MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MusicMeter: Song van het Jaar 2011 competitie

zoeken in:
1. The Horrors - Moving Further Away
(51 punten, 15 keer genoemd, genomineerd door herman, de nummer 1 van DjFrankie, Don Cappuccino, herman, hoi123 en inquestos)
van The Horrors - Skying (2011)

Deed het in de ladders niet eens zo goed, maar is blijkbaar in de waardering gestegen bij een flink aantal deelnemers, want maarliefst 15 mensen zetten dit in hun top 5. Ben zelf erg content met deze nummer 1, voor het eerst in dit topic dat mijn nummer 1 (en mijn nominatie) het maandspel wint. En dat terwijl de versie op YouTube nogal een fletse geluidskwaliteit heeft, waardoor het nummer daar niet eens helemaal goed overkomt.

Moving Further Away

(afbeelding)

Tijd voor virtuele champagne!

pfff die nummer 1, snap echt niet wat daar goed aan is

Tijd voor dEUS-nominaties

Atmosphere slechts (nog steeds te hoog) 7e! .
Amatorski geen 1e (hoewel ik betere nummers kon kiezen, maar toch
En mijn nominatie in de finale (helaas wel bijna laatste, maar in ieder geval finale ).

Alleen dat Fink de finale niet heeft gehaald!

Nog even de hele top 20:

01. The Horrors - Moving Further Away
02. Amatorski – Peaceful
03. Austra - Beat And The Pulse
04. Israel Nash Gripka - Goodbye Ghost
05. Other Lives - Old Statues
06. Dominik Eulberg - Die 3 Millionen Musketiere
07. Atmosphere - I Don't Need Brighter Days
08. Spokes - Peace Racket
09. Austra - Lose it
10. Theophilus London - Last Name London
11. This Patch of Sky - When The Sun Shines Through
12. I Break Horses - Winter Beats
13. Wu Lyf - We Bros
14. Battles - Futura
15. Black Joe Lewis & The Honeybears - Livin' In The Jungle
16. Pusha T ft Tyler, the Creator - Trouble On My Mind
17. The Airborne Toxic Event - Changing
18. Scott Matthew - True Sting
19. Patrick Wolf - House
20. Blackfield - Oxygen

Eerdere uitslagen:
januari
februari
maart
april
mei

Ik zal vanavond laat of uiterlijk morgen de nominatieronde opstarten.

jassn schreef:
pfff die nummer 1, snap echt niet wat daar goed aan is

Ik snap niet dat je dit zo slecht vindt. Je hebt zelf Kasabian genomineerd wat toch wel in hetzelfde straatje zit...

Hier mijn top 20 op basis van mijn lijstje aan Sandokan-veld:
This Patch of Sky - When The Sun Shines Through
Fink - Perfect Darkness
Spokes - Peace Racket
Other Lives - Old Statues
Yes - Into the Storm
Gillian Welch - The Way It Will Be
The Pains of Being Pure at Heart - Even in Dreams
Amatorski - Peaceful
I Break Horses - Winter Beats
Woody & Paul - The Joker, Baby
Patrick Wolf - Time of my Life
Patrick Wolf - House
Queensrÿche - Get Started
Black Joe Lewis & The Honeybears - Livin' In The Jungle
Riverside - Forgotten Land
Israel Nash Gripka - Goodbye Ghost
Thurston Moore - Circulation
Kasabian - Days Are Forgotten
Jono McCleery - Garden
Blackfield - Oxygen

Zo te zien geen slechte score.

Simpel juist nog eens beluisterd:

1) saaie stem
2) lied duurt veel te lang
3) climax vind ik ook niet goed
4) instrumentaal is het ook op geen enkel moment interessant

Ondanks dat ik Amatorski op 1 heb ben ik erg blij dat het uiteindelijk toch The Horrors is geworden, want Amatorski krijgt wel extreem veel lof. Eerst 1e en 2e en de volgende maand weer 2e, beter kan bijna niet.

En toch jammer dat Austra het minder goed deed met twee nummers in de finale. De voorrondes verpletterden ze alles wat ze maar tegenkwamen had ik het idee.

Toch weer mooi twee hiphoptracks in de top 10. De rest is overwegend matig met kans op slechter.

@Teunnis; Mee eens. Zelf had ik hem ook op 5 staan (ik wil mijn top 5 wel echt mijn top 5 laten zijn), maar toch zie ik liever variatie. Ik ga morgen nog even wat albums uit 2011 luisteren.

Uiteraard ook weer een voor herman. Je doet het toch maar weer maand in, maand uit.

En ik heb hem ook op Spotify gezet:

Juni

En alle maanden op een rijtje:

Januari
Februari
Maart
April
Mei
Juni

Nu snel door naar de volgende maand, ik heb mijn nominaties al klaar liggen

Nog even de opmerking dat Eulberg 26 punten heeft gehaald en Other Lives 31 punten waardoor de posities iets wijzigen (althans volgens mijn berekeningen). Maakt voor de top 3 niets uit.

Erg teleurstellend verloop van gisteravond (inmiddels) uiteindelijk voor Austra's Beat and the Pulse, die op dat moment redelijk bovenaan stonden.
Juist de twee minste nummers van deze finale (de uiteindelijke nummers 1 en 2 zorgden bij mij voor een grote deceptie na een geweldige contestverloop van deze maand.

Wel een stel geweldig sterke nieuwe artiesten ontdekt: Austra, Israel Nash Gripka en Theophilus London.

Met mijn top 3 in zijn geheel in de top 5 kan ik, in democratisch opzicht, niet ontvreden zijn.

Voor een eventuele editie in 2012 zou ik overigens wel stemmen voor een twee tracks per album/ twee tracks per artiest-regel.

Prima optie, Sandokan. Zeker de twee tracks per album variant.
Dan zorg je voor een nog groter aanbod van nieuw werk.

Dan inderdaad 2 tracks per album. Sommige artiesten brengen 2 (of meer) albums uit per jaar en soms ook nog wat non-album singles tussendoor. Wat natuurlijk niet betekent dat de hele Yearbook-serie van Sleeping at Last genomineerd moet worden.

Waarom? Het is hier toch een wedstrijd voor beste song, niet om muziek te ontdekken. Al is dit natuurlijk leuk meegenomen.

DjFrankie (moderator)
Mooi The horrors worden steeds populairder

2 van mijn nominaties in de top 10

Sorry

Ik had Amatorski liever op 1 gezien, maar ach, die is het al geweest dus nu mogen The Horrors ook wel een keertje

Bedankt Herman, voor weer een fijne ronde Op naar de volgende

jassn schreef:
niet om muziek te ontdekken.
Dat is toch wel de reden dat ik hier mee doen. Zelf dingen ontdekken en anderen mijn muziek opdringen. Als hier voor de zoveelste keer Amatorski of Atmosphere langskomt, is voor mij de lol er gauw af. Zo kun je één heel goed album gewoon helemaal nomineren en iedere keer zal het nummer de finale halen. Iets wat bij Amatorski wel zou gebeuren, denk ik.

Maar het gaat er ook om dat we aan het einde van het jaar een béétje een terechte lijst hebben, natuurlijk.

Het aantal liedjes van 1 groep valt toch mee, ik denk dat het maximum op 4 staat.

Als je bekijkt hoeveel liedjes er al langs geweest zijn valt dit heel goed mee. Ik zie niet in waarom je dit zou veranderen. Ik doe trouwens ook mee om dingen te ontdekken hoor maar ik vind het niet erg als een artiest voor een 4de keer langs komt, een teken dat ze een goed album uitgebracht hebben.

niels94 schreef:
Maar het gaat er ook om dat we aan het einde van het jaar een béétje een terechte lijst hebben, natuurlijk.
Maar als daar 6 keer Amatorski, 7 keer Atmosphere en 4 keer Bon Iver in staat, is er toch geen zak aan?

Dat gebeurt toch niet, zoals je wel ziet. Echter, het zou toch niet verwonderlijk zijn als er inderdaad meerdere nummers van, laten we zeggen, Bon Iver erin komen, omdat dat album waarschijnlijk ook ontzettend hoog gaat scoren in de eindejaars top 100. Bovendien ken ik nog altijd 80% of meer van de nummers die meedoen in eerste instantie niet, hetzelfde geldt voor de nummers die nu in de finale staan, dus ik heb er niet zo'n last van.

jassn schreef:
Het aantal liedjes van 1 groep valt toch mee, ik denk dat het maximum op 4 staat.

Iets hoger:

5 keer Atmosphere en The Boxer Rebellion

Persoonlijk zit ik er ook niet zo op te wachten dat beetje bij beetje complete albums genomineerd worden, maar 4/5 nummers voor heel populaire artiesten vind ik nog wel te overzien. Maar ik moet wel zeggen dat ik na 3 of 4 aardige maar niet zo denderende Boxer Rebellion-nummers die 5e wel geloofde... (wel beluisterd hoor).

Heb het topic ook opgezet omdat ik dit een leuke manier vond veel nieuwe releases aan de hand van de beste nummers te checken en zo eventueel artiesten die ik anders nooit zou beluisteren alsnog te ontdekken. En dat lukt prima. Ben ook wel benieuwd naar de uiteindelijke toplijst, denk dat het muzikaal een van de meest gevarieerde topics hier is, aangezien de andere games toch wel erg gedomineerd worden door rockplaatjes.

Ik zie nu trouwens dat juli qua nieuwe releases niet zo'n topmaand is: tot nu toe waren er altijd wel 30/40 albums per maand met 20+ stemmen, maar nu zijn dat er maar 7. Had me nooit zo gerealiseerd dat platenmaatschappijen grote releases blijkbaar over de zomer heen tillen.

Wat is eigenlijk de bedoeling? Iedereen mag iedere maand een aantal tracks van platen uit 2011 (die op MusicMeter staan) nomineren?

In de eerste post staat alles zowat uitgelegd, al begrijp ik niet goed hoe het dan kan dat The Horrors deze ronde heeft gewonnen? Dat nummer is toch pas in juli uitgekomen (in principe de maand waaruit nu nummers moeten geselecteerd worden).

Op muzikaal gebied is de overwinning natuurlijk geheel terecht, maar dat terzijde.

Ah ok, het is duidelijk. Ik hou me dus klaar om ook wat te gaan nomineren

Gast
geplaatst: vandaag om 01:20 uur

geplaatst: vandaag om 01:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.