Fleet Foxes - Fleet Foxes (2008)

Pop / Folk
Label: Sub Pop

1. Sun It Rises (3:11)
  2. White Winter Hymnal (2:27)
  3. Ragged Wood (5:07)
  4. Tiger Mountain Peasant Song (3:28)
  5. Quiet Houses (3:32)
  6. He Doesn't Know Why (3:20)
  7. Heard Them Stirring (3:02)
  8. Your Protector (4:09)
  9. Meadowlarks (3:11)
  10. Blue Ridge Mountains (4:25)
  11. Oliver James (3:23)
  12. Sun Giant * (2:14)
  13. Drops in the River * (4:13)
  14. English House * (4:41)
  15. Mykonos * (4:35)
  16. Innocent Son * (3:07)
  17. The False Knight on the Road * (3:13)
  18. Mykonos [Alternate Version] * (3:39)
  19. Isles * (3:06)
avatar van brandos
Wowee Zoweezegt:
Een monument. Genoeg op aan te merken natuurlijk ook; het mist zeker de nodige vuigheid, het is wat klinisch en met terugwerkende kracht is het misschien niet de classic die het leek.
In deze wat tegenstrijdig lijkende kwalificatie kan ik mij toch het meest vinden. Ik dacht hier even mijn onbewoond-eiland-plaat gevonden te hebben, die mij terug ging voeren naar de tijden van 'On the beach'. Tevens overwoog ik 'Quiet houses' in mijn testament op te nemen als ultieme begrafenis song, maar ik hou het toch maar op 'Northern sky' en Recordare (-W.A. Mozart, door Herbert von Karajan en het Wiener philharmoniker). Want ik heb deze schijf inmiddels toch alweer een tijdje niet meer gedraaid. Er is weinig mis met deze plaat, maar ja, dat rauwe randje...

avatar van Screenager
Verhoging tot 5 sterren. Tijdens een roadtrip in Nieuw-Zeeland dit album herontdekt. Had het denk ik enkele jaren niet meer in zijn volledigheid gehoord. Sloeg in 2008 in als een bom en doet dit in 2017 nog even fijntjes over voor mezelf. Krijgt meteen een stek in mijn top 10 ten koste van Ben Howard's laatste worp.
Misschien enigszins overdreven en kan nog wel terugzakken tot 4.5, maar op de juiste moment op de juiste plaats is er werkelijk niets aan te merken op dit album.

ElPatron
Ben er gistermiddag heerlijk mee in slaap gevallen - deze muziek ontspant absoluut. Daardoor kan ik niet echt mijn 3 favo nummers optekenen. Maar wel drie sterren voor dit album. In slaap kunnen vallen met muziek is ook wat waard!!!

avatar van Kronos
Over een paar weken wordt dit album alweer 10 jaar. Het blijft, voorbij de hype destijds, toch een mooi plaatje. Al moet ik het niet te vaak draaien.