Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2016
zoeken in:
0
geplaatst: 17 april 2016, 11:04 uur
Mooie overwinning weer voor Eefje! En zo ook de twee maandzege op rij voor een artiest die in het prachtige Gent woont 

0
geplaatst: 17 april 2016, 18:45 uur
Arno schreef:
Mooie overwinning weer voor Eefje! En zo ook de twee maandzege op rij voor een artiest die in het prachtige Gent woont
Nee, ze woont volgens mij nog gewoon (officieel) in Utrecht, maar wellicht dat ze op termijn naar Gent verhuisd aangezien haar verloofde daar vandaan komt.
Wel grappig, ik kwam er gisteren achter dat mijn favoriete Nederpopartiesten allemaal een duidelijke connectie met België hebben: Spinvis, Eefje, Aafke en Roosbeef.
0
geplaatst: 17 april 2016, 20:13 uur
Ik weet uit goede bron dat ze, tenminste tijdelijk, in Gent woont. Deze week heeft een vriendin van mij haar nog gespot in het centrum.
0
geplaatst: 17 april 2016, 20:19 uur
pfff weer Eefje.. erg teleurstellende uitslag voor mij...
Vind het niet echt lijken alsof ze MuMe in de gaten houdt, ze reageert alleen op die tweet omdat ze erin genoemd wordt.
Thanks voor de leuke presentatie Teunnis.
Gretz schreef:
Deze tweet dus: "Karakter van @aafkeromeijn is het beste Nederlandse nummer van 2014, mijn vrienden op MusicMeter zeggen het nu ook." http://tiny.cc/4hn7vx
Deze tweet dus: "Karakter van @aafkeromeijn is het beste Nederlandse nummer van 2014, mijn vrienden op MusicMeter zeggen het nu ook." http://tiny.cc/4hn7vx
Vind het niet echt lijken alsof ze MuMe in de gaten houdt, ze reageert alleen op die tweet omdat ze erin genoemd wordt.
Thanks voor de leuke presentatie Teunnis.
0
geplaatst: 17 april 2016, 23:49 uur
Grecio schreef:
(quote)
Klopt, maar zoals eerder gemeld hield/houdt ze zeker wel in de gaten wat er over haar geschreven wordt op het internet. Ik volg haar op Facebook en als ze ergens een grappig of interessant commentaar tegenkomt deelt ze dat nog wel eens.
0
geplaatst: 18 april 2016, 15:18 uur
De top-20 van de maand februari:
1. Eefje de Visser - Jong
2. Bat for Lashes - In God's House
3. Minor Victories - A Hundred Ropes
4. Teleman - Dusseldorf
5. Aafke Romeijn - Blokken
6. Kanye West feat. Ty Dolla $ign - Real Friends
7. Lush - Out of Control
8. Låpsley - Painter
9. Kedr Livanskiy - Sgoraet
10. DMA's - Lay Down
11. Lindstrøm - Closing Shot
12. King Charles - Loose Change for the Boatman
13. Daughter - Fossa
14. Suuns - Translate
15. Amelie Lens - Exhale
16. Abi Reimold - Sugar
17. Aesop Rock feat. Grimace Federation - Rings
18. White Lung - Hungry
19. Weezer - L.A. Girlz
20. DeWolff - What's the Measure of a Man
Alle uitslagen:
Januari
Februari
Spotify-playlists per maand:
Januari
Februari
1. Eefje de Visser - Jong
2. Bat for Lashes - In God's House
3. Minor Victories - A Hundred Ropes
4. Teleman - Dusseldorf
5. Aafke Romeijn - Blokken
6. Kanye West feat. Ty Dolla $ign - Real Friends
7. Lush - Out of Control
8. Låpsley - Painter
9. Kedr Livanskiy - Sgoraet
10. DMA's - Lay Down
11. Lindstrøm - Closing Shot
12. King Charles - Loose Change for the Boatman
13. Daughter - Fossa
14. Suuns - Translate
15. Amelie Lens - Exhale
16. Abi Reimold - Sugar
17. Aesop Rock feat. Grimace Federation - Rings
18. White Lung - Hungry
19. Weezer - L.A. Girlz
20. DeWolff - What's the Measure of a Man
Alle uitslagen:
Januari
Februari
Spotify-playlists per maand:
Januari
Februari
0
geplaatst: 18 april 2016, 16:21 uur
We gaan verder met maart! Er zijn een paar kleine wijzigingen. Er zal één automatische nominatie meer komen vanuit de MuMeAfrekening en drie minder vanuit de albumreleases. Voor de snelle rekenaars onder ons is dat dus twee meer voor jullie!
Er zijn 28 nummers die automatisch genomineerd zijn. Dit zijn de vijf hoogst gewaardeerde singles op RYM die op zijn laatst op 31 maart zijn uitgekomen. Daarnaast de acht best beoordeelde nummers in de maand maart uit het "Maak kennis met... 2016"-topic. Vervolgens de drie hoogst genoteerde nummers uit de meest recente weeklijst van de MuMeAfrekening. Dit wordt aangevuld met de populairste nummers van de populairste twaalf albums op MuMe die in maart zijn uitgekomen.
De top vijf singles op RYM t/m 31 maart:
Anohni - Drone Bomb Me
Grimes - Kill V. Maim [Little Jimmy Urine Remix]
Kendrick Lamar - untitled 07 l levitate
Ariana Grande - Be Alright
Kanye West feat. Rihanna - Famous
De acht best beoordeelde nummers van de maand maart uit het topic Maak kennis met... 2016:
The Jezabels - Pleasure Drive
Car Seat Headrest - Vincent
Radical Face - The Road to Nowhere
Wildes - Bare
Baaba Maal - Fulani Rock
Låpsley - Cliff
Mothers - Hold Your Own Hand
Sue the Night - The World Below
Vervolgens de drie hoogst genoteerde nummers uit de meest recente weeklijst van de MuMeAfrekening 2016:
The Last Shadow Puppets - Aviation
Prins Thomas - Meiro
Pet Shop Boys - Happiness
En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de twaalf populairste albums op MusicMeter uit maart. Waarbij albums met dertig stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 automatisch meedoen. Voor de albums die minder dan dertig, maar wel minstens tien stemmen hebben wordt de IMDb-formule gebruikt:
Kendrick Lamar - Untitled 02 | 06.23.2014.
Iggy Pop - Gardenia
Damien Jurado - Exit 353
Ray LaMontagne - Homecoming
Underworld - If Rah
Joe Bonamassa - Drive
Anouk - Dirty Girl
Brian Fallon - Smoke
Richmond Fontaine - Wake Up Ray
Monomyth - Uncharted
Metal Church - Reset
Ólafur Arnalds & Nils Frahm - 20:17
Alfabetische lijst:
Anohni - Drone Bomb Me
Anouk - Dirty Girl
Baaba Maal - Fulani Rock
Brian Fallon - Smoke
Damien Jurado - Exit 353
Iggy Pop - Gardenia
Joe Bonamassa - Drive
Låpsley - Cliff
Metal Church - Reset
Monomyth - Uncharted
Prins Thomas - Meiro
Underworld - If Rah
Wildes - Bare
Nu mogen er nog 36 nummers genomineerd worden. Elke user mag maximaal twee nummers per maand nomineren. De enige voorwaarden zijn dat 1) een nummer in 2016 is/wordt uitgebracht en 2) (dezelfde versie van) het nummer nog niet eerder heeft meegedaan - in welke editie dan ook.
Hier een lijst me alle nummers die al in 2015 hebben meegedaan:
Overzicht 2015
En de lijst van nummers die al in 2016 hebben meegedaan:
Overzicht 2016
Er zijn 28 nummers die automatisch genomineerd zijn. Dit zijn de vijf hoogst gewaardeerde singles op RYM die op zijn laatst op 31 maart zijn uitgekomen. Daarnaast de acht best beoordeelde nummers in de maand maart uit het "Maak kennis met... 2016"-topic. Vervolgens de drie hoogst genoteerde nummers uit de meest recente weeklijst van de MuMeAfrekening. Dit wordt aangevuld met de populairste nummers van de populairste twaalf albums op MuMe die in maart zijn uitgekomen.
De top vijf singles op RYM t/m 31 maart:
Anohni - Drone Bomb Me
De acht best beoordeelde nummers van de maand maart uit het topic Maak kennis met... 2016:
Wildes - Bare
Baaba Maal - Fulani Rock
Låpsley - Cliff
Vervolgens de drie hoogst genoteerde nummers uit de meest recente weeklijst van de MuMeAfrekening 2016:
Prins Thomas - Meiro
En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de twaalf populairste albums op MusicMeter uit maart. Waarbij albums met dertig stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 automatisch meedoen. Voor de albums die minder dan dertig, maar wel minstens tien stemmen hebben wordt de IMDb-formule gebruikt:
Iggy Pop - Gardenia
Damien Jurado - Exit 353
Underworld - If Rah
Joe Bonamassa - Drive
Anouk - Dirty Girl
Brian Fallon - Smoke
Monomyth - Uncharted
Metal Church - Reset
Alfabetische lijst:
Anohni - Drone Bomb Me
Anouk - Dirty Girl
Baaba Maal - Fulani Rock
Brian Fallon - Smoke
Damien Jurado - Exit 353
Iggy Pop - Gardenia
Joe Bonamassa - Drive
Låpsley - Cliff
Metal Church - Reset
Monomyth - Uncharted
Prins Thomas - Meiro
Underworld - If Rah
Wildes - Bare
Nu mogen er nog 36 nummers genomineerd worden. Elke user mag maximaal twee nummers per maand nomineren. De enige voorwaarden zijn dat 1) een nummer in 2016 is/wordt uitgebracht en 2) (dezelfde versie van) het nummer nog niet eerder heeft meegedaan - in welke editie dan ook.
Hier een lijst me alle nummers die al in 2015 hebben meegedaan:
Overzicht 2015
En de lijst van nummers die al in 2016 hebben meegedaan:
Overzicht 2016
0
geplaatst: 18 april 2016, 16:21 uur
29. Kanye West feat. Sampha - Saint Pablo
30. James Holden & Camilo Tirado - Outdoor Museum of Fractals spotify:track:0jvMjHgVeHJ6730fhbwFuU
Sorry heren, maar ik ga jullie toch echt lastig vallen met een nummer van meer dan drie kwartier. Als het je halverwege echt te veel wordt en aan je eigen gezondheid moet denken mag je het afzetten
En mijn andere nominatie is zo ongeveer maar op één plek op heel het internet te vinden... (afgezien van downloads)
30. James Holden & Camilo Tirado - Outdoor Museum of Fractals spotify:track:0jvMjHgVeHJ6730fhbwFuU
Sorry heren, maar ik ga jullie toch echt lastig vallen met een nummer van meer dan drie kwartier. Als het je halverwege echt te veel wordt en aan je eigen gezondheid moet denken mag je het afzetten

En mijn andere nominatie is zo ongeveer maar op één plek op heel het internet te vinden... (afgezien van downloads)
0
geplaatst: 18 april 2016, 16:22 uur
31. Mark Pritchard (feat. Thom Yorke) - Beautiful People spotify:track:3ly7BumjC9xoOKRM2UPHC1
32. DJ Shadow (feat. Run the Jewels) - Nobody Speak
32. DJ Shadow (feat. Run the Jewels) - Nobody Speak
0
geplaatst: 18 april 2016, 16:28 uur
Teunnis, waarom staat I Can't Give Everything Away niet bij de automatisch genomineerde nummers? Is de nummer één op RYM, komt uit 2016 en heeft nog niet meegespeeld.
Edit, en Sufjan mag er toch ook bij?
0
geplaatst: 18 april 2016, 16:30 uur
Teunnis schreef:
Wow, gave samenwerkingen!
Wow, gave samenwerkingen!
Zekers, ook echt het beste nummer van DJ Shadow dat ik sinds The Private Press heb gehoord!
0
geplaatst: 18 april 2016, 16:32 uur
35. Moderat - Finder spotify:track:57uZEXxfTXLPQ0OMOXORKF
36. Miles Davis & Robert Glasper feat. Bilal - Ghetto Walkin' spotify:track:1Awdm7riyt6OeLaEstTs9p
36. Miles Davis & Robert Glasper feat. Bilal - Ghetto Walkin' spotify:track:1Awdm7riyt6OeLaEstTs9p
0
Edgar18 schreef:
Teunnis, waarom staat I Can't Give Everything Away niet bij de automatisch genomineerde nummers? Is de nummer één op RYM, komt uit 2016 en heeft nog niet meegespeeld.
Teunnis schreef:
de vijf hoogst gewaardeerde singles op RYM die op zijn laatst op 31 maart zijn uitgekomen.
de vijf hoogst gewaardeerde singles op RYM die op zijn laatst op 31 maart zijn uitgekomen.
Is uit april. Dus volgende maand alweer een Bowie (of iemand moet zin hebben om hem nu al te nomineren).
Zat ik sterk over te twijfelen. Normaal gesproken negeer ik heruitgaven (in dit geval vanwege RSD). Alleen is dit natuurlijk wel een andere versie dan die we kennen. Iemand anders hier nog een mening over? Eigenlijk een betere vraag: is dit een heruitgave of een nieuwe release?
0
0
geplaatst: 18 april 2016, 16:34 uur
Teunnis schreef:
Is uit april.
Vandaar, dat is logisch! Is uit april.
Ik zou het tof vinden als Chicago mee mag doen. Voor mijn tweede nominatie zit ik ook te denken aan een RSD release maar ik moet nog even checken of ie ook online ergens te beluisteren valt.
0
geplaatst: 18 april 2016, 16:34 uur
39. Aurora - Warrior spotify:track:5T0RM2uoO3hFEYgUZGVHSf
40. Mass Gothic - Want To, Bad spotify:track:70zzGBpCk9rn1MFcLf1uQU
40. Mass Gothic - Want To, Bad spotify:track:70zzGBpCk9rn1MFcLf1uQU
0
geplaatst: 18 april 2016, 16:37 uur
Arrie schreef:
34. Baaba Maal - Fulani Rock
34. Baaba Maal - Fulani Rock
Is al automatisch genomineerd.
0
geplaatst: 18 april 2016, 16:39 uur
Teunnis schreef:

Het langste nummer uit de geschiedenis van Song van het Jaar? Deze zal in z'n eentje langer zijn dan de totale lengte van het merendeel van de ladders.
0
geplaatst: 18 april 2016, 16:42 uur
Teunnis schreef:
Is uit april.
Zat ik sterk over te twijfelen. Normaal gesproken negeer ik heruitgaven (in dit geval vanwege RSD). Alleen is dit natuurlijk wel een andere versie dan die we kennen. Iemand anders hier nog een mening over? Eigenlijk een betere vraag: is dit een heruitgave of een nieuwe release?
(quote)
(quote)
Is uit april.
(quote)
Al in 2004 opgenomen, ik denk niet dat we moeten willen dat dit soort nummers meedoen. Het zou anders zijn als Sufjan dit jaar had besloten om Chicago nog eens opnieuw op te nemen en uit te brengen.
0
geplaatst: 18 april 2016, 16:46 uur
Zou kunnen. Maar het zou ook heel goed een of ander strontvervelend onbekend prognummer kunnen zijn die daar al eens overheen is gegaan. Die nummers heb ik meestal niet zo goed onthouden

0
geplaatst: 18 april 2016, 16:48 uur
41. Moderat - The Fool
42. MMOTHS - Eva
Heb geen Spotify op m'n computer en m'n mobiel geeft niet de goede linkjes - iemand zin om te helpen?
42. MMOTHS - Eva
Heb geen Spotify op m'n computer en m'n mobiel geeft niet de goede linkjes - iemand zin om te helpen?
0
geplaatst: 18 april 2016, 16:48 uur
43. Aafke Romeijn - Hulp Is Onderweg spotify:track:1uiBv7ZVvy292B1epszHLl
44. Eefje de Visser - Staan spotify:track:47p4bOaVEYiB4PWcKv5F1W
Nederlandstalige indiepop.
44. Eefje de Visser - Staan spotify:track:47p4bOaVEYiB4PWcKv5F1W
Nederlandstalige indiepop.

0
geplaatst: 18 april 2016, 16:52 uur
45. Whitney - Golden Days spotify:track:4pQgTgf1AtKvZToXkRcOOf
46. Mitski - Your Best American Girl spotify:track:3jDrzfqmYAKJNKVRWAb6ub
46. Mitski - Your Best American Girl spotify:track:3jDrzfqmYAKJNKVRWAb6ub
0
geplaatst: 18 april 2016, 16:55 uur
0
geplaatst: 18 april 2016, 16:56 uur
Allemaal graag wel netjes snel invullen, he.
Mocht het vol gaan zitten: reserveren telt niet.
Mocht het vol gaan zitten: reserveren telt niet.
0
geplaatst: 18 april 2016, 16:57 uur
Radical Face - The Road to Nowhere heeft in februari al meegedaan.
0
geplaatst: 18 april 2016, 17:00 uur
wibro schreef:
Dat was Rivers in the Dust. Was zelfs je eigen nominatie

* denotes required fields.