Coldplay - Viva La Vida or Death and All His Friends (2008)

Alternatieve titel: Viva La Vida

Label: Parlophone

1. Life in Technicolor (2:39)
  2. Cemeteries of London (3:21)
  3. Lost! (3:55)
  4. 42 (3:57)
  5. Lovers in Japan / Reign of Love (6:51)
  6. Yes / Chinese Sleep Chant (7:06)
  7. Viva la Vida (4:04)
  8. Violet Hill (3:50)
  9. Strawberry Swing (4:08)
  10. Death and All His Friends / the Escapist (6:18)
  11. Lost? * (3:41)
  12. Lovers in Japan [Acoustic] * (3:44)
  13. Life in Technicolor II * (4:05)
  14. Postcards from Far Away * (0:48)
  15. Glass of Water * (4:44)
  16. Rainy Day * (3:26)
  17. Prospekt's March / Poppyfields * (3:38)
  18. Lost+ * (4:18)

met Jay-Z

19. Lovers in Japan [Osaka Sun Mix] * (3:58)
  20. Now My Feet Won't Touch the Ground * (2:29)
Heb je de hoes gevonden, blijkt Justinx me net voor te zijn

Maakt niet uit: de kletspraatjes vooraf kunnen van start gaan. Hoe waardeloos dit wel niet gaat worden of hoe we er wel niet naar uitkijken.
Hoe dan ook is deze band inmiddels gehaat en geliefd (waar dat eerste in het begin nogal meeviel). Het zal ongetwijfeld komen door het grote gebaar dat ze soms maken en ook omdat ze nu eenmaal zo groot zijn geworden.

Zelf kijk ik er niet echt naar uit maar heb ik wel degelijk belangstelling.

avatar van musicfriek
Ik dacht dat het album Prospekt ging heten

Als ze verder gaan in de lijn van X&Y dan bedank ik ook. Er zal wel weer tig keer gepost gaan worden hier en zal het met een half oog volgen. Mijn interesse ben ik al lang kwijt in deze band

musicfriek schreef:
Ik dacht dat het album Prospekt ging heten

Nu loopt u wel heel erg achter hoor (zie mijn melding op de artiestenpagina een tijd geleden: begin februari).

avatar van musicfriek
Daar kijk ik dus nooit

avatar van Toon1
Wow, prachtige hoes en titel. Niet wat ik van Coldplay zou verwachten.

avatar van mr-mucho
oke, morgen komt de eerste singel (violet hill) gratis online. deze kan je een week lang gratis downloaden. kijk uit naar dit album!!

Wat een aparte titel en dito hoes voor Coldplay.

avatar van Joy4ever
Ook voor mij is het met dit album een kwestie van lichtjes aanhaken of definitief afhaken. De hoes en titel spreken me iig aan, erg fraai.

avatar van Nicolage Rico
Daar is hij dan eindelijk. Eigenlijk ben ik al een aantal jaar een beetje afgehaakt, maar ik ben stiekum toch erg benieuwd naar dit album. Zoals Joy4ever zegt: mooie hoes! Voor de liefhebbers: de eerste single "Violet Hill" is vanaf morgen te horen op Coldplay.com

Ik denk dat dit album wat minder rockt (voor zover Coldplay rockt) en wat rustiger zal zijn. X&Y was meer stadionrock (jeukend woord).

avatar van Justinx
aERodynamIC schreef:
Heb je de hoes gevonden, blijkt Justinx me net voor te zijn

Ook ik wil zeggen dat de hoes mij erg heeft verrast. Naar mijn mening een prachtige hoes en volledig buiten het straatje van eerder verschenen Coldplay-albums. Mijn voorgevoel zegt dan ook dat we iets heel anders kunnen verwachten op Viva La Vida Or Death and All His Friends. Kijk gewoon eens naar de tracktitels; die zijn al voer voor de fantasierijke luisteraar. Lovers in Japan/Reign of Love is in ieder geval voor mij een van de betere Coldplay-titels.
X&Y was verre van slecht en ik ben dan ook benieuwd wat dit nieuwe plaatje ons gaat geven. En iets zegt me: We hebben altijd de invloeden van Brian Eno nog.

DonDijk
Inderdaad een mooie hoes zeg. Verder trekt me dit niet.

avatar van HiLL
Ojee..een nieuwe

avatar van indana
Ik vind de hoes maar matig en er zitten rare witte vlekken op...

DonDijk
Dat is bij iedereen anders waarschijnlijk.

avatar van Kos
Kos
Klinkt meer als een Manic Street Preachers album. .

Het zal me benieuwen. Ik ben nooit aangehaakt bij Coldplay, vond het van het begin af aan al een weinig bijzonder bandje, maar ze hebben toch wel wat mooie nummers gemaakt. X&Y vond ik erg slecht, maar deze hoes en titel maken me toch wel weer nieuwsgierig.

Father McKenzie
Toch nog een beetje nieuwsgierig naar dit ooit sterk debuterend bandje dat me plaat na plaat meer en meer teleurstelde... ????

mathieudc
Ik ben benieuwd, ik denk dat we inderdaad wel iets anders kunnen verwachten deze keer, aangezien hun eerste drie albums een trilogie waren volgens Coldplay zelf. Ga ik op de releasedag nog om denk ik.

Maar wat is nu eigenlijk de officiële titel? Op de cover staat blijkbaar alleen maar Viva La Vida, nochtans hadden ze de titel toch gewijzigd zoals het op de site staat, iemand meer info? :s

avatar van Nicolage Rico
De officiële titel is dus bovenstaande. Coldplay heeft meerde malen de titel verandert. De titel wordt dus gesplits in twee liedjes.

mathieudc
Ok, dan toch, bedankt!

avatar van Bart
Hoe goed het geluid op dit nieuwe album ook zal zijn, de plaat zal sterk worden gehyped door allerlei commerciële instanties. De plaat wordt ''leeg gezogen'' door alle commerciële heisa erom heen. Zo erg, dat het je gaat tegenstaan.

avatar van T.A.
Een album met spaanse invloeden, ben zeer benieuwd. De titel is dus deels gebaseerd op waarschijnlijk dit schilderij:

Check de melon.

"She went through a lot of shit, of course, and then she started a big painting in her house that said 'Viva la Vida'," legt Chris Martin uit. "I just loved the boldness of it." 'Viva la vida' betekent zoveel als 'leve het leven'.

Dus ik begrijp de hoes die er nu staat nog niet echt. We'll see.

Gsus
Laten we hopen dat het album beter is dan de hoes!

Heb er gemengde gevoelens over, hoop dat het wat gaat worden, maar weet verder totaal niet wat ik kan verwachten. Een Coldplay met Spaanse invloeden kan ik namelijk niet voor me halen. Ga morgen zeker dé single luisteren!

avatar van wolf
Is er iemand die begrijpt waarom ze zo nodig een wereldberoemd schilderij als voorkant wilden hebben? Niet dat ik het lelijk vind...
Ook mooie titel trouwens.

avatar van miak
Ik moet zeggen dat ik de voorgangers nauwelijks nog draai (ookal staan er twee op 4,5*. Ik beschouw het meer als jeugdsendiment, voor hoever dat toepasselijk is ), maar ik heb weldegelijk belangstelling. De hoes is anders, maar wel erg mooi geworden en hopelijk vernieuwd Coldplay zich een beetje. Brian Eno als producer is in ieder geval een goed teken.
Morgen die single maar downloaden dan!

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Ze zijn in in ieder geval niet de eersten die dit schilderij als albumcover gebruiken: click it

avatar van chansadres
Om 1 uur is vandaag de single Violet Hill gratis te downloaden van hun website. Mensen die goedkoop de single willen kopen. De 7 inch vinyl single zit gratis bij NME.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
En de b-side van de vinyl-single ("A Spell A Rebel Yell") zal nergens anders verkrijgbaar zijn.

avatar van Chronos85
Ik sluit me aan bij een meerderheid. Hopelijk wordt het geen X&Y 2 maar titel en voorkant wekken wel belangstelling. Ik hoop in elk geval op een wat afwisselender album zonder te veel bombastisch geweld. Het past gewoon niet bij de stem en het image van Chris Martin!

avatar van JoostBo
Net het nummer gehoord op XFM, de sound doet me denken aan het nummer Low. Logisch, omdat Brian Eno achter de knoppen zit.