R.E.M. - Accelerate (2008)

Label: Warner Bros.

1. Living Well Is the Best Revenge (3:12)
  2. Man-Sized Wreath (2:33)
  3. Supernatural Superserious (3:24)
  4. Hollow Man (2:39)
  5. Houston (2:05)
  6. Accelerate (3:34)
  7. Until the Day Is Done (4:09)
  8. Mr. Richards (3:46)
  9. Sing for the Submarine (4:51)
  10. Horse to Water (2:18)
  11. I'm Gonna DJ (2:08)
avatar van luigifort
Wat vind jij van die laatste 2 songs?

avatar van vigil
luigifort schreef:
Wat vind jij van die laatste 2 songs?

Kort

avatar van vigil
Nee, niet heel sterk maar ook niet dat ik me eraan irriteer ofzo

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
luigifort schreef:
In 2008 gekocht naar aanleiding van de single Supernatural Superserious die veel op de radio langs kwam. Blijkbaar heb ik toch korte tijd radio geluisterd
Ja, Arrow Classic Rock lustte er wel pap van. Of bedoelde je die niet?

Ik vind deze ook wel in orde. Het album eindigt inderdaad niet met de hoogtepunten, maar als de nummers ergens in de R.E.M.-discografie moeten zitten, is het wel op dit album. Wat dan wel de hoogtepunten zijn? Voor mij 2, 7 en 9.

Kort na het verschijnen dezes heb ik ook mijn enige R.E.M.-concert meegemaakt in het Amsterdamse Westerpark. Waarschijnlijk geïnspireerd door het album lag de nadruk ook verder behoorlijk op het uptempo werk. Dan ontbreekt er allicht ook wat, maar toch fijn ze gezien te hebben.

avatar van luigifort
Arrow id

Ik zag de dag ervoor Radiohead in het Westerpark en had id gezien dat R.E.M. de dag erna daar speelde. Wel serieus overwogen, maar we vonden het een beetje overdreven om de dag erna weer daarheen te gaan. We zouden ze op hun volgende tour wel pakken. Yeah, right...

avatar van Twinpeaks
Ik verhoog hem naar aanleiding van de updates . De hele dag op het werk R.E.M. gedraaid en deze toch wel te laag beoordeeld. Halfje UP . 3,5

avatar van steven
Gisteren de 2lp meegenomen van een markt in Amsterdam en nog even geluisterd. Die 2 die ik eerder gaf is wel heel erg uit de teleurstelling van toentertijd. Het is zeker 1 van de mindere lp’s van REM maar Hollow Man , supernatural superserious , living well is The best Revenge zijn eigenlijk best goed . Punt omhoog