MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MusicMeter: Song van het Jaar 2011 competitie

zoeken in:
Thnx, heb mijn post even aangepast.

En dan gebeurt er iets bijzonders: de volgende twee nummers zijn allebei nominaties van Ploppesteksel, eindigden allebei gelijk in dezelfde finaleladder en eindigen nu weer exact in punten gelijk. Tokimonsta wordt 9e omdat het maar 1 keer op 2 is gezet, tegenover de ander 2 keer.

9. TOKiMONSTA - Darkest Dim (ft. Gavin Turek) (14, 6)
nominatie van Ploppesteksel

8. MellowHype - 64 (14, 6)
nominatie van Ploppesteksel

En dat was de laatste hiphop-plaat uit de finale. Waar in de meeste andere maanden wel een serieuze gooi naar de eindoverwinning werd gedaan, kwam het deze keer niet zover. Maar goed, wie weet, later dit jaar weer.

7. Seasick Steve - You Can't Learn an Old Dog New Tricks (19,8 )
genomineerd door en de nummer 1 van Snoeperd

Ik heb het niet bijgehouden, maar de oude bluesman (70 al geloof ik!) moet haast wel de oudste finalist ooit zijn in dit spel. Niet dat dit aan de muziek af te horen is overigens, dit had net zo goed iemand van 35 kunnen zijn. Erg leuk dat dit de finale heeft gehaald, veel blues had ik hier nog niet voorbij zien komen.

6. Feist - How Come You Never Go There (22, 8 )
genomineerd door Inquestos, de nummer 1 van Papartis en Choconas

Feist deed het niet zo heel overtuigend in de voorrondes, maar bleek voor een aantal users een groeidiamantje en eindigt toch maar mooi bij de beste 6 op deze manier. En ook voor mij geldt: tot nu toe bij elke luisterbeurt een beetje beter.

5. Wye Oak - Civilian (29, 8 )
genomineerd door DjFrankie, de nummer 1 van DjFrankie, odi, Chevy93 en Co Jackso

Op 5 en 4 vinden we twee plaatjes die héél dicht op elkaar zaten. Beide werden maar liefst 4 keer op 1 gezet, maar daarnaast ook 1 keer op 2. Omdat de nummer 4 ook nog een 3e plek scoorde eindigt die hoger, maar dat is dus ook maar nipt. Desalniettemin een knappe prestatie van deze Amerikaanse folk-/rockband.

4. Four Tet - Locked (29, 7)
genomineerd door Teunnis, de nummer 1 van Teunnis, Don Capuccino, niels94, inquestos

De laagjes-muziek van Four Tet deed het zeer goed bij ongeveer de helft van het deelnemersveld, volgens mij scoort Four Tet ook het hoogste gemiddelde punten per nominatie in de finale. Wie weet hoe het volgende maand vergaat, want dan zal er vast een ander nummer van Four Tet nog hogere ogen willen gooien...

3. Nneka - Soul is Heavy (31, 9)
automatische nominatie, de nummer 1 van Kemm

Deze Duits-Nigeriaanse soulzangeres kwam tot ons via het Maak Kennis met 2011-topic, waar Kemm haar naar voren bracht. Daar haalde ze al een uitstekend gemiddelde en hier haalt ze knap de top 3. Een nummer dat velen bekoort en blijft bekoren dus.

En dan zijn er nog twee over...

2. dEUS - Constant Now (33, 10)
genomineerd door Dustbowl, de nummer 1 van jassn

De leadsingle van de nieuwe dEUS, die vandaag die eerste plek in de rotatielijst veroverde. Dit nummer deed het hele spel door erg goed en minst maar net de eerste plek.

1. The Horrors - Still Life (33, 13)
automatische nominatie, de nummer 1 van Ploppesteksel, herman

Enigszins verrassend omdat ie niet zo vaak op 1 werd gezet, maar zelden is een nummer 1 gedragen door zo'n grote groep, maarliefst 13 van de 17 deelnemers zette hem in hun top 5. Na Moving Further Away de tweede keer dat The Horrors winnen, maar hier zal het dan ook wel bij blijven, vermoed ik.

Mooie winnaar weer

Na het voetballen post ik de top 20 nog eens en ook meteen de volgende ronde.

maar het kan mij allemaal niks schelen juist ticket gewonnen voor exclusief concert van dEUS

geen dEUS op 1! Wel jammer dat we dezelfde artiest als vorige maand op één hebben, had ik eigenlijk niet verwacht. Mijn gehele top5 in de top6, ik kan tevreden zijn, al had ik liever Nneka hier op één gezien, was een mooie winnaar geweest.

edit: nominaties naar volgende bericht geplaatst, wellicht verwarrend

Inderdaad . Weer dezelfde winnaar. Had ik dit geweten, had ik hem één plekje lager gezet.
Stond er toch voornamelijk bij gebrek aan beter.

De hele top 20:

01. The Horrors - Still Life
02. dEUS - Constant Now
03. Nneka - Soul Is Heavy
04. Four Tet - Locked
05. Wye Oak - Civilian
06. Feist - How Come You Never Go There
07. Seasick Steve - You Can't Teach an Old Dog New Tricks
08. MellowHype - 64
09. TOKiMONSTA ft. Gavin Turek - Darkest (Dim)
10. Game ft. Lil' Wayne and Tyler, the Creator - Martians vs. Goblins
11. Little Dragon - Ritual Union
12. Kendrick Lamar - HiiiPoWeR
13. Azari & III - Manic
14. Beirut - East Harlem
15. El-P - Drones over BKLYN
16. Tycho - Hours
17. Circle Takes the Square - Enter by the Narrow Gates
18. Bell X1 - 4 Minute Mile
19. Floating Me - Spirals
20. Sallie Ford & the Sound Outside - Cage

Eerdere uitslagen:
januari
februari
maart
april
mei
juni

Spotify-playlists per maand:
Januari
Februari
Maart
April
Mei
Juni
Juni

En we kunnen gelijk weer beginnen, ditmaal met augustus.

De automatisch genomineerde nummers komen weer voort uit de release van augustus, gecombineerd met de beste nummers uit "Maak kennis met 2011...". Dat levert de volgende 28 nummers op.

Azari & III - Reckless (With Your Love)
Balam Acab - Oh, Why
Baxter Dury - Happy Soup
Beirut - Santa Fe
Bombay Bicycle Club - How Can You Swallow So Much Sleep
Canyons - My Rescue
David Guetta - Titanium
Fionn Regan - 100 Acres of Sycamore
Fountains of Wayne - Someone’s Gonna Break Your Heart
Game - The City
Ghost Brigade - Clawmaster
John Hiatt - Damn This Town
Jonathan Wilson - Desert Raven
Lenny Kravitz - Come on Get It
Other Lives - For 12
Red Hot Chili Peppers - Factory of Faith
Roosbeef - Iets Teveel Wij(n) (spotify)
Shlohmo - Sink
Stephen Malkmus and the Jicks - Senator
Submotion Orchestra - Finest Hour
The Bongolian - Give It to Me (On the Left Side)
Jay-Z & Kanye West - No Church in the Wild
The War on Drugs - Brothers
The Weeknd - Rolling Stone
Thundercat - For Love I Come
Thundercat - Is It Love?
Wooden Shjips - Lazy Bones
Wooden Shjips - Flight

Er zijn dus nog 36 plekken vrij voor komende maand. Ieder mag daarvoor 2 nummers nomineren.

Paar dingen om op te letten:
1. voeg even een youtube-linkje (of een alternatief, soundcloud bv.) toe
2. let er wel op dat de nummers niet al langs zijn geweest in dit spel. Dat kunnen jullie hier controleren: song van het jaar spreadsheet. Controleer ook even door het topic te doorzoeken ( Zoek Bericht )
3. de nominaties moeten nummers uit 2011 zijn, hoeven dus niet in augustus te zijn uitgebracht.

NB: niet alle nummers linken al naar een juiste link, maar er wordt automatisch gezocht op youtube. Roosbeef kan ik niet vinden. Iemand anders?

Goed werk

Ik heb bovenstaande nummers ook in de sheet gezet.

Zelf nomineer ik deze:

Four Tet - Pyramid
Amor de Días - Bunhill Fields

(29 en 30)

Hier de ontbrekende link naar:

Roosbeef - Iets Teveel Wij(n)

31. Long Arm (feat. Graciela Maria) - When We Fall (Krts Remix)

Mijn andere track zal ik later plaatsen.

32. dEUS - Easy
33. Giles Corey - No One is Ever Going to Want Me

Wéér The Horrors? Daar krijg ik nou een keer genoeg van...

Trouwens leuk dat een nummer als die van Circle Takes the Square de top 20 haalt Toch een nominatie die het goed gedaan heeft.

36. Kubus & Rico - De Lift
37. Neutral Milk Hotel - Little Birds

Eens kijken hoe het kort geleden gereleasde (al wat oudere) NMH nummer het gaat doen

Leuk dat die nu pas gereleased wordt, maar die is al bijna 10 jaar oud. Of is deze anders dan de versie die op Wikipedia beschreven wordt? (Er staat "Unfinished Version 2")

Allright, Nneka derde!

Deze had ik al 'ns genomineerd. Helaas niet ver geraakt, dus hij mag van mij ook gerust nog eens meedoen...

38. Tony Bennett & Amy Winehouse - Body and Soul
39. Van Hunt - Eyes Like Pearls

40. Colin Stetson - A Dream of Water
41. SBTRKT - Something Goes Right

Even dacht ik aan Paradox van TWR72, maar ik vrees dat die bij voorbaat kansloos is.

42. Evidence - You
43. James Blake & Bon Iver - Fall Creek Boys Choir

Easy is al genomineerd, dus voor mij de kans om James Blake en Bon Iver te nomineren. Ik geef deze nummers grote kans op een hoge eindpositie. En daarbij moet hiphop in deze finale wat hogere ogen gaan gooien deze maand, met Evidence moet dat zeker lukken.

De hip-hop vond ik ook weinig soeps deze maand als ik eerlijk ben, op Kendrick Lamar na

Ploppesteksel schreef:
40. Colin Stetson - A Dream of Water
41. Nog aan het tobben over welk nummer ik ga kiezen..

Even dacht ik aan Paradox van TWR72, maar ik vrees dat die bij voorbaat kansloos is.

Roger72 heeft een leuke plaat uit, Take Me Higher oid. Misschien die doen?

edit: ah, ik zie dat die al 2 jaar oud is. wordt nu pas opgepikt door StuBru.

44. Jay-Z & Kanye West - Murder to Excellence
45. Radiohead - Feral (Lone RMX)

Four Tet stond om kwart voor acht nog op 1
Gelukkig heeft The Horrors het nog net gewonnen van dEUS.

EDIT: Lang getwijfeld tussen Codex (Illum Sphere RMX) en de remix van Feral. Zoals je ziet heb ik uiteindelijk voor de laatste gekozen.

46. Spaceghostpurrp ft. Lil' Ugly Mane - My Hood

Gewoon omdat ik wil zien wat men hier van dat nummer vindt. Op naar een glorierijke overwinning.

47. Jasta - Mourn the Illusion

Gast
geplaatst: vandaag om 06:11 uur

geplaatst: vandaag om 06:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.