Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 6 oktober 2009, 01:09 uur
0
geplaatst: 6 oktober 2009, 08:45 uur
orbit schreef:
Piep piep hallo, piep piep hallo...
(quote)
Piep piep hallo, piep piep hallo...
Hey kaaskop!

0
geplaatst: 6 oktober 2009, 10:10 uur
Isaksson blijft gewoon een zeer matige keeper. Bij hem heb ik het idee "schiet eens wat vaker vanaf 20 meter".
0
geplaatst: 6 oktober 2009, 10:59 uur
Nicolage Rico schreef:
Isaksson blijft gewoon een zeer matige keeper. Bij hem heb ik het idee "schiet eens wat vaker vanaf 20 meter".
Daar zit nou net niet het probleem (al moet ie verder wegstompen) - kijk eens naar voorzetten onderscheppen, uitkomen - hij is een meer een lijnkeeper.
0
geplaatst: 6 oktober 2009, 11:07 uur
Ploppesteksel schreef:
Is Braafheid ook geen Nederlander ?
Is Braafheid ook geen Nederlander ?
Ja, en die heeft ook al een paar interlands gespeeld. Bij de BBC waren ze zeer lovend over hem na de interland Nederland - Engeland, omdat hij Beckham aardig onder de duim had, maar ik heb niet zo'n goed beeld van hem. Momenteel is 'ie eerste reserve achter Van Bronckhorst.
0
geplaatst: 6 oktober 2009, 11:10 uur
Voor mij is Braafheid toch echt de nummer 1 op die positie. Gio wordt ook een jaartje ouder en acht ik minder geschikt, dan zie ik liever iemand als Urby Emanuelson op die plek voetballen.
0
geplaatst: 6 oktober 2009, 11:16 uur
Gio neemt wel wat ervaring mee en vind ik verdedigend wel beter dan Urby. Maar na het WK neemt Edson (als hij dan regelmatig presteert in Beieren tenminste) het stokje wel over, denk ik.
Van der Wiel - Heitinga - Matthijsen - Braafheid
Dit zal dan wel de nieuwe Oranje defensie worden? Of speelt Heitinga niet bij Everton?
Dit zal dan wel de nieuwe Oranje defensie worden? Of speelt Heitinga niet bij Everton?
0
geplaatst: 6 oktober 2009, 11:19 uur
herman schreef:
Gio neemt wel wat ervaring mee en vind ik verdedigend wel beter dan Urby. Maar na het WK neemt Edson (als hij dan regelmatig presteert in Beieren tenminste) het stokje wel over, denk ik.
Niet om lullig te doen: liever niet; dat lijkt wel de thrillerversie van een centrumverdediging: altijd spanning. H&M is net als het gelijknamige kledingmerk: soms hebben ze een goedkope oplossing, regelmatig peren ze mis.
0
geplaatst: 6 oktober 2009, 11:23 uur
Nicolage Rico schreef:
Ik zat zondag in de Galgewaard en zei voor de wedstrijd 'alle ballen op Isaksson'. Had ik mijn mond maar gehouden.
Ik moet ook wel zeggen dat Van Wolfswinkel uitermate zwak was in de afwerking.
0
geplaatst: 6 oktober 2009, 11:24 uur
Iemand enig idee waar Rusland-Duitsland komende zaterdag wordt uitgezonden? Dan haal ik vast een kratje Corona.
0
geplaatst: 6 oktober 2009, 11:30 uur
Mjuman schreef:
Niet om lullig te doen: liever niet; dat lijkt wel de thrillerversie van een centrumverdediging: altijd spanning. H&M is net als het gelijknamige kledingmerk: soms hebben ze een goedkope oplossing, regelmatig peren ze mis.
Nouja, wat is het alternatief? Misschien Bouhlarouz als hij weer een hoog niveau haalt, heel misschien Loovens. Ik ben bang dat we weinig keus hebben.
0
geplaatst: 6 oktober 2009, 11:37 uur
Running On Empty schreef:
Ik zat zondag in de Galgewaard en zei voor de wedstrijd 'alle ballen op Isaksson'. Had ik mijn mond maar gehouden.

0
geplaatst: 6 oktober 2009, 11:39 uur
herman schreef:
Nouja, wat is het alternatief? Misschien Bouhlarouz als hij weer een hoog niveau haalt, heel misschien Loovens. Ik ben bang dat we weinig keus hebben.
ALLES beter dan die klungel van een Heijtinga. Dan zie ik nog liever Ooijer achterin. Samen met Mathijssen. Das toch ook het vaste centrale duo nu? Hebben het niet bepaald slecht gedaan tot zover. Ach, wereldkampioen worden we toch niet of er moet een wonder gebeuren. Vooral Brazilië en Spanje zijn nu echt een maatje te groot.Nouja, wat is het alternatief? Misschien Bouhlarouz als hij weer een hoog niveau haalt, heel misschien Loovens. Ik ben bang dat we weinig keus hebben.
0
geplaatst: 6 oktober 2009, 11:47 uur
Ik neem aan dat Ooijer na het WK stopt met het Nederlands elftal.
0
geplaatst: 6 oktober 2009, 11:47 uur
Aardig goaltje trouwens: kopbal van 40 meter door Palermo van Boca Juniors:
0
geplaatst: 6 oktober 2009, 11:52 uur
herman schreef:
Ik neem aan dat het Nederlands elftal na het WK stopt met Ooijer.
0
geplaatst: 6 oktober 2009, 11:57 uur
Normaliter ben ik tegen sporters die een andere nationaliteit aannemen. Maar voor Douglas maak ik toch graag een uitzondering.. Hup, neem dat Nederlandse paspoort en we worden fluitend wereldkampioen.
0
geplaatst: 6 oktober 2009, 12:02 uur
herman schreef:
(quote)
Da's een optie, Marcellis komt wellicht nog terug, 3/4 jaar te gaan. Loovens (blijven volgen); Wielaert is geen optie; het gaat met name om een solide laatste man; en mind you in '74 werd de vondst met Haan ook pas op het laatste moment gedaan. Wie weet wordt Engelaar wel in een vergelijkbare rol gezet?
0
geplaatst: 6 oktober 2009, 12:36 uur
Nicolage Rico schreef:
Dat zijn juist de weinige ballen waar ik als PSV-fan niet bang voor ben bij Isaksson. Reddingen maken kan hij echt wel, zowel van afstand als snelle reactiereddingen. Dat vind ik juist zijn sterke kant. Het bangste ben ik als iemand de bal hoog de 16 in slingert. Want ook al is Isaksson 2 meter, hij durft nooit een bal te pakken en vaak blijft hij zelfs bang op de lijn staan of komt helemaal verkeerd uit. Dat zijn de gevaarlijkste situaties met Isaksson op doel. Maar alle lof voor zijn spel zondag!
0
Ace
geplaatst: 6 oktober 2009, 15:46 uur
Mjuman schreef:
Ja als Pantelic niets blijkt te zijn, kan Ace zo in de spits, hij maakt wel af.
@Ace - jij zag zeker vanaf het eerste optreden van Gomes bij PSV, anders dan Studio Sport ("wat een clown heeft PSV gehaald" herinner ik me) dat het een grote zou worden?
Heb je niet je roeping gemist: professioneel belegger zijn - dan helpt een vooruitziend oog!
Ja als Pantelic niets blijkt te zijn, kan Ace zo in de spits, hij maakt wel af.
@Ace - jij zag zeker vanaf het eerste optreden van Gomes bij PSV, anders dan Studio Sport ("wat een clown heeft PSV gehaald" herinner ik me) dat het een grote zou worden?
Heb je niet je roeping gemist: professioneel belegger zijn - dan helpt een vooruitziend oog!
Zoals Boordappel al aangeeft, van Gomes had nog niemand gehoord. Die Isaksson had al tig caps en speelde al voor oa Juve en Man City. Kortom, wederom onzin

0
geplaatst: 6 oktober 2009, 16:11 uur
Ace schreef:
Zoals Boordappel al aangeeft, van Gomes had nog niemand gehoord. Die Isaksson had al tig caps en speelde al voor oa Juve en Man City. Kortom, wederom onzin
(quote)
Je slaat jezelf nogal eens voor het hoofd joh, daar slijten je hersens van.
Eerlijk ben je behoorlijk aan het zwatelen Ace - of je bent een doorwinterde kenner van het Europese - maar niet van het globale voetbal.
Gomes stond voor hij naar PSV ging 3 jaar onder de lat bij Cruzeiro, één van de meest succesvolle clubs uit Brazilië - maar ja dat telt niet in Amsterdam.
Isaksson had in 2 jaar voor PSV grotendeels op de bank gezeten bij Manchester City (in 2 jaar tijd 19 wedstrijden); daarvoor twee jaar Stade de Rennes, niet echt een topclub; en daarvoor 3 seizoenen Djurgården - waarmee Isaksson 2 * Zweeds kampioen werd.
Je hebt gelijk Ace, ik - klantskalle som jag är - had moeten snappen dat Allsvenskan volop in de Nederlandse belangstelling staat hier en dat in Brazilië onbekende prutsers spelen. Hamertje tik, toe dan!

0
Ace
geplaatst: 6 oktober 2009, 16:17 uur
Ik vind het prima dat je koste wat het kost je gelijk wilt halen, maar het feit blijft dat Isaksson een veel bekendere keeper was toen hij psv kwam dan Gomes. De rest van je verhaal had ik zelf ook wel van Wikipedia kunnen halen. Daarbij spreek ik geen Zweeds.

0
geplaatst: 6 oktober 2009, 16:20 uur
Mjuman schreef:
Daar zit nou net niet het probleem (al moet ie verder wegstompen) - kijk eens naar voorzetten onderscheppen, uitkomen - hij is een meer een lijnkeeper.
(quote)
Toch vond ik hem er vaak knullig uitzien, ook bij afstandschoten. Niet tegen Utreg, maar in overige wedstrijden vorig seizoen en dit seizoen.
0
Ace
geplaatst: 6 oktober 2009, 16:26 uur
Het is een waardeloze keeper. Nee, geen middelmatige keeper. Dat is Vorm al.
0
geplaatst: 6 oktober 2009, 16:30 uur
Het was voor mij ook een volkomen verrassing dat PSV voor hem koos; PSV heeft immers nooit slechte keepers gehad (ga het rijtje maar af); er werden veel andere namen genoemd (oa Piet Veldhuizen en die wordt nog steeds genoemd). Verschillende PSV-supporters hier zijn het ook eens met de typering van Isaksson als lijnkeeper; ik vind wel dat ie beter moet wegstompen.
@Ace: met jouw beperkte voetbalperspectief (zeker in internationaal verband) hebben we hier al volop kennis kunnen maken: zo lang Ajax wint, is het jou worst wat de rest doet; ook al heeft dat consequenties voor het aantal NL deelnmers in Europees verband. Dus zet die internationale kennerspet fff af, komt dat hamertje beter aan!
Oja - ik heb al een halve weddenschap over het aantal tegendoelpunten dat PSV zal incasseren - die van jou wil ik er nog wel bijnemen.
@Ace: met jouw beperkte voetbalperspectief (zeker in internationaal verband) hebben we hier al volop kennis kunnen maken: zo lang Ajax wint, is het jou worst wat de rest doet; ook al heeft dat consequenties voor het aantal NL deelnmers in Europees verband. Dus zet die internationale kennerspet fff af, komt dat hamertje beter aan!

Oja - ik heb al een halve weddenschap over het aantal tegendoelpunten dat PSV zal incasseren - die van jou wil ik er nog wel bijnemen.
0
Ace
geplaatst: 6 oktober 2009, 16:33 uur
Hoe de overige clubs internationaal presteren interesseert me inderdaad niet zo veel, maar volgens mij heeft dat niets met dit verhaal te maken. Hoeveel caps had Isaksson gespeeld toen hij bij psv kwam? Een stuk of 40?
0
geplaatst: 6 oktober 2009, 16:45 uur
50 - uitsluitend vervangen bij blessures; Zweedse vriend van me - die afkomstig is uit Trelleborg (net als Isaksson) kent hem indirect en zegt dat ie na dat Franse avontuur zijn zelfvertrouwen kwijt leek te zijn. Ook Zweden heeft altijd goeie keepers: Hellström, Thomas Ravelli; dat maakt het vreemd dat ie zo staat te schutteren.
Gomes werd door Dunga stelselmatig buiten de Braziliaanse ploeg gehouden; is nu reserve. Had jarenlang Dida voor zich - een van de beste keepers ter wereld.
Gomes werd door Dunga stelselmatig buiten de Braziliaanse ploeg gehouden; is nu reserve. Had jarenlang Dida voor zich - een van de beste keepers ter wereld.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.