Queen - Innuendo (1991)

Label: Parlophone

1. Innuendo (6:31)

met Steve Howe

2. I'm Going Slightly Mad (4:22)
  3. Headlong (4:38)
  4. I Can't Live with You (4:33)
  5. Don't Try So Hard (3:38)
  6. Ride the Wild Wind (4:42)
  7. All God's People (4:21)
  8. These Are the Days of Our Lives (4:15)
  9. Delilah (3:35)
  10. The Hitman (4:56)
  11. Bijou (3:36)
  12. The Show Must Go On (4:32)
  13. I Can't Live with You [1997 Rocks Retake] * (4:50)
  14. Lost Opportunity * (3:53)
  15. Ride the Wild Wind [Early Version with Guide Vocal] * (4:14)
  16. I'm Going Slightly Mad [Mad Mix] * (4:37)
  17. Headlong [Embryo with Guide Vocal] * (4:44)
Realistisch verhaal west. Ik denk er hetzelfde over.
Queen zat absoluut weer op het goede spoor, maar het meesterwerk wat velen er in horen is het niet.
Toch net even te wisselvallig hier en daar.
Wel met een aantal toppers natuurlijk. Die behoren tot het beste wat de band maakte.

avatar van Johnny Marr
Eensch met de twee heren boven mij (of onder, voor mensen als ArthurDZ).

avatar van haythijs
Ride the wild wind is zeker geen hoogvlieger in hun catalogus voor mij, maar Brian zijn solo kan ik dan weer tig keer op repeat horen. De opbouw naar de climax, de sound, de effecten, zo typerend voor zijn stijl waardoor het toch iets toevoegt en ik het nummer niet skip.
Lekker met vol gas

avatar van Mssr Renard
Ik vind Ride the Wild Wind wel erg leuk, een soort variant op Breakthru. Lekkere drumbeat, lekkere drive, een echte Taylor-rocker. En inderdaad een goede gitaarsolo. Eigenlijk had dit nummer prima door Taylor ingezongen kunnen worden.
Niks mis mee.

Mssr Renard schreef:
Eigenlijk had dit nummer prima door Taylor ingezongen kunnen worden.
Niks mis mee.

En daarom is de bonus disc zo leuk, want daar is die versie te vinden.

avatar van Wrathchild1
bikkel2 schreef:
Realistisch verhaal west. Ik denk er hetzelfde over.
Toch net even te wisselvallig hier en daar.
Goed verhaal , bikkel2. Ik heb het album ook , maar speel het nooit af. De topnummers hiervan heb ik op een verzamelaar.

avatar van vigil
haythijs schreef:
Lekker met vol gas

Voor mij na het titelnr de beste

Ik ben het na de positieve commentaren op Ride the Wild Wild toch maar eens gaan checken. Is dit nummer hier op musicmeter een favoriet nummer? Het zou mijzelf dus verbazen, hoewel ik het geen slecht nummer vind. Zie nu dat het op 7 staat in het lijstje aangevinkte nummers, net voor Bijou en the Hitman. Die laatste twee vind ik ook nog beter. Maar goed, als anderen dit nummer zo goed vinden: geniet ervan!