Genres / Hip-Hop / Het officiële battle topic
zoeken in:
0
geplaatst: 27 augustus 2011, 21:13 uur
Of ik ga converseren met 16 jaar oude Belgische sletjens waarna ik het bier aan jou geef.
0
toris
geplaatst: 27 augustus 2011, 23:41 uur
niels94 schreef:
Dames en heren, de roemruchte battle is verzet, dit omdat Toris in zijn slaap is overvallen door gangsters van een rivaliserende drugsbende die hem hebben ontvoerd naar hun schuilplaats. Uiteraard is het voor Toris geen enkel probleem geweest om te ontsnappen, waarbij hij alle vijf de ontvoerders met de hand heeft doodgemaakt, maar het heeft hem de nodige tijd gekost, waardoor jullie helaas een dagje extra zullen moeten wachten.
Dames en heren, de roemruchte battle is verzet, dit omdat Toris in zijn slaap is overvallen door gangsters van een rivaliserende drugsbende die hem hebben ontvoerd naar hun schuilplaats. Uiteraard is het voor Toris geen enkel probleem geweest om te ontsnappen, waarbij hij alle vijf de ontvoerders met de hand heeft doodgemaakt, maar het heeft hem de nodige tijd gekost, waardoor jullie helaas een dagje extra zullen moeten wachten.
Dit ga je in de diss terug zien. Ik heb hem zojuist naar Niels opgestuurd. Omdat ik niet weet wanneer hij er precies op staat zal ik nu alvast commentaar op mijn eigen diss geven:
Het afmixen is zwaar mislukt, er iets in het midden ergens wat tekst weggevallen. En de 4 stuken van de tekst ( tja, rokersconditie ) klinken allemaal net wat anders. Ik hoop dat het publiek daar omheen kan kijken en kan beoordelen op de teksten en raps.
De diss is trouwens vrij neutraal aangezien ik helemaal niks over Nielsje weet.
Edit: En waarom ik deze beat heb gekozen? Omdat het kan.
0
toris
geplaatst: 27 augustus 2011, 23:52 uur
NIels is aan het slapen duss morgen de legendarische dissen.
0
geplaatst: 28 augustus 2011, 10:37 uur
Zjawel, hier zijn ze dan: DE DISSES! Een primeur op MusicMeter, beide disses zijn namelijk vocaal! Klik op de link om ze te horen.
De diss van Toris:
Klik
Lyrics:
Deze woede is zeldzaam, ik wil het in een potje stoppen
Maak dus snel baan, fuck je herkomst, ben een motherfucker
Smelt je tot een klodder yoghurt, fuck op met een potje knokken
Zie me als een arts, want ik kom je botten kloppen
Ik hou niet van ballen dus kom ik met je bitch kloten
Te makkelijk om je neer te knallen, alsof ik een fucking rits open
Hou de blender in aanslag, zoek variatie dus ik mix stoten
Je moet tegen de grond dus ik plaats snares onder en kicks boven
Je bent niet verkouden maar hand voor de mond of ik schiet je
Zeg 1 keer iets verkeerds en je consumeert door een fucking rietje
Zelfs je teddybeer verliet je, je doet groot maar bent een mietje
Ik kerf en verf het nauwkeurig in je hoofd ik ben een pietlut
En als dat nou eens niet lukt, dan snij ik je fucking been open
Aan deze klappen ga je stuk, al was je een range rover
Er blijft misschien een teen over, die bak ik in een steen oven
Deze shit wordt je fataal, je ego kaal, game over.
De diss van Niels:
Klik
Lyrics:
Toris, hoor ‘s, deze battle komt je duur te staan als Rolex horloges
Ik heb nog nooit verloren, haal je neer als leiders in het Midden Oosten
Je kan niet komen als een kerel met een afgehakte pik
En past niet in de hip-hop scene als een dikzak in een wipkip
Ik rip dit, reken met je af als een chipknip
En spit sick, als een Afrikaanse aids clinic
En weer win ik, ik ga hard als de Partysquad en je weet het
Ik klap je zo hard, punchline is een understatement
Mij maak je niet zwart, als abstracte kunst stel jij niets voor
Je bent fake als Sinterklaas en blijft ook steken op zijn rijmniveau
Kansloos, ik ben een hip-hop vakman als Extince
Ik zet vaker dope lines dan een zwerver uit zijn bek stinkt
Ik zeg dit, van A tot Z ben jij voorspelbaar als het alfabet
Ik hou van kwaliteit, vandaar dat ik alleen maar verse verses zet
Geen mooie meid die langsloopt, naar de zege kun je fluiten
Ik zet hier een punt achter waar jij aan kan zuigen
Dan nu: stemmen graag!
De diss van Toris:
Klik
Lyrics:
Deze woede is zeldzaam, ik wil het in een potje stoppen
Maak dus snel baan, fuck je herkomst, ben een motherfucker
Smelt je tot een klodder yoghurt, fuck op met een potje knokken
Zie me als een arts, want ik kom je botten kloppen
Ik hou niet van ballen dus kom ik met je bitch kloten
Te makkelijk om je neer te knallen, alsof ik een fucking rits open
Hou de blender in aanslag, zoek variatie dus ik mix stoten
Je moet tegen de grond dus ik plaats snares onder en kicks boven
Je bent niet verkouden maar hand voor de mond of ik schiet je
Zeg 1 keer iets verkeerds en je consumeert door een fucking rietje
Zelfs je teddybeer verliet je, je doet groot maar bent een mietje
Ik kerf en verf het nauwkeurig in je hoofd ik ben een pietlut
En als dat nou eens niet lukt, dan snij ik je fucking been open
Aan deze klappen ga je stuk, al was je een range rover
Er blijft misschien een teen over, die bak ik in een steen oven
Deze shit wordt je fataal, je ego kaal, game over.
De diss van Niels:
Klik
Lyrics:
Toris, hoor ‘s, deze battle komt je duur te staan als Rolex horloges
Ik heb nog nooit verloren, haal je neer als leiders in het Midden Oosten
Je kan niet komen als een kerel met een afgehakte pik
En past niet in de hip-hop scene als een dikzak in een wipkip
Ik rip dit, reken met je af als een chipknip
En spit sick, als een Afrikaanse aids clinic
En weer win ik, ik ga hard als de Partysquad en je weet het
Ik klap je zo hard, punchline is een understatement
Mij maak je niet zwart, als abstracte kunst stel jij niets voor
Je bent fake als Sinterklaas en blijft ook steken op zijn rijmniveau
Kansloos, ik ben een hip-hop vakman als Extince
Ik zet vaker dope lines dan een zwerver uit zijn bek stinkt
Ik zeg dit, van A tot Z ben jij voorspelbaar als het alfabet
Ik hou van kwaliteit, vandaar dat ik alleen maar verse verses zet
Geen mooie meid die langsloopt, naar de zege kun je fluiten
Ik zet hier een punt achter waar jij aan kan zuigen
Dan nu: stemmen graag!
0
geplaatst: 28 augustus 2011, 10:40 uur
Als Toris gaat zeuren over de kwaliteit van zijn diss mag ik dat ook, ik heb mijn MP3 speler met microfoon functie voor mij neergelegd, ben voor de pc gaan zitten, heb de instrumental van Godlovesugly (die beat bleek er aardig onder te passen) opgezet en ben gaan rappen, dus excuse me voor de kwaliteit
Maar het is geloof ik wel goed te verstaan, zeker met de lyrics erbij, die toch niet onbelangrijk zijn
En het spijt me dat ik de lyrics niet in 4 stukken kan verdelen zoals Toris, maar de lines zijn aan elkaar gelinkt met rijm dus die kan ik niet van elkaar af halen, niet in 4 gelijke stukken in elk geval.
Leuke diss Toris, die beat past er echt hard bij
(komt me bekend voor, waar is die van? Kan me vergisssen hoor). Jij hebt ook meer een stem voor rappen volgens mij (je deed me aan zo'n gast van 0118-Vier denken
).
Maar het is geloof ik wel goed te verstaan, zeker met de lyrics erbij, die toch niet onbelangrijk zijn
En het spijt me dat ik de lyrics niet in 4 stukken kan verdelen zoals Toris, maar de lines zijn aan elkaar gelinkt met rijm dus die kan ik niet van elkaar af halen, niet in 4 gelijke stukken in elk geval.Leuke diss Toris, die beat past er echt hard bij
(komt me bekend voor, waar is die van? Kan me vergisssen hoor). Jij hebt ook meer een stem voor rappen volgens mij (je deed me aan zo'n gast van 0118-Vier denken
).
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 28 augustus 2011, 11:18 uur
Euh, omdat ik opgetrommeld ben om te stemmen... 
Wat een hoop woede. Waarom altijd zo boos?
Er blijft misschien een teen over, die bak ik in een steen oven.
Laat ik to the point komen: Toris heeft de betere stem, tekst van Niels heeft een vlotter ritme. Vind de tekst van Toris wel erg weinig serieus te nemen, dus ik ga voor Niels.
No offense verder.. Ik denk dat ik deze topic ook maar meteen weer vaarwel zeg, want dit is duidelijk niet mijn ding.

Wat een hoop woede. Waarom altijd zo boos?
Er blijft misschien een teen over, die bak ik in een steen oven.

Laat ik to the point komen: Toris heeft de betere stem, tekst van Niels heeft een vlotter ritme. Vind de tekst van Toris wel erg weinig serieus te nemen, dus ik ga voor Niels.
No offense verder.. Ik denk dat ik deze topic ook maar meteen weer vaarwel zeg, want dit is duidelijk niet mijn ding.

0
geplaatst: 28 augustus 2011, 11:20 uur
Ik heb een heleboel mensen opgetrommeld om te stemmen om te voorkomen dat we hier met drie stemmers stranden, zou zonde zijn. Heb de mensen die iets met hip-hop hebben en de mensen waar ik vaker contact mee heb ge-PM'd (jij bent meer dat laatste ja
).
0-1 dus (dat dat ook even duidelijk is voor de rest, zo stem je).
En die woede? Tja, dat hoort er gewoon bij
Spierballentaal enzo. Is natuurlijk niet echt, het gaat met name om de wordplay e.d., wie het het leukst kan brengen. Ikzelf probeer er ook gewoon lines tussen te stoppen die niet zozeer agressief zijn maar inderdaad vooral wordplay zijn (zoals de laatste 2 lines).
). 0-1 dus (dat dat ook even duidelijk is voor de rest, zo stem je).
En die woede? Tja, dat hoort er gewoon bij
Spierballentaal enzo. Is natuurlijk niet echt, het gaat met name om de wordplay e.d., wie het het leukst kan brengen. Ikzelf probeer er ook gewoon lines tussen te stoppen die niet zozeer agressief zijn maar inderdaad vooral wordplay zijn (zoals de laatste 2 lines).
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 28 augustus 2011, 11:44 uur
Ja, ik grap een beetje.
Atmosphere, De La Soul en Murs e.d. vind ik wel aardig, verder is het niet echt mijn ding. Ik ken wel wel vrij veel dankzij een niet nader te bepalen substantie die hier ook in huis woont.
Atmosphere, De La Soul en Murs e.d. vind ik wel aardig, verder is het niet echt mijn ding. Ik ken wel wel vrij veel dankzij een niet nader te bepalen substantie die hier ook in huis woont.
0
geplaatst: 28 augustus 2011, 12:09 uur
Zie je, ik meende het al te kennen, heb dat nummer maar 1x gehoord 
O, feed of uitleg bij je stem is trouwens altijd welkom (hoeft niet natuurlijk).

O, feed of uitleg bij je stem is trouwens altijd welkom (hoeft niet natuurlijk).
0
geplaatst: 28 augustus 2011, 12:49 uur
Groots hip-hop expert Masimo kreeg ook een PM, wat volkomen te begrijpen is, natuurlijk. Nou goed, ik stem voor de Niels. Eigenlijk met dezelfde reden als Stijn al aanhaalt: 't ritme klopt. En bij Toris minder.
1-3
Ondanks dat je de punt bent vergeten na 'Ik zet hier een punt achter waar jij aan kan zuigen', krijgt gij mijn stem.
Agressieve boys zijn jullie. Word je eng van.
Peace out, zwartmannen!
1-3
Ondanks dat je de punt bent vergeten na 'Ik zet hier een punt achter waar jij aan kan zuigen', krijgt gij mijn stem.
Agressieve boys zijn jullie. Word je eng van.
Peace out, zwartmannen!
0
toris
geplaatst: 28 augustus 2011, 12:50 uur
Die agressiviteit van mij moet je vooral niet zo serieus nemen. Gewoon een probeersel en ik vond het opzich wel vet zo op die beat.
0
geplaatst: 28 augustus 2011, 12:52 uur
Je beat was inderdaad vetter dan die van Niels. Maar ja, die heb je niet zelf gemaakt, dus krijg je daar geen punten voor, helaas.. 

0
geplaatst: 28 augustus 2011, 12:53 uur
Ikzelf gebruik ook spierballentaal, hoort erbij, weet ook iedereen. Maar men moet ook kijken naar de lyrics hea, niet alleen welke lekkerder loopt 

0
geplaatst: 28 augustus 2011, 12:53 uur
Beiden geluisterd, ik ga voor Niels. Die kwam af en toe wel heel hard.
1 - 4
1 - 4
0
geplaatst: 28 augustus 2011, 13:01 uur
Nee, alle hip-hop buddies + andere hip-hop kenners en een aantal mensen (die wel allemaal hip-hop albums kennen) die inderdaad meer andere muziek luisteren (ben ikzelf toch eigenlijk ook), maar die komen allemaal als eerste 

0
geplaatst: 28 augustus 2011, 13:14 uur
Ik let toch het meest op de teksten en daar was Niels gewoon veel sterker in, al heeft Toris een fijne en betere stem.
1-7
1-7
0
geplaatst: 28 augustus 2011, 13:17 uur
Ik vind het allebei best wel goed, ik had het veel slechter verwacht. Die van niels94 vind ik beter. Leukere lines. Hoewel die van Toris er niet veel voor onder doet.
Bij niels vind ik die line van A tot Z erg sterk, ook omdat hij lekker klinkt. Alleen dan is dat van die Partysquad weer minder, klinkt ook niet helemaal.
1-8
Bij niels vind ik die line van A tot Z erg sterk, ook omdat hij lekker klinkt. Alleen dan is dat van die Partysquad weer minder, klinkt ook niet helemaal.
1-8
0
geplaatst: 28 augustus 2011, 13:24 uur
Snoeperd schreef:
Laat jij dan maar eens zien hoe het wel moet R&P.
Laat jij dan maar eens zien hoe het wel moet R&P.
Deed ik vroeger al, maar ik ben nu met pensioen. Wel staat er nog een enkele hit van mij op YouTube. Check De Vaas of Dodelijke Injectie in je Bil van MC Robhef, of ook het oudere werk van KRS-One. Tegenwoordig willen al die rappers snel geld maken, maar ze vergeten waar het daadwerkelijk om gaat. Namelijk de elementen. Lil Wayne is ook al zo'n pipo.
0
geplaatst: 28 augustus 2011, 13:28 uur
Sowieso respect voor het feit dat jullie een audio battle doen. 
Mijn stem gaat naar Toris 2-4
Niels was jij trouwens niet diegene die Extince zo slecht vond.

Mijn stem gaat naar Toris 2-4
Niels was jij trouwens niet diegene die Extince zo slecht vond.

0
toris
geplaatst: 28 augustus 2011, 13:37 uur
Fijn dat jij me dat gunt, maar het is dan toch echt 2-8. Als Niels Extince slecht vind hebben we iets gemeen.
* denotes required fields.