De Site / Gebruikers / Het interview van de week
zoeken in:
0
geplaatst: 25 oktober 2014, 20:36 uur
Voor mij ook geen verrassingen. 
Op Aphex Twin en FM Attack na hebben ze allemaal volgens mij ook wel eens in mijn top 10 hier gestaan.
The Holy Bible viel inderdaad af. Bij deze plaatsen scheelt het ook wel een beetje wanneer ik een plaat voor het laatst heb gedraaid en met The Holy Bible is dat toch alweer een paar maanden terug denk ik.
En dank! Was leuk om eens wat dingen zo te beantwoorden, ik hoop dat er meer mensen met plezier hebben meegelezen. Ben benieuwd naar Dance Lover's antwoorden.

Op Aphex Twin en FM Attack na hebben ze allemaal volgens mij ook wel eens in mijn top 10 hier gestaan.
The Holy Bible viel inderdaad af. Bij deze plaatsen scheelt het ook wel een beetje wanneer ik een plaat voor het laatst heb gedraaid en met The Holy Bible is dat toch alweer een paar maanden terug denk ik.En dank! Was leuk om eens wat dingen zo te beantwoorden, ik hoop dat er meer mensen met plezier hebben meegelezen. Ben benieuwd naar Dance Lover's antwoorden.
0
tuktak
geplaatst: 25 oktober 2014, 21:10 uur
Ik heb meegelezen! Owjah, met plezier ook nog.
Het gesprek over vervlogen tijden op MuMe herken ik wel, volgens mij heerst dat gevoel voor alle fora's. Nu 10 jaar fora's verder is het spannende er wel vanaf en is reageren gemeengoed geworden. Met wonderlijke verbazing lees ik zo nu en dan op nu.nl de reacties bij een willekeurig nieuwsbericht, dan vraag ik me af of die 400+ mensen nou werkelijk allemaal denken dat hun mening er iets toe doet. Maar goed, in essentie zijn de reacties toen en nu van een gelijk niveau, dus wellicht is het gewoon een verzadigingsmoment.
Het gesprek over vervlogen tijden op MuMe herken ik wel, volgens mij heerst dat gevoel voor alle fora's. Nu 10 jaar fora's verder is het spannende er wel vanaf en is reageren gemeengoed geworden. Met wonderlijke verbazing lees ik zo nu en dan op nu.nl de reacties bij een willekeurig nieuwsbericht, dan vraag ik me af of die 400+ mensen nou werkelijk allemaal denken dat hun mening er iets toe doet. Maar goed, in essentie zijn de reacties toen en nu van een gelijk niveau, dus wellicht is het gewoon een verzadigingsmoment.
0
geplaatst: 25 oktober 2014, 21:32 uur
Ik snap het gevoel wel, maar ik denk dat het een rem zou geven als we ons allemaal afvragen of onze meningen er iets toe zou doen. Wat ik overigens niet als hap bedoel 
Ik moet wat bijlezen met dit topic, even doen!

Ik moet wat bijlezen met dit topic, even doen!
0
geplaatst: 25 oktober 2014, 21:34 uur
Ik heb vooral het idee dat het er vroeger heftiger aan toe ging, dat er hier meer extreme figuren rondhingen. Het rock n' roll-gehalte is er wat vanaf. Maar verder vind ik het hier nog altijd extreem leuk 

0
geplaatst: 25 oktober 2014, 21:42 uur
Dat valt eigenlijk best nog mee. Alles is een stuk meer verspreid nu, omdat meer users zorgen voor een veel breder spectrum. Ik weet nog dat je destijds bij de metalplaten steeds vijf dezelfde gebruikers tegenkwam. Dat is nu wel anders. Geeft inderdaad een andere sfeer, die beiden hun charmes hebben.
Die user K.O., hehe... Jammer dat ik die heisa heb kunnen volgen.
0
geplaatst: 26 oktober 2014, 00:34 uur
ArthurDZ schreef:
Het rock n' roll-gehalte is er wat vanaf
Het rock n' roll-gehalte is er wat vanaf
Ja sorry hoor, ik ben ook de jongste niet meer

Maar dat gevoel heb ik ook wel: het is minder heftig allemaal. De extreme users laten minder van zich horen. Zelf merk ik dat ik steeds meer moeite heb om mijn enthousiasme over een album nog onder woorden te brengen. Het is allemaal al beter gedaan en het lukt gewoon niet meer.
Hoort erbij na zoveel jaar lijkt me.
bennerd schreef:
Dat was gewoon een zeer gezellige nacht met een vaste club users. Heel veel lol gehad tot in de extreem late (of vroege) uurtjes.
Die heisa viel wel mee hoor: ik meen dat 2 users zeer boos waren toen ze er achter kwamen dat hun namen ook meededen (er was aan niemand toestemming gevraagd) en gelijk uitschreven. Dat was zelfs een beetje sneu want het ging nergens over.
0
geplaatst: 26 oktober 2014, 00:55 uur
Het is hoe dan ook rustiger geworden hier, minder bans, maar ook ik mis aardig wat users hier:
DonDijk, ShePlays, Jean Maurice, Oldfart, EVANSHEWSON, ebisch, fastpulseboy.
Lin en Reptile 71 die steeds minder actief zijn.
DonDijk, ShePlays, Jean Maurice, Oldfart, EVANSHEWSON, ebisch, fastpulseboy.
Lin en Reptile 71 die steeds minder actief zijn.
0
geplaatst: 26 oktober 2014, 02:02 uur
Vooral Oldfart mis ik wel ja, had vaak mooie inhoudelijke berichten. Sommigen van die users waren dan wel weer slowchatkannonen en moet zeggen dat ik dat dan weer niet mis. 
Jaren achtereen ging het altijd zo rond eind november/begin december wel even mis op MuMe en was er wel een rel(letje). Vond dat altijd wel opvallend, de laatste tijd is het wel rustig ja. Ook niet per se verkeerd, er zijn nog altijd een hoop mooie topics en initiatieven op de site.

Jaren achtereen ging het altijd zo rond eind november/begin december wel even mis op MuMe en was er wel een rel(letje). Vond dat altijd wel opvallend, de laatste tijd is het wel rustig ja. Ook niet per se verkeerd, er zijn nog altijd een hoop mooie topics en initiatieven op de site.
0
geplaatst: 26 oktober 2014, 07:55 uur
herman schreef:
Jaren achtereen ging het altijd zo rond eind november/begin december wel even mis op MuMe en was er wel een rel(letje). Vond dat altijd wel opvallend.
Jaren achtereen ging het altijd zo rond eind november/begin december wel even mis op MuMe en was er wel een rel(letje). Vond dat altijd wel opvallend.
Niks opvallend, de jongelui worden zo rond Sinterklaas door de spanning toch wat onrustiger.
0
geplaatst: 26 oktober 2014, 10:09 uur
Inderdaad wel een opvallend feit. Zal vast een winterdepressie zijn. Omdat het nog geen winter is.
0
geplaatst: 26 oktober 2014, 20:09 uur
aERodynamIC schreef:
De extreme users laten minder van zich horen.
De extreme users laten minder van zich horen.
Het kan ook zijn dat die users misschien ouder en wijzer zijn geworden. Mensen kunnen namelijk veranderen.
0
geplaatst: 26 oktober 2014, 20:10 uur
herman schreef:
Ik straal denk ik rust uit.
0
geplaatst: 26 oktober 2014, 21:07 uur
schizodeclown schreef:
Het kan ook zijn dat die users misschien ouder en wijzer zijn geworden. Mensen kunnen namelijk veranderen.
(quote)
Daar merkte ik anders maar weinig van. Ik denk dat veel van die users inmiddels niet meer actief zijn, geband of zichzelf hebben uitgeschreven.
0
geplaatst: 26 oktober 2014, 21:17 uur
aERodynamIC schreef:
Daar merkte ik anders maar weinig van. Ik denk dat veel van die users inmiddels niet meer actief zijn, geband of zichzelf hebben uitgeschreven.
(quote)
Kortom, herman en co. hebben destijds te goed werk verricht.

0
geplaatst: 26 oktober 2014, 21:38 uur
aERodynamIC schreef:
(quote)
Je reageert er op een die dat juist niet heeft gedaan.

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 oktober 2014, 10:01 uur
Normaalgesproken zou er voor oudere en wijzere users weer jonge wilde aanwas in de plaats moeten komen.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 oktober 2014, 10:45 uur
Tja Eric, wellicht begin jij ook ineens te puberen zodra je de leeftijd van Jean Maurice in zijn actieve dagen bereikt hebt...
0
geplaatst: 28 oktober 2014, 00:15 uur
Ik ben het topic zeker niet uit het oog verloren de afgelopen weken, fijn leesvoer!
En ik ga later deze dag van start.
En ik ga later deze dag van start.

0
geplaatst: 29 oktober 2014, 00:13 uur
DE 7 VRAGEN
1. Hoe en wanneer kwam jij op MusicMeter terecht?
Ik sta sinds 8 april 2007 geregistreerd. Destijds was ik zeer actief op Moviemeter en omdat dit zo goed beviel keek ik soms ook sporadisch op de zustersites Musicmeter en Boekmeter. Mijn inschrijving op Musicmeter was een bevlieging, ik zag toevallig in het filmgames topic dat er een dance knock out bezig was en wilde persé meedoen, dit was nog het tijdperk dat ik helemaal verslaafd was aan het spelen van knock outs en laddercompetities.
Op Moviemeter was de Laddercompetitie destijds nog razend populair, kleine clubjes mensen onder wie ik, zagen kans om hun obscure favorieten de top in te stemmen en aan de andere kant had je weer de fanatieke aanhang van de meer gangbare films/klassiekers die flink tegengas gaven. Ik kon er toen echt even kapot van zijn als een favoriet verloor van een geijkte klassieker.
Overigens ben ik al heel snel weer afgehaakt tijdens de Dance knock out. Het viel mij namelijk vies tegen dat ik veel nummers niet kende en ik zocht het niet om nieuwe ontdekkingen te doen. Snel daarna was ik mijn wachtwoord vergeten en zocht ik het niet om een nieuwe aan te maken, ik kwam hooguit een keer per maand op Musicmeter om naar muziek van een film te zoeken.
Ruim 4 jaar later in 2011 kreeg ik te maken met een flinke filmdip en hechtte ik steeds meer belang aan goede muziek in een film. Op het gebied van film had ik reeds veel ontdekkingen gedaan en droogde de vijver met interessante films waar ik uit kon vissen langzaam uit. Tevens ondervond het filmuniversum grove concurrentie van tv series. Zoveel kennis als ik dacht van films te hebben, zo groen als gras was ik op Musicmeter. Juist daarom, verschoof mijn interesse steeds meer naar muziek, ik was klaar voor een andere wereld vol nieuwe ontdekkingen en ging mij in 2012 ook steeds meer bezighouden met forumaangelegenheden.
2. Wat is de eerste plaat die je ooit kocht en hoe waardeer je die plaat vandaag?
3. Graag je mening over: vinyl - cd - mp3 - single - album - verzamelaar.
4. Gun ons een top drie van de meest memorabele optredens of festivals.
5. In welke hoekjes van de site kunnen we jou het meeste vinden?
6. Vertel over drie albums die je dankzij deze site beter bent gaan waarderen.
7. We kunnen jouw top 10 online zien. Breid hem voor dit topic eens uit tot een top 20.
1. Hoe en wanneer kwam jij op MusicMeter terecht?
Ik sta sinds 8 april 2007 geregistreerd. Destijds was ik zeer actief op Moviemeter en omdat dit zo goed beviel keek ik soms ook sporadisch op de zustersites Musicmeter en Boekmeter. Mijn inschrijving op Musicmeter was een bevlieging, ik zag toevallig in het filmgames topic dat er een dance knock out bezig was en wilde persé meedoen, dit was nog het tijdperk dat ik helemaal verslaafd was aan het spelen van knock outs en laddercompetities.
Op Moviemeter was de Laddercompetitie destijds nog razend populair, kleine clubjes mensen onder wie ik, zagen kans om hun obscure favorieten de top in te stemmen en aan de andere kant had je weer de fanatieke aanhang van de meer gangbare films/klassiekers die flink tegengas gaven. Ik kon er toen echt even kapot van zijn als een favoriet verloor van een geijkte klassieker.
Overigens ben ik al heel snel weer afgehaakt tijdens de Dance knock out. Het viel mij namelijk vies tegen dat ik veel nummers niet kende en ik zocht het niet om nieuwe ontdekkingen te doen. Snel daarna was ik mijn wachtwoord vergeten en zocht ik het niet om een nieuwe aan te maken, ik kwam hooguit een keer per maand op Musicmeter om naar muziek van een film te zoeken.
Ruim 4 jaar later in 2011 kreeg ik te maken met een flinke filmdip en hechtte ik steeds meer belang aan goede muziek in een film. Op het gebied van film had ik reeds veel ontdekkingen gedaan en droogde de vijver met interessante films waar ik uit kon vissen langzaam uit. Tevens ondervond het filmuniversum grove concurrentie van tv series. Zoveel kennis als ik dacht van films te hebben, zo groen als gras was ik op Musicmeter. Juist daarom, verschoof mijn interesse steeds meer naar muziek, ik was klaar voor een andere wereld vol nieuwe ontdekkingen en ging mij in 2012 ook steeds meer bezighouden met forumaangelegenheden.
2. Wat is de eerste plaat die je ooit kocht en hoe waardeer je die plaat vandaag?
3. Graag je mening over: vinyl - cd - mp3 - single - album - verzamelaar.
4. Gun ons een top drie van de meest memorabele optredens of festivals.
5. In welke hoekjes van de site kunnen we jou het meeste vinden?
6. Vertel over drie albums die je dankzij deze site beter bent gaan waarderen.
7. We kunnen jouw top 10 online zien. Breid hem voor dit topic eens uit tot een top 20.
0
geplaatst: 29 oktober 2014, 18:50 uur
herman schreef:
2. Peaking Lights - 936 (2011)
'Een echte herman-plaat', tipte brooklyn een paar jaar geleden via pm. De tips van brooklyn zijn eigenlijk altijd goed, maar deze was wel heel erg in de roos en staat al een tijdje vast in mijn top 10. Voor mij het beste album van het lopende decennium.
2. Peaking Lights - 936 (2011)
'Een echte herman-plaat', tipte brooklyn een paar jaar geleden via pm. De tips van brooklyn zijn eigenlijk altijd goed, maar deze was wel heel erg in de roos en staat al een tijdje vast in mijn top 10. Voor mij het beste album van het lopende decennium.
Heerlijk om hier genoemd te worden met deze tip, moest meteen aan je denken toen ik de eerste paar tracks van dit album hoorde. Toch mooi dat een tip van mij in je top 10 staat, Herman is toch een beetje de John Peel van Musicmeter

0
geplaatst: 29 oktober 2014, 21:51 uur
Wauw, dat is wel een compliment!
Ze staan overigens nu in A'dam (en vrijdag in Utrecht). Helaas komt het mij deze week niet zo uit daarheen te gaan.
Ze staan overigens nu in A'dam (en vrijdag in Utrecht). Helaas komt het mij deze week niet zo uit daarheen te gaan.

0
geplaatst: 29 oktober 2014, 22:55 uur
Van mij mag Herman gewoon nog even blijven leven - gewoon als Herman, as UR. Niks te na overigens, maar elke waver/muziekliefhebber die Peel vaak een plaat heeft horen aankondigen op zijn typisch Brits flegmatieke manier, zal nooit iemand met hem vergelijken zonder die stemverwantschap effectief te hebben geconstateerd. 

0
geplaatst: 29 oktober 2014, 22:59 uur
Ja dar heb je zeker een punt, niet te vergelijken en niet te evenaren. Herman had wellicht wel de platencollectie van Peel in huis gehad (ik denk iedereen hier trouwens). Ik ga gelijk even op zoek naar de naar de fijne dubbel cd John Peel Right Time Wrong Speed 1977-1987 (2006) om deze even op te zetten 

0
geplaatst: 29 oktober 2014, 23:00 uur
Van de week trouwens precies 10 geleden dat hij overleden is 

0
geplaatst: 29 oktober 2014, 23:04 uur
Dan zal ik zo John Peel - Fabriclive. 07 (2002) opzetten - een mooie tip, ik denk in lijn met Hermans stijl

* denotes required fields.