MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Keane - Hopes and Fears (2004)

Alternatieve titel: Hopes and Fears 20

mijn stem
3,64 (1538)
1538 stemmen

Verenigd Koninkrijk
Pop
Label: Island

  1. Somewhere Only We Know (3:57)
  2. This Is the Last Time (3:29)
  3. Bend and Break (3:39)
  4. We Might as Well Be Strangers (3:12)
  5. Everybody's Changing (3:36)
  6. Your Eyes Open (3:22)
  7. She Has No Time (5:46)
  8. Can't Stop Now (3:38)
  9. Sunshine (4:12)
  10. Untitled 1 (5:36)
  11. Bedshaped (4:37)
  12. On a Day Like Today * (5:27)
  13. Somewhere Only We Know [Lamacq Live] * (3:49)
  14. Bedshaped [Lamacq Live] * (4:04)
  15. Bend and Break [Lamacq Live] * (3:46)
  16. We Might as Well Be Strangers [Lamacq Live] * (3:18)
  17. This Is the Last Time [Jo Whiley Live Lounge] * (3:36)
  18. With or Without You [Jo Whiley Live Lounge] * (3:31)
  19. A Heart to Hold You [Jo Whiley Live Lounge] * (3:58)
  20. Snowed Under * (3:49)
  21. We Might as Well Be Strangers [DJ Shadow Remix] * (3:38)
  22. Into the Light [Demo] * (3:17)
  23. Call Me What You Like Demo [Zoomorphic Single 1] * * (5:19)
  24. Closer Now [Zoomorphic Single 1] * (4:58)
  25. Rubbernecking [Zoomorphic Single 1] * (5:59)
  26. Wolf at the Door [Zoomorphic Single 2] * (4:18)
  27. She Has No Time Demo [Zoomorphic Single 2] * (4:59)
  28. Call Me What You Like [Zoomorphic Single 2] * (3:31)
  29. Everybody's Changing [Fierce Panda Single 1] * (3:34)
  30. The Way You Want It [Fierce Panda Single 1] * (3:17)
  31. This Is the Last Time Demo [Fierce Panda Single 2] * (3:27)
  32. Bedshaped Demo [Fierce Panda Single 2] * (4:39)
  33. Allemande [Fierce Panda Single 2] * (4:23)
  34. Somewhere Only We Know [Live E.P. Released 03/05/05] * (4:10)
  35. We Might as Well Be Strangers [Live E.P. Released 03/05/05] * (3:20)
  36. This Is the Last Time [Live E.P. Released 03/05/05] * (3:27)
  37. Everybody's Changing [Live E.P. Released 03/05/05] * (3:52)
  38. Fly to Me * (5:33)
  39. Something in Me Was Dying * (4:46)
  40. She Opens Her Eyes * (4:27)
  41. To the End of the Earth * (3:35)
  42. The Way You Want It * (3:17)
  43. Allemande * (4:23)
  44. Walnut Tree * (3:40)
  45. Love Actually * (4:30)
  46. Wonderful River * (3:42)
  47. More Matey * (3:19)
  48. Get Away from Yourself * (4:18)
  49. Somewhere Only We Know [Tim Demo, September 2002] * (4:52)
  50. Somewhere Only We Know [Demo, December 2002] * (4:15)
  51. Bend and Break [Demo, April 2002] * (4:37)
  52. We Might as Well Be Strangers [Tim Demo, September 2003] * (3:15)
  53. Everybody’s Changing [Demo, July 2002] * (3:27)
  54. Your Eyes Open [Demo, April 2002] * (3:49)
  55. She Has No Time [Demo, October 2002] * (5:28)
  56. Can't Stop Now [Demo, January 2003] * (3:42)
  57. Sunshine [Demo, February 2002] * (5:04)
  58. This Is the Last Time [Demo, May 2002] * (4:50)
  59. On a Day Like Today [Tim Demo, September 2003] * (6:23)
  60. Untitled 1 [Tim Demo, May 2002] * (4:38)
  61. Bedshaped [Demo, October 2002] * (4:38)
toon 50 bonustracks
totale tijdsduur: 45:04 (4:14:58)
zoeken in:
avatar van xrockerx
1,0
hitjesmachine die er niet toe doet

bewijs dat britpop ook saai kan zijn

avatar van Koerok
3,5
Keane is wat gelikter, wat gladder, maar wel met minstens evenveel goede liedjes als Coldplay. En als je de laatste albums van beide bands gaat vergelijken, dan kies ik toch echt voor 'Under The Iron Sea'. Frogprince, Leaving So Soon en Nothing In My Way zijn gewoon prachtig. Met die nummers zou Coldplay ook veel succes best gehad. Coldplay-sausje eroverheen, had niemand wat van gemerkt....

avatar van Omsk
1,5
Koerok schreef:
Keane is wat gelikter, wat gladder, maar wel met minstens evenveel goede liedjes als Coldplay. En als je de laatste albums van beide bands gaat vergelijken, dan kies ik toch echt voor 'Under The Iron Sea'. Frogprince, Leaving So Soon en Nothing In My Way zijn gewoon prachtig. Met die nummers zou Coldplay ook veel succes best gehad. Coldplay-sausje eroverheen, had niemand wat van gemerkt....


En dat is nu precies het erge van die bands.

avatar van Koerok
3,5
O, en je denkt dat je over de liedjes van Keane geen Suede-, Maximo Park- of The Smiths-sausje kunt gooien? Keane maakt nu eenmaal popmuziek, liedjes van een paar akkoorden, met een paar coupletten en een refrein. Een eigen stijl creeer je mogelijk met een bepaald stemgeluid, de keuze van de instrumenten, arrangementen, etc. Als je het niet leuk vind dat die liedjes inwisselbaar zijn tussen bands, dan kun je beter helemaal niet meer naar popmuziek luisteren.
Ik kan iets nieuws op zich best waarderen, maar ben toch altijd geneigd om eerst te luisteren naar het liedje zelf. Dat de aankleding van Keane niet bijster origineel is, is misschien jammer, maar dat kan voor mij de pret niet drukken, ze verzinnen gewoon goeie liedjes. Om diezelfde reden luister ik bijv. ook nog steeds naar ABBA.
Modest Mouse (die ook in jouw top 10 staat) is typisch zo'n band die wel erg origineel is in z'n stijl, en een aantal nummers kan ik zeker ook waarderen. Toch vind ik het aantal goeie liedjes te weinig.
Een mindere stijl kan een goed liedje voor mij niet snel verpesten, maar een slechte liedje wordt met een goeie stijl voor mij nooit goed.

avatar
Kevin-Raphaëll
het spijt me maar dit is een zwak album

avatar van starsailor
4,5
Kevin-Raphaëll schreef:
het spijt me maar dit is een zwak album


Legendarische quote
Kun je hem ook toelichten....?

avatar
4,5
ja geef eens argumenten. akkoord dat je het niet goed vind, maar mogen we weten waarom juist?

avatar
fastpulseboy
Koerok schreef:
O, en je denkt dat je over de liedjes van Keane geen Suede-, Maximo Park- of The Smiths-sausje kunt gooien?


ja, je zou kunnen proberen zo'n sausje eroverheen te gooien. Maar ja, als je een overheerlijk sausje zou gooien over een versgekakte drol zou jij em dus wel opeten.....

avatar van douwens
4,5
fastpulseboy schreef:
(quote)


ja, je zou kunnen proberen zo'n sausje eroverheen te gooien. Maar ja, als je een overheerlijk sausje zou gooien over een versgekakte drol zou jij em dus wel opeten.....


Ik zou niet weten welk sausje Keane zou moeten krijgen, maar wat blijft is dat Keane veelal in herhaling valt.

Goed, de meeste nr's klinken allemaal aardig en sommigen zelfs goed, maar nergens vind je een experiment of wat afwisseling.

Dat maakt Keane in zijn geheel een wat brave en saaie band.

p.s. Sausen is bij ons in het zonnige zuiden een ander woord voor schilderen.

avatar
Kevin-Raphaëll
keane is een zanger dat kwa stem niet goed ligt

pas op, niet dat hij vals zingt

het is gewoon irriterent

nummers snel moe gehoort

avatar van MJ_DA_MAN
Klopt, Keane is een zanger .

avatar
Kevin-Raphaëll
idd mj

hij kan zingen, maar ligt me niet zo

avatar van MJ_DA_MAN
Kevin-Raphaëll schreef:
hij kan zingen, maar ligt me niet zo

Kerel, Keane is een band. Ik dacht dat je hiphopkennis bedroevend was, maar zelfs buiten dat genre is het beroerd.

avatar
Kevin-Raphaëll
o keane is een band, proficiat iedereen weet dat

het gaat over de zanger hé

avatar van MJ_DA_MAN
Kevin-Raphaëll schreef:
o keane is een band, proficiat iedereen weet dat

Kevin-Raphaëll schreef:
keane is een zanger dat kwa stem niet goed ligt
pas op, niet dat hij vals zingt

Kevin-Raphaëll schreef:
idd mj

hij kan zingen

avatar
Kevin-Raphaëll
allé tom chaplin

blij met kean bedoel ik hem

avatar
4,0
Vind het een mooie cd...

avatar van EStevens
4,0
Under The Iron Sea is wat krachtiger als Hopes and Fears. Ik luister ook meer naar Under The Iron Sea. Voor de Keane fans leuker en lekker apart maar voor de andere blijft dit album beter.

avatar
4,5
Kevin-Raphaëll schreef:
allé tom chaplin

blij met kean bedoel ik hem


Dan bedoel ik dat je duidelijk moet typen.

Ik vind deze persoonlijk beter dan UTIS, hier staat geen slecht nummer op, terwijl ik een aantal nummers van UTIS niet zo goed vind. Daar staan ook een aantal hele sterke nummers op

avatar
4,0
musicbox schreef:
(quote)


Dan bedoel ik dat je duidelijk moet typen.


Het lijkt me, gezien de recente historie, niet dat dat gaat lukken.

avatar van Koerok
3,5
fastpulseboy schreef:
ja, je zou kunnen proberen zo'n sausje eroverheen te gooien. Maar ja, als je een overheerlijk sausje zou gooien over een versgekakte drol zou jij em dus wel opeten.....
Mijn stelling is juist dat het geen versgekakte drollen zijn. Ik beweerde dat je over de nummers van Keane gemakkelijk een Coldplay-, Suede- of Smiths-sausje kunt gooien en dat de bijbehorende bands dan minstens evenveel succes met die liedjes zouden hebben gehad als met hun iegen nummers. Daar hoef jij het uiteraard niet mee eens te zijn, maar je commentaar slaat in ieder geval nergens op.

avatar van DJFreez
4,5
Wat een moeilijkdoenerij van een aantal mensen hier.

-Je houdt er niet van, prima, maar ga er niet over doorzagen en kom met nuttige opmerkingen
-Er is niks mis met lekkere popliedjes en die staan op dit album, net als op ABBA of a-ha albums en vele andere albums, niks mis mee toch?

Ben het met Koerok eens: het zijn gewoon prima liedjes en die blijven staan in andere uitvoeringen. Ik vind deze uitvoeringen trouwens helemaal goed hoor!

Ik noemde a-ha net even niet voor niks, Keane is schatplichtig aan a-ha, dat hebben de mannen regelmatig toegegeven (net als Chris Martin van Coldplay trouwens): http://nl.wikipedia.org/wiki/A-ha .En dat is ook behoorlijk goed te horen op het nieuwe album van a-ha: 'Analogue'. Daar staat een aantal nummers op dat prima op Kean of Coldplay albums had kunnen staan.

avatar van musicfriek
2,0
Muziek wat toen leuk was, maar luister dit nooit meer, de cd maar eens weggeven De nummers doen me echt helemaal niks meer. Bands zoals Coldplay, Keane, Saybia en Travis doen me sowieso erg weinig nog, hun tijd is geweest. 2*

PS: Ik schat A-ha wel wat hoger in dan Coldplay en zeker Keane.

avatar van starsailor
4,5
musicfriek schreef:
Bands zoals Coldplay, Keane, Saybia en Travis doen me sowieso erg weinig nog, hun tijd is geweest. 2*


avatar van DJFreez
4,5
musicfriek schreef:


PS: Ik schat A-ha wel wat hoger in dan Coldplay en zeker Keane.

Wauw, dat zullen niet veel mensen zeggen, er wordt nog steeds wat lacherig gedaan over a-ha, natuurlijk vanwege "Take On Me" (wat uiteindelijk ook gewoon een briljante popsong is). Veel mensen staan helaas nogal bevooroordeeld tegenover a-ha en dat terwijl ze toch echt duidelijk minder poppy zijn dan men aanneemt.

Back on topic: ieder zijn smaak, maar ik blijf dit toch wel een heel fijn album vinden. Maar liefst VIJF singles kwamen er vanaf, en ik vind het stuk voor stuk topnummers. De rest van het album doet niet of nauwelijks onder voor deze tracks.

avatar van Lennonlover
4,5
prachtige cd! 4,5*

Under the Iron Sea is toch nét dat ietsje beter!

avatar van musicfriek
2,0
DJFreez schreef:
(quote)

Wauw, dat zullen niet veel mensen zeggen, er wordt nog steeds wat lacherig gedaan over a-ha, natuurlijk vanwege "Take On Me" (wat uiteindelijk ook gewoon een briljante popsong is). Veel mensen staan helaas nogal bevooroordeeld tegenover a-ha en dat terwijl ze toch echt duidelijk minder poppy zijn dan men aanneemt.

Back on topic: ieder zijn smaak, maar ik blijf dit toch wel een heel fijn album vinden. Maar liefst VIJF singles kwamen er vanaf, en ik vind het stuk voor stuk topnummers. De rest van het album doet niet of nauwelijks onder voor deze tracks.

Tsja, er is veel meer dan Take On Me wat A-ha betreft. Stay On These Roads, Scoundrel Days, Minor Earth Major Sky en Analogue zijn allemaal prima albums waarvan ik er een aantal ook beter vind dan Hopes and Fears.

Het aantal singles wat van een album getrokken wordt zegt niks over de kwaliteit van een album. Van Snap! en 2 Unlimited zijn ook tig singles getrokken Alleen de single Bedshaped vind ik nog wel leuk, maar de rest vind ik middelmaat of minder. Ieder zijn ding zal ik maar zeggen

avatar van Lennonlover
4,5
Bwa, weet je, musicfriek, als er op een album 10 songs staan en 5 daarvan hebben in de top-10 van de toplijsten gestaan, dan mag je besluisten dat het een succesvol album was! (ik spreek hier puur hypothetisch gezien )

avatar van Lennonlover
4,5
U kunt mij rekenen tot een Keane-fanaat!

avatar van DJFreez
4,5
musicfriek schreef:

Het aantal singles wat van een album getrokken wordt zegt niks over de kwaliteit van een album. Van Snap! en 2 Unlimited zijn ook tig singles getrokken Alleen de single Bedshaped vind ik nog wel leuk, maar de rest vind ik middelmaat of minder. Ieder zijn ding zal ik maar zeggen

Mee eens, maar ik gebruikte het aantal singles ook niet als reden voor mijn waardering. Het was even een mededeling en dat ik zelf deze vijf singles allemaal fijne nummers vind .

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 08:27 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 08:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.