Genesis - Wind & Wuthering (1976)

Label: Charisma

1. Eleventh Earl of Mar (7:39)
  2. One for the Vine (9:56)
  3. Your Own Special Way (6:15)
  4. Wot Gorilla? (3:12)
  5. All in a Mouse's Night (6:35)
  6. Blood on the Rooftops (5:20)
  7. "Unquiet Slumbers for the Sleepers... (2:23)
  8. ...In That Quiet Earth" (4:49)
  9. Afterglow (4:10)
Ik dacht altijd dat Phil Collins de grootste invloed had op de veranderde koers van Genesis. Maar ik heb inmiddels begrepen ( en dan van de Genesis kenners hier) dat Banks en Rutherford maar al te graag mee gingen in de commerciële ambities.
Ik meen dat die twee de blazers op Abacab niet zo'n goed idee vonden en dat hoorden we dus niet meer terug.
Tja, hobbyclubje van Phil Collins is een wat lastig te verdedigen stelling denk ik. Collins zelf heeft naast zijn zeer succesvolle solocarrière Genesis lange tijd als serieus tijdverdrijf gezien.

Ik ben ook zeker meer gecharmeerd van hun vroegere werk, maar vind de switch met Collins als zanger geen verkeerde. A Trick Of The Tail en ook deze zijn Genesiswaardige werkjes.
Laten we wel wezen, Gabriel is gemaakt voor een soloartiest en dat heeft dan ook heel goed uitgepakt.
De band werd eigenlijk een blok aan zijn been en misschien was dat andersom ook wel het geval.

avatar van Wandelaar
Ik denk dat we de EP Genesis - Spot the Pigeon (1977) dan ook nog als schakel moeten zien met heus radiovriendelijk materiaal (mn. Match of the Day).

avatar van FrodoK
bikkel2 schreef:

Volgens mij is dat de spijker op zijn kop.

bikkel2 schreef:
I

Ben toch blij dat hij een album of 5 bij Genesis heeft vol gezongen hoor. Die had ik voor geen goud willen missen.

Neal Peart schreef:

Vind ik ook hoor.

avatar van linxde1
goldendream schreef:
Voor lennert, RuudC en alle grote fans:
Genesis - Live in Dallas 1977 (Audio Upgrade) - YouTube

Ga naar 4'42'' voor de gitaarsolo van Steve Hackett.
Voor mij een groter gemis in de band dan Peter Gabriel.

Absoluut. Voor mij is er de Hackett periode en de Hackett loze periode. Alle albums met Steve zijn goed. Al had ik de zanger Gabriel niet willen missen. Die legt met zijn zang er toch iets meer gevoel in dan Phil. Alhoewel Phil ook een hele goede zanger is. Al met al het zijn allemaal gewoon steengoede muzikanten!