MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Het officiële battle topic

zoeken in:
pqt
Ik vind ze allebei echt vet

Ik ga ook voor Niels, maar sowieso inderdaad respect voor beiden. Had niet verwacht dat het niveau nog zo hoog kon liggen met audio battles.

2-9

En dit geeft inderdaad niet echt een goed visitekaartje af voor ons als hiphopperts

pqt schreef:
En dit geeft inderdaad niet echt een goed visitekaartje af voor ons als hiphopperts
Ik heb weinig tot niets met hiphop maar vond beiden disses indrukwekkend.

Dit is die echte shizzle.

toris
pqt schreef:

Ik ga geen zoetsappig liedje maken alleen omdat er wat rockers langs komen. Tuurlijk het is zwaar overdreven, maar wat maakt het uit?

pqt
Nee, ik zeg ook niet dat dat zou moeten. Je merkt het alleen wel

MAS schreef:
Niels was jij trouwens niet diegene die Extince zo slecht vond.

Zijn album ja. Niet zozeer Extince zelf, heb ook een 101 Barz sessie van hem gezien die ik erg vet vond, maar Binnenlandse Funk kan ik totaal niet waarderen, op een aantal nummers na. Maar goed, heb duidelijk uitgelegd wat ik niet goed vond aan dat album bij het album zelf Neemt allemaal niet weg dat Extince wel degelijk respect verdient voor zijn betekenis voor de Nederlandse hip-hop en zijn line 'hip-hop is een vak en Extince is de vakman' (waar mijn line natuurlijk op sloeg) is wel een klassieker (samen met een aantal andere leuke lines van hem ).

Hmmz... qua tekst was niels beter, maar om eerlijk te zijn, was zijn flow erg vaag en leek hij soms moeite te hebben onbeat te blijven. Ik ga dus voor Toris.
3-9

Als iemand anders ook een audio-battle wil doen met mij, moet je het maar zeggen, is al weer een tijdje geleden dat ik battleraps heb geschreven of iets heb opgenomen.

toris
Maar jij hebt ervaring. Misschien iemand anders met ervaring dan?

Pffft... qua opnemen wel, maar ik suck nog steeds.
Als je het over tekst hebt, heb ik inderdaad ervaring, maar ik ben er in de tekstbattles in de eerste ronde uitgegaan.

3-10, vanwege de line over zwervers.

Elohim schreef:
Hmmz... qua tekst was niels beter, maar om eerlijk te zijn, was zijn flow erg vaag en leek hij soms moeite te hebben onbeat te blijven.

Nee, mijn flow was gewoon onnavolgbaar goed, daarom lijkt het vaag

zShare..

Ulfat-e-Zulmat
niels94 schreef:
De diss van Niels:
Klik

Hoe blank kun je klinken?!?!

Ah, ik zie het al; Gelderland.

Zo blank als iemand die blank is?

Kan er niks aan doen, sorry

@ Stapler, misschien niet ideaal, ikzelf wist niks anders (heb nog nooit een audiobestand online gezet) maar is toch prima te doen? Zelfde kwaliteit als hij was in elk geval.

http://www.moreofit.com/similar-to/zshare.net/Top_10_Sites_Like_Zshare/ een hele waslijst aan zShare-achtige sites.
Bij zShare moet je 3 keer op download klikken ofzo en er komen iets van 5 pop-ups zelfs in firefox . Dus dat.

Ik hoef niets te downloaden? Gewoon direct afspelen zonder enige pop-up of iets anders. Wel moest ik iets 'toestemming' geven, maar dat was het dan ook. Probeer het anders op IE (als je dat hebt), want met Chrome deed die van Toris bij mij ook raar.

Die van Niels kon ik meteen luisteren, die van Toris moest ik downloaden. Met pop-ups, ja. Moet je nagaan wat ik er voor over had om hier te mogen stemmen!

Ik kon beide gewoon luisteren, misschien met één pop-up (google chrome). Ik moet zeggen dat ik zshare verre van ideaal vind, maar voor iemand die zo nu even een audio file upload is het goed genoeg.

toris
Gefeliciteerd Niels, over 2 maanden nog een keer.

Stem komt straks. Al maakt het niks uit.

Bij allebei best wel heel erg goed. Maar omdat 'allebei precies even goed' zo kazig is;

Toris heeft een beat die beter bij zijn stem past dan Niels, een betere opnamekwaliteit (al maakt dat niet uit voor m'n stem) en toch een betere flow. Maar zijn tekst is nogal geforceerd agressief en kent minder leuke lijntjes dan Niels. Niels' ritmes waren ook iets leuker en origineler.

3-10 dus. Maar Toris was dus ook goed.

toris schreef:
Gefeliciteerd Niels, over 2 maanden nog een keer.

Is goed We nemen dan wel weer een keer contact op.

Mijn opnamekwaliteit zal overigens onmogelijk beter worden

O, als mensen nog steeds een mening willen geven over de disses is het natuurlijk altijd goed.

toris
Heel graag zelfs, ik ben wel benieuwd naar wat commentaar over mijn diss.

Jullie moeten allebei nog veel oefenen, alhoewel qua flow en variatie Niels al een stuk verder is. Lijkt bij Toris veel meer zin voor zin opgelezen, probeer desnoods een keer heel sloom te flowen met pauzes of ga zingen op het ritme.

Ulfat-e-Zulmat
Oefenen? Dit was toch niet serieus bedoeld??

Tuurlijk wel. Lekker rappen weet je.

Ulfat-e-Zulmat schreef:
Oefenen? Dit was toch niet serieus bedoeld??

Jawel? Ik ga bij Topnotch proberen te komen?

Dit is overigens de eerste rap die ik ooit gerapt heb (op wat meerappen met nummers na dan) dus dan ben ik best tevreden

toris
Ik had stiekem wel gehoopt dat iemand iets zou zeggen over mijn rijmschema, maar helaas.
Niels, niet stiekem puntjes proberen te scoren voor de volgende keer hè? Het is ook mijn eerste keer.

WAT? Bestaat dit topic nog? Zjawel: en hoe

Het heeft even op zich laten wachten, maar er komt weer een heuse battle aan! Zowel MC Bedwants aka Niels de 94e als Waldorf aka Toris, beide met een legendestatus, zijn de laatste tijd erg druk geweest met allerlei andere zaken en daarom heeft het zo lang geduurd voordat round zoveel van deze rauwe beef, die inmiddels al vergeleken wordt met die tussen 2Pac en Biggie, verder kon gaan.

Toris is namelijk enerzijds hard bezig geweest aan zijn langverwachte debuutalbum, die binnenkort ergens uit zal komen en geproduceerd wordt door producer Kno. De reden dat het zo lang duurt is dat hij verschillende malen problemen heeft gehad met justitie, zo is hij meermaals betrapt met drugs en wapens op zak en heeft hij een aantal maanden in de gevangenis gezeten voor het in elkaar slaan van een fan.

Ook MC Bedwants heeft niet stilgezeten, zo heeft hij laten weten volop bezig te zijn met het album van de al even legendarische Snoepwantsbrigade Kannibalenclan, de samenwerking tussen Snoepkat en hijzelf, en een solo EP. Tevens heeft hij enkele privéproblemen gehad, zo is hij in een rechtzaak verwikkeld met zijn ex en kampt hij met een hevige crackverslaving. Ook heeft hij aangegeven last van zijn knieën te hebben gekregen door het gewicht van zijn vele bling.

Ondanks al deze problemen zijn beide rappers weer volop bezig en hebben ze nu besloten dit keiharde gevecht nogmaals via dit forum uit te vechten. Op Zondag 19 februari zal de nu al veelbesproken battle plaatsvinden. Beide MC’s zullen hun verschroeiende punchlines ten gehore brengen over dezelfde beat.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:13 uur

geplaatst: vandaag om 21:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.