Overig / Apparatuur / Het Grote Audio-topic
zoeken in:
0
geplaatst: 25 november 2006, 17:40 uur
Tof ElMeroMero! Mooie merken. Hopelijk heb je Saxophone Colossus op vinyl (zoniet, Duitse herdruk is voor een klein prijsje goed verkrijgbaar), want dat lijkt me de perfecte plaat om een nieuwe set in te zegenen. Veel plezier ermee! 

0
ElMeroMero
geplaatst: 25 november 2006, 17:50 uur
Dank je

De set draait inmiddels al op volle toeren dus Saxophone Colossus zal zeker gauw de revue passeren. Voorlopig wel nog op ceedee, maar nu ik weer eens een werkende platenspeler heb, zal ik binnenkort eens nieuw zwart goud gaan delven.
0
geplaatst: 11 januari 2007, 20:51 uur
In Muziek > Algemeen > Hoe muziek luisteren?:
Hallo beste forumers,
Heel veel muziek beleving hier op dit forum.
Maar hoe beleeft U de muziek, met welke instalatie en hoe ver gaan de mensen hier in?
Dit mag van alles zijn LP CD MP3.
Het topic hoe ver ga ik met het waarnemen van al dat moois wat ooit opgenomen is??
Mijn beleving in muziek is het zo goed mogelijk weergeven van de muziek.
Gebruike apparatuur Draaitafen met speciaal ontworpen buizen PhonoPreAmp, buizen eindversterkers, en Lowther's breedband luidsprekers.
Wie heeft hier nog meer van dit soort van gekkigheden om muziek zo mooi mogelijk weer te geven??
Ik hoop op een leuk draadje!..
waarin mensen beschrijven wat ze er aan doen om muziek zo mooi mogelijk te weer te geven, of er een andere beleving op na houden...het mag van alles zijn...
In afwachting vriendelijke groet Terugnaaraf
Hallo beste forumers,
Heel veel muziek beleving hier op dit forum.
Maar hoe beleeft U de muziek, met welke instalatie en hoe ver gaan de mensen hier in?
Dit mag van alles zijn LP CD MP3.
Het topic hoe ver ga ik met het waarnemen van al dat moois wat ooit opgenomen is??
Mijn beleving in muziek is het zo goed mogelijk weergeven van de muziek.
Gebruike apparatuur Draaitafen met speciaal ontworpen buizen PhonoPreAmp, buizen eindversterkers, en Lowther's breedband luidsprekers.
Wie heeft hier nog meer van dit soort van gekkigheden om muziek zo mooi mogelijk weer te geven??
Ik hoop op een leuk draadje!..
waarin mensen beschrijven wat ze er aan doen om muziek zo mooi mogelijk te weer te geven, of er een andere beleving op na houden...het mag van alles zijn...In afwachting vriendelijke groet Terugnaaraf
0
Bobiej
geplaatst: 11 januari 2007, 21:35 uur
Ik krijg vaak versterkers, cd instalaties en speakers van men pa, die ze verzameld (uit de '70 en '80's). Ik heb en Kenwood versterker, Philips cd speler, Philips Eqaulizer(ofzo), 2 grote Bose boxen aan mijn muur hangen en 2 kleine Jamo boxjes op mijn bureau.
Dus
.
Dus
.
0
geplaatst: 12 januari 2007, 18:23 uur
Ik woon in een best wel gehorige appartement dus echt genieten van luidsprekers kan ik ook niet helaas,maar ik luister ook het liefst met hoofdtelefoon op dan kan ik het best genieten van me muziek in me eigen wereld
Dus ben nou aan het sparen voor de beste kwaliteit hoofdtelefoon natuurlijk
0
geplaatst: 12 januari 2007, 18:57 uur
schizodeclown schreef:
Ik woon in een best wel gehorige appartement dus echt genieten van luidsprekers kan ik ook niet helaas,maar ik luister ook het liefst met hoofdtelefoon op dan kan ik het best genieten van me muziek in me eigen wereld
Dus ben nou aan het sparen voor de beste kwaliteit hoofdtelefoon natuurlijk Dat is de AKG K 1000 word niet meer gemaakt, maar op ebay kom ik ze nog wel eens tegen in Duitsland.
Wil zelf ook wel een hoofdtelefoon hebben maar zit wel goed met mijn steriotje.
www.freewebs.com/terug-naar-af/
Om een indruk te geven hoe ik mijn muziek beleef.
0
ElMeroMero
geplaatst: 12 januari 2007, 21:24 uur
Mooi knutselwerk, terugnaaraf ! 
De meesten op dit forum houden er wat bescheidener maatstaven op na: let vooral op de aanhef van onze gewaardeerde mod Yak in dit draadje
Maar laat je vooral niet afschrikken door de beperkte audiofiele gehalte van de forumgangers. Voor elke muziekliefhebber is hier wel iets te vinden

De meesten op dit forum houden er wat bescheidener maatstaven op na: let vooral op de aanhef van onze gewaardeerde mod Yak in dit draadje

Maar laat je vooral niet afschrikken door de beperkte audiofiele gehalte van de forumgangers. Voor elke muziekliefhebber is hier wel iets te vinden

0
geplaatst: 13 januari 2007, 11:16 uur
ElMeroMero schreef:

Ik laat me ook niet afschrikken door andere muziek gebruikers iedeeen doet het op zijn eigen mannier en de beleving van ieder is ook anders natuurlijk, en vooral de beurs.
Ben vanmorgen maar eens aan het knutselen geweest met mijn tonearm (litzedraad vervangen door 99,99%zilverdraad) 0.25mm massief
weer een licht verbetering.Zijn er hier trouwens ook zelfbouwers?
0
Mad Dog
geplaatst: 14 januari 2007, 02:31 uur
Ik heb een NAD-versterker en cd-speler, en Cresta KEF boxen.
Mooi geluid.
Mooi geluid.
0
geplaatst: 14 januari 2007, 04:04 uur
Een degelijke Denon cd-speler, en een nog degelijkere Denon versterker. Beiden kamervullend, beiden overgenomen van mijn vader. Hij geeft veels te veel uit aan hi-end spul, en het mooie daarvan is dat het héél lang meegaat. Deze komen uit 92, en klinken nog uiterst goed. 
Daaraan 2 B&W speakers, en een B&W woofer. Waarvoor ik binnenkort maar eens een setje speakerstandaards voor kopen, want op het moment trilt de industrial vrolijk 4 huizen verder.
Voor vinyl staan er twee hele brakke Gemini direct drives. Naalden slaan bij iedere oneffenheid over, en de mixer geeft ook niet thuis, maar mixen alsof je op een viaduct-feest staat heeft eigenlijk wel wat. Zeker als je een knopje continu ingedrukt moet houden, omdat anders draaitafel 1 niet doorkomt.
Schandalig genoeg luister ik vrijwel al mijn muziek op mijn laptop, met daaraan 2 lullige creative-speakertjes gehaakt. Het geluid kraakt als een malle, zeker als je aan het volume gaat zitten, het kent núl basweergave, en nog minder diepte. Vlakke, vervormde meuk.
Luiheid.

Daaraan 2 B&W speakers, en een B&W woofer. Waarvoor ik binnenkort maar eens een setje speakerstandaards voor kopen, want op het moment trilt de industrial vrolijk 4 huizen verder.

Voor vinyl staan er twee hele brakke Gemini direct drives. Naalden slaan bij iedere oneffenheid over, en de mixer geeft ook niet thuis, maar mixen alsof je op een viaduct-feest staat heeft eigenlijk wel wat. Zeker als je een knopje continu ingedrukt moet houden, omdat anders draaitafel 1 niet doorkomt.

Schandalig genoeg luister ik vrijwel al mijn muziek op mijn laptop, met daaraan 2 lullige creative-speakertjes gehaakt. Het geluid kraakt als een malle, zeker als je aan het volume gaat zitten, het kent núl basweergave, en nog minder diepte. Vlakke, vervormde meuk.
Luiheid.

0
geplaatst: 15 januari 2007, 15:52 uur
hoe ik muziek beleef:
*Mijn stereoinstalatie
*Mijn computer
*Onze radio
*auto radio
*Mijn vader , want hij speelt elke dag gitaar, (akoestisch en elektrisch) want hij zit in een rock band
*Mijn moeder, want ze zingt in een band.
*En ik speel piano en gitaar en zing
*En mijn versterker
*en Tv ook welles op tmf
Dus genoeg mogelijkheden om muziek te horen
*Mijn stereoinstalatie
*Mijn computer
*Onze radio
*auto radio
*Mijn vader , want hij speelt elke dag gitaar, (akoestisch en elektrisch) want hij zit in een rock band
*Mijn moeder, want ze zingt in een band.
*En ik speel piano en gitaar en zing
*En mijn versterker
*en Tv ook welles op tmf
Dus genoeg mogelijkheden om muziek te horen

0
geplaatst: 15 januari 2007, 20:07 uur
Ik heb alweer een paar jaar dezelfde prima installatie bestaande uit:
NAD 750 Surround Sound Receiver
Sony QS-serie Minidisc MDS-JB930
Sony QS-serie SACD SCD-XB770
Sony Cassette Deck TC-KE230
oude Philips Pick-up 777 direct control
en een setje Mission m72 speakers
NAD 750 Surround Sound Receiver
Sony QS-serie Minidisc MDS-JB930
Sony QS-serie SACD SCD-XB770
Sony Cassette Deck TC-KE230
oude Philips Pick-up 777 direct control
en een setje Mission m72 speakers
0
geplaatst: 15 januari 2007, 20:11 uur
Nosh schreef:
Dit probleem is al een grotendeels op te lossen met een mini-jack-->--tulp-snoertje van je computer naar je versterker.
0
geplaatst: 16 januari 2007, 08:25 uur
Ik luister vooral naar mijn iPod. Gebruik allerhande koptelefoons om van het geluid te genieten. Als ik eens thuis ben in Belgie ben ik erg tevreden over de Apple Hifi-speakers, die weliswaar niet echt hifi zijn, doch een behoorlijk straf geluid neerzetten voor een relatief kleine kamer en ook nog eens draagbaar zijn op koop toe.
0
Ace
geplaatst: 16 januari 2007, 09:14 uur
Ah, wat een leuk topic. Dit is mijn andere hobby, hehe...
Ik heb momenteel het volgende, maar een flinke upgrade staat op de planning...
Versterker: Advance Acoustic MAP303II
CD-speler: Cambridge Audio 640C
DVD-speler: Cambridge Audio 540D
Luidsprekers: Infinity Kappa 200
Netfilter: Monster Cable
Bekabeling: Monster Cable en Linn
Zonder de boel hier onder te willen spammen: mocht iemand geinteresseerd zijn; het is te koop
Daarbij heb ik ook een eigen bedrijfje in dit soort apparatuur, dus mocht je naar nieuwe apparatuur op zoek zijn, schroom vooral niet om te pm-en en wellicht kan ik je een mooie aanbieding doen...
Ik heb momenteel het volgende, maar een flinke upgrade staat op de planning...
Versterker: Advance Acoustic MAP303II
CD-speler: Cambridge Audio 640C
DVD-speler: Cambridge Audio 540D
Luidsprekers: Infinity Kappa 200
Netfilter: Monster Cable
Bekabeling: Monster Cable en Linn
Zonder de boel hier onder te willen spammen: mocht iemand geinteresseerd zijn; het is te koop
Daarbij heb ik ook een eigen bedrijfje in dit soort apparatuur, dus mocht je naar nieuwe apparatuur op zoek zijn, schroom vooral niet om te pm-en en wellicht kan ik je een mooie aanbieding doen...
0
geplaatst: 17 januari 2007, 13:02 uur
Ik heb een Marantz versterker, NAD boxen (10 jaar oud) Dual draaitafel (20 jaar oud) en een Denon CD speler, 15 jaar oud. Een Fender strat en een Epiphone Emperor met echte Gibson elementen (mooi!) op een KorgPandora. Luister wellicht het meest op de pc... op mijn werk helaas als mijn kamer genoot er niet is zet ik de pc op een boynq vase voor meer genieten...
en op de fiets met de mp3 speler van mijn Nokia telefoon waar de oortjes niet zo ok van zijn (Tips?)
Oh je en Sennheiser hd 490 voor echt luistergenot
en op de fiets met de mp3 speler van mijn Nokia telefoon waar de oortjes niet zo ok van zijn (Tips?)
Oh je en Sennheiser hd 490 voor echt luistergenot
0
Ace
geplaatst: 27 augustus 2007, 15:42 uur
Hoewel ik ergens anders al eens een topic heb gevonden wat ook over dit soort zaken ging, kan ik dat nu opeens nergens meer vinden. Daarom dit topic. Ik kan me zo voorstellen dat op een site over muziek ook veel audioliefhebbers zitten. Het een is tenslotte onlosmakelijk verbonden met het ander. Het lijkt me leuk om hier wat over audio te praten en een soort showroom te maken van de apparatuur die hier rondzweeft. Wat voor cd-speler gebruik je? Wat voor speakers? Wat voor versterker? Wat voor bekabeling? Ik zal zelf de aftrap geven...
Versterker: Sugden A21SE
CD-speler: Sugden CD21SE

Luidsprekers: Focal Profile 918

Bekabeling: TaraLabs
Ik ben er erg blij en ben eindelijk na vele veranderingen tevreden. Voorlopig geen aanpassingen meer voor mij.
Versterker: Sugden A21SE
CD-speler: Sugden CD21SE

Luidsprekers: Focal Profile 918

Bekabeling: TaraLabs
Ik ben er erg blij en ben eindelijk na vele veranderingen tevreden. Voorlopig geen aanpassingen meer voor mij.
0
geplaatst: 27 augustus 2007, 15:50 uur
Damn, relaxte apparatuur.
Ik heb tegenwoordig weinig bijzonders.
.
Ik heb tegenwoordig weinig bijzonders.
.
0
geplaatst: 27 augustus 2007, 23:28 uur
Helaas, ook hier slechts een simpele LG-microset. Maar wat wil je, in een studentenkamertje van 14 m2... 

0
geplaatst: 27 augustus 2007, 23:51 uur
ik heb alleen me wekker/radio/CD speler., en me philips boxjes van 35 euro waar ik erg trots op ben
(..voor me mp3).., ohja en voor me gitaar een 30 watt versterker van vox (kan eff gen plaatje vinden).,
maar meer heb ik ook niet nodig want anders gaan de buren klagen
(..voor me mp3).., ohja en voor me gitaar een 30 watt versterker van vox (kan eff gen plaatje vinden).,maar meer heb ik ook niet nodig want anders gaan de buren klagen

0
geplaatst: 27 augustus 2007, 23:55 uur

30 watt VOX versterker (voor me gitaar)
heb ik tog nog een plaatje gevonden

En me boxjes!!
., alleen heb ik ze in t wit 
0
geplaatst: 28 augustus 2007, 00:26 uur
Versterker: NAD C320BEE
Tuner: NAD C422
CD-speler: NAD C521BEE
Platenspeler: Thorens TD160B mk II met SME arm
Element: Sumiko Blue Point moving coil
Phono voorversterker: Project Phono-box II
Speakers: Speaker&Co Quint, 2,5 weg basreflexsysteem
zelfbouw vloerstaanders in zgn. d'Appolito opstelling (tweeter tussen 2 basspeakers in).
Bekabeling:
- SME van de Thorens naar de voorversterker
- v.d. Hul van voorversterker naar versterker (in bruikleen)
- de rest standaard kabeltjes, omdat ik het verschil met oa een v.d. Hul gewoon niet hoor.
- 2,5 mm² luidsprekerkabel (vrij dik vanwege luidsprekerimpedantie van 4 Ohm)
Tuner: NAD C422
CD-speler: NAD C521BEE
Platenspeler: Thorens TD160B mk II met SME arm
Element: Sumiko Blue Point moving coil
Phono voorversterker: Project Phono-box II
Speakers: Speaker&Co Quint, 2,5 weg basreflexsysteem
zelfbouw vloerstaanders in zgn. d'Appolito opstelling (tweeter tussen 2 basspeakers in).
Bekabeling:
- SME van de Thorens naar de voorversterker
- v.d. Hul van voorversterker naar versterker (in bruikleen)
- de rest standaard kabeltjes, omdat ik het verschil met oa een v.d. Hul gewoon niet hoor.
- 2,5 mm² luidsprekerkabel (vrij dik vanwege luidsprekerimpedantie van 4 Ohm)
0
geplaatst: 28 augustus 2007, 16:23 uur
Tuner/versterker: Denon DRA-585RD
Cd-speler: Denon DCD-755AR
Pick-up: Dual 1228 (toestel uit het begin van de jaren 70 speelt nog als een trein).
Element: Shure M 708
Luidsprekers: Magnat Vector 22, tweeweg basreflex
Bekabeling tussen cd-speler en versterker met een speciaal snoer wat ik kocht voor 100 gulden.
Bekabeling tussen pick-up en versterker met standaard snoer.
Bekabeling tussen versterker en luidsprekers met een dik snoer van 2,5 meter.
Cd-speler: Denon DCD-755AR
Pick-up: Dual 1228 (toestel uit het begin van de jaren 70 speelt nog als een trein).
Element: Shure M 708
Luidsprekers: Magnat Vector 22, tweeweg basreflex
Bekabeling tussen cd-speler en versterker met een speciaal snoer wat ik kocht voor 100 gulden.
Bekabeling tussen pick-up en versterker met standaard snoer.
Bekabeling tussen versterker en luidsprekers met een dik snoer van 2,5 meter.
0
geplaatst: 28 augustus 2007, 16:57 uur
heb nog een originele installatie van de mama en de papa uit de jaren zeventig. Daarnaast dit: http://store.apple.com/Apple/WebObjects/belgiumflstore.woa/6394041/wa/PSLID?mco=9468A230&nplm=TJ937&wosid=mXEli03a9Xkx2UYGUC62iwPpx1y
0
geplaatst: 30 augustus 2007, 11:33 uur
Cd speler: denon dcd 560
Platen speler: Dual CS 415, ortofon element
Tunerversterker: Marantz
Speakers: NAD 825
Kabel: monster
Klink heel mooi vind ik, alleen last van microfonie bij de platenspeler: als de klep open staat en ik tik er tegen dan word dat versterkt!
Wie heeft er een tip?
en hier ga ik op los als er niemand thuis is:

Platen speler: Dual CS 415, ortofon element
Tunerversterker: Marantz
Speakers: NAD 825
Kabel: monster
Klink heel mooi vind ik, alleen last van microfonie bij de platenspeler: als de klep open staat en ik tik er tegen dan word dat versterkt!
Wie heeft er een tip?
en hier ga ik op los als er niemand thuis is:

0
geplaatst: 30 augustus 2007, 12:57 uur
Platenspeler: Thorens TD 165, met Mission arm en element
Cd speler: Marantz cd 63 Special Edition

Versterker: Aura Evolution
Boxen: Studio de Schop
Heb deze installatie al jaren en voldoet nog steeds uitstekend naar mijn 'geluidssmaak'.
Vooral de cd speler blijf ik geweldig vinden, aanrader voor diegenen die een goede tweedehands speler zoeken.
Cd speler: Marantz cd 63 Special Edition

Versterker: Aura Evolution
Boxen: Studio de Schop
Heb deze installatie al jaren en voldoet nog steeds uitstekend naar mijn 'geluidssmaak'.
Vooral de cd speler blijf ik geweldig vinden, aanrader voor diegenen die een goede tweedehands speler zoeken.
0
geplaatst: 2 september 2007, 02:01 uur
Ik draai als het even kan erg hard (en tegenwoordig ook in een vrijstaand huis) en ben daarom ook blij met deze set:
YAMAHA CDX-596 (cd speler)
YAMAHA AX-596 (versterker)
2 JBL-s412's in de luisterkamer en 2 JBL Northridge E-50's in de andere ruimte waar ik mijn cd's opgeslagen heb.
Standaard bekabeling want al die andere kabels zijn in mijn optiek filters. Volgens mij kun je beter je versterker met je speakers in balans brengen met de goedkoopste kabel.
YAMAHA CDX-596 (cd speler)
YAMAHA AX-596 (versterker)
2 JBL-s412's in de luisterkamer en 2 JBL Northridge E-50's in de andere ruimte waar ik mijn cd's opgeslagen heb.
Standaard bekabeling want al die andere kabels zijn in mijn optiek filters. Volgens mij kun je beter je versterker met je speakers in balans brengen met de goedkoopste kabel.
0
geplaatst: 9 november 2007, 20:27 uur
Bump
amp. en cd

"bij-speakers" en speakers

Speakers wel allemaal in notenhout.
amp. en cd

"bij-speakers" en speakers

Speakers wel allemaal in notenhout.
0
Ace
geplaatst: 3 februari 2008, 18:44 uur
Grappig dat sommige mensen niet geloven in een beetje fatsoenlijke bekabeling. Als je hoort wat voor verschil echt goede kabels van Taralabs bij mij maakten tov wat goedkoper spul van Monster Cable, dan valt je mond open. Laat staan wat een goede kabel doet tov standaard dropveters. Ik begrijp dat niet iedereen 700 euro betaalt voor een interlinkje tussen cd-speler en versterker, maar dat het weggegooid geld is, is grote onzin. Echt een upgrade!
Mijn laatste aanwinst zijn power chords en een netfilter van Isotek. Het kost wat, maar daardoor zit er veel meer detail in de set en de bas is strakker. Af en toe demonstreer ik het weleens aan mensen die denken dat zoiets onzin is. Ze komen er altijd van terug als ze de verschillen met eigen oren gehoord hebben!
Mijn laatste aanwinst zijn power chords en een netfilter van Isotek. Het kost wat, maar daardoor zit er veel meer detail in de set en de bas is strakker. Af en toe demonstreer ik het weleens aan mensen die denken dat zoiets onzin is. Ze komen er altijd van terug als ze de verschillen met eigen oren gehoord hebben!
* denotes required fields.