MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / ''Het Review-Album van de Maand!''

zoeken in:
Maakt niet uit hoor

Leuke review trouwens AOVV, ik ben wel benieuwd naar de plaat.

Dank je.

Mijn bedoeling was om elke week één album uit te kiezen, maar ik ben een beetje traag van start gegaan, en dit is pas het tweede stukje dat ik schrijf over een album dat hier werd geopperd.. Vanaf nu ga ik wel wat actiever zijn, denk ik. En er zijn misschien nog wel enkele albums die hier al voorbij gekomen zijn, die me wel interesseren. Zoals bijvoorbeeld Tangerine Dream.. Al veel over gelezen, maar nog nooit beluisterd..

Ik denk dat je Zeit niet zo goed gaat vinden van TD, die is wel erg experimenteel.
Vol soundscapes, begin eerder bij Force Majeure van TD ofzo, of iets uit de jaren 80.
Per decennia verranderde TD qua muziekstijl en elk album is anders.

Tangerine Dream lijkt me in ieder geval een unieke band, en hun discografie kan volgens mij toch niet anders dan een boeiend parcours opleveren. Bedankt voor de tips!

Ach ik nu zowat alle studioalbums en ik zou voor 2 platen een onvoldoende geven en zo'n 25 albums een 4,5* of hoger waarvan zo'n 10 5*

Maar ik ga weer en probeer het maar eens

Heb een review geschreven bij Bop Alloy. Review van Ages van Edgar Froese komt er nog een keer aan.

1-2-2

Is de volgende niet aan de beurt?

Normaal gezien wel, maar wie is dat?

Gajarigon volgens mij

Dan zal hij later op de dag nog wel iets posten, vermoed ik.

Hier kan iedereen die geweest is zijn albums aan toevoegen zodat mensen later nog kunnen kijken welke ze nog willen reviewen/beluisteren.

-Dazzler: Stranglers - The Raven, Split Enz - Time and Tide, J. Geils Band - Bloodshot
-Lukk0
-Don Cappuccino
-Ataloona: Marc & the Mambas - Torment & Toreros, Edgar Froese - Ages, The Walkabouts - Devil's Road
-Haveman; Rational Youth - Cold War Night Life, Salad - Drink Me, The Black Heart Procession - 2, Henny Vrienten - Mijn Hart Slaapt Nooit
-Sandokan-veld
-Snoeperd
-Gajarigon
-Hoi123
-Niels94
-ArthurDZ
-AOVV
-MDV
-BeatHoven

Die van Marc Almond ga ik zeker ook wel eens beluisteren.

Als je TD goed vind kan je Edgar Froese ook wel waarderen, is het genie achter TD en bijna alles wat TD uitgeeft is bedacht door hem dus proberen Het is wel de 2005 versie de ik tipte maar de versie uit 1978 is ook 5* waard.
Als je Varieté waardeert ligt deze waarschijnlijk nog beter, nog puurder.
En The Walkabouts ligt denk ik prima in jouw straatje

Mijn oog is gevallen op enkele van m'n 4* met (te) weinig stemmen, en die normaal vrij eenvoudig verteerbaar zijn. Als je de voorbeeldnummers uitgeluisterd krijgt, zal het volledig album geen probleem vormen .

Cave In - Jupiter

(afbeelding)

Cave In is begonnen als een mathcore band (genre tDEP, Converge), wat de omzwaai in hun muziek op het ridicule maakte toen de zanger stemproblemen kreeg. Dat omscholen mogelijk is bewezen ze mijns inziens met dit album, waar ze een uitstekende combo brengen van epische spacerock en intense progrock. Ideaal voor een avondwandeling bij heldere hemel.
Liedje proberen?

Stay Ahead of the Weather - We Better Get Goin' If We're Gonna

(afbeelding)

Een toegankelijke punkrock EP met vele invloeden van de midwest emo, en melodische zang. Amper 12 minuten en vijf nummers, maar wel quasi volledig raak. Energetisch brokje muziek, ideaal om ingetogen te headbangen op de trein.
Liedje proberen?

She - Coloris

(afbeelding)
She is een Poolse elektronica-muzikant die bitpop en IDM op fijne wijze weet te combineren. Korte spetterende nummers, het muzikale equivalent van te zoete snoepjes. Ideaal voor op de achtergrond bij het gamen.

Liedje proberen?

Heb de liedjes even beluisterd, She en Stay Ahead of the Weather lijken niet zo mijn ding te zijn maar Cave In - Jupiter klonk goed, ga die dus proberen.

MDV
Coloris heeft een mooie cover, de muziek klinkt ook goed. Toen ik she googlede kreeg ik dit:
It’s a common misconception that Lain is Japanese, an assumption many make from the Japanese dialogue in his music and anime characters in his artwork. He is now also signed to Japanese label PonyCanyon and distributes through HMV Japan and YesAsia. No wonder everyone is so confused! Also, the she character is always illustrated as an anime character, or Japanese girl.

Hier ga ik achteraan!

Dit poppunk-EP pik ik denk ik ook wel mee.

Ik heb een review geplaatst bij Henny Vrienten's album. Beter laat dan nooit

Ik ga Cave In en Stay Ahead of the Weather zeker doen. De omschrijvingen spreken me aan en liedje proberen klinkt ook erg lekker.

1-2-3

Review geschreven bij John Frusciante.

MDV
Mijn recensie van Coloris is af, ik vond het geen tegenvaller.

0-0-1

Lukk0
Dat ene nummertje She begint zeker nogal vet. Naar het einde wordt het iets minder, ik vraag me dus af hoe een heel album erin gaat. Ik ga hem in elk geval proberen

MDV
Mijn tweede recensie is af, album 2 viel helaas minder in de smaak dan album 3. Sorry, Gajarigon.
0-1-1

Ik haak af.

De meeste albums die worden aangeboden liggen mijlenver uit mijn straatje.
Niet dat ik daar mijn neus voor ophaal, maar wat kan ik vertellen na één luisterbeurt?
Het ontbreekt me aan motivatie om echt voor die platen te gaan zitten, me erin te verdiepen.

Marc Almonds dubbelalbum ligt hier nog steeds om te beluisteren.
En dat zal ik ook zeker doen. Ben er al drie keer aan begonnen, maar werd
telkens onderbroken door andere opdrachten en dergelijke ... 't is ook een dubbelaar
die voldoende tijd vraagt om uit te luisteren. Hopelijk in de nabije toekomst wel.

Ik merk echter dat heel wat gelijkgezinde users elkaar vinden in dit topic
en naarstig door blijven ontdekken en luisteren. Dat is dus allemaal erg fijn.
Ik vind dit een goed topic initiatief dat helaas niet zo aan mijn besteed blijkt.

Nog veel luister en schrijfplezier gewenst.

Jammer dazzler maar ik kan wel begrijpen dat de smaak je niet helemaal ligt,
in ieder geval bedankt voor de 3 tip albums en hopelijk tot ooit nog eens hier op deze pagina

MDV schreef:
Mijn tweede recensie is af, album 2 viel helaas minder in de smaak dan album 3. Sorry, Gajarigon.
0-1-1

Oh, geen excuses nodig, vaak zijn de 'matige' recensies het interessants om te lezen want ze zijn genuanceerder.

Ik vind deze reviewweek van Gajarigon tot nu toe wel het leukste. Vooral Stay Ahead of the Weather vind ik erg gaaf.

MDV
Dat is fijn om te horen . In het 'metal album van de week' resulteerden negatieve reviews en lage stemmen nogal eens in vijandigheden en scheldpartijen, de nuance was er soms ver te zoeken. Gelukkig ziet het er niet naar uit dat mensen die aan dit topic meedoen dingen in hun recensies gaan roepen als 'Dit album is de grootste kutplaat ooit en alleen flikkers luisteren hiernaar'.

Gelukkig gaat het in dit topic een stuk beter, van beide kanten.

Ik vond het ook wel jammer dat niet veel mensen de albums goed vonden die ik had uitgekozen, maar ik had het eerlijk gezegd ook wel verwacht. Maar daar ga ik niemand voor uitschelden. Wel vond ik het leuk om te zien dat AOVV Om van Negura Bunget origineel heeft gekocht.

En daarom wil ik jullie bedanken!
Ik heb dit topic op de gok geopend en ik had niet gedacht dat het zo leuk zou zijn en blijven.
Hartstikke bedankt voor jullie leuke stukjes en vooral dat jullie erg sportief blijven en trouw blijven meedoen en volgen, top en laten we hopen dat dit topic lang blijft bestaan en leuk blijft!

Ik vind het toch jammer dat ik voor lang niet elke ronde een recensie heb, probeer voor deze ronde echt Cave In te doen en moet nog steeds een review van Ages maken (beter laat dan nooit. Moet die nog wel wat vaker goed luisteren). Maarja, het kost toch veel moeite en er is nog zoveel muziek die ik moet luisteren, nog zoveel te ontdekken voor een beginnend luisteraar als ik, dat zoiets er af en toe bij inschiet. Ben wel erg benieuwd wat jullie van mijn tips gaan vinden, maar dat komt wel goed denk ik, zijn geen moeilijke albums.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:48 uur

geplaatst: vandaag om 04:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.