Muziek / Muziekgames / ''Het Review-Album van de Maand!''
zoeken in:
0
geplaatst: 1 maart 2011, 17:03 uur
Ataloona schreef:
En daarom wil ik jullie bedanken!
Ik heb dit topic op de gok geopend en ik had niet gedacht dat het zo leuk zou zijn en blijven.
Hartstikke bedankt voor jullie leuke stukjes en vooral dat jullie erg sportief blijven en trouw blijven meedoen en volgen, top en laten we hopen dat dit topic lang blijft bestaan en leuk blijft!
En daarom wil ik jullie bedanken!
Ik heb dit topic op de gok geopend en ik had niet gedacht dat het zo leuk zou zijn en blijven.
Hartstikke bedankt voor jullie leuke stukjes en vooral dat jullie erg sportief blijven en trouw blijven meedoen en volgen, top en laten we hopen dat dit topic lang blijft bestaan en leuk blijft!
Laten we daarop hopen ja. Ik ga het echt niet pikken als jullie het allemaal voor gezien houden voor ik aan de beurt ben geweest
.
0
geplaatst: 1 maart 2011, 17:07 uur
Don Cappuccino schreef:
Ik vond het ook wel jammer dat niet veel mensen de albums goed vonden die ik had uitgekozen, maar ik had het eerlijk gezegd ook wel verwacht. Maar daar ga ik niemand voor uitschelden. Wel vond ik het leuk om te zien dat AOVV Om van Negura Bunget origineel heeft gekocht.
Ik vond het ook wel jammer dat niet veel mensen de albums goed vonden die ik had uitgekozen, maar ik had het eerlijk gezegd ook wel verwacht. Maar daar ga ik niemand voor uitschelden. Wel vond ik het leuk om te zien dat AOVV Om van Negura Bunget origineel heeft gekocht.
Ik ben er echt van onder de indruk, en had niet verwacht dat ik 'm gauw op CD zou vinden. Ik was dan ook heel blij toen ik 'm op de site van Large vond, en meteen besteld natuurlijk. Deze week weet ik het nog niet, ik heb nog een test ergens in de week. Ik heb wel de links van Youtube beluisterd, en ben geneigd om zeker de eerste twee eens een kans te geven.
0
geplaatst: 1 maart 2011, 17:09 uur
Ik kijk net op Large en op 1 april komt er een heruitgave uit!
Hopen dat het geen grap is. 
Hopen dat het geen grap is. 
0
geplaatst: 1 maart 2011, 17:23 uur
Met die datum is het inderdaad altijd oppassen.. 
Ken je Shining trouwens? Een Zweedse black metalband. Eerder deze week ontdekt, en ik vind het echt goed! Ik begin black metal meer en meer te waarderen, Agalloch en Negura Bunget waren in dat opzicht al geweldige ontdekkingen..

Ken je Shining trouwens? Een Zweedse black metalband. Eerder deze week ontdekt, en ik vind het echt goed! Ik begin black metal meer en meer te waarderen, Agalloch en Negura Bunget waren in dat opzicht al geweldige ontdekkingen..
0
geplaatst: 1 maart 2011, 19:07 uur
Ja, Shining ken ik al een beetje. Ze zijn schijnbaar bekend om hun beruchte concerten en ik heb een aantal nummers van hun gehoord.
Mijn favoriete Black Metal-bands zijn trouwens Dissection, Emperor en Immortal.
Mijn favoriete Black Metal-bands zijn trouwens Dissection, Emperor en Immortal.
0
geplaatst: 1 maart 2011, 19:44 uur
AOVV schreef:
Ik ben er echt van onder de indruk, en had niet verwacht dat ik 'm gauw op CD zou vinden. Ik was dan ook heel blij toen ik 'm op de site van Large vond, en meteen besteld natuurlijk. Deze week weet ik het nog niet, ik heb nog een test ergens in de week. Ik heb wel de links van Youtube beluisterd, en ben geneigd om zeker de eerste twee eens een kans te geven.
(quote)
Ik heb em ook nog hier... ooit voor 2 euro gekocht in de veronderstelling dat het een cd van de band Om was... was dat even een tegenvaller..
0
geplaatst: 1 maart 2011, 21:16 uur
Mocht ik 'm voor twee euro hebben kunnen aanschaffen, ik zou dolblij zijn!
0
geplaatst: 2 maart 2011, 21:24 uur
Ik heb net een stukje geschreven bij die EP van Stay Ahead Of The Weather..
0-2-1
Beviel niet geweldig, maar misschien ga ik nog wel een andere proberen van jouw lijstje, gajarigon.
0-2-1
Beviel niet geweldig, maar misschien ga ik nog wel een andere proberen van jouw lijstje, gajarigon.

0
geplaatst: 5 maart 2011, 15:43 uur
Review geplaatst bij Edgar Froese - Ages. Beter laat dan nooit, hè 

0
geplaatst: 5 maart 2011, 16:43 uur
Vinden jullie het trouwens heel erg als ik een beetje mijn eigen tempo aanhoudt wat betreft het schrijven van recensies? Er komt zoveel mooie muziek uit op het moment dat ik niet al teveel tijd heb voor dit soort dingen, maar wil best recensies schrijven en zal dit zeker ook doen, alleen waarschijnlijk niet in de week die ervoor staat, tenzij ik erg aangenaam verrast wordt natuurlijk. Als je jezelf er echt toe moet dwingen is het niet leuk. Review voor Cave In zal nog komen.
0
geplaatst: 5 maart 2011, 22:43 uur
Mijn drie tips:

Nils Frahm - Wintermusik is een tip voor iedereen die zichzelf voorhoudt dat hij/zij niet van klassieke muziek houdt. Dit extreem sfeervolle album boeit de volle 30 minuten en zet enkele honderdtallen winterse beelden in je hoofd. Bovendien ook nog eens een geweldig album om na een lange dag te ontspannen, maar in tegenstelling tot bijvoorbeeld Zeit, erg melodieus. Staat niet voor niets in mijn top-10.

De Kift - Vlaskoorts staat nog een paar plekken hoger in mijn top-10.
Een ongelooflijk triest, zwartgallig maar verhalend album, dat je voor de volle 50 minuten opzuigt. De Kift is bekend om hun combinatie van punkgitaar, spoken word en koperblazers maar persoonlijk vind ik dat hun geweldige teksten en bijna tastbare vooroorlogse sfeer minstens even veel wereldfaam verdienen.

Circle Takes the Square - As the Roots Undo is bijna de enige plaat die ik echt kan waarderen en op Mume geclassificeerd staat als metal, al valt dit eigenlijk in het hokje progressieve screamo. Een nogal duister album met geweldige, doch onverstaanbare teksten en een onheilspellende toon. Een album waar de drukkere stukken misschien om doorheen te bijten zijn (Een zanger en een zangeres die naar elkaar schreeuwen alsof hun leven ervan afhangt) maar desondanks door het geweldige verborgen melodietje dat steeds weer terugkomt, de magnifieke agressie en het nummer Interview at the Ruins (
) toch op 4,5 staat.
Alledrie deze albums vind ik echt bijzonder goed (2 keer top 10, 1 keer 4,5), dus ik hoop dat jullie dat ook vinden. Ik denk persoonlijk dat MDV de laatste wel kan waarderen.
Trouwens, ik ben op de hoogte van mijn enorme achterstand, maar ik beloof ook dat ik hem zal inhalen.

Nils Frahm - Wintermusik is een tip voor iedereen die zichzelf voorhoudt dat hij/zij niet van klassieke muziek houdt. Dit extreem sfeervolle album boeit de volle 30 minuten en zet enkele honderdtallen winterse beelden in je hoofd. Bovendien ook nog eens een geweldig album om na een lange dag te ontspannen, maar in tegenstelling tot bijvoorbeeld Zeit, erg melodieus. Staat niet voor niets in mijn top-10.

De Kift - Vlaskoorts staat nog een paar plekken hoger in mijn top-10.
Een ongelooflijk triest, zwartgallig maar verhalend album, dat je voor de volle 50 minuten opzuigt. De Kift is bekend om hun combinatie van punkgitaar, spoken word en koperblazers maar persoonlijk vind ik dat hun geweldige teksten en bijna tastbare vooroorlogse sfeer minstens even veel wereldfaam verdienen.

Circle Takes the Square - As the Roots Undo is bijna de enige plaat die ik echt kan waarderen en op Mume geclassificeerd staat als metal, al valt dit eigenlijk in het hokje progressieve screamo. Een nogal duister album met geweldige, doch onverstaanbare teksten en een onheilspellende toon. Een album waar de drukkere stukken misschien om doorheen te bijten zijn (Een zanger en een zangeres die naar elkaar schreeuwen alsof hun leven ervan afhangt) maar desondanks door het geweldige verborgen melodietje dat steeds weer terugkomt, de magnifieke agressie en het nummer Interview at the Ruins (
) toch op 4,5 staat.Alledrie deze albums vind ik echt bijzonder goed (2 keer top 10, 1 keer 4,5), dus ik hoop dat jullie dat ook vinden. Ik denk persoonlijk dat MDV de laatste wel kan waarderen.

Trouwens, ik ben op de hoogte van mijn enorme achterstand, maar ik beloof ook dat ik hem zal inhalen.

0
geplaatst: 5 maart 2011, 22:47 uur
Zo, dit lijken me drie enorm interessante albums als ik je beschrijvingen zo lees! 
Van De Kift heb ik al 'ns een nummer gehoord in de MuMeLadder, namelijk 'Hoofdkaas'. Dat vond ik een erg vreemd nummer, bijzonder ook.

Van De Kift heb ik al 'ns een nummer gehoord in de MuMeLadder, namelijk 'Hoofdkaas'. Dat vond ik een erg vreemd nummer, bijzonder ook.
0
geplaatst: 5 maart 2011, 22:58 uur
hoi123 schreef:
En om dat te bewijzen, een stukje bij Stay Ahead of the Weather geplaatst. Trouwens, ik ben op de hoogte van mijn enorme achterstand, maar ik beloof ook dat ik hem zal inhalen.
Sorry Gajarigon, hopelijk vind je me nog lief omdat ik Circle Takes the Square heb geplaatst.
AOVV schreef:
Nominatie.
0
geplaatst: 5 maart 2011, 23:04 uur
Ik heb die song trouwens gewoon de volle buit gegeven toen, als ik me niet vergis!

0
geplaatst: 6 maart 2011, 09:02 uur
Ik ken ze alle 3 al, ik heb ze allemaal een keer als tip van hem gekregen. Maar ik denk dat ik Circle Takes the Square eens nog een keer goed ga beluisteren voor een review.
0
geplaatst: 6 maart 2011, 09:10 uur
Ik ga voor Circle Takes the square. Ik ben benieuwd of ik hun nummers van langer dan acht minuten kan waarderen. Punk en metal die zo lang uitgesponnen wordt heeft vaak de nijging om mij te vervelen. Er bestaan uitzonderingen, dus ik zeg niet van tevoren dat ik het niets ga vinden. Het gemiddelde belooft in ieder geval het nodige
.
.
0
geplaatst: 6 maart 2011, 09:13 uur
Ik heb net trouwens een bericht gezet bij Stay Ahead of the Weather.
0
geplaatst: 6 maart 2011, 11:24 uur
In één week tijd een mening vormen over As the Roots Undo... 
Gelukkig heb ik die al.

Gelukkig heb ik die al.
0
geplaatst: 6 maart 2011, 11:48 uur
Ik ken Vlaskoorts al, Wintermusik heb ik één luisterbeurt gegeven en As The Roots Undo ken ik totaal niet maar die trekt me eerlijk gezegd totaal niet als ik de beschrijving zo lees. Ik denk dat ik Wintermusik nog maar wat ga beluisteren en daar een review over schrijf.
0
geplaatst: 6 maart 2011, 11:54 uur
hoi123 schreef:
Mijn drie tips:
(afbeelding)
². Mijn drie tips:
(afbeelding)

Vlaskoorts heb ik al een paar keer langs zien komen, maar de speelduur staat me een beetje tegen. Wintermusik had de perfecte speelduur en deze duurt 20 minuten langer.
0
geplaatst: 6 maart 2011, 12:30 uur
Gajarigon schreef:
Gelukkig heb ik die al.

Gelukkig heb ik die al.
Hoeft toch ook niet? Er werd al gezegd dat het niet per sé in één week hoeft.

0
geplaatst: 8 maart 2011, 15:24 uur
0
geplaatst: 8 maart 2011, 17:22 uur
Ik weet niet of het doorgaat voor recensie (ik heb dat sterretje aangeklikt
), maar voor de stand kan het zeker geen kwaad zo te zien. 
2-0-0
Nils Frahm - Wintermusik (2009)
), maar voor de stand kan het zeker geen kwaad zo te zien. 
2-0-0
Nils Frahm - Wintermusik (2009)
0
geplaatst: 8 maart 2011, 17:39 uur
Na lange omzwervingen ende zoektochten alsnog een recensie geplaatst bij Future of the Left.
Wie helpt mij aan een link voor "Wintermusik"?
Dank bij voorbaat.
(Duitse avant-garde heerst).
Wie helpt mij aan een link voor "Wintermusik"?
Dank bij voorbaat.
(Duitse avant-garde heerst).
0
geplaatst: 8 maart 2011, 17:43 uur
Dat is echt overal op het internet te vinden hoor.
Type Wintermusik maar in op filestube.com
Type Wintermusik maar in op filestube.com
* denotes required fields.