Queen - Greatest Hits (1981)

3,96

Rock / Pop
Label: EMI

1. Bohemian Rhapsody (5:52)
  2. Another One Bites the Dust (3:32)
  3. Killer Queen (2:59)
  4. Fat Bottomed Girls (3:21)
  5. Bicycle Race (2:59)
  6. You're My Best Friend (2:50)
  7. Don't Stop Me Now (3:29)
  8. Save Me (3:48)
  9. Crazy Little Thing Called Love (2:41)
  10. Somebody to Love (4:53)
  11. Now I'm Here (4:12)
  12. Good Old-fashioned Lover Boy (2:53)
  13. Play the Game (3:28)
  14. Flash (2:46)
  15. Seven Seas of Rhye (2:47)
  16. We Will Rock You (2:00)
  17. We Are the Champions (3:00)
  18. I'm in Love with My Car [UK Single Version] * (3:05)
  19. Under Pressure [Live at Milton Keynes 1982] * (4:12)
  20. Tie Your Mother Down [Live at Milton Keynes 1982] * (4:28)
  21. Under Pressure * (4:03)
    met David Bowie
  22. Keep Yourself Alive * (3:32)
  23. Teo Torriatte * (5:00)
  24. I Want to Break Free * (4:22)
  25. Body Language * (4:33)
188 BERICHTEN
avatar van gigage
Daar ben ik niet zo bekent mee, maar ik geloof je meteen. Mijn relaas was dan ook vooral gericht op de Nederlandse uitgave van deze elpee, met heuse "wereld sterren" zegel en met de titel Grootste Hits
Uit dezelfde serie als Heino, Guys n Dolls en Marco Bakker, na wat speurwerk gevonden.

Ringostar
Leuk nu ook verkrijgbaar op lp

avatar van uffing
Ik heb deze toch al zo'n dertig jaar op lp.

avatar van glenn53
Maar niet als dubbel lp

Ringostar
Helaas deze dubbel lp geretourneerd I.v.m. De slechte geludskwaliteit door de slechte kwaliteit van het vinyl. Mis ook de Geur van de hoes die Je vroeger had, deze hoes was geurloos.
Vroeger Kocht ik regelmatig singles van Queen, deze waren vaak van slechte kwaliteit, het idee dat het vinyl van vroeger topkwalliteit was is niet Waar. Terug naar de platenboer voor een hopelijk beter exemplaar

avatar van De buurman
De geur van de hoes... serieus?

avatar van dazzler
Ringostar schreef:
Helaas deze dubbel lp geretourneerd I.v.m. De slechte geludskwaliteit door de slechte kwaliteit van het vinyl. Vroeger Kocht ik regelmatig singles van Queen, deze waren vaak van slechte kwaliteit, het idee dat het vinyl van vroeger topkwalliteit was is niet Waar

De EMI singles die in Nederland geperst werden in de jaren '80 waren van topkwaliteit.
In de jaren '70 lag dat inderdaad anders. Maar de meeste vinylalbums waren best in orde.

Alleen wat verzamelaars betreft (en zeker dit geval van bijna één uur speeltijd), liep het wel eens mis.
Te veel songs op één vinylplaat, noopt tot comprimeren van de groeven en dat betekent kwaliteitsverlies.

avatar van MIAB

Tja. Wereldband. Wat moet je er meer van zeggen. Stuk voor stuk mooie nummers.