Queen - Greatest Hits (1981)

Rock / Pop
Label: EMI

1. Bohemian Rhapsody (5:52)
  2. Another One Bites the Dust (3:32)
  3. Killer Queen (2:59)
  4. Fat Bottomed Girls (3:21)
  5. Bicycle Race (2:59)
  6. You're My Best Friend (2:50)
  7. Don't Stop Me Now (3:29)
  8. Save Me (3:48)
  9. Crazy Little Thing Called Love (2:41)
  10. Somebody to Love (4:53)
  11. Now I'm Here (4:12)
  12. Good Old-fashioned Lover Boy (2:53)
  13. Play the Game (3:28)
  14. Flash (2:46)
  15. Seven Seas of Rhye (2:47)
  16. We Will Rock You (2:00)
  17. We Are the Champions (3:00)
  18. I'm in Love with My Car [UK Single Version] * (3:05)
  19. Under Pressure [Live at Milton Keynes 1982] * (4:12)
  20. Tie Your Mother Down [Live at Milton Keynes 1982] * (4:28)
  21. Under Pressure * (4:03)

met David Bowie

22. Keep Yourself Alive * (3:32)
  23. Teo Torriatte * (5:00)
  24. Body Language * (4:33)
  25. I Want to Break Free * (3:19)
avatar van gigage
Daar ben ik niet zo bekent mee, maar ik geloof je meteen. Mijn relaas was dan ook vooral gericht op de Nederlandse uitgave van deze elpee, met heuse "wereld sterren" zegel en met de titel Grootste Hits
Uit dezelfde serie als Heino, Guys n Dolls en Marco Bakker, na wat speurwerk gevonden.

Ringostar
Leuk nu ook verkrijgbaar op lp

avatar van uffing
Ik heb deze toch al zo'n dertig jaar op lp.

avatar van glenn53
Maar niet als dubbel lp

Ringostar
Helaas deze dubbel lp geretourneerd I.v.m. De slechte geludskwaliteit door de slechte kwaliteit van het vinyl. Mis ook de Geur van de hoes die Je vroeger had, deze hoes was geurloos.
Vroeger Kocht ik regelmatig singles van Queen, deze waren vaak van slechte kwaliteit, het idee dat het vinyl van vroeger topkwalliteit was is niet Waar. Terug naar de platenboer voor een hopelijk beter exemplaar

avatar van De buurman
De geur van de hoes... serieus?

avatar van dazzler
Ringostar schreef:
Helaas deze dubbel lp geretourneerd I.v.m. De slechte geludskwaliteit door de slechte kwaliteit van het vinyl. Vroeger Kocht ik regelmatig singles van Queen, deze waren vaak van slechte kwaliteit, het idee dat het vinyl van vroeger topkwalliteit was is niet Waar

De EMI singles die in Nederland geperst werden in de jaren '80 waren van topkwaliteit.
In de jaren '70 lag dat inderdaad anders. Maar de meeste vinylalbums waren best in orde.

Alleen wat verzamelaars betreft (en zeker dit geval van bijna één uur speeltijd), liep het wel eens mis.
Te veel songs op één vinylplaat, noopt tot comprimeren van de groeven en dat betekent kwaliteitsverlies.

avatar van MIAB
Tja. Wereldband. Wat moet je er meer van zeggen. Stuk voor stuk mooie nummers.

avatar van goldendream
Van Queen bezit ik slechts 2 cd's, nl. 'Greatest HIts 1' en 'Greatest Hits 2'.

Deel 1 heb ik aangevuld met een eigen compilatie van de periode 1973-1981. De tracklist van 20 nummers:

Keep Yourself Alive
Doing All Right
Liar
White Queen (As It Began)
Some Day One Day
Jealousy
Need Your Loving Tonight
Battle Theme
The Hero
+ The March Of The Black Queen (Live At The Rainbow, short version)
+ We Will Rock You (Live Killers, fast version)

Wellicht bestaat de selectie uit verwachte nummers en hier en daar een heel persoonlijke keuze.

avatar van Funky Bookie
Bij verzamelaars geef ik zelden 5* omdat je ook altijd kijkt naar de nummers die missen en de manier waarop het is samengesteld. Als je echter de losse nummers objectief beoordeelt, zit er echt geen zwak moment tussen.

avatar van Mssr Renard
Deze nu samen met Greatest Hits II op dubbelvinyl gekocht (2011-versie uit 2016).
Goede remaster en heerlijk om de hits eens weer bij elkaar gebracht te horen.

Ik ben Queen als 12-jarige jongeman ook via een een cassette van Greatest Hits gaan ontdekken.

avatar van SBube
Ik heb dit album op LP, maar dan met 10 songs op iedere kant, mijn favoriet "Death on two legs (dedicated to..) is het eerste nummer op kant B!

avatar van SBube
SBube schreef:

Het was dus deze Bulgaarse versie QUEEN Greatest Hits (Scarce 1981 Bulgarian Balkanton issue 19-track vinyl LP which was made in West German for issue in Bulgaria, features a different tracklisting to the UK issue, which includes Death On Two Legs & Sweet Lady. Housed in a unique'Live In Montreaux' picture sleeve. met 19 tracks, Death on Two Legs (Dedicated to …), één van mijn persoonlijke favorieten, en Sweet Lady als extra tracks!

avatar van Gert1980
Geweldige verzamelaar die een vijf ***** zou hebben gekregen wanneer Love Of My Life erop had gestaan. Maar serieus, dijk van verzamelaar!!

avatar van Mssr Renard
Gert1980 schreef:

De liverversie van Love of My Life was wel een single (in 1979), maar geen hit. Dus vandaar niet op deze verzamelaar.

Overigens verschilt de verzamelaar per land (elk land had andere hits), dus wellicht dat Love of My Life op een andere persing staat.

Edit (van wikipedia): In Argentina and Brazil, the LP edition included the same list of UK Greatest Hits minus "Seven Seas of Rhye", and including "Love of My Life" (Live Killers version).

avatar van Germ
Germ (crew)
I Want To Break Free als bonustrack? Op wat voor gekke bootleg heruitgave hebben ze dat gedaan?

avatar van Jason82
Gert1980 schreef:

Veel beter krijg je het niet inderdaad. Ik heb ook heel warme herinneringen aan dit album! Van mijn tante gekregen op een cassettebandje, vele jaren geleden (gokje: '93) en echt grijs gedraaid. Er staat geen slecht nummer op, legendarisch.