MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Snowgoons - Black Snow (2008)

mijn stem
3,58 (73)
73 stemmen

Duitsland
Hip-Hop
Label: Babygrande

  1. The Curse (3:57)

    met King Magnetic, Charon Don, Reef the Lost Cauze en Sicknature

  2. Black Snow (3:02)

    met Ill Bill en Apathy

  3. Casualties of War (3:43)

    met Smif-n-Wessun en Respect tha God

  4. Who? (2:48)

    met Outerspace

  5. Hold Up (3:56)

    met R.A. the Rugged Man, Lord Lhus en Savage Brothers

  6. This Is Where the Fun Stops (4:39)

    met Reef the Lost Cauze

  7. Starlight (3:53)

    met Viro the Virus

  8. Knockatomi Plaza (4:22)

    met Side Effect

  9. Pay Attention (2:46)

    met Decay, Astonish en Scheme

  10. Server Justice (3:45)

    met Killah Priest, Rasul Allah en Richard Raw

  11. Still Got the Ammo (4:14)

    met Main Flow, Godilla, El da Sensei en J. Sands

  12. Ride On (3:39)

    met Defari, Maylay Sparks en Sondro Castro

  13. Incite a Riot (2:55)

    met King Magnetic en Adlib

  14. Lost (3:58)

    met Respect tha God, Block McCloud en Doap Nixon

  15. Still Waters Run Deep (3:34)

    met Supastition

  16. Raining (3:39)

    met Brainstorm, Edo. G en Jaysaun

  17. Sick Life (3:23)

    met Sick Jacken, Cynic en Bacardi Riam

  18. The Storm (3:03)

    met Boom Bap Project

  19. Avalanche Warning (3:42)

    met Pacewon, Nervous Wreck en Adlib

  20. The Hatred (3:52)

    met Slaine, Singapore Kane en Lord Lhus

  21. Helpless (3:39)

    met Equinox

  22. A.O.T.P. * (2:43)

    met Apathy

  23. My Time * (2:52)

    met Lord Lhus

  24. Iceman * (4:15)

    met Cymarshall Law

  25. Foreign Banguage * (3:59)

    met Side Effect

  26. 40 Barz * (2:48)

    met Big Shug, Special Teamz en Singapore Kane

  27. The Spell * (3:05)

    met Eternia

  28. Ride with Me * (3:45)

    met Born Unique

  29. Serve Justice [Remix] * (3:47)

    met Killah Priest en Richard Raw

  30. Buried * (3:15)

    met Savage Brothers

  31. Suicide * (2:53)

    met Third Kind

toon 10 bonustracks
totale tijdsduur: 1:16:29 (1:49:51)
zoeken in:
avatar van MJ_DA_MAN
4,5
Ik bedoelde er verder ook niks mee, maar het is soms wat vervelend lezen als je het er totaal niet mee eens bent . Maar we hebben er beiden een totaal ander beeld over, dus we kunnen er nog wel uren over doorgaan maar dat zal verder geen invloed hebben.

avatar van Gyzzz
1,5
Inderdaad De kans dat wij het over dit album helemaal eens gaan worden is niet bijster groot.

avatar
Rene1979
Eeen 1.5 voor dit album. Wat geef je jan smit een 5?
Echt absurd lage beoordeling. Alleen voor de roducties zou je al een 3 geven.

avatar van Gyzzz
1,5
Rene1979 schreef:
Eeen 1.5 voor dit album. Wat geef je jan smit een 5?
Echt absurd lage beoordeling. Alleen voor de roducties zou je al een 3 geven.


Kijk maar naar mijn 5*-lijst. Kun je eventueel nog wat moois tussen vinden, aangezien er nu enkel hiphop in je top10 staat. Verder staat mijn meest uitgebreide recensie van dit album op www.hiphopleeft.nl , waarin ik uitleg waarom ik ook die producties niet best vind.

avatar
D0dg3r
Gyzzz schreef:
Kijk maar naar mijn 5*-lijst. Kun je eventueel nog wat moois tussen vinden, aangezien er nu enkel hiphop in je top10 staat.


Beetje kinderachtig. Alsof je stoerder bent als je een gevarieerdere top 10 hebt.

avatar van thomzi50
2,5
Hoezo is dat kinderachtig om iemands smaak proberen te verrijken? En hij zegt toch nergens dat het stoerder is, hij geeft alleen min of meer een antwoord op Rene's vraag. Als er hier iets kinderachtig is is het wel de vraag of Gyzzz Jan Smit vijf sterren geeft omdat hij dit album anderhalf geeft. Dát noem ik eerder kinderachtig.

avatar van Gyzzz
1,5
D0dg3r schreef:
(quote)


Beetje kinderachtig. Alsof je stoerder bent als je een gevarieerdere top 10 hebt.


Niet stoerder, wel wat breder geörienteerd. Mijn top10 bestond toen ik mij hier aanmeldde ook uit 10 hiphopalbums. Dat het nu niet meer zo is, zie ik als een verrijking, en ik denk dat dat voor meer mensen zo zou zijn.

Kinderachtiger lijkt het me om te veronderstellen dat je, wanneer je dit slecht vindt, Jan Smit wel 5* zal geven, of niet?

avatar
Relax
The Hatred luister ik nog wel vaak, de rest blijft onder de maat wegens cliché's.

avatar
|Joël|
Ik vind dit een zwak album en ik heb die hele hype hier nooit begrepen...

avatar van MJ_DA_MAN
4,5
Hype? Is er niet, hoor.

avatar van Stapler
Hahah en dat zegt ie na 2 berichten van dudes die een 2,5 en een 1,5 geven.

avatar
|Joël|
^ Als je de moeite neemt om verder terug te lezen dan doet men dit album wel degelijk heel goed over komen met teksten als "album van het jaar." Daar doelde ik op, niet op de reacties die dan toevallig boven mij staan.

avatar van Filibie
Ik ben liefhebber van hardcore underground hip hop en deze jongens behoren tot de top in dit genre.

Toch kan dit album me niet helemaal bekoren zoals ik het zou willen
Begrijp me niet verkeerd : ik vind het alles behalve een slecht album, de sfeer die gebracht wordt is geniaal donker en de producties en raps zijn boven het gemiddelde.

Toch vind ik het album met momenten niet diepgaand genoeg, het doet net niet genoeg met me.

3.5* voor dit, is en blijft een sterke plaat

avatar
Rene1979
Gyzzz schreef:
(quote)


Niet stoerder, wel wat breder geörienteerd. Mijn top10 bestond toen ik mij hier aanmeldde ook uit 10 hiphopalbums. Dat het nu niet meer zo is, zie ik als een verrijking, en ik denk dat dat voor meer mensen zo zou zijn.

Kinderachtiger lijkt het me om te veronderstellen dat je, wanneer je dit slecht vindt, Jan Smit wel 5* zal geven, of niet?


Was misscien inderdaad wat kinderachtig die opmerking over jan smit...
Maar wat ik niet begrijp is dat je dit een 1,5 geeft als er toch best wat mensen zijn die dit hoger beoordelen. Het kan zijn dat je iets niet goed vind maar ga er dan geen vernietigende recsencie over schrijven. Nu wordt dit album afgeschilderd op Hiphopleeft als het gemiddelde souljaboy album. Ik moet zeggen dat ik dat erg jammer vind. Ik waardeer misschien te hoog maar dat is puur omdat dit echt mijn ding is. Dus ik zou zeggen als iets voor veel mensen slecht is dan zal dat het wel zijn... Maar er zijn meer mensen die dit goed vinden dan niet....

Tevens begrijp ik niet waarom jij recensies schrijft voor een hiphop site terwijl je in je lijst niet echt veel hip hop heb. en daarbij bijna elk hip hop album rond een 3 beoordeeld....

avatar van Gyzzz
1,5
Rene1979 schreef:
(quote)


Was misscien inderdaad wat kinderachtig die opmerking over jan smit...
Maar wat ik niet begrijp is dat je dit een 1,5 geeft als er toch best wat mensen zijn die dit hoger beoordelen. Het kan zijn dat je iets niet goed vind maar ga er dan geen vernietigende recsencie over schrijven. Nu wordt dit album afgeschilderd op Hiphopleeft als het gemiddelde souljaboy album. Ik moet zeggen dat ik dat erg jammer vind. Ik waardeer misschien te hoog maar dat is puur omdat dit echt mijn ding is. Dus ik zou zeggen als iets voor veel mensen slecht is dan zal dat het wel zijn... Maar er zijn meer mensen die dit goed vinden dan niet....

Tevens begrijp ik niet waarom jij recensies schrijft voor een hiphop site terwijl je in je lijst niet echt veel hip hop heb. en daarbij bijna elk hip hop album rond een 3 beoordeeld....


In de eerste plaats schrijf ik voor Hiphopleeft omdat Thomas me ervoor gevraagd heeft en ik graag stukjes over muziek schrijf. Of dat nou Hiphop of iets anders is, maakt me helemaal niets uit, zolang ik maar enige kennis van en kijk op het genre heb. Je opmerking over hiphopalbums slaat daarin natuurlijk nergens op, aangezien ik minstens 100 hiphopalbums in de 4*+ categorie heb staan. Dat zijn er dus ongeveer evenveel als jij er zelf hebt.
Nota bene alle albums die ik ken uit je top10 (dat zijn er 5) geef ik 4* of hoger. Dat ik er ook veel rond de 3* heb staan, betekent dat ik daarnaast ook kritisch ben, wat me geen slechte eigenschap lijkt als je recensies schrijft.

Er zullen bovendien over de hele wereld ook meer mensen zijn die 50 Cent goed vinden dan die het niet vinden (van degenen die zijn album helemaal geluisterd hebben). En er zijn net zo goed genoeg fora waar je beter niet kunt verschijnen wanneer je het laatste album van Lil' Wayne de grond in geboord hebt. Precies de reden waarom ik daar geen lid van ben, is dat inhoudelijke discussies daar totaal niet mogelijk zijn, en hier normaal gesproken wel. Dit album wordt helemaal niet afgeschilderd als het gemiddelde Souljaboy album, of wordt dat inhoudelijk gezien ook maar ergens gesuggereerd?
Als je je mening altijd zou moeten omvormen tot de gemiddelde opinie rond een plaat, wordt elk stukje waar potentieel een beetje vuur inzit totaal afgevlakt en wordt het een grijze massa nietszeggende meningen.

Omdat ik me nou niet direct laat leiden door de commentaren van anderen, en bij dit album zo uitgebreid mogelijk probeer uit te leggen wat er mis is, zou het eventueel leuker zijn als je inhoudelijke commentaren had over wat er wél goed is aan dit album en waar ik (volgens jou) in mijn recensie dan de fout in ga. Daar kan ik dan weer op reageren, zonder je te hoeven vertellen dat toen ik mij hier aanmeldde mijn top10 volstond met 10 hiphopalbums.

avatar van MJ_DA_MAN
4,5
Zo tegen het eind van het jaar moet ik toch even bepalen welk album mijn nummer 1 wordt dit jaar, en ik denk dat ik toch deze plaat kies (in hevige concurrentie met The Loyalists - Redemption). Net na best lange tijd weer eens beluistert in zijn geheel, en waar ik maanden geleden zei dat ik hem wellicht ging verlagen vanwege de mindere rappers kan ik nu zeggen dat ik dit níet ga doen. De rappers zijn idd niet allemaal even sterk, maar ik vind ze bij vlagen niet zwak genoeg om het album te verlagen met een halve ster. Het zijn geen Biggie's, Raekwon's of Nas'es, maar individueel zijn er weinig echt zwakke rappers te horen. Wel lijken velen teveel op elkaar, dat is wel zo. Ook duurt de plaat iets te lang en staan er een paar wat mindere nummers op (Still Waters Run Deep is de enige zwakke imo), maar dat is dan verder ook mijn enige kritiek op deze plaat. Qua producties vind ik dit nog steeds formidabel; een van de best geproduceerde albums van de 21e eeuw zelfs imo. Een Army Of The Pharaohs-album volledig geproduceerd door Snowgoons brandt in mijn fantasie .

avatar
Rene1979
Gyzzz schreef:
(quote)


aangezien ik minstens 100 hiphopalbums in de 4*+ categorie heb staan. Dat zijn er dus ongeveer evenveel als jij er zelf hebt.


Kijk ga geen piemelmeting doen over het aantal cd's die origineel in de kast staan....Zijn iig meer dan 100 en ik denk wel het tienvoudige.. Ik snap wat je bedoelt met recensies schrijven en daar heb je ook wel gelijk in. Al blijf ik van mening dat wanneer iets echt niet goed is en iedereen is het daarmee eens dan schrijf je er wat over en als jij iets slecht vind maar je weet dat andere het wel goed vinden, dan ga jij het niet beoordelen alsof je het goed vind..Snap je? Laat dan een ander het schrijven... Dat is hetzelfde als ik een recensie schrijf over atmosphere...Ik verwoest dan een album wat 90% wel goed vind dus zou ik het nooit doen.

avatar van MJ_DA_MAN
4,5
Dat is natuurlijk onzin, ondanks dat ik het ook jammer vind om een negatieve recensie te lezen over deze plaat.

avatar van Gyzzz
1,5
@Rene:

Ik zou er geen enkel probleem mee hebben als er naast mijn recensie op hiphopleeft nog een ander artikel zou verschijnen die het album wél positief beoordeelt, zolang die schrijver dat goed onderbouwt.

Als een recensie altijd een afspiegeling zou moeten zijn van de gemiddelde opinie, zou in meer obscure genres elke review de muziek moeten afdoen als ''Dit is geen muziek maar herrie'' of iets dergelijks, alleen maar omdat de massa dat vindt. Zolang iemand een beetje kijk heeft op een genre, en de zaken in het juiste perspectief kan plaatsen, is zijn mening voor mij net zo zwaar wegend als iedere andere individuele mening.

Want vertel mij maar eens wat voor rating een album als The Carter III dan verdient. Dat album wordt verguisd door de helft van de mensen, terwijl de andere helft het de hemel in prijst. Zou 3* daarom een terechte score zijn? Naar mijn mening totaal niet.
Zo is het gemiddelde hier 3,56*, maar slechts 10% van de stemmers beoordeelt dit met een 3,5*, en eveneens 10% geeft 4*. Dan zou dat cijfer op HHL toch evengoed niet representatief zijn?

avatar
Rene1979
@Gyzzz

Ik geloof dat je me overtuigd heb van nje mening...
Je heb gelijk mbt bovenstaande.
Al blijf ik het jammer vinden dat je het zo slecht vind...
En met betrekking tot the carter. Ik heb het een 3.5 gegeven voor de lichtpuntjes en omdat ik toch wel fan ben/was van Lil Wayne,.
Neemt niet weg dat het album niet in verhouding staat met 1 en 2...
En mijn ratings zijn soms wel hoog als ik iets echt goed vind...Zoals Black Milk

avatar van MJ_DA_MAN
4,5
Als je goed kijkt, zie je Crypt The Warchild in de clip van Who een FC Twente-jack dragen (dit was speciaal voor een dame uit Nederland die hem had geïnterviewd of zo).

avatar van herman
Troll+reacties weggehaald.

avatar van 'State Of Mind'
4,5
De beats op deze plaat zijn gewoon TE ZIEK voor woorden echt FENOMENAAL Dat moest ik even kwijt.

avatar van MJ_DA_MAN
4,5


En er komt veel Goons-werk aan dit jaar, dus houd je vast.

avatar van 'State Of Mind'
4,5
Chill ik kijk er zwaar erg naar uit

avatar van ThingMan
4,0
Rainin' is echt een vet nummer!!!!! Lekkere beat en relaxte stemmen!

avatar van TheLegacy
Woo!! Dit klinkt heel ziek love this

avatar
ManMonster
Ik heb deze besteld maar dan kwam ik deze tegen: Snowgoons - German Snow (CD) | hhv.de | shop, zijn dat remixes ofzo? Staan iig een aantal nummers op met dezelfde titel...

avatar van MJ_DA_MAN
4,5
Dat is een mixtape met beats van deze plaat en German Lugers met een aantal Duitse rappers er op. Wel toevallig: bedacht me gisteren dat hij nog niet op de site stond.

avatar
ManMonster
Bedankt! Ik ga dan voorlopig mijn Snowgoons inhaalbeweging (heb nog niks van hun in mijn collectie) bij German Lugers, Black Snow & Trojan Horse houden!

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 20:55 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 20:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.