wat een vieze meuk; die Zweedse vriend uit Trelleborg gebruikt het ook: bovenlip optillen en dan een klein pietsie eronder. Hij zoende een keer een vrouw, vlak nadat ie gesnus't had, Ze kreeg spontaan tranen in haar ogen.
0
geplaatst: 6 oktober 2009, 20:25 uur
Ace schreef:
Het is een waardeloze keeper. Nee, geen middelmatige keeper. Dat is Vorm al.
Het is een waardeloze keeper. Nee, geen middelmatige keeper. Dat is Vorm al.
Gaan we weer. Boschker was toch al middelmatig? En als Boschker middelmatig is dan moet Vorm wel goed zijn.
0
Ace
geplaatst: 6 oktober 2009, 20:59 uur
lebowski schreef:

Zat net klaar voor een stevige discussie.
(quote)

Zat net klaar voor een stevige discussie.
Ik heb er de kracht niet meer voor

@mjuman: ja man, mijn broertje kwam uit Zweden terug en zat de hele dag met die smerige rommel in zijn mond.
@ROE: he, daar ben je weer

0
geplaatst: 6 oktober 2009, 21:34 uur
@Ace
Gelukkig doen jouw en mijn mening er niet toe en die van Bert Van Marwijk wel

0
Ace
geplaatst: 6 oktober 2009, 21:40 uur
Ok, laat ik eerlijk zijn: misschien overdrijf ik wat mbt Vorm, maar ik vind het gewoon middelmaat. Dat vind ik Stekelenburg trouwens ook en dat als Ajacied
Nu zijn er helaas niet veel betere NL keepers op vd Sar na, dus het is niet anders zo. En wat je zegt: Van Marwijk zal het wel weten 
Nu zijn er helaas niet veel betere NL keepers op vd Sar na, dus het is niet anders zo. En wat je zegt: Van Marwijk zal het wel weten 
0
geplaatst: 6 oktober 2009, 22:15 uur
Even iets anders. Wat is jullie mening over Martin Jol? Ik zat laatst te denken: in de regel hebben de topclubs een "gentleman" als coach. Een coach is min of meer ook een visitekaartje van de club. Jol is het tegenovergestelde bijna. Natuurlijk moet een coach worden afgerekend op zijn prestaties maar ik vind het geen feest om naar die beste man te kijken. Hoewel ik hem verder best sympathiek vind.
0
geplaatst: 6 oktober 2009, 22:32 uur
Ik heb Jol altijd al een raar geval gevonden. Nooit gemogen die man. Het frappante: de trainers die ik niet mag gaan altijd naar ajax. Toeval?
0
geplaatst: 6 oktober 2009, 22:56 uur
Ik vind het wel een sympathieke trainer. Markante kop (die lach toen Emanuelson rood kreeg), beetje eigenzinnig en een vlotte babbel. Hij lijkt zich niet zo snel gek te laten maken, dat mag ik ook wel. Een echte voetbalman. Op zondagen dat Ajax niet speelt staat ie vast ook bij de afhaalchinees te hopen dat ie om 7 uur thuis is.
Het schijnt dat ie op basis van zijn overgewicht geen contract bij Manchester Utd heeft gekregen. Da's dan weer jammer.
Het schijnt dat ie op basis van zijn overgewicht geen contract bij Manchester Utd heeft gekregen. Da's dan weer jammer.
0
geplaatst: 6 oktober 2009, 23:07 uur
herman schreef:
Het schijnt dat ie op basis van zijn overgewicht geen contract bij Manchester Utd heeft gekregen.
Het schijnt dat ie op basis van zijn overgewicht geen contract bij Manchester Utd heeft gekregen.
Things change

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.