Muziek / Muziekgames / ''Het Review-Album van de Maand!''
zoeken in:
0
geplaatst: 6 februari 2012, 12:30 uur
Tuurlijk niet
Ik zal hem zo snel mogelijk (lees: vandaag of morgen) plaatsen. Dat zal dus wel vandaag worden
Maar ik wist niet of ik al mocht...
Ik zal hem zo snel mogelijk (lees: vandaag of morgen) plaatsen. Dat zal dus wel vandaag worden
Maar ik wist niet of ik al mocht...
0
geplaatst: 6 februari 2012, 14:19 uur
Van mij mag je hoor, ik heb eerder vandaag mijn mening uitgeschreven bij m'n eigen inzending, en kijk al uit naar de volgende. 

0
geplaatst: 6 februari 2012, 16:55 uur
Een album kiezen voor dit topic was ook voor mij niet al te gemakkelijk. Want ja, wat wil je nu bereiken met je inzending? Anderen kennis laten maken met muziek die je zelf leuk vind, of een album inzenden waar je interessante meningen bij verwacht. Of allebei. Ik wilde dus niet zomaar eventjes snel een album kiezen. Ik had er natuurlijk al af en toe over nagedacht en ik heb verschillende albums in gedachten gehad, maar uiteindelijk ben ik tot een album gekomen.
Het album dat ik gekozen heb is er niet ééntje die ik gekozen zou hebben als dit een topic was met de gemiddelde MusicMeter user, het is namelijk geen muziek die bij iedereen even goed zou vallen. Uiteraard kan ik hier ook niet voorspellen wat men er van gaat vinden, maar het leuke van dit topic is dat we hier geen doorsnee van de ‘gemiddelde MusicMeteraar’ hebben, waardoor ook albums als dit prima voorgedragen kunnen worden.
Het album waar ik het over heb is Tenpeun ’01-’05 van La Quiete, een screamo album van Italiaanse bodem. Dit album blinkt uit in geweldige melodieën. Wel is het een erg chaotisch album, niet zo zeer omdat het erg hard gaat, maar er gebeurt heel veel, wat het voor mij een moeilijk album maakte om grip op te krijgen zodat het een paar luisterbeurten duurde voor ik echt kon zeggen hoe geweldig ik het vond, maar ik hoorde al direct dat dit een erg fijn plaatje is. Lees hier mijn eigen review voor een uitgebreidere beschrijving.

Ik heb dit album gekozen omdat ik hem recentelijk heb ontdekt en ik hem geweldig vind, daarnaast zit ik op het moment een beetje in een ‘screamo fase’, ben vrij veel met het genre bezig, dus dan past het er ook wel bij dat ik voor dit topic een album uit dat genre kies. Daarnaast verwacht ik niet dat er hier nog veel screamoalbums voorbij gaan komen. Ik heb in jullie stemmenlijsten gezien dat er bij jullie stuk voor stuk minstens één screamo album te vinden is die jullie op zijn minst kunnen waarderen, dus ik hoop dat hij goed gaat vallen en ben zeer benieuwd naar jullie reviews.
Het album dat ik gekozen heb is er niet ééntje die ik gekozen zou hebben als dit een topic was met de gemiddelde MusicMeter user, het is namelijk geen muziek die bij iedereen even goed zou vallen. Uiteraard kan ik hier ook niet voorspellen wat men er van gaat vinden, maar het leuke van dit topic is dat we hier geen doorsnee van de ‘gemiddelde MusicMeteraar’ hebben, waardoor ook albums als dit prima voorgedragen kunnen worden.
Het album waar ik het over heb is Tenpeun ’01-’05 van La Quiete, een screamo album van Italiaanse bodem. Dit album blinkt uit in geweldige melodieën. Wel is het een erg chaotisch album, niet zo zeer omdat het erg hard gaat, maar er gebeurt heel veel, wat het voor mij een moeilijk album maakte om grip op te krijgen zodat het een paar luisterbeurten duurde voor ik echt kon zeggen hoe geweldig ik het vond, maar ik hoorde al direct dat dit een erg fijn plaatje is. Lees hier mijn eigen review voor een uitgebreidere beschrijving.

Ik heb dit album gekozen omdat ik hem recentelijk heb ontdekt en ik hem geweldig vind, daarnaast zit ik op het moment een beetje in een ‘screamo fase’, ben vrij veel met het genre bezig, dus dan past het er ook wel bij dat ik voor dit topic een album uit dat genre kies. Daarnaast verwacht ik niet dat er hier nog veel screamoalbums voorbij gaan komen. Ik heb in jullie stemmenlijsten gezien dat er bij jullie stuk voor stuk minstens één screamo album te vinden is die jullie op zijn minst kunnen waarderen, dus ik hoop dat hij goed gaat vallen en ben zeer benieuwd naar jullie reviews.
0
geplaatst: 6 februari 2012, 17:53 uur
Leuke tip. 
Ik ken voorlopig alleen nog maar Orchid in dat genre en dat bevalt me erg goed dus ik ben benieuwd naar deze. Kun je het wat vergelijken met Orchid? Is het bruter of juist rustiger?

Ik ken voorlopig alleen nog maar Orchid in dat genre en dat bevalt me erg goed dus ik ben benieuwd naar deze. Kun je het wat vergelijken met Orchid? Is het bruter of juist rustiger?
0
geplaatst: 6 februari 2012, 18:20 uur
Veel minder bruut als je het mij vraagt, zitten veel echt rustige stukken tussen.
0
geplaatst: 6 februari 2012, 18:34 uur
Oke, zal hem vandaag nog eens beluisteren.
Nu alleen nog Totality en ik heb de volledige Orchid discography beluisterd, en ik ben erg onder de indruk. Chaos Is Me maakt erg veel kans op een 4,5*, Gatefold staat al op een 4,5* en DTRT op een 3,5* maar die heb ik dan ook nog niet zo veel gehoord.
Nu alleen nog Totality en ik heb de volledige Orchid discography beluisterd, en ik ben erg onder de indruk. Chaos Is Me maakt erg veel kans op een 4,5*, Gatefold staat al op een 4,5* en DTRT op een 3,5* maar die heb ik dan ook nog niet zo veel gehoord.
0
geplaatst: 6 februari 2012, 18:49 uur
Leuke tip, al heb ik nog niet de beste ervaringen gehad met dit soort muziek. Ik heb wel 'Alle Voglie' al beluisterd, omdat Niels die link een keertje doorstuurde, en dat vond ik eigenlijk wel goed. Dus geef ik zeker de hoop niet op wat betreft screamo en dergelijke. Straks of morgen (of een andere dag) maar eens beluisteren.
0
geplaatst: 6 februari 2012, 18:52 uur
Vind je ook Gatefold van Orchid minder goed? Want die is toch nog toegankelijk vind ik.
Ik hoop ook wat meer in dit genre te ontdekken.
Ik hoop ook wat meer in dit genre te ontdekken.
0
geplaatst: 6 februari 2012, 19:15 uur
'Gatefold' heb ik nog niet beluisterd, eerlijk gezegd. Dat moet ik dan misschien toch maar eens gaan doen. Maar het gaat 'm niet zozeer om de toegankelijkheid, denk ik. Bij dit soort muziek ligt de betrokkenheidsfactor sowieso erg hoog, en het moet je aangrijpen, anders werkt het simpelweg niet.
0
geplaatst: 6 februari 2012, 19:21 uur
Je moet hem dan zeker eens beluisteren, hij heeft trouwens maar een lengte van 24 minuten.
Het is ook de enige Orchid plaat waarvan ik wou dat hij een lengte van 40 minuten had, ook omdat er meer rustige stukken inzitten.
Het is ook de enige Orchid plaat waarvan ik wou dat hij een lengte van 40 minuten had, ook omdat er meer rustige stukken inzitten.
0
geplaatst: 6 februari 2012, 19:52 uur
Het blijkt dat er een verkeerd getagde versie over internet zwerft van dit album. Binnenkort krijg je van mij een PM met een link van een goede versie, want sxesven heeft aangeboden hem te rippen (waarvoor veel dank!).
0
Misterfool
geplaatst: 6 februari 2012, 19:55 uur
ik heb via youtube een nummer beluisterd en die beviel me wel, ben erg beniewd naar de rest maar verwacht wel een voldoende.
0
geplaatst: 6 februari 2012, 19:57 uur
niels94 schreef:
Het blijkt dat er een verkeerd getagde versie over internet zwerft van dit album. Binnenkort krijg je van mij een PM met een link van een goede versie, want sxesven heeft aangeboden hem te rippen (waarvoor veel dank!).
Wat is er dan mis met die versie? want ik was net van plan om binnen 10 minuten deze eens te beluisteren.
0
geplaatst: 6 februari 2012, 20:03 uur
De namen staan wel in de goede volgorde, maar het zijn de verkeerde tracks, die dus ook de verkeerde titels hebben (ze zijn verkeerd getagd).
Mocht iemand anders een link willen, PM me.
Mocht iemand anders een link willen, PM me.
0
geplaatst: 7 februari 2012, 07:22 uur
Ook ik ben wel geïnteresseerd in zo'n linkje, Nielsje!
Zulk agressieve muziek op deze mooie, rustige, vroege, witte ochtend..
Zulk agressieve muziek op deze mooie, rustige, vroege, witte ochtend..

0
Misterfool
geplaatst: 21 februari 2012, 11:51 uur
Misterfool schreef:
ik heb via youtube een nummer beluisterd en die beviel me wel, ben erg beniewd naar de rest maar verwacht wel een voldoende.
. heb uiteindelijk 2* gestemd.
0
geplaatst: 21 februari 2012, 11:57 uur
Mij bevalt hij wel ik heb een 4,5* gegeven. De review volgt deze week.
0
geplaatst: 21 februari 2012, 11:59 uur
Nog steeds niet beluisterd. Ik zal hem deze week eens langs laten komen.
0
geplaatst: 21 februari 2012, 17:26 uur
Inmiddels is mijn achterstand ingehaald, en zal ik morgen Tenpeun van een mening voorzien.
Een leuke tip Niels.
Een leuke tip Niels.

0
geplaatst: 21 februari 2012, 18:04 uur
Ik ga hem na Napalm Death opzetten en dan schrijf ik er live een review bij.
0
geplaatst: 21 februari 2012, 18:21 uur
Inderdaad... Je moet het zelf weten, maar na één luisterbeurt kon ik eigenlijk nog niet zo goed een oordeel vellen over dit album 

0
geplaatst: 21 februari 2012, 18:23 uur
Zie het dan als mijn bevindingen bij de eerste keer luisteren. Later kan ik altijd nog mijn mening veranderen.
Ik heb er al wel een deel van gehoord maar nog niet het complete album.
Ik heb er al wel een deel van gehoord maar nog niet het complete album.
0
geplaatst: 21 februari 2012, 18:58 uur
korenbloem moet nu echt met een geweldig album aankomen want het niveau in dit topic is tot nu toe om te huilen (vind ik dan). La Quiete vind ik echt helemaal, maar dan ook helemaal niks.
0
geplaatst: 21 februari 2012, 19:09 uur
Ik vertrouw daar wel op Don
Stefan komt wel met iets interessants. Dit weekend mag hij al zijn plaat erop zetten, of doen we dat volgende week?
Stefan komt wel met iets interessants. Dit weekend mag hij al zijn plaat erop zetten, of doen we dat volgende week?
0
geplaatst: 21 februari 2012, 19:12 uur
Ik lijk af en toe wel de Statler of Waldorf van dit topic. Ik heb nog niet hoger dan 2 sterren gegeven. 
Dus bij deze:

Dus bij deze:

* denotes required fields.