The Beatles - Abbey Road (1969)

Label: Apple

1. Come Together (4:20)
  2. Something (3:03)
  3. Maxwell's Silver Hammer (3:27)
  4. Oh! Darling (3:26)
  5. Octopus's Garden (2:51)
  6. I Want You (She's So Heavy) (7:47)
  7. Here Comes the Sun (3:05)
  8. Because (2:45)
  9. You Never Give Me Your Money (4:02)
  10. Sun King (2:26)
  11. Mean Mr. Mustard (1:06)
  12. Polythene Pam (1:12)
  13. She Came in Through the Bathroom Window (1:57)
  14. Golden Slumbers (1:31)
  15. Carry That Weight (1:36)
  16. The End (2:19)
  17. Her Majesty (0:23)
avatar van Alicia
En ik ben juist heel blij met de 2019 uitvoering! Dan blijkt ineens dat je minstens een kwart van de beatlemuziek - ja, zo noemde m'n vader deze muziek vroeger - al die tijd gemist hebt, nu er zoveel mooie details tevoorschijn komen en het geluid minder blikkerig klinkt en nog veel meer!

Mijn Abbey Road 1987 CD kan naar zolder!

avatar van nlkink
Ik kon mijn Abbey Road CD uit 1987 verkopen aan een collega die het niets kon schelen dat hij niet de allernieuwste remaster had. Was voor mij toch een beetje een voorwaarde, de nieuwe erin, de oude eruit.

avatar van Rogyros
Als ik het goed begrijp is er niet alleen remaster (ik heb de remaster uit 2009; uitstekend), maar ook een nieuwe mix? Want dat maakt natuurlijk wel wat verschil.

avatar van Savant
Rogyros schreef:

Yep, totaal nieuwe mix. Maakt wel verschil. De ‘Abbey Road for Millenials’ mix. Opdat jongere oortjes niet denken dat ze naar oude meuk luisteren. Althans, dat is de redenering van Giles Martin, de man die de mix gemaakt heeft.

avatar van Rogyros
Helder. Dank, Savant!

avatar van nlkink
Excuses voor de verwarring. Ik had inderdaad remix moeten zeggen i.p.v. remaster.

Alicia schreef:

Mijn Abbey Road 1987 CD kan naar zolder!

Eindelijk een remaster die toegevoegde waarde heeft. White Album had dat niet