menu

Genres / Rock / Het Rock Album van de Week

zoeken in:
avatar van Kronos
Graveyard heb ik ook nog overwogen voor te stellen, maar het nieuwe album mist volgens mij net als het debuut nummers die zich echt onderscheiden en blijven hangen.

avatar van chevy93
Graveyard staat nog steeds in mijn 2011-lijstje.

avatar van Papartis
Overzicht:

Guinness1980 - Exit Calm - Exit Calm (2010)
Kronos - Pavlov's Dog - Pampered Menial (1975)
cornucopia - Clutch - Blast Tyrant (2004)
Cabeza Borradora -
laboomzaa -
Bardt1980 -
Papartis -
Quadraphonic -
Don Cappuccino -
chevy93

avatar van Guinness1980
Clutch heb ik pas 1 keer kunnen beluisteren.
Halverwege die luisterbeurt kon ik de aandacht er niet meer bij houden.
En dat terwijl ik het eerste gedeelte best goed vond. Krijgt daarom zeker nog een herkansing.

avatar van Don Cappuccino
Clutch is echt heerlijk, toch wel een aantal keer beluisterd deze week. Heerlijke stem en zeer groovende muziek.

avatar van Kronos
Clutch weer aan het beluisteren en nu valt het me goed mee.

avatar van Cabeza Borradora
Cabeza Borradora schreef:
Die van Brant Björk vond ik wel erg leuk. Ben dus wel erg benieuwd naar deze, en tergelijkertijd ga ik die van 35007 ook maar eens opzoeken dan.


Clutch is ook weer in de smaak gevallen Aan 35007 ben ik nog niet toegekomen, maar daar ga ik deze week tijd voor hebben

avatar van chevy93
Dus....?

avatar van Papartis
Clutch ook een keer beluisterd. Hoewel niet geheel mijn stijl ga ik zeker dit album nog enkele keren luisteren. Zitten een aantal goede nummers bij.
@ Cabeza Borradora: 35007 is een prima band (uit Nederland) Zeker de moeite waard.

avatar van Cabeza Borradora
Soms zijn er van die goed bewaarde geheimen, die je als muziekliefhebber zo graag koestert. Ook al omdat ze je dat ego-trippend gevoel geven dat je tot de increwd behoord, tot dat selecte clubje van échte kenners.
Mother Superior is misschien wel een groep muzikanten die zo'n geheim vormen: Gewaardeerd door bijna iedereen in L.A. die naam en faam heeft in het rock&roll wereldje (zie Wiki), maar daarbuiten zo goed als onbekend. (Hier op MuMe 10 albums met het indrukwekkende totaal van 1 stem ).
Het is dankzij Henry Rollins dat ik deze band heb leren kennen. Het zijn zij namelijk die de "band" van de Rollins Band vormden op Henry Rollin's minder bekende, maar muzikaal gezien avontuurlijkste (en meest rock gerichte) albums: 'Get Some Go Again'(2000) en 'Nice' (uit 2001). Toen Henry in 1998 de kans kreeg om het derde album (Deep) van Mother Superior te producen, raakte hij zo onder de indruk van dit retro blues-rock trio en haar explosieve muzikale kracht, dat hij hen vroeg om zijn begeleidingsgroep te vormen. Daar zijn ze dus op ingegaan. Eérst wou ik een van die twee betreffende Rollins albums hier voor te stellen, maar omdat Henry Rollins en/of de Rollins Band (alhoewel niet met deze albums) toch redelijk gekend is, heb ik uiteindelijk gekozen voor hun eerste samenwerking:

(afbeelding)
Het uit 1998 stammende album 'Deep', van Mother Superior, geproduced door Henry Rollins dus.
Stevige rock, gevormd door een samensmelting van soul-, blues- en classic 70's rock elementen, gebracht met een garage spirit in een bijna live aandoende productie. Meer ga ik er niet over vertellen. Listen and Enjoy! (En koester het geheim! )

avatar van chevy93
Wederom weer een interessant album.

avatar van Cabeza Borradora
is wel niet erg makkelijk te vinden denk ik. indien problemen, pm

avatar van Guinness1980
Heb hem gevonden.
Het eerste nummer knalt inmiddels uit de speakers.

avatar van cornucopia
Ik heb "The Mothership has landed" van deze band; deze cd heeft mij nooit echt kunnen overtuigen. Ik zal me 's aan "Deep" wagen... Hopelijk levert het meer op.

Maar ik kan 'm niet vinden, pm??

avatar van Cabeza Borradora
Die is van een andere, gelijknamige band (uit Zweden)

avatar van Bardt1980
Zoals ik al eerder aangaf, als je een album niet kunt vinden: http://www.grooveshark.com

avatar van Cabeza Borradora
Staat er inderdaad op: Deep - grooveshark
Op Spotify geen spoor

avatar van Cabeza Borradora
Papartis schreef:

@ Cabeza Borradora: 35007 is een prima band (uit Nederland) Zeker de moeite waard.



tnx to de grooveshark-link nu aan't beluisteren. Inderdaad erg cool. Ook de hoes trouwens

avatar van Papartis
Overzicht:

Guinness1980 - Exit Calm - Exit Calm (2010)
Kronos - Pavlov's Dog - Pampered Menial (1975)
cornucopia - Clutch - Blast Tyrant (2004)
Cabeza Borradora - Mother Superior - Deep (1998)
laboomzaa -
Bardt1980 -
Papartis -
Quadraphonic -
Don Cappuccino -
chevy93 -

avatar van Kronos
Sterke ronde tot hiertoe.

avatar van Guinness1980
Vind ik ook. Nog niks langs gekomen wat me niet bevalt

avatar van laboomzaa
Volgens mij ben ik aan de beurt?!

Voor deze week een lekkere rock plaat wat niet meer en minder is dan een rockplaat!!

Enjoy!!

The Hellacopters


(afbeelding)



avatar van Don Cappuccino
Inderdaad een heerlijk album! Een goede reden om hem eens nog een keer op te zetten.

avatar van Papartis
Overzicht:

Guinness1980 - Exit Calm - Exit Calm (2010)
Kronos - Pavlov's Dog - Pampered Menial (1975)
cornucopia - Clutch - Blast Tyrant (2004)
Cabeza Borradora - Mother Superior - Deep (1998)
laboomzaa - The Hellacopters - Rock & Roll is Dead (2005)
Bardt1980 -
Papartis -
Quadraphonic -
Don Cappuccino -
chevy93 - [/quote]

avatar van Cabeza Borradora
lambooza schreef:

Voor deze week een lekkere rock plaat wat niet meer en minder is dan een rockplaat!!


Meer moet een voorstelling van een rock album in het rock album v/d week topic alvast niet voorstellen om mij nieuwsgierig te maken... Ook geen te hoge verwchtingen gecreeerd, dus kan alleen maar meevallen

avatar van chevy93
Wat hebben wij toch met de Scandinavische eilanden, met in het bijzonder Zweden?

avatar van cornucopia
Redelijk cd'tje, maar ik vind de eerste twee van The Hellacopters een stuk beter. Toen speelden ze nog smerige (punk)rock, daarna werd het me een beetje te poppy en te braaf...

avatar van laboomzaa
Tja, ik houd van alles van The Hellacopters..dze werd idd wat commercieler maar zeker niet minder!!

avatar van Guinness1980
Album een hele tijd geleden beluisterd.
Zal er deze week weer wat aandacht aan geven en er ook meteen een stem op uitbrengen.

avatar van Paulus_2
Mijn rockalbum van de week is de 2-CD The Anthology van Chuck Berry uitgegeven door MCA met oorspronkelijke Chess opnames.
Er zijn veel verzamelaars van Chuck Berry en ik was al een tijd op zoek naar een officiële uitgave, niet die rotzooi die door Diskey of andere fröble clubs worden uitgegeven en waar je de platenspeler hoort tikken tijdens te nummers, en deze Anthologie ligt nu bij de MediaMarkt voor €16,75. Soms moet je daar snel bij zijn. Bijv de hele serie van Emerson Lake & Palmer ligt er ook voor een habbekrats.
Ik heb er een recensie bijgeschreven.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:23 uur

geplaatst: vandaag om 00:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.