Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2013
zoeken in:
0
geplaatst: 2 mei 2013, 19:49 uur
4. Junip - Line of Fire (33 punten, 12 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Co Jackso en Salvadore)
Line of Fire deed het vooral in de breedte erg goed. Slechts één nummer werd vaker genoemd (en is geloof ik niet moeilijk te raden). Ook niet gek, dit is zeer behapbare indie folk. Junip werd in beide ladder 1e en haalde in de finaleladder zelfs het hoogste stempercentage. Dus misschien zal het toch een beetje teleurstellend zijn dat het podium net niet gehaald wordt. Een schrale troost, het scheelde niet veel.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Co Jackso en Salvadore)
Line of Fire deed het vooral in de breedte erg goed. Slechts één nummer werd vaker genoemd (en is geloof ik niet moeilijk te raden). Ook niet gek, dit is zeer behapbare indie folk. Junip werd in beide ladder 1e en haalde in de finaleladder zelfs het hoogste stempercentage. Dus misschien zal het toch een beetje teleurstellend zijn dat het podium net niet gehaald wordt. Een schrale troost, het scheelde niet veel.
0
geplaatst: 2 mei 2013, 19:53 uur
3. Float Fall - Someday (34 punten, 10 keer genoemd)
(genomineerd door dumb_helicopter, nummer 1 van dumb_helicopter, Gretz, Poeha en stoepkrijt)
Volgens mij (en volgens YouTube ook) een relatief onbekende naam. Het schijnen Belgen te zijn. Het nummer wordt erg rustig opgebouwd en moet het daarom vooral van de laatste anderhalve minuut hebben. Opvallend dat het maar liefst vier keer op de 1e plek stond. Dat deed alleen de rest van het podium na. Ik ben benieuwd of deze 3e plek wordt vervolgd met een succesalbum.
(genomineerd door dumb_helicopter, nummer 1 van dumb_helicopter, Gretz, Poeha en stoepkrijt)
Volgens mij (en volgens YouTube ook) een relatief onbekende naam. Het schijnen Belgen te zijn. Het nummer wordt erg rustig opgebouwd en moet het daarom vooral van de laatste anderhalve minuut hebben. Opvallend dat het maar liefst vier keer op de 1e plek stond. Dat deed alleen de rest van het podium na. Ik ben benieuwd of deze 3e plek wordt vervolgd met een succesalbum.
0
geplaatst: 2 mei 2013, 19:57 uur
Float Fall deed het erg goed op de vorige Humo's Rock Rally, één van de belangrijkste talentenwedstrijden in België. Alles wat daar in de finale eindigt wordt ook gepromoot door Humo en vervolgens ook Studio Brussel. Het zou me daarom niet verbazen als ze redelijk wat airplay gaan krijgen hier in België.
Sowieso stond het al op 1 een paar weken terug op een website die alle muziekblogs bij elkaar brengt.
Via soundcloud zijn ze zelfs al meer dan 150.000 keer beluisterd.
Sowieso stond het al op 1 een paar weken terug op een website die alle muziekblogs bij elkaar brengt.
0
geplaatst: 2 mei 2013, 19:58 uur
extra info over Float Fall: ze werden 3de vorig jaar in de humo's rock rally (belangrijkste wedstrijd voor groepen om door te breken in België)
0
geplaatst: 2 mei 2013, 20:00 uur
2. Fire! Orchestra - Exit! Part One (39 punten, 9 keer genoemd)
(genomineerd door Snoeperd, nummer 1 van Dance Lover, inquestos, Snoeperd en yeahyeahyeah)
Ik vind het nogal een verrassing dat dit 20 minuten durende experimentele jazz/big band nummer zo overduidelijk 2e wordt. Maar daar ga ik zeker niet over klagen. Ondanks dat we wat zijn gegroeid in het aantal deelnemers, blijft muziek uit de buitenste grenzen van de muziekwereld kansrijk in dit spel. Opvallend, slechts 9 keer genoemd! Naast de vier #1-noteringen stond het ook vier keer tweede en eenmaal derde.
(genomineerd door Snoeperd, nummer 1 van Dance Lover, inquestos, Snoeperd en yeahyeahyeah)
Ik vind het nogal een verrassing dat dit 20 minuten durende experimentele jazz/big band nummer zo overduidelijk 2e wordt. Maar daar ga ik zeker niet over klagen. Ondanks dat we wat zijn gegroeid in het aantal deelnemers, blijft muziek uit de buitenste grenzen van de muziekwereld kansrijk in dit spel. Opvallend, slechts 9 keer genoemd! Naast de vier #1-noteringen stond het ook vier keer tweede en eenmaal derde.
0
geplaatst: 2 mei 2013, 20:00 uur
1. The Boxer Rebellion - Diamonds (49 punten, 16 keer genoemd)
(genomineerd door DjFrankie, nummer 1 van chevy93, DjFrankie, jassn en Vince vega)
Vertelde ik net nog dat muziek uit de buitenste grenzen het nog steeds goed doet, moet ik jullie nu vertellen dat muziek aan de binnenkant van deze grenzen de maandwinnaar is geworden. Wees niet getreurd, ook "gewone" muziek kan mooi en bijzonder zijn. Dat 16 van de 21 users dit in zijn lijstje van 5 heeft gezet zegt veel. Dat het ook nog eens met tien punten verschil wint, maakt het duidelijk; Diamonds is de terechte winnaar van de maand maart!
(genomineerd door DjFrankie, nummer 1 van chevy93, DjFrankie, jassn en Vince vega)
Vertelde ik net nog dat muziek uit de buitenste grenzen het nog steeds goed doet, moet ik jullie nu vertellen dat muziek aan de binnenkant van deze grenzen de maandwinnaar is geworden. Wees niet getreurd, ook "gewone" muziek kan mooi en bijzonder zijn. Dat 16 van de 21 users dit in zijn lijstje van 5 heeft gezet zegt veel. Dat het ook nog eens met tien punten verschil wint, maakt het duidelijk; Diamonds is de terechte winnaar van de maand maart!
0
geplaatst: 2 mei 2013, 20:02 uur
dumb_helicopter schreef:
Float Fall deed het erg goed op de vorige Humo's Rock Rally, één van de belangrijkste talentenwedstrijden in België. Alles wat daar in de finale eindigt wordt ook gepromoot door Humo en vervolgens ook Studio Brussel. Het zou me daarom niet verbazen als ze redelijk wat airplay gaan krijgen hier in België.
Via soundcloud zijn ze zelfs al meer dan 150.000 keer beluisterd. Ah, dat klinkt ook wel zo logisch dat ik dat zelf ook even had kunnen opzoeken. Ik kom vaak dingen tegen die bekend zijn vanwege Humo's Rock Rally. YouTube is blijkbaar minder snel op de hoogte dan SoundCloud, daar halen ze niet eens 40,000 views.
0
geplaatst: 2 mei 2013, 20:02 uur
Overzicht en opzet volgende maand komt morgen, ik moet er nu snel vandoor.
0
geplaatst: 2 mei 2013, 20:12 uur
Leuke finale met een weinig verrassende winnaar, die waarschijnlijk ook wel de jaarfinale gaat halen zo. Dat de plekken 2 en 3 door relatief onbekende namen worden ingevuld verbaast me wel, maar dat is alleen maar mooi. 

0
geplaatst: 2 mei 2013, 20:26 uur
Fijne presentatie toch weer Teun, ondanks de weinige tijd die je op het moment hebt 
Eet smakelijk. En hopelijk zien we iedereen hier weer met de april versie
Ben wel erg in mijn nopjes dat Fire! Orchestra het niet heeft gered. Toch wel het minste nummer in deze finale. Daarentegen had ik dan weer niet verwacht dat The Boxer Rebellion zo ver zou komen.

Eet smakelijk. En hopelijk zien we iedereen hier weer met de april versie

Ben wel erg in mijn nopjes dat Fire! Orchestra het niet heeft gered. Toch wel het minste nummer in deze finale. Daarentegen had ik dan weer niet verwacht dat The Boxer Rebellion zo ver zou komen.
0
geplaatst: 2 mei 2013, 20:41 uur
Teleurstellende uitslag voor mij, vooral Sigur Rós op de vijfde plaats. De hardere genres ontbreken in de finales, al is een experimenteel jazz nummer op de tweede plaats al een stap vooruit. Jammer dat er vocalen in zaten.
0
geplaatst: 2 mei 2013, 22:04 uur
The Boxer Rebellion wint, dit had ik vooraf niet verwacht. Eigenlijk vind ik het grootste deel van het vorige album nog een stuk sterker dan dit nummer, ik hoop dan ook dat er nog veel moois op het nieuwe album staat.
0
geplaatst: 2 mei 2013, 22:58 uur
Eens, ik vind het niet eens bij de beste helft behoren van wat ik van ze ken. Dan moet ik wel toegeven dat ik enkel hun vorig album + 1 nummer van Union ken...
0
geplaatst: 2 mei 2013, 23:09 uur
Mooi werk Teunnis! 
En ik ben blij dat Fire! Orchestra zo goed scoort hier.

En ik ben blij dat Fire! Orchestra zo goed scoort hier.
0
geplaatst: 2 mei 2013, 23:26 uur
Ik sluit me aan bij het commentaar hierboven, Mooie (gepresenteerde) finale, prachtige uitslag van Fire! Orchestra, en TBR heeft echt veel beter gemaakt dan dit (bijvoorbeeld Lay me down en Semi-Automatic)
0
geplaatst: 3 mei 2013, 14:21 uur
De top 20 van maart:
1. The Boxer Rebellion - Diamonds
2. Fire! Orchestra - Exit! Part One
3. Float Fall - Someday
4. Junip - Line of Fire
5. Sigur Rós - Brennisteinn
6. Woodkid - Conquest of Spaces
7. Mount Kimbie - Made to Stray
8. Indiana - Bound
9. Daughter - Youth
10. SX - Graffiti
11. M83 feat. Susanne Sundfør - Oblivion
12. Moko - Summon the Strength
13. Savages - She Will
14. Local Natives - Mt. Washington
15. COVES - Last Desire
16. Laura Marling - Where Can I Go?
17. Vondelpark - California Analog Dream
18. Lust for Youth - Chasing the Light
19. Shlohmo feat. Jeremih - Bo Peep (Do U Right)
20. Joey Bada$$ feat. Big K.R.I.T. & Smoke DZA - Underground Airplay
Alle uitslagen:
Januari
Februari
Maart
Spotify-playlists per maand:
Januari
Februari
Maart
1. The Boxer Rebellion - Diamonds
2. Fire! Orchestra - Exit! Part One
3. Float Fall - Someday
4. Junip - Line of Fire
5. Sigur Rós - Brennisteinn
6. Woodkid - Conquest of Spaces
7. Mount Kimbie - Made to Stray
8. Indiana - Bound
9. Daughter - Youth
10. SX - Graffiti
11. M83 feat. Susanne Sundfør - Oblivion
12. Moko - Summon the Strength
13. Savages - She Will
14. Local Natives - Mt. Washington
15. COVES - Last Desire
16. Laura Marling - Where Can I Go?
17. Vondelpark - California Analog Dream
18. Lust for Youth - Chasing the Light
19. Shlohmo feat. Jeremih - Bo Peep (Do U Right)
20. Joey Bada$$ feat. Big K.R.I.T. & Smoke DZA - Underground Airplay
Alle uitslagen:
Januari
Februari
Maart
Spotify-playlists per maand:
Januari
Februari
Maart
0
geplaatst: 3 mei 2013, 15:05 uur
We kunnen weer verder! De maand april is aan de beurt. Er zijn alvast 30 nummers voorgeselecteerd. Zoals gebruikelijk doen de vijf hoogst gewaardeerde singles op RYM die op zijn laatst op 30 april zijn uitgekomen weer mee. Singles afkomstig van een album uit 2012 (of ouder) komen hiervoor niet in aanmerking. Daarnaast de acht best beoordeelde nummers uit het "Maak kennis met... 2012"-topic. Tot slot nog de populairste nummers van de populairste zeventien album die uitgekomen zijn in april.
De top vijf singles op RYM t/m 30 april:
The National - Don't Swallow the Cap
Daft Punk feat. Pharrell Williams & Nile Rodgers - Get Lucky
Max Richter - Spring One
James Blake - Overgrown
The National - Demons
De beste acht nummers van de maand april uit het topic Maak kennis met... 2013:
The Besnard Lakes - People of the Sticks
Dans Dans - Au Hasard
Tricky feat. Francesca Belmonte - Does It
Ghostpoet - Meltdown
Moddi - House by the Sea
Ducktails - Under Cover
Romare - Your Love (You Give Me Fever)
Janelle Monáe feat. Erykah Badu - Q.U.E.E.N.
De meest als favoriet aangevinkte tracks van de zeventien populairste albums uit januari op MuMe. Voor de duidelijkheid; albums met meer dan 30 stemmen doen automatisch mee. Voor de albums die tussen de 10 en 29 stemmen hebben wordt de IMDB-formule gebruikt:
The Veils - Birds
The Flaming Lips - The Terror
Tyler, the Creator feat. Domo Genesis & Earl Sweatshirt - Rusty
Adrian Younge & Ghostface Killah - The Rise of the Ghostface Killah
Phoenix - Drakkar Noir
Volbeat - Doc Holliday
Kid Cudi feat. King Chip - Just What I Am
Orchestral Manoeuvres in the Dark - Stay with Me
Charles Bradley - You Put the Flame on It
Iron and Wine - Winter Prayers
The Black Angels - Indigo Meadow
Deep Purple - Uncommon Man
Dans Dans - Yesterday Is Here
Motorpsycho - Hell, Part 1-3
Steve Earle - Invisible
Big K.R.I.T. - Bigger Picture
Ghost - Ghuleh / Zombie Queen
Alfabetische lijst:
Dans Dans - Au Hasard
Ducktails - Under Cover
Ghostpoet - Meltdown
James Blake - Overgrown
Max Richter - Spring One
Moddi - House by the Sea
Phoenix - Drakkar Noir
Steve Earle - Invisible
The National - Demons
The Veils - Birds
Volbeat - Doc Holliday
Nu mogen er nog 17 users twee nummers nomineren. De enige voorwaarde is dat de nummers in 2013 uitgebracht moeten zijn/worden. Hier de lijst me alle nummers die dit jaar al hebben meegedaan:
Overzicht
De top vijf singles op RYM t/m 30 april:
Max Richter - Spring One
James Blake - Overgrown
The National - Demons
De beste acht nummers van de maand april uit het topic Maak kennis met... 2013:
Dans Dans - Au Hasard
Ghostpoet - Meltdown
Moddi - House by the Sea
Ducktails - Under Cover
De meest als favoriet aangevinkte tracks van de zeventien populairste albums uit januari op MuMe. Voor de duidelijkheid; albums met meer dan 30 stemmen doen automatisch mee. Voor de albums die tussen de 10 en 29 stemmen hebben wordt de IMDB-formule gebruikt:
The Veils - Birds
Phoenix - Drakkar Noir
Volbeat - Doc Holliday
Steve Earle - Invisible
Alfabetische lijst:
Dans Dans - Au Hasard
Ducktails - Under Cover
Ghostpoet - Meltdown
James Blake - Overgrown
Max Richter - Spring One
Moddi - House by the Sea
Phoenix - Drakkar Noir
Steve Earle - Invisible
The National - Demons
The Veils - Birds
Volbeat - Doc Holliday
Nu mogen er nog 17 users twee nummers nomineren. De enige voorwaarde is dat de nummers in 2013 uitgebracht moeten zijn/worden. Hier de lijst me alle nummers die dit jaar al hebben meegedaan:
Overzicht
0
geplaatst: 3 mei 2013, 15:05 uur
31. Four Tet - Pyramid [Atoms for Peace Remix]
(er moet echt iets bijzonders gebeuren als dit niet mijn track van het jaar wordt)
32. The Juan MacLean - You Are My Destiny
(er moet echt iets bijzonders gebeuren als dit niet mijn track van het jaar wordt)32. The Juan MacLean - You Are My Destiny
0
geplaatst: 3 mei 2013, 15:08 uur
0
geplaatst: 3 mei 2013, 15:10 uur
Al 2 keer The National, dit gaat precies al een leuke maand worden! 

0
geplaatst: 3 mei 2013, 15:14 uur
Staan inderdaad al veel goede nummers tussen. Alleen schaar ik The National daar niet onder 

0
geplaatst: 3 mei 2013, 15:22 uur
0
geplaatst: 3 mei 2013, 15:26 uur
ik reserveer alvast al
37. 't Hof van Commerce ft. Steak Number Eight - 't Vaegevier
38. Sleepers’ Reign – Four Dots
37. 't Hof van Commerce ft. Steak Number Eight - 't Vaegevier
38. Sleepers’ Reign – Four Dots
0
geplaatst: 3 mei 2013, 16:02 uur
0