Bryan Adams - Into the Fire (1987)

Canada
Label: A&M

1. Heat of the Night (5:07)
  2. Into the Fire (4:41)
  3. Victim of Love (4:06)
  4. Another Day (3:41)
  5. Native Son (6:04)
  6. Only the Strong Survive (3:45)
  7. Rebel (4:02)
  8. Remembrance Day (5:59)
  9. Hearts on Fire (3:30)
  10. Home Again (4:18)
avatar van Heer Hendrik
Ik vind het maar moeilijk te begrijpen dat dit dezelfde artiest is die jaren later puberrockliedjes schreef als 18 tilli die, we're gonna win en let me be your underwear. Als je dat toch afzet tegen dit album, Reckless en Cuts like a knife dan lijkt het wel of je met 2 verschillende artiesten te maken hebt.

Leuk om te lezen dat bijna iedereen dit een heel goed album van Adams vind. Ook ik kan er niet omheen.... Het is zelfs 1 van mijn eerste cd's en draag het nu nog op handen

avatar van loneranger
Nog net ietsje beter album dan 'Reckless'. Vooral tekstueel gaat Adams hier meer de diepte in en dat pakt goed uit. Samen met de muziek die ook fantastisch is vind ik dit zijn beste plaat. Favoriete nummers: de titeltrack, Rebel en Home again.

avatar van gigage
Bryan Adams waaide met de wind ($) mee met zijn Robert Cray achtige bluesy solootjes. Het levert een best aardig plaatje op, maar verveelt al snel.

avatar van Hendrik68
Bij Bryan Adams een $ teken zetten is op zich niet gek. Dat je dat juist bij dit album doet is dat wel. Voor dit album, maar vooral erna ging het om doorbreken naar een groot publiek. Juist op dit album probeerde hij artistiek en tekstueel wat meer diepgang te geven. Iets dat schreeuwde om meer, maar helaas nooit meer zou komen.

avatar van vielip
Ja die $ kwam pas bij Waking up the neighbours écht om de hoek kijken. Bij dit Into the fire zal hij het best in gedachten hebben gehad (vol doortrekken na de knaller Reckless) maar daar kwam in de praktijk iets minder van terecht. Waarom is en blijft me nog steeds een raadsel trouwens. Nummers als Heat of the night, Heart's on fire, Into the fire, Remembrance day of Native son hadden met gemak joekels van hits kunnen zijn destijds.

avatar van Poeha
Die eerste drie hadden ook gewoon dikke hits moeten zijn. Zeker in die tijd. Heat of the Night was volgens mij ook nog wel een hitje.

Blijf het een goed album vinden. Misschien iets van zijn glans verloren door de jaren heen.
Kan Adams ook niet betrappen op een meesterwerk, al zal Reckless misschien een klassieke status hebben. Er staan nogal wat hits op.

Dit is in mijn optiek zijn beste plaat. Goede oprechte rock en diepzinniger tekstueel.
Een plaat die qua succes een beetje in het niet viel na Reckless.
Hij verviel hierna snel in meer cliche pop/rock met opvallend veel ballads.

avatar van gigage
Bryan speelt wat op dat moment populair is bedoel ik te zeggen. Of dat er dan dikke hits uit volgen en dus gelukt is te cashen dat bleek inderdaad wat minder dan met zijn vorige hit album. Er staan best aardige songs op, maar vooral die bluesy tussenstukjes, tja, mij staat het al snel wat tegen. Vind m altijd wel sympathiek overkomen, net zoals Michael J Fox destijds.

avatar van rkdev
Het album zojuist weer eens vanaf vinyl gedraaid en het blijft een topalbum en naar mijn menig zwaar ondergewaardeerd. Momenteel erg onder de indruk van slotnummer 'Home Again' met de mooie kippenvel tekst "When you're out there on your own, it can chill you to the bone. There's a cold wind blowin'. But it feels good knowin', the worst is over now - I'm finally goin' home" met de juiste kracht gezongen door Bryan.

avatar van philtuper
Ik draai het nummer Native Son voor het eerst in pakweg 15 jaar, misschien wel meer, en het pakt me nog steeds. Samen met Into The Fire heb ik dit nummer wel altijd onthouden. Dit album en zijn twee voorgangers zijn ook gewoon goede albums. Pas later kwam de commerciële klad er goed in, maar de 'oude' Adams heeft écht wel goede nummers gemaakt.

avatar van vielip
De oude Adams heeft fantastische lp's gemaakt!!