Van Halen - Diver Down (1982)

Label: Warner Bros.

1. Where Have All the Good Times Gone! (3:07)
  2. Hang 'Em High (3:30)
  3. Cathedral (1:23)
  4. Secrets (3:27)
  5. Intruder (1:40)
  6. (Oh) Pretty Woman (2:55)
  7. Dancing in the Street (3:46)
  8. Little Guitars (Intro) (0:42)
  9. Little Guitars (3:49)
  10. Big Bad Bill (Is Sweet William Now) (2:45)
  11. The Full Bug (3:21)
  12. Happy Trails (1:05)
Leuke cd met een paar opvallende covers.

DutchViking
Enkele songs zijn zeer de moeite waard, maar ik vind de 'overdaad' aan covers, de korte speelduur en de enorm lelijke, inspiratieloze hoes van het album toch wel een minpunt.

Down_By_Law
Een mindere Van Halen plaat, ondanks de aanwezigheid van David Lee Roth. Totaal geen hoogtepunten, maar gelukkig ook niet echt dieptepunten. Het beste te omschrijven als 'wel aardig'. 3.5/5

Mad Dog
Magere plaat met zwakke covers en dito eigen werk. Eerste smet op de discography van van Halen.

avatar van TTotal
Je zou deze van Van Halen kunnen omschrijven als 'niet zo gefocussed'. De plaat is zeker gevarieerd, met echte Van Halen werk (hang 'm high, little guitars), covers en dat vrolijke jazz nr. met pa Van Halen op klarinet. Ook een beetje jeugdsentiment, overigens

avatar van Tribal Gathering
Tja, de inspiratie was een beetje weg dus veel covers en instrumentaal werk. Toch vind ik deze stiekem een stuk leuker dan 1984.

Hang 'em high is fantastisch.

avatar van Rinus
Voor mijn gevoel het slechtste album ooit door de band gemaakt. Gelukkig "redde" Sammy Hagar later de band van de afgrond. "Big bad Bill" valt door de jazzy insteek erg op, en is nog een schamel hoogte puntje. Op vinyl.

avatar van rudiger
bij deze cd ben ik afgehaakt , een paar van die vervelende covers erop , nee mijns inziens had van halen 4 goede àlbums gemaakt en hadden daarna na het vertrek van de heer roth gewoon hun spulletjes aan de wilgen moeten hangen , de beste 4 waren volgens mij
1 van halen
2 van halen 2
3 women and children first
4 fair warning

Father McKenzie
De Roy Orbison-cover redt hier nog een beetje de meubels, want dit is een mager beestje, neen, geef mij maar hun 2 eerste albums, top!

Joy
Rinus schreef:
Voor mijn gevoel het slechtste album ooit door de band gemaakt. Gelukkig "redde" Sammy Hagar later de band van de afgrond. l.

op welke manier?

why cant this be love is een kraker, maar verder?

Empyrium
Joy schreef:

op welke manier?

why cant this be love is een kraker, maar verder?

When It's Love, Best of Both Worlds, Love Walks In, Feelin' etc...

PriestMaiden
Vind het niet zo slecht als de meningen op deze site. Van Halen heeft inderdaad betere gemaakt, maar deze ligt toch wel lekker in het gehoor.

stuart
PriestMaiden schreef:

Mee eens; ik luister dan toch liever hier naar, dan naar het meer 'mainstream' rock met Van Hagar.....het heeft gewoon meer 'ballen', hoewel de songs wisselvallig en niet van topniveau zijn.

Dwangbuis
Mijn eerste kennismaking met Van Halen. Wel: suf plaatje. Mijn haren komen recht te staan bij die covers van Van Morrison en The Vandellas. Brr.

avatar van rudiger
Dwangbuis schreef:

`n verkeerde kennismaking want de eerste 4 albums zijn geweldig daarna wordt het minder.

de beste plaat naa maar toch. veel humor en een vrolijke plaat. deze staat bekend als een album waar dave het voor het zeggen had.happy trails, big bad bill uitstekend pretty woman dancing in the street niet dus duidelijk uit de hoed van dave. little guitars , the full bug ,secrets prima zonnige songs

avatar van Von Helsing
Dwangbuis schreef:

Hier staat geen enkel Van Morrison cover op.

avatar van James Douglas
Tot en met het 'artwork' toe een foeilelijke plaat. Met goede wil zijn Where Have All.. en Pretty Woman nog te doen maar na het kleine meesterwerkje Fair Warning is dit toch eigenlijk om te huilen.

avatar van notsub
De titel van de opener dekt de lading. Een cover als Pretty Woman vind ik een goedkope keuze. De inspiratie was er blijkbaar niet op deze CD.

avatar van kaztor
Divers do it deeper....

avatar van stereo
Toch wel een pak minder goed dan het schitterende debuut maar het is nog goed aanhoorbaar.

Velen hier zeggen dat het zeer slecht en inspiratieloos is maar zo slecht vind ik het toch ook wel niet. het album begint al zeker goed met Where Have All the Good Times Gone! en (Oh) Pretty Woman valt ook zeker nog goed mee.

Dus; niet slecht maar ze konden beter, véél beter!

Rizz
Die albumhoes. Dat... snap ik gewoon niet.

avatar van stereo
Rizz schreef:
Die albumhoes. Dat... snap ik gewoon niet.

Op Wikipedia staat:

The album cover displays the "diver down" flag used in many US jurisdictions[1] to indicate a diver is currently submerged in the area, and caution is advised to nearby boats. Asked about the cover in a 1982 interview with Sylvie Simmons (Sounds, June 23, 1982), David Lee Roth said it was meant to imply that "there was something going on that's not apparent to your eyes. You put up the red flag with the white slash. Well, a lot of people approach Van Halen as sort of the abyss. It means, it's not immediately apparent to your eyes what is going on underneath the surface."

Dit verklaart ook een beetje de titel...

Ah oke bedankt!

avatar van kaztor
Een hoop gebrabbel van Dave om een sexuele innuendo uit te leggen...

avatar van Bollieblauw
Hier staan toch wel een paar echte parels op hoor:
Secrets, Little Guitars met een prachtig outtro, The Full Bug, het instrumentale Cathedral (klinkt als een orgel, maar is Eddie die wederom geluiden uit zijn gitaar haalt niet alleen verbazen maar ook nog eens vet klinken)
Jammer genoeg ook een aantal overbodige songs zoals het niemendalletje Happy trails en Big Bad Bill. Het is een wat onevenwichtig album, maar zeker niet slecht en genoeg om van te genieten.

Rizz
Ik vind Big Bad Bill juist erg leuk, maar ik snap dat het misschien buiten de boot valt. Word er gewoon vrolijk van en dat is een van de redenen waarom ik überhaupt naar Van Halen luister nu en dan.

Rizz
Nummer lijkt trouwens wel erg veel op een gemiddeld nummer van Caro Emerald
of andersom natuurlijk

avatar van vielip
Waardeloos album wat mij betreft! De heren waren zo te horen meer met andere dingen bezig dan met muziek maken. Hoogtepuntje is Cathedral! Die effecten gebruikte Eddie later tijdens live shows in z'n gitaarsolo. Hang 'em high gaat er ook nog mee door overigens. De rest niet.

avatar van De buurman
Beetje rommelige plaat met al die covers en loslopende gitaarsolo's, maar niet zo beroerd als vaak wordt gedacht. Dancing In The Street is om te huilen zo slecht, maar de andere covers kunnen er mee door. Verder zijn The Full Bug, Little Guitars (2) en Hang 'Em High lekkere, echte Van Halen stukken. Secrets heeft een fantastische solo en een lekkere groove. Toch steekt de plaat wat bleekjes af tussen voorganger Fair Warning en opvolger 1984 in.