MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Rock Album van de Week

zoeken in:
Ik ken de man alleen van Bridge Of Sighs dus ik ben wel benieuwd naar deze.

Ik zit me wat die hoes betreft steeds maar af te vragen of we nu in of op een kegel kijken.

Maar goed muziekje. Ik ken ook Bridge of Sighs en het live album.

Heb nog 2 albums in te halen. Morgenvroeg maar eens tijd voor maken!

Ik ben aan de beurt vandaag!

En hier is mijn inzending:

Kvelertak - Kvelertak

(afbeelding)

Deze valt onder Rock/Metal en dat klopt wel. Kvelertak is een Noorse band met 6 leden. Ze spelen met 3 gitaristen en de zanger schreeuwt in het Noors. Het eerste nummer is misschien meer Metal maar bij het tweede nummer (clip staat onderaan) is het gewoon heerlijke vette rock. Veel jaren ´70 invloeden. Veel luisterplezier!

Is de coverart gedaan door die dude van Baroness?

Edit: Ja dus.

Kvelertak ken ik al. Het verbaast me dit album hier tegen te komen. Ik had gedacht dat het al wel meer dan 40 stemmen had.

Goed album. Nog niet genoeg gedraaid maar dat zal ik naar aanleiding van dit topic deze week zeker nog eens doen.

Aangezien ik deze week mijn introductieweek heb en vanaf morgen amper nog tijd zal hebben, nu maar alvast mijn inzending voor woensdag:

Tides From Nebula - Earthshine (2011)

(afbeelding)

Ik volsta met wat quotes:
Relaxed piano`tje, wat samples van spelende kinderen op de achtergrond. Veel sfeer. Heel veel sfeer. En dan werkend naar een mooi opgebouwde climax. Af en toe een uitbarsting.

Post/rock die me zo nu en dan doet denken aan Cult of Luna en dan weer aan GSYBE en zelfs een klein beetje Sigur Ros.
Het is weer even geleden dat ik deze gedraaid heb, maar inderdaad steengoede postrock en één van de hoogtepunten van dit jaar.

Tides of Nebula (ook uit Polen) stonden recentelijk nog in het voorprogramma van Riverside in de Boerderij o.a.

Gisteravond die van Hellacopters beluisterd, maar dat vond ik niet zo speciaal.

Kan ik ook op de lijst gezet worden?

22/06/2011 Guinness1980 - Exit Calm - Exit Calm (2010)
29/06/2011 Kronos - Pavlov's Dog - Pampered Men...
06/07/2011 cornucopia - Clutch - Blast Tyrant (2004)
13/07/2011 Cabeza Borradora - Mother Superior - Deep (1998)
20/07/2011 laboomzaa - The Hellacopters - Rock & R...
27/07/2011 Bardt1980 - Mutiny On The Bounty - Dang...
03/08/2011 Papartis - Floating Me - Floating Me (...
10/08/2011 Quadraphonic - Robin Trower - For Earth Below (1975)
17/08/2011 Don Cappuccino - Kvelertak - Kvelertak (2010)
24/08/2011 Chevy - Tides From Nebula - Earthshine (2011)
31/08/2011 Paulus_2 -
07/09/2011 kobe bryant fan -

Ik heb niet alle albums even vaak geluisterd maar toch zaten er enkele leuke dingen tussen.

Nu ook even kobe bryant fan erop gezet. Dat was ik vergeten.

Kvelertak regeert!

cornucopia schreef:
Kvelertak regeert!

The Hellacopters was ook een geweldige tip. Ik kende hem al vrij lang maar door dit topic heb ik hem weer eens beluisterd. Heerlijke Rock.

cornucopia schreef:
Kvelertak regeert!

EENS!!

We wachten op de inzending van Paulus_2.

Wat ik iedere keer voorspel komt iedere keer weer uit. Dit topic begint iedere keer met frisse moed, maar bloedt iedere keer langzaam dood. Iedere keer.

Daar heb je ook gelijk in.
Best jammer want het is een leuk topic en heb er toch enkele dingen in (her)ondekt waar ik anders nooit mee in aanraking was gekomen.
Ik luister elke week netjes het album maar vaak schiet het er even in om wat te melden hier.

Jammer moet ik morgen dan mijn album posten?

Wat mij betreft houden we gewoon de woensdag aan. Ik heb nog een paar albums in te halen uit Het Metal Album van de Week topic.

Het kwakkelt gewoon een beetje, dit topic. Toch heb ik hier ook al enkele dingen ontdekt en was mijn laatste inzending (Pavlov's Dog) een ontdekking voor anderen. Gewoon verder doen dus, wat mij betreft ook iedere woensdag.

Misschien kan iemand Paulus een berichtje sturen?

Edit: heb ik inmiddels gedaan.

Tsja ik ben een bluesliefhebber en ik vind John Mayall een de beste muzikanten uit de jaren 60. Maar dat is geen rock en dan kan ik maar een album hier inbrengen: The Yes album van Yes.
Het is oude muziek maar ja wat moeten we dan? Go Back To The Zoo?
The Yes album zit muzikaal technisch zeer goed in elkaar en de samenhang is zeer goed. The Clap? mooi! Gitaar improvisatie van de week!!!!

Blijkbaar heb je iets van de opzet van het topic gemist Paulus. De bedoeling is een rock album voor te stellen dat volgens jou te weinig aandacht krijgt. Het zou daarom niet meer dan 40 stemmen mogen hebben is de afspraak. Een beetje erover mag natuurlijk. Maar bijna 200 stemmen erover is wat teveel van het goede. Liefst een vrij onbekende artiest/band dus.

En Go Back To The Oefenruimte is jammer genoeg best bekend.

Tenzij hij de EP kiest.

EP's tellen toch niet mee als nominatie, of wel?

Is de bedoeling van dit topic zo veel mogelijk reacties of gewoon leuke platen (her)ontdekken? Wat mij betreft het laatste. Ik voel me niet altijd geroepen om bepaalde voorgedragen albums middels een bericht te beoordelen. Soms interesseert de muziek me zelfs voor geen meter, maar dan breng ik geen stem uit, want dan luister ik het ook maar een keer... Dit wil echter niet zeggen dat het doodbloedt hier; er zitten vaak ook een paar lekkere platen tussen...
Doorgaan dus, wat mij aangaat... Ook het selecte gezelschap ervaar ik niet als een probleem, integendeel zelfs...

Inderdaad.
Net als in het metal topic kom ik ook hier weleens muziek tegen waar ik niks mee kan.
Toch beluister ik een inzending minimaal 2x voordat ik ik er echt helemaal klaar mee ben.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:00 uur

geplaatst: vandaag om 05:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.