Overig / Apparatuur / Het Grote Audio-topic
zoeken in:
0
geplaatst: 4 november 2008, 23:24 uur
Je kunt nu niet meer zeggen dat je niet gewaarschuwd bent - en een gewaarschuwd mens telt voor twee. Verder, inderdaad: een "Linn die redelijk klonk" tja, wat zegt men dan? En de nieuwe hdx-server... nou, nou ik lig er wakkker van.
James Last, Bon Jovi en Phil Collins daar scoor je altijd mee. En zoals het bekende spreekwoord luidt: "wie niet horen wil, moet maar voelen."
Succes!
James Last, Bon Jovi en Phil Collins daar scoor je altijd mee. En zoals het bekende spreekwoord luidt: "wie niet horen wil, moet maar voelen."
Succes!
0
geplaatst: 5 november 2008, 07:26 uur
Mjuman schreef:
.
James Last, Bon Jovi en Phil Collins daar scoor je altijd mee.
Succes!
.
James Last, Bon Jovi en Phil Collins daar scoor je altijd mee.
Succes!
Leuk platenkastje heeft u.....ja, dat zou ik ook liever niet op cd willen horen.
0
Ace
geplaatst: 5 november 2008, 09:21 uur
Het hangt natuurlijk wel van de opname af. Zo is het met cd's, zo is het met lp's, zo is het met alles. Ik vind ook dat je het één niet persé met het ander moet vergelijken. Een plaat klinkt warmer dan een cd, met de nodige ruisjes en kraakjes. Daarbij geeft een plaat alle informatie van de muziek door en de cd niet. Logisch, die cd is tenslotte digitaal. Ik draai alleen maar cd's, maar een goede lp op een goede platenspeler op een goede phonotrap kan een bepaalde emotie losmaken, die ik op cd niet snel heb.
Ga dus eens bij een speciaalzaak luisteren woefdram in plaats van vreemde opmerkingen te plaatsen op basis van een plaat die je op een overdrukke VAD in slechte akoestische ruimtes gehoord hebt.
Overigens is die HDX-muziekserver wel een mooi ding. Beetje prijzig alleen, iets van 6500 euro als ik me niet vergis.
Ik zou me trouwens wel flink bekocht voelen als een Project-platenspeler mijn cd-speler weg zou spelen. Gelukkig weet ik dat dit met gelijke opnamen niet zal gebeuren.
Ga dus eens bij een speciaalzaak luisteren woefdram in plaats van vreemde opmerkingen te plaatsen op basis van een plaat die je op een overdrukke VAD in slechte akoestische ruimtes gehoord hebt.
Overigens is die HDX-muziekserver wel een mooi ding. Beetje prijzig alleen, iets van 6500 euro als ik me niet vergis.
Ik zou me trouwens wel flink bekocht voelen als een Project-platenspeler mijn cd-speler weg zou spelen. Gelukkig weet ik dat dit met gelijke opnamen niet zal gebeuren.
0
geplaatst: 5 november 2008, 09:42 uur
@Ace: ik heb je omschreven wat ik had en uiteraard geldt dat wegspelen niet voor alles. Die cd/dac-combinatie is nu bijna 10 jaar oud en die wil ik vervangen.
Maar bepaalde Depeche Mode albums, Joe Jackson (Night & Day, Body & Soul), een 3-4 Simple Minds albums en nog e.e.a. klonk prettiger/warmer ... beter (?) dan de cd. Nou herinner ik me van met name "Once Upon a Time" dat ik de productie daarvan op cd erg vlak vond en die van "Sparkle in the Rain" over-the-top (zie ook discussie aldaar).
PM me even m.b.t. zaak/adres - ik ben heel benieuwd naar Leema; qua draaitafel zal het denk een Pro-ject Experience worden of een Clearaudio.
Maar bepaalde Depeche Mode albums, Joe Jackson (Night & Day, Body & Soul), een 3-4 Simple Minds albums en nog e.e.a. klonk prettiger/warmer ... beter (?) dan de cd. Nou herinner ik me van met name "Once Upon a Time" dat ik de productie daarvan op cd erg vlak vond en die van "Sparkle in the Rain" over-the-top (zie ook discussie aldaar).
PM me even m.b.t. zaak/adres - ik ben heel benieuwd naar Leema; qua draaitafel zal het denk een Pro-ject Experience worden of een Clearaudio.
0
Ace
geplaatst: 5 november 2008, 15:20 uur
Je hebt PM!
Voor wat betreft een draaitafel moet je zeker ook even naar een Thorens kijken! Betaalbaar en erg goed!
Voor wat betreft een draaitafel moet je zeker ook even naar een Thorens kijken! Betaalbaar en erg goed!
0
geplaatst: 5 november 2008, 15:28 uur
Ace schreef:
Dit kan ik alleen maar beamen.

0
geplaatst: 5 november 2008, 17:15 uur
Deze platenspeler klinkt fenomenaal en speelt de betere cd spelers naar huis 

0
geplaatst: 5 november 2008, 17:25 uur
Mooi hoor zo,n xerxes...jammer dat ie niet compleet wordt geleverd en je er natuurlijk nooit het juiste armpje bij zult kopen....want als ie dan niet goed klinkt dan krijg je te horen dat het aan de arm licht....ach ja....
0
geplaatst: 5 november 2008, 18:25 uur
Bij Roksan kun je kiezen uit drie bijpassende armen de Tabriz ,de Tabriz ZI en de erg prijzige Artemiz. Zelf heb ik gekozen voor de Tabriz ZI in combinatie met een Lyra Dorian element,omdat de Artemiz en het exclusieve element van Roksan: de Shiraz mij veel te duur werd.
0
geplaatst: 5 november 2008, 23:04 uur
Mjuman schreef:
Aangezien het oog ook wat wilt ben ik vorige maand voor de Clearaudio gegaan. (ook onder druk van de vriendin). Staat nu mooi pontificaal in de huiskamer te pronken!! Geluid bevalt me uitstekend, doet zeker niet onder voor de cd maar dat mag ook wel, je betaald er natuurlijk wel een paar centen voor..
0
Ace
geplaatst: 6 november 2008, 13:06 uur
mkrake schreef:
Aangezien het oog ook wat wilt ben ik vorige maand voor de Clearaudio gegaan. (ook onder druk van de vriendin). Staat nu mooi pontificaal in de huiskamer te pronken!! Geluid bevalt me uitstekend, doet zeker niet onder voor de cd maar dat mag ook wel, je betaald er natuurlijk wel een paar centen voor..
(quote)
Misschien is het wel eens een keer leuk om een lp-middagje te houden, soort demomiddag. In samenwerking met Monitor Audio (importeur van Leema, Monitor Audio, Roksan, Transrotor, etc) kan ik dan wat mooie apparatuur neerzetten en kunnen we dat met elkaar vergelijken. En daar gaan we hier dan vervolgens weken over discussieren

0
geplaatst: 15 november 2008, 05:39 uur
Vanaf gisteren thuis een week proefdraaien met de Naim Nait 5i, na een paar uur al heel enthousiast; heb ik ineens nieuwe speakers??
Zo klinkt het wel....
Zo klinkt het wel....
0
Ace
geplaatst: 15 november 2008, 12:18 uur
Mooi keuze Jan! Naim is toch echt wel een van de mooiste merken die er zijn, als het tenminste qua uiterlijk en geluid je smaak is
Mijn smaak is het iig wel!
Mijn smaak is het iig wel!
0
geplaatst: 16 november 2008, 15:05 uur
Ik heb de versterker Cambridge Audio (azur 340A), speakers Mordaunt-Short (912S) en CD-speler NAD (C521BEE).
Heel betaalbaar en voldoet prima voor mij. Een zuiver vol gedetailleerd en droog geluid. Precies wat ik zocht.
Vroeger was mijn hele stereo van Pioneer. Ontzettend grote speakers van 200 Watt. Stond wel cool maar ook een beetje in de weg. En het geluid op een volume zoals dat in een woonkamer gespeeld wordt was minder dan dat van wat ik nu heb.
------
Over de discussie vinyl of CD, ik heb ooit zowat al mijn lp's verkocht. Nooit geen spijt van gehad. Toegegeven, het merendeel van wat ik op lp had wil ik toch nooit meer terughoren.
Maar zowiezo hou ik gewoon meer van CD. Dat CD's in de beginperiode zo betaalbaar werden is vooral te danken aan de klassieke muziekliefhebber, die er maar al te blij mee was omdat in die muziek zoveel stille passages voorkomen. Wie wil daarbij een naald horen die door een groef ploegt? Niemand toch?
Dat lp's weer meer in zijn heeft denk ik te maken met nostalgie en oké, zeker ook wel het wat warmere organischer geluid. De cover van een lp komt ook veel beter tot zijn recht dan in zo'n stom plastiek standaarddoosje.
Verder niets dan nadelen.
Heel betaalbaar en voldoet prima voor mij. Een zuiver vol gedetailleerd en droog geluid. Precies wat ik zocht.
Vroeger was mijn hele stereo van Pioneer. Ontzettend grote speakers van 200 Watt. Stond wel cool maar ook een beetje in de weg. En het geluid op een volume zoals dat in een woonkamer gespeeld wordt was minder dan dat van wat ik nu heb.
------
Over de discussie vinyl of CD, ik heb ooit zowat al mijn lp's verkocht. Nooit geen spijt van gehad. Toegegeven, het merendeel van wat ik op lp had wil ik toch nooit meer terughoren.
Maar zowiezo hou ik gewoon meer van CD. Dat CD's in de beginperiode zo betaalbaar werden is vooral te danken aan de klassieke muziekliefhebber, die er maar al te blij mee was omdat in die muziek zoveel stille passages voorkomen. Wie wil daarbij een naald horen die door een groef ploegt? Niemand toch?
Dat lp's weer meer in zijn heeft denk ik te maken met nostalgie en oké, zeker ook wel het wat warmere organischer geluid. De cover van een lp komt ook veel beter tot zijn recht dan in zo'n stom plastiek standaarddoosje.
Verder niets dan nadelen.
0
geplaatst: 16 november 2008, 17:51 uur
@Kronos: v.w.b. vinyl-discussie, mag ik je hiernaar verwijzen - daar zijn alle argumenten ongeveer 3* neergeplempt. 

0
geplaatst: 16 november 2008, 23:21 uur
Veel nieuws heb ik er niet gelezen. 
De belangrijkste reden om vinyl te draaien: nostalgie.

De belangrijkste reden om vinyl te draaien: nostalgie.
0
geplaatst: 17 november 2008, 10:48 uur
Ik drink niet.
En wat is beter? Een vrij subjectieve kwestie.
Voor elk album dat ik heb verkies ik CD boven LP.
Want één kraakje op zo'n ding en het is, verwend
als ik inmiddels ben, in feite rijp voor de vuilnisbak.
Daarom kunnen LP's voor mij niet beter klinken.
Ze kraken, ze ruisen, ze verslijten. Kortom, ze doen
vanalles wat ze niet zouden moeten doen.
0
geplaatst: 17 november 2008, 11:49 uur
Kronos schreef:
Voor de beeldvorming: zo'n 20 posts terug heb ik beschreven, waarop/waarmee ik draai. En de discussie over vinyl/kwaliteiten ervan is ook breed uitgemeten. Ieder maakt zijn eigen keuze en zoals ik al meer gezegd heb - ik heb behoorlijk spijt (gehad) van de grote vinylruiming in '88. Verder: I rest my case.
0
geplaatst: 18 november 2008, 00:51 uur
Iemand bekend met de NAD PP3 Digital Phono Amplifier?
Of is het te mooi om waar te ziin;
een goede mm/mc phono voorversterker gecombineerd met een goede analoog/digitaal converter?
http://www.hifi.nl/nieuws/3...
Of is het te mooi om waar te ziin;
een goede mm/mc phono voorversterker gecombineerd met een goede analoog/digitaal converter?
http://www.hifi.nl/nieuws/3...
0
geplaatst: 18 november 2008, 01:35 uur
Zelf heb ik geen ervaring met NAD, maar het komt over het algemeen erg goed uit testen die ik over dit merk heb gelezen. Het ziet er eenvoudig uit, edoch de prijs is dat beslist niet. Zo ver ik uit de filosofie van het merk heb begrepen is het tot de essentie te gaan en vooral het goede te bewaren.
0
geplaatst: 18 november 2008, 02:14 uur
€ 149,- is op zich niet duur als het een goed apparaat is.
Phono voorversterkers van de topmerken kosten een veelvoud, en hebben dan nog niet die converter.
Phono voorversterkers van de topmerken kosten een veelvoud, en hebben dan nog niet die converter.
0
geplaatst: 18 november 2008, 08:23 uur
Die pre-amp heeft een goede naam, v.w.b. enry level. Ik heb zelf een Pro-ject pre-amp gekocht en baal achteraf dat ik niet meer heb rondgekeken en die 5 tienen extra heb neergeteld voor de NAD. Die wordt nl ook geleverd met free (of share-)ware software - ik meen Audacity, voor digitalisering van je vinyl.
Als je veel wilt uitgeven kan je ook kijken naar de pre-amps van Clearaudio: zeer goed getest, maar de prijs is navenant (en geen DAC).
Als je veel wilt uitgeven kan je ook kijken naar de pre-amps van Clearaudio: zeer goed getest, maar de prijs is navenant (en geen DAC).
0
geplaatst: 18 november 2008, 08:51 uur
Als je veel wilt uitgeven
nee 
Die wordt nl ook geleverd met free (of share-)ware software - ik meen Audacity, voor digitalisering van je vinyl.
groot voordeel 
Bovendien draai ik te weinig vinyl en is mijn platenspeler ook geen high end, dus goed is goed genoeg

Alternatieven zijn er dus niet met de zelfde mogelijkheden en prijs/kwaliteitverhouding?
0
geplaatst: 18 november 2008, 09:05 uur
Hoogstens de Phono Box II-USB van Pro-ject (119,-) is vergelijkbaar - daar zit dan geen software bij. Dan moet je de software zelf zoeken en downloaden/installeren. Ik ga ervan uit dat daarin wordt voorzien in de handleiding bij de NAD - en da's ook wat waard.
Bovendien noemde een audiofiele vriend van mij die NAD ook - en dat zegt mij ook wel wat. Was ik in dec. 2007 op die NAD geattendeerd had ik die ook gekocht. T.z.t. gaat de huidige combi naar nijn werkkamer en komt er wellicht een Clearaudio combi in de woonkamer.
Bovendien noemde een audiofiele vriend van mij die NAD ook - en dat zegt mij ook wel wat. Was ik in dec. 2007 op die NAD geattendeerd had ik die ook gekocht. T.z.t. gaat de huidige combi naar nijn werkkamer en komt er wellicht een Clearaudio combi in de woonkamer.
0
geplaatst: 18 november 2008, 09:42 uur
USB, DAC? Geen vinyl to digital. Dit merk heeft wel een goede price/performance ratio.
0
Ace
geplaatst: 18 november 2008, 10:07 uur
Waarom zou je een DAC willen in een apparaat van rond de 100 euro? Denk je dat die beter is dan de DAC die in een gemiddelde cd-speler zit? Leuk om je XBOX of PS op aan te sluiten, wanneer je een versterker hebt met alleen analoge ingangen, maar verder?
Die Cambridge Audio moet een goede phonotrap zijn voor het geld. Iets van 139 euro ofzo... Voor wat betreft NAD: ik ben er niet zo kapot van (de versterkers dan, zelfs niet van de Master-serie), maar beluister het eens. Als ik echter puur ging voor een phonotrap zou ik liever die 140 euro steken in alleen de phonotrap dan in een een phonotrap, dac en usb-weetikveelwat.
Die Cambridge Audio moet een goede phonotrap zijn voor het geld. Iets van 139 euro ofzo... Voor wat betreft NAD: ik ben er niet zo kapot van (de versterkers dan, zelfs niet van de Master-serie), maar beluister het eens. Als ik echter puur ging voor een phonotrap zou ik liever die 140 euro steken in alleen de phonotrap dan in een een phonotrap, dac en usb-weetikveelwat.
0
geplaatst: 18 november 2008, 10:21 uur
Ik kreeg de indruk dat OF ook van vinyl naar digitaal wilde gaan - om vinyl om te bakken naar digitaaltjes. Als je bijv. je platen ook in de auto wilt kunnen draaien.
En met een 'low budget' constraint zijn de genoemde merken de opties. Voor die paar tientjes meer had ik dat ook kunnen doen, maar eigenlijk denk ik dat - in mijn situatie, cd's genoeg om uit te kiezen voor in de auto - het de moeite niet waard is.
Voor in de woonkamer wil ik gewoon tzt mooi spul - da's een andere discussie.
En met een 'low budget' constraint zijn de genoemde merken de opties. Voor die paar tientjes meer had ik dat ook kunnen doen, maar eigenlijk denk ik dat - in mijn situatie, cd's genoeg om uit te kiezen voor in de auto - het de moeite niet waard is.
Voor in de woonkamer wil ik gewoon tzt mooi spul - da's een andere discussie.
* denotes required fields.