menu

Fleet Foxes - Fleet Foxes (2008)

mijn stem
3,98 (1255)
1255 stemmen

Verenigde Staten
Pop / Folk
Label: Sub Pop

  1. Sun It Rises (3:11)
  2. White Winter Hymnal (2:27)
  3. Ragged Wood (5:07)
  4. Tiger Mountain Peasant Song (3:28)
  5. Quiet Houses (3:32)
  6. He Doesn't Know Why (3:20)
  7. Heard Them Stirring (3:02)
  8. Your Protector (4:09)
  9. Meadowlarks (3:11)
  10. Blue Ridge Mountains (4:25)
  11. Oliver James (3:23)
  12. Sun Giant * (2:14)
  13. Drops in the River * (4:13)
  14. English House * (4:41)
  15. Mykonos * (4:35)
  16. Innocent Son * (3:07)
  17. The False Knight on the Road * (3:13)
  18. Mykonos [Alternate Version] * (3:39)
  19. Isles * (3:06)
toon 8 bonustracks
totale tijdsduur: 39:15 (1:08:03)
zoeken in:
avatar van UndahCovah
4,0
nicolas schreef:
('Quiet Horses').


Ik ben het met je eens dat paarden over het algemeen stil zijn maar ik denk dat het nummer in kwestie Quiet Houses heet

avatar van Lennonlover
3,5
UndahCovah schreef:
(quote)


Ik ben het met je eens dat paarden over het algemeen stil zijn maar ik denk dat het nummer in kwestie Quiet Houses heet


Hahaha, ik noem dat nummer ook steeds Quiet Horses

nicolas
UndahCovah schreef:
(quote)


Ik ben het met je eens dat paarden over het algemeen stil zijn maar ik denk dat het nummer in kwestie Quiet Houses heet


Haha ik dacht dus echt dat dat Quiet Horses was hé
Mijn zicht wordt er blijkbaar ook niet beter op.

avatar van Lennonlover
3,5
M'n frank begint niet te vallen. Deze plaat groeit. langzaam maar zeker begin ik dit te appreciëren. Toch zal deze nooit het maximum van de punten krijgen van mij. Daarvoor grijpt deze plaat me niet genoeg.

avatar van aERodynamIC
3,0
Lennonlover schreef:
M'n frank begint niet te vallen. Deze plaat groeit. langzaam maar zeker begin ik dit te appreciëren. Toch zal deze nooit het maximum van de punten krijgen van mij. Daarvoor grijpt deze plaat me niet genoeg.

Maak van frank kwartje (of beter euro) en dit bericht gaat ook voor mij op. Overal lees ik dat dit het beste is van dit jaar en zelfs laatste jaren, ik voel dat dit voor mij ook op had kunnen gaan, maar het wil maar niet lukken om er een enorm hoge score uit te slepen.
Ik denk dan ook dat ik het genoeg geprobeerd heb en me daar gewoon bij neer moet leggen. Je kunt het nu eenmaal niet overal mee eens zijn of je dat nu wilt of niet

avatar van Lennonlover
3,5
Uhu, idem. Ik heb hard geprobeerd maar de algehele appreciatie komt er niet. Wel staan er een paar pareltjes op!

Gish
Kunnen we in dit land eens ophouden met het de hemel inprijzen van IEDERE nieuwe band die maat weet te houden. De superlatieven in de pers voor Fleet Foxes zijn echt nauwelijks te tellen. Helaas hebben we hier te maken met een alleraardigste band waarvan we over 2 jaar niets meer horen. Ook dit album zal snel in de vergetelheid raken.
Op weer naar The Next Big Thing [zucht]

Ik heb hem gekocht, maar ik kan er maar niet aan wennen, ondanks de tip dat ik hem veel moet beluisteren. Dus ik ook moet het geweldige ervan nog ontdekken. Hij doet mij in ieder geval niet aan CSN&Y denken, wat men mij vertelde toen ik 'm kocht.

avatar van KampF
4,5
Je had ook je mening over het album kunnen geven, Gish.

UnknownPleasure
KampF schreef:
Je had ook je mening over het album kunnen geven, Gish.


Ja, raar bericht inderdaad.. En als ik dit album nou heel goed vind?

avatar van platedraaier
2,0
Nou, volgens mij geeft Gish zijn mening hoor. En ik ben het nog met hem eens ook.

avatar van aERodynamIC
3,0
KampF schreef:
Je had ook je mening over het album kunnen geven, Gish.

Dit soort berichten staan bij zovele albums op de site en zijn niet eens zo off-topic in mijn ogen. Dat je het er niet mee eens bent zal best maar er is niks mis met zijn opmerking. Ik snap heel goed wat hij er mee wil zeggen en er zit een kern van waarheid in. Om de zoveel tijd hebben we de 'next big thing' te pakken wat achteraf dan niet blijkt te kloppen. Het zou ook mij niet verbazen dat dit hier ook het geval is. Met dit bericht nuanceert hij slechts de superlatieven van anderen, niks meer of minder.

avatar van Chronos85
4,0
Echter, als je kijkt op MuMe kan ik niet zoveel "nieuwe bands" noemen waar mensen a) 100 x of meer op hebben gestemd en b) een gemiddelde hebben van 3.8 en hoger.....
Ik noem een Bon Iver, een the National en Fleetfoxes maar veel meer kan ik van de afgelopen 2 jaar ook niet noemen. Wellicht worden andere albums dan wel gehyped, maar door relatief weinig mensen (vergelijk het met het aantal MuMegebruikers dat nu bijvoorbeeld al op Coldplay heeft gestemd)
Het gemiddelde nieuwe britpopbandje krijg gemiddeld vaak genoeg 3.5 of lager.....
Ik vind het wel meevallen hoor met dat hypen. Bij dit album vind ik persoonlijk de "hype" die Fleet Foxes heet wel terecht omdat het naar mijn idee bijzonder is door zijn harmonyvocals van 4 stemmen (!), de tijdloosheid van de nummers en de live-optredens (maar dat is heel persoonlijk )

nicolas
aERodynamIC schreef:
(quote)

Dit soort berichten staan bij zovele albums op de site en zijn niet eens zo off-topic in mijn ogen. Dat je het er niet mee eens bent zal best maar er is niks mis met zijn opmerking. Ik snap heel goed wat hij er mee wil zeggen en er zit een kern van waarheid in. Om de zoveel tijd hebben we de 'next big thing' te pakken wat achteraf dan niet blijkt te kloppen. Het zou ook mij niet verbazen dat dit hier ook het geval is. Met dit bericht nuanceert hij slechts de superlatieven van anderen, niks meer of minder.


Het stemgemiddelde bij een album is gebaseerd op - uiteraard - wat de mensen stemmen. Als het bij dit album boven de 3,90* uitkomt, kan je toch wel zeggen dat het over het algemeen best wel goed wordt gevonden? Hun stijl is redelijk uniek, ik heb laatst opgemerkt dat er weinig (duidelijke) drums in voorkomen, maar dit wordt dan 'goed'gemaakt door de barokkige zang en touchy melodieën. The Next Best Thing, tja, ik denk inderdaad ook wel dat de hoeveelheden reacties binnen 365 dagen kleiner zullen zijn dan nu, maar dat is toch gewoon logisch (tegenwoordig). Wanneer Portishead een nieuwe plaat heeft uitgebracht, 11 jaar na de vorige, was er ook veel om te doen. Ik ga even kijken wie zoal bovenaan in de top van 2008 staat. Zoveel Next Best Things zijn er toch niet?

avatar van Chronos85
4,0
Voor mij niet in elk geval. Maar ja ik ben meer een 1965-1975 liefhebber, zodat ik niet zo snel het woord "new-best-thing" in mijn mond zal nemen, zeker omdat ik het moeilijk vind om in te schatten of een band een blijvertje is. Voor mij is coldplay dat niet na 4 albums terwijl ik dat na 2 albums wel had. Bij the Shins heb ik dat nog steeds maar ook daarbij weet ik niet wat er te komen staat.
Fleet Foxes moet deze kritische test ook nog ondergaan. Dit album an sich is voor mij in elk geval een pareltje (een beetje vergelijkbaar met het gevoel wat ik na het horen van parachutes had en nog steeds heb bij dat album)

avatar van aERodynamIC
3,0
@Nicolas: er zijn zo veel next best things geweest (kennen we Midlake nog met The Trials of Van Occupanther (180 stemmen, 4* als stemgemiddelde)? En ik kan heel flauw nog wel meer namen opzoeken uit het recente verleden.
Maar nu drijven we af van een opmerking die user Gish maakte en waar in mijn ogen onterecht commentaar op kwam. Niet meer of minder.
Dat het gemiddelde hier ook prima is (alhoewel ik 3,89 nu ook weer niet extreem hoog kan vinden in vergelijk met vorig jaar de band Gazpacho bijvoorbeeld die nu nog steeds na 119 stemmen op 4,07 staat) lijkt me duidelijk maar dat gaat voor wel meer artiesten op.
Mijn eerdere commentaren op dit album voldoen voorlopig (ik erken dat dit een goed album is alleen pakt het mij maar niet). Het ging mij puur om de opmerkingen die volgden na het commentaar van Gish die hier ook gemaakt moet kunnen worden en waar dan niet als flauw tegencommentaar gezegd moet worden dat hij ook wat over het album kan zeggen of dat het een raar bericht zou zijn. Nergens ging hij offtopic of iets dergelijks. Hij uitte naar mijn idee zijn gevoelens over alle lof vanuit diverse media (waaronder we musicmeter ook moeten scharen) die hij niet helemaal snapt omdat het lijkt of er elk jaar wel weer een nieuw lievelingetje ontstaat die vervolgens weer in het niets verdwijnt. Ik las zelfs geen kritiek op de stemmen van users op deze site en dat soort opmerkingen horen ook bij albums te staan.
M.a.w. jouw quote is prima hoor maar heeft weinig meer van doen met waar het mij om ging

En om dan mezelf nog maar eens te herhalen: ik snap bij dit album goed dat mensen dit hoog waarderen en ik begrijp er niets van dat dit mij niet pakt. Heel af en toe heb je van die albums waar je ook zo graag gegrepen zou worden, terwijl ik dat meestal niet heb. Niet leuk is niet leuk en door naar het volgende. Maar hier blijf ik maar doelloos omheen draaien.

avatar van Chronos85
4,0
Ja dat klopt, misschien een beetje verkeerd gelezen/geïnterpreteerd dan. Alleen de opmerking was wel aan het album gelinkt waardoor hij aan de ene kant aangaf het album niks te vinden maar daar en conclusie aan te verbinden dat men in de media niet te snel een album moet ophemelen. Echter, je kan niet voorspellen of dit het type one-day-fly is, ook al vind je het zelf op het eerste gezicht niks. Ik zie dat hij twee keer een 5 aan the Arcade Fire heeft gegeven. Dat is een band die ook opgehemeld is in het begin en waar inmiddels een aardige consensus over bestaat dat het meer is dan één album.
Wat ik hiermee wil zeggen dat je niet direct kan stellen of een ALBUMTITEL niet een BANDNAAM wordt. Dat blijkt pas na de volgende albums.We weten niet wat Fleet Foxes hierna gaan doen. Misschien is hun volgende album wel het nieuwe Déja-Vu.
Media moeten daarnaast ook wel hypen anders worden ze niet meer interessant voor hun publiek. Het publiek leest liever zo af en toe een kraak- of maak albumrecensie dan dat ze altijd de middelmaat verkondigen.
Mediahypes zijn soms terecht en soms dus niet, de tijd zal het echter leren.....

avatar van Lennonlover
3,5
Ik blijf het maar proberen bij dit album maar He Doesn't Know Why, He Doesn't Know Why, Your Protector en in mindere mate ook Blue Ridge Mountaint en Quiet Houseszijn de enige nummers die me kunnen bekoren. De rest van het album pakt me absoluut niet. Dit gevoel had ik na het album na 5 keer beluisterd te hebben, dit gevoel heb ik nu, na een 15-tal draaibeurten, nog steeds. Ik denk dat ik het Fleet Fox-hoofdstuk mag afsluiten en deze een 3* te geven.

Ik ben nochtans niet geheel teleurgesteld. He Doens't Know Why en Your Protector zijn erg mooie nummers en ik kijk toch stiekem uit naar hoe hun volgende plaat zal klinken...

Gsus
He Doesn't Know Why klinkt erg goed! Vandaar dat je 'm 2x noemt natuurlijk Lennonlover

avatar van Lennonlover
3,5
Over heel't bericht heb ik het eigenlijk 3X vernoemd. Maar het is inderdaad een pracht van'n nummer.

4,0
Ik kan Lennonlover wel volgen. Daarom ook nog in twijfel of ik ze live wil zien, maar ik denk het wel. Live moet dit met die meerstemmigheid zeker overkomen..

avatar van Lennonlover
3,5
Live is een groep vaak beter heb ik ondervonden. Maar sommige groepen bakken er ook niets van. Succes dus!

4,0
Het nummer White Winter Hymnal vind ik geniaal en maakt me de hele dag al blij, als zanger zeker leuk om de koortjes mee te zingen van dit nummer. Rest van de plaat ook meer dan goed, leuke melodieen en de arrangementen zijn erg goed uit gewerkt. M`n eerste kennismaken met Fleet Foxes en dat was een mooie ervaring ****

Ik kan er nog steeds niet aan wennen en ik vrees dat het dus miskoop is geweest. Ach kan natuurlijk gebeuren, ik ga me maar richten aankomende nieuwe releases en haal weer eens wat öudjes uit het "stof" Altijd leuk

Jensi
Hoe meer ik de nummers beluister,hoe mooier ik het met elke luisterbeurt vnd.
Heerlijke vrolijke 'hippie' liejes met als hoogtepunte voor mij Ragged Wood,Your Protector,He Doesnt Know Why en.. achja zijn stuk voor stuk sterke nummers!

avatar van LucM
5,0
Omdat dit album op vele recensies en op MuMe hoog wordt gewaardeerd heb ik de gok maar gewaagd en dit album aangeschaft, hoewel ik nooit eerder van Fleet Foxes heb gehoord.
Een terechte keuze, want dit debuut is werkelijk een parel van een album : verrukkelijke vocalen die mij doen denken aan legendarische westcoastbands als Crosby, Still, Nash & Young, the Byrds en Beach Boys, sfeervolle folkgetinte songs met harmonieuze, vaak symfonische arrangementen en prachtige melodieën. Eigenzinnig en verrassend mooi album waarvan ik "Ragged Wood", "He Doesn't Know Why", "Your Protector" de beste songs vind, maar dit is duidelijk een groeiplaat. De hoes aan de hand van een schilderij van Pieter Breughel vind ik al even mooi.
Wedden dat dit album in heel wat jaarlijstjes van 2008 zal voorkomen! In mijn top-10 van 2008 zeker en vast!

avatar van sq
3,5
sq
LucM schreef:
Omdat dit album op vele recensies en op MuMe hoog wordt gewaardeerd heb ik de gok maar gewaagd en dit album aangeschaft, hoewel ik nog nooit eerder van Fleet Foxes heb gehoord.


Ik ook. Blinde aanschaf en om dezelfde reden. Pas eenmaal oppervlakkig beluisterd en ik heb vooralsnog dezelfde associaties als LucM. Best aardig, maar ik heb nog geen oordeel.

avatar van Mjuman
Gewoon blijven draaien - is deels een groeiplaat, en deels de herkenning van 'what was b4"; je kan er veel in herkennen.

Het is heel mooi gemusiceerd - rust, openheid, akoestiek, harmonie; 't is eerder biodynamisch dan fastfood, om even een vergelijking te maken.

avatar van Chronos85
4,0
Inderdaad, ik moest er ook even inkomen. De eerste drie keer was voor mij het kwartje/de Frank/10 eurocent/ enz. ook nog niet gevallen. Hierna werd het alleen maar beter.,......

avatar van youngneil
3,0
Cd met enige mooie nummers. een 3tje tot nu toe. ff wennen denk ik. waar ik niet mee uit de voeten kan is het feit dat de meerstemmige zang vergeleken wordt met die van CSN&Y. Sorry, maar daar kan ik dus helemaal niet bij. Daar zit toch wel een paar klassen verschil tussen. Zou trouwens helemaal niet bij deze cd passen. Laat ze hun eigen stijl houden

Gast
geplaatst: vandaag om 08:55 uur

geplaatst: vandaag om 08:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.