Muziek / Toplijsten en favorieten / 1000 nummer 1 hits uit de vorige eeuw
zoeken in:
0
geplaatst: 8 april 2013, 22:29 uur
Ik vind dit een heerlijk nummer, altijd leuk om te horen
Cijfer: 8.4
Cijfer: 8.4
0
geplaatst: 8 april 2013, 23:12 uur
Idd - het eerste waaraan ik moest denken was "de kriebel aan de pemel". Tavares toen niet leuk, nog steeds niet - net zo min als It's raining men - beide worden gedraaid op zgn (foute) 80's party's en zijn dan ook een goede reden om die te mijden.
Is apsoluut geen Philly-Soul - Harold Melvin, O'Jays maakten ook wel muziek die 'slick' was, maar klassen beter!
5
Is apsoluut geen Philly-Soul - Harold Melvin, O'Jays maakten ook wel muziek die 'slick' was, maar klassen beter!
5
0
geplaatst: 8 april 2013, 23:25 uur
Vreselijk nummer, te vaak gehoord toen ik op een gehandicaptenwerkplaats stage liep, waar ze altijd Radio 10 Gold op hadden staan in de werkplaats. Je begrijpt, die zender heb ik nooit meer uit mezelf op durven zetten. 4
En die Jiskefet versie is natuurlijk wel grappig!
En die Jiskefet versie is natuurlijk wel grappig!
0
geplaatst: 9 april 2013, 07:26 uur
Tavares 8, Goede Disco
The Temptations - My Girl 9, Soul Classic van zeer hoog nivo.
The Temptations - My Girl 9, Soul Classic van zeer hoog nivo.
0
geplaatst: 9 april 2013, 11:56 uur
0016. The Cranberries - Zombie (1994)
Nummer 1 in BE (5 weken).
In het grunge tijdperk mochten wat zwaardere nummers zegevieren.
The Cranberries pasten met het logge en spookachtige Zombie perfect in het tijdperk.
Nummer 1 in BE (5 weken).
In het grunge tijdperk mochten wat zwaardere nummers zegevieren.
The Cranberries pasten met het logge en spookachtige Zombie perfect in het tijdperk.
0
geplaatst: 9 april 2013, 11:58 uur
Dit vind ik dan wel weer een goed nummer. Die snik van haar doet het hem wel. Ze hebben overigens wel een hoop betere nummers gemaakt.
cijfer: 7,8
cijfer: 7,8
0
Cured
geplaatst: 9 april 2013, 12:13 uur
Ik vond het een verschrikkelijk zeurnummer, ondanks de zware gitaren (waar ik wel van houd).
Cijfer: 5
Cijfer: 5
0
geplaatst: 9 april 2013, 12:15 uur
Altijd op afgeknapt die snik van Dolores O'Riordan - en dan nog haar irritante podiumgedrag erbij; 'k vond dit wave 'lite' voor rockies, een soort tweedehands Sundays (met een snuifje Lush), al vond ik de gitaarflarden bij tijd en wijle wel ok. Het commerciële succes dat deze band wel had en The Sundays en andere niet bewijst niets. Frequent airplay zorgde er gewoon dat het erin geramd werd. Mede door het gitaarwerk net een
6
6
0
geplaatst: 9 april 2013, 12:25 uur
Geweldig en tijdloos rocknummer dankzij de tekst en emotionele zang van Dolores O'Riordan (die ik vergeleek met Sinead O'Connor) met erg sterke melodie waarbij de grungy gitaren het nummer nog meer kracht geven. Nadien hebben Cranberries dit niveau nooit meer kunnen halen.
Cijfer: 9,5
Cijfer: 9,5
0
geplaatst: 9 april 2013, 12:55 uur
Tavares: leuke disco, goed uitgevoerd, voor mij werkt het prima. 7
Cranberries: Ik geloof dat Zombie nogal love it or hate it is, mede vanwege O'Riordans stem natuurlijk. Natuurlijk is het nogal een zeiknummer. Maar mij weet het altijd wel te raken, als enige Cranberriesnummer overigens. Op mij komt de emotie wel over, wat niet door de zware gitaren komt, maar meer door de tekst en vooral hoe zij die brengt. Cijfer: 8
Cranberries: Ik geloof dat Zombie nogal love it or hate it is, mede vanwege O'Riordans stem natuurlijk. Natuurlijk is het nogal een zeiknummer. Maar mij weet het altijd wel te raken, als enige Cranberriesnummer overigens. Op mij komt de emotie wel over, wat niet door de zware gitaren komt, maar meer door de tekst en vooral hoe zij die brengt. Cijfer: 8
0
geplaatst: 9 april 2013, 13:30 uur
Uitstekend Radio Veronica-fähige rocknummer waarvan de scheurende gitaren en een meezingbaar refrein de twee troefkaarten zijn. 

0
geplaatst: 9 april 2013, 14:07 uur
Op zich niet een onaardig nummer maar die zangeres...... 
Wat Sinead O'Connor wel lukt en, met name!!, Beth Gibbons, namelijk een mooie smacht, lukt haar volstrekt niet
Een 6

Wat Sinead O'Connor wel lukt en, met name!!, Beth Gibbons, namelijk een mooie smacht, lukt haar volstrekt niet
Een 6
0
Cured
geplaatst: 9 april 2013, 14:54 uur
Ik heb mijn cijfer naar boven bijgesteld, want door mijn fixatie in retrospectief hoor ik dat gejammer van het refrein door die zangeres
. Het gitaarwerk is inderdaad meer dan de crunchy gedeelten, met mooie gitaarlijnen. Subtiel en heavy in één nummer.
. Het gitaarwerk is inderdaad meer dan de crunchy gedeelten, met mooie gitaarlijnen. Subtiel en heavy in één nummer.
0
geplaatst: 9 april 2013, 15:36 uur
Doordat het nummer zo'n succes was en dus veel gedraaid werd ben ik het wel beu gehoord, maar toch blijft het een goed jaren negentig nummer.
En die lekker scheurende gitaren op de populaire radiozenders waren destijds een verademing na een decennium van domme deuntjes op keyboards.
7
En die lekker scheurende gitaren op de populaire radiozenders waren destijds een verademing na een decennium van domme deuntjes op keyboards.
7
0
geplaatst: 9 april 2013, 16:53 uur
Een zeer goed rocknummer met een grimmig sfeertje. Het beschrijft heel goed de situatie van Ierland in de 20e eeuw. De zang is ook prachtig en emotioneel.
9
9
0
geplaatst: 9 april 2013, 17:26 uur
0017. Snap! - Rhythm Is a Dancer (1992)
Nummer 1 in BE (4 weken), NL (4 weken) en UK (6 weken).
Waren de jaren 80 de jaren van de europop,
dan werden de jaren 90 de jaren van de eurodance.
Snap! was wellicht de meest succesvolle artiest in dat genre.
Nummer 1 in BE (4 weken), NL (4 weken) en UK (6 weken).
Waren de jaren 80 de jaren van de europop,
dan werden de jaren 90 de jaren van de eurodance.
Snap! was wellicht de meest succesvolle artiest in dat genre.
0
geplaatst: 9 april 2013, 17:51 uur
Ha ha ha, dat clipje
echt in de slecht top 10
Voor de rest een heel fout sportschoolnummer voor brede jongens in te kleine shirtjes
Een 2
echt in de slecht top 10Voor de rest een heel fout sportschoolnummer voor brede jongens in te kleine shirtjes
Een 2
0
geplaatst: 9 april 2013, 17:56 uur
Kwaliteitseuropop. Nu hou ik ook van foute, slechte eurodance, maar dit zat gewoon echt goed in elkaar, de betere eurodance, ondanks de slechte rapper (maar dat hoort bij eurodance). Cijfer: 7,5
0
geplaatst: 9 april 2013, 18:02 uur
Er stond inderdaad ook slechte eurohouse in de hitlijsten maar dit nummer is gewoonweg erg goed in elkaar gestoken net als alle nummers van Snap!, simpel maar aanstekelijk en swingend.
Cijfer: 8
Cijfer: 8
0
geplaatst: 9 april 2013, 18:13 uur
perrospicados schreef:
Ha ha ha, dat clipje
echt in de slecht top 10
Voor de rest een heel fout sportschoolnummer voor brede jongens in te kleine shirtjes
Een 2
Ha ha ha, dat clipje
echt in de slecht top 10Voor de rest een heel fout sportschoolnummer voor brede jongens in te kleine shirtjes
Een 2
Nou deze breje jongen kan idd goed aan 'pumping iron' doen - bankdrukken of met dumbells sjorren - op zo'n nummer als dit. Beat klopt, hooks ok rapper Turbo B doet zijn best - uit Duitsland kwam wel meer (echte) Eurohouse: Dance 2 Trance, Jam & Spoon (long time faves). Dit is echt niet verkeerd - en ook om me een alibi te geven - een van mju's 'guilty pleasures' - toegegeven teveel Snap! leidt tot begripsverwarring, snappez-vous? Daarom voor deze ene keer:
8,25
0
geplaatst: 9 april 2013, 18:53 uur
The Cranberries - Zombie: Apart gezongen nummer dat lekker doorbeukt. 7,5
Snap! - Rhythm Is a Dancer: Fantastisch fuifnummer uit de jaren `90 en nu nog steeds meer dan oke. 8,5
Snap! - Rhythm Is a Dancer: Fantastisch fuifnummer uit de jaren `90 en nu nog steeds meer dan oke. 8,5
0
Cured
geplaatst: 9 april 2013, 19:02 uur
Snap! Niet echt mijn ding, maar slecht is het zeker niet. aanstekelijk dance-nummer
Cijfer: 7
Cijfer: 7
0
geplaatst: 9 april 2013, 19:20 uur
Snap! heeft best aardige nummers op het repertoire. Vond World Power + hits toch wat beter dan deze "knaller".
Cijfer: 6.75
Cijfer: 6.75
0
geplaatst: 9 april 2013, 19:32 uur
The Cranberries - Zombie
The Cranberries zijn wat mij betreft de Nickelback van de jaren '90. Wat een semi-getormenteerde aanstellerij...
3
Snap - Rhythm is a Dancer
Mijn eerste singletje! Op cassettebandje nog wel. Nog steeds leuk, maar de nostalgische waarde is wat mij betreft hoger dan de kwaliteit.
8
The Cranberries zijn wat mij betreft de Nickelback van de jaren '90. Wat een semi-getormenteerde aanstellerij...
3
Snap - Rhythm is a Dancer
Mijn eerste singletje! Op cassettebandje nog wel. Nog steeds leuk, maar de nostalgische waarde is wat mij betreft hoger dan de kwaliteit.
8
0
geplaatst: 9 april 2013, 21:51 uur
Tavares - Heaven Must Be Missing An Angel:
In aanleg natuurlijk een niet onaardig soul-nummer, al heb ik de nummer-1 notering nooit begrepen.
Heb het nummer ook veel te veel gehoord, maar dan ook echt veel te veel. Kan het nu eigenlijk nog steeds niet horen.
In Nederland nummer 1 in oktober 1976.
Cijfer 6.
The Cranberries - Zombie:
Typisch jaren 90. Ook dit heb ik te veel gehoord, maar is wel overeind gebleven.
Lekker die zware gitaren en die subtiele gitaren. Beklijvend refreintje.
Inspiratie voor Not An Addict van K's Choice.
Deze groep dreigde toen echt door te breken, maar is, althans in Nederland, toch nooit helemaal gelukt.
In Nederland nummer 2 einde 1994.
Snap! - Rhythm Is A Dancer:
De betere Eurodance inderdaad, want er is wat meuk in dat genre uitgekomen.
De singles van Snap zijn allemaal aanstekelijk, dansbaar, niet te moeilijk en ze beklijven.
Moest er meteen weer van lachen.
The Power is overigens nog beter.
In Nederland nummer 1 in mei/juni 1992.
Cijfer 7,5.
In aanleg natuurlijk een niet onaardig soul-nummer, al heb ik de nummer-1 notering nooit begrepen.
Heb het nummer ook veel te veel gehoord, maar dan ook echt veel te veel. Kan het nu eigenlijk nog steeds niet horen.
In Nederland nummer 1 in oktober 1976.
Cijfer 6.
The Cranberries - Zombie:
Typisch jaren 90. Ook dit heb ik te veel gehoord, maar is wel overeind gebleven.
Lekker die zware gitaren en die subtiele gitaren. Beklijvend refreintje.
Inspiratie voor Not An Addict van K's Choice.
Deze groep dreigde toen echt door te breken, maar is, althans in Nederland, toch nooit helemaal gelukt.
In Nederland nummer 2 einde 1994.
Snap! - Rhythm Is A Dancer:
De betere Eurodance inderdaad, want er is wat meuk in dat genre uitgekomen.
De singles van Snap zijn allemaal aanstekelijk, dansbaar, niet te moeilijk en ze beklijven.
Moest er meteen weer van lachen.
The Power is overigens nog beter.
In Nederland nummer 1 in mei/juni 1992.
Cijfer 7,5.
* denotes required fields.