Deep Purple - Machine Head (1972)

Label: EMI

1. Highway Star (6:08)
  2. Maybe I'm a Leo (4:52)
  3. Pictures of Home (5:08)
  4. Never Before (4:00)
  5. Smoke on the Water (5:42)
  6. Lazy (7:24)
  7. Space Truckin' (4:35)
  8. Highway Star [1997 Remix] * (6:40)
  9. Maybe I'm a Leo [1997 Remix] * (5:26)
  10. Pictures of Home [1997 Remix] * (5:21)
  11. Never Before [1997 Remix] * (3:59)
  12. Smoke on the Water [1997 Remix] * (6:18)
  13. Lazy [1997 Remix] * (7:33)
  14. Space Truckin' [1997 Remix] * (4:42)
  15. When a Blind Man Cries [1997 Remix] * (3:32)
  16. When a Blind Man Cries * (3:32)
  17. Maybe I'm a Leo [Quadrophonic Mix] * (5:00)
  18. Lazy [Quadrophonic Mix] * (6:57)
avatar van gigage
Black Night altijd al een draak van een song gevonden, die hoeft niet meer in een setlist wat mij betreft.

avatar van Hans Brouwer
Ernie schreef:
Graspop binnen 3 dagen en eerlijk gezegd kijk ik enorm uit naar Deep Purple.
En Ernie, ben je nog naar Graspop geweest en zo ja, heb je Deep Purple zien optreden? 'k Ben oprecht benieuwd wat je er van vond en welke nummers mijn 5 helden ten gehore hebben gebracht....

avatar van Ernie
Alle dagen naar graspop geweest Hans Brouwer en Deep Purple was heel goed.

Veel nummers van deze Machine Head ook.
Beginnen met Highway star en Pictures of Home was duidelijk een goede zet
Ze klonken heel zuiver en het speelplezier druipte van hen af. Wel met een andere gitarist dan normaal heb ik achteraf begrepen. Mooie intermezzos en het geluid was prachtig. Sowieso hadden de oudere bands het beste geluid. Ook The Scorpions klonken prachtig ondanks dat ik maar weinig van hen ken.
Space Truckin en Smoke on the water waren perfectie. 1 song van Whoosh (2020) ook vertelde iemand mij. Volgende keer kijk ik opnieuw

En afgesloten met Black Night gigage
Een persoonlijk hoogtepunt haha

avatar van Hans Brouwer
Ernie schreef:
Alle dagen naar graspop geweest Hans Brouwer en Deep Purple was heel goed. Veel nummers van deze Machine Head ook.
Beginnen met Highway star en Pictures of Home was duidelijk een goede zet
Ze klonken heel zuiver en het speelplezier druipte van hen af.
Dank voor je reactie Ernie! Goed om te lezen dat je hebt genoten van het optreden van Deep Purple! Een volgende keer hoop ik er ook weer bij te zijn.

avatar van Ketwiezel
Goeie plaat, droge basic sound met niet al teveel poespas. Met name de b-kant vind Ketwiezel wel erg goed te pruimen. Wat de a-kant betreft: het nummer Never Before had (wat Ketwiezel betreft) verruild mogen worden met When a Blind Man Cries.
Mooie gitaarsound van Blechmoor!