MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Snowgoons - Black Snow (2008)

mijn stem
3,58 (73)
73 stemmen

Duitsland
Hip-Hop
Label: Babygrande

  1. The Curse (3:57)

    met King Magnetic, Charon Don, Reef the Lost Cauze en Sicknature

  2. Black Snow (3:02)

    met Ill Bill en Apathy

  3. Casualties of War (3:43)

    met Smif-n-Wessun en Respect tha God

  4. Who? (2:48)

    met Outerspace

  5. Hold Up (3:56)

    met R.A. the Rugged Man, Lord Lhus en Savage Brothers

  6. This Is Where the Fun Stops (4:39)

    met Reef the Lost Cauze

  7. Starlight (3:53)

    met Viro the Virus

  8. Knockatomi Plaza (4:22)

    met Side Effect

  9. Pay Attention (2:46)

    met Decay, Astonish en Scheme

  10. Server Justice (3:45)

    met Killah Priest, Rasul Allah en Richard Raw

  11. Still Got the Ammo (4:14)

    met Main Flow, Godilla, El da Sensei en J. Sands

  12. Ride On (3:39)

    met Defari, Maylay Sparks en Sondro Castro

  13. Incite a Riot (2:55)

    met King Magnetic en Adlib

  14. Lost (3:58)

    met Respect tha God, Block McCloud en Doap Nixon

  15. Still Waters Run Deep (3:34)

    met Supastition

  16. Raining (3:39)

    met Brainstorm, Edo. G en Jaysaun

  17. Sick Life (3:23)

    met Sick Jacken, Cynic en Bacardi Riam

  18. The Storm (3:03)

    met Boom Bap Project

  19. Avalanche Warning (3:42)

    met Pacewon, Nervous Wreck en Adlib

  20. The Hatred (3:52)

    met Slaine, Singapore Kane en Lord Lhus

  21. Helpless (3:39)

    met Equinox

  22. A.O.T.P. * (2:43)

    met Apathy

  23. My Time * (2:52)

    met Lord Lhus

  24. Iceman * (4:15)

    met Cymarshall Law

  25. Foreign Banguage * (3:59)

    met Side Effect

  26. 40 Barz * (2:48)

    met Big Shug, Special Teamz en Singapore Kane

  27. The Spell * (3:05)

    met Eternia

  28. Ride with Me * (3:45)

    met Born Unique

  29. Serve Justice [Remix] * (3:47)

    met Killah Priest en Richard Raw

  30. Buried * (3:15)

    met Savage Brothers

  31. Suicide * (2:53)

    met Third Kind

toon 10 bonustracks
totale tijdsduur: 1:16:29 (1:49:51)
zoeken in:
avatar van Sjaakspeare
2,5
Gyzzz schreef:
De verpakking van Snowgoons is underground, maar inhoudelijk is het pure mainstream.

Volledig mee eens. Hoewel ik de concepten van de beats hier wel beter vind dan bij andere overtoegankelijke stuiterhiphop. Verder zijn veel MC's hier niet zo lui en ongeïnspireerd als Young Nogwat, Lil' Dinges, MIMS en die halve dollar. Hoewel de teksten hun niveau vaak niet ontstijgen...

avatar van thomzi50
2,5
Ben het er ook mee eens, al moet ik wel zeggen niet het gehele album gehoord te hebben. Maar daar gaf het gedeelte dat ik hoorde, eerste pakweg veertien tracks, me ook geen enkele aanleiding toe.

avatar van Sjaakspeare
2,5
Ik geef het trouwens 3 sterren. Voornamelijk omdat de beats samen een goed geheel vormen, en individueel goed in elkaar zitten. Baanbrekend of echt creatief zijn ze echter weer nergens. Het is gewoon degelijk. Maar dit heb ik natuurlijk al gezegd toen ik zei dat de concepten hier wel beter waren dan bij de doorsnee mainstream-zooi.

Een nummer als 'Hatred' doet me trouwens ontzettend veel aan Jedi Mind Tricks denken. Daar ben ik ook niet echt weg van.

avatar
Rene1979
Heb dit album net even helemaal beluisterd.....
Dit is echt weer zoals hip hop hoort te zijn!
De wat "onbekendere" rappers zetten gewoon een vette plaat neer.
Tevens zijn het allemaal vette producties!

Dit geen tenminste geen 50cent 20 dezelfde cd's per jaar cd'

begrijp me niet verkeerd kan/kon ook van die hip hop genieten...
Maar merk nu dat ik ouder wordt dat ik toch meer naar deze hip hop wil luisteren

avatar van 'State Of Mind'
4,5
Een vriend van me heeft me net een youtube link gegeven van de Track ''Starlight'' en ik was zeer verrast ik vond het echt heel erg goed klinken. Nu gelijk het album opgezogt en zal 't morgen aandachtig gaan beluisteren.

avatar van 'State Of Mind'
4,5
Zijn de producers van de plaat Duitsers ofzo, en er rappen dan Amerikanen over de beats heen? Want ik hoor regelmatig Germany in een aantal tracks.

avatar van Stapler
Klopt als een bus

avatar
Rene1979
Dit album gaat er zker origineel komen in mijn kast...
Blijf er naar luisteren de laatste dagen...

avatar van 'State Of Mind'
4,5
Deze plaat is echt super relaxed! Die beats zijn gewoon echt goed en er wordt veel gevarrieerd, en eigenlijk bevallen al die rappers me heel goed! cijfer volgt nog.

avatar
Rene1979
Heb hem nu een paar dagen geluisterd...Misschien zullen mensen me gek vinden maar hij gaat een halfje hoger....
Ik hou van deze cd...

avatar van 'State Of Mind'
4,5
tja iedereen heeft voorzichzelf persoonlijk van die CD's die gewoon als een bom inslaan met een en al positiviteit

avatar
Gekkenhuis
'State Of Mind' schreef:
wordt veel gevarrieerd


Leg eens uit.

avatar van 'State Of Mind'
4,5
Wat valt daar aan uit te leggen, met zoveel verschillende artiesten is het toch logisch dat er veel variatie is. En de beats vind ik afzonderlijk van elkaar ook stuk voor stuk uniek en niet eentonig.

avatar van J.M.
2,5
Erg goed album, ligt gewoon lekker in het gehoor en ondanks dat dit een lang album is verveelt het niet.

avatar van 'State Of Mind'
4,5
Ik geniet steeds meer van die album begin me na elke luisterbeurt ook steeds meer te focussen op de lyrics.

dus 0,5 omhoog dat maakt 4.5. Dit album steek gewoon geweldig in elkaar, alles klopt!

avatar van Sjaakspeare
2,5
Sjaakspeare schreef:
Ik geef het trouwens 3 sterren. Voornamelijk omdat de beats samen een goed geheel vormen, en individueel goed in elkaar zitten. Baanbrekend of echt creatief zijn ze echter weer nergens. Het is gewoon degelijk. Maar dit heb ik natuurlijk al gezegd toen ik zei dat de concepten hier wel beter waren dan bij de doorsnee mainstream-zooi.

Een nummer als 'Hatred' doet me trouwens ontzettend veel aan Jedi Mind Tricks denken. Daar ben ik ook niet echt weg van.

Ik kom terug op dat de concepten hier beter zijn dan op doorsnee mainstreamalbums. Ik vind de concepten hier bij nader inzien heel erg standaard, ergerlijk repetitief met te gekunseld klinkende afwisseling, ze zijn voorspelbaar zelfs. De beats blijven een erg sterk geheel vormen. Dat zegt echter niets over de kwaliteit van dat geheel. Ook is het zo dat ik de beats nog altijd degelijk vind. Er zit zeker vakmanschap achter. Het beetje kunstzinnigheid dat ik er eerder achter zag zie ik nu desalniettemin niet meer. Ik sta nu dan ook nog meer achter Gyzzz' standpunt dat dit gewoon mainstreamhiphop is, verpakt in een underground-pakje. De beats zijn behoorlijk saai en het merendeel van de rappers zijn tamelijk slecht. Ze zijn veelal van het niveau T.I., wat ik dus niet bepaald hoog vind. De invloed van de Durrty South-hype is in de rapstijlen naar mijn smaak te sterk terug te horen. Je hebt gelukkig ook nog rappers die wel wat interessants bieden op dit album. Ik heb sowieso sterke twijfels bij het aanwenden van zulke grote hoeveelheden rappers op één album. Het komt de eenheid van het album als geheel (ik heb het hier dus niet over de beats) niet ten goede.

Deze tweede beoordeling heb ik opgesteld na daarvoor weereens The Holocaust van Blue Sky Black Death & Holocaust beluisterd te hebben. Wat een contrast. De beats op het laatstgenoemde album zijn vele malen beter. Ik heb deze twee albums wel met een reden achter elkaar beluisterd; het label. The Holocaust blijft het enige Babygrande-album wat ik goed vind. Wat zeg ik, heel goed. En dat terwijl Holocaust/Warcloud zinnen op elkaar laat rijmen die significant verschillen in lengte. Het verschil zit 'm dan ook vooral in de kwaliteit van de beats, de algehele eenheid en bovenal, de inhoud. Man, waar hebben de MC's op dit album het over? Badeentjes, neushaardichtheid, pantoffeldesign? Nou ja, het spreekt me in ieder geval net zoveel aan als deze onderwerpen. Wat een doelloze, wezenloze brag 'n' boast-onzin. Ik vind The Holocaust op zijn minst twee klasses beter dan Black Snow. Vandaar dat ik die verlaag met 0,5 tot een 2,5. Omdat de beats kundig zijn, ook bij elkaar.

avatar van MJ_DA_MAN
4,5
Dirty South-invloeden .

Maar waarom je die plaat van Blue Sky Black Death & The Holocaust erbij pakt snap ik ook niet, dat is toch weer wat andere hiphop dan dit (ja, ondanks hetzelfde label). Bovendien is Warcloud niet veel beter dan de gemiddelde rapper hier. Maar rappend is het hier inderdaad niet erg goed bij vlagen, en daardoor geef ik mogelijk een halfje lager in de toekomst. Maar de producties zijn zó goed dat het een zeer moeilijke beslissing wordt.

avatar
D0dg3r
Ik snap daadwerkelijk niet hoe men erbij komt dat de producties zo door kunnen gaan voor het nieuwe album van 50 Cent, of wat er laatst ook maar gezegd is.

Met de mindere rappers ben ik het eens, maar de beats zijn gewoon van goed niveau.

avatar van MJ_DA_MAN
4,5
De mensen die dat beweren (dat over 50 Cent) hebben denk ik weinig ervaring met dit soort hiphop. Dit is mijn favoriete soort hiphop en ken een heleboel albums met zo'n soort geluid, en dan kijk je heel raar op als je leest dat bepaalde luisteraars dit geschikt vinden voor 50 Cent. Dan heb je er toch weinig van ''begrepen''.

avatar van thomzi50
2,5
Tja, dat is wel een verweer waar alle mensen die het vinden niks zinnigs op kunnen zeggen, omdat jij dan gewoon zegt dat ze het niet begrijpen.

avatar
D0dg3r
Als dit commercieel klinkt, dan klinken JMT en AotP (zo'n beetje heel Babygrade) dat ook.

avatar van MJ_DA_MAN
4,5
thomzi50 schreef:
Tja, dat is wel een verweer waar alle mensen die het vinden niks zinnigs op kunnen zeggen, omdat jij dan gewoon zegt dat ze het niet begrijpen.
Ik zette het ook tussen haakjes. Ik wist niet hoe ik het anders moest verwoorden, maar als je hele lijst andere platen uit dit straatje kent zie je echt wel in dat dit echt geen 50 Cent-achtige hiphop is (ik kan er iig écht niet bij, de link naar de beste man).
D0dg3r schreef:
Als dit commercieel klinkt, dan klinken JMT en AotP (zo'n beetje heel Babygrade) dat ook.
Grotendeels wel ja.

avatar
tuktak
niks mis met commercieel, zolang het maar goed is.

avatar van MJ_DA_MAN
4,5
tuktak schreef:
niks mis met commercieel, zolang het maar goed is.
Dat sowieso, maar het klinkt ook helemaal niet commercieel.

avatar
D0dg3r
tuktak schreef:
niks mis met commercieel, zolang het maar goed is.


Commercieel als in "beats voor de nieuwe 50 Cent." Zeker niks mis met commercieel. Ik vond Curtis zelfs te pruimen.

En tja, Stoupe heeft hetzelfde samplegebruik, veel strijkers, etc. Stoupe's en Snowgoons' stijlen liggen dicht bij elkaar.

avatar van 'State Of Mind'
4,5
MJ_DA_MAN schreef:
Dit is mijn favoriete soort hiphop en ken een heleboel albums met zo'n soort geluid


even offtopic, MJ kan je aub een paar tips geven van dat soort hip-hop albums want ik vind deze echt super vet!.

avatar van Sjaakspeare
2,5
Wauw wat een reacties...
Maar goed, ter samenvatting; ik vind veel rappers op dit album slecht rappen, en -inderdaad- naar mijn smaak teveel op de dirty south-manier rappen. Dat zie je, afgezien van e nonchalance, ook terug in de inhoud; bijna uitsluitend stierenschijt. Verder vind ik de beats niet creatief en te herhalend, maar desondanks goed uitgewerkt en goed bij elkaar passen. Vandaar de 2,5.

De reden dat ik The Holocaust erbij pakte is omdat die ook bij Babygrande is uitgebracht. In veel gevallen zou een label als overeenkomst weinig zeggen, maar in het geval van Babygrande gaat die beredenering naar mijn idee niet per definitie op. Bij dit label heb ik namelijk sterk het idee dat het een bepaald soort geluid ambitieert. Dat geluid staat mij overigens niet erg aan, met een al eerder genoemde uitzondering. Ook bij Army of the Pharaohs vind ik de beats inderdaad vaak klinken als die van de niet-singles van een willekeurige mainstream East-Coast gangstarapper van een half decennium geleden. Dat is niet de reden dat ik er niet weg van ben (sommige beats van Jedi Mind Tricks of Virtuoso vind ik geweldig), de reden is dat ik de concepten veelal te standaard vind. Het verveelt me. Ik houd van speciale hiphop, met een kenmerkende sfeer op een album. Mysterie, duisternis en bovenal thematiek, dat wil ik (ter illustratie; kijk naar de hiphopalbums in mijn top 10). Hier krijg ik alleen maar 'I'm from tha projects'-duisternis bij.

avatar van Gyzzz
1,5
Stoupe is sowieso vele malen subtieler. Vooral op Violent By Design creëert hij een sterke balans tussen zowel beats onderling als tussen beat en rap. Dit album is daarentegen volkomen overgeproduceerd. Op Stoupe is ook genoeg aan te merken, omdat hij wat teveel teert op zijn zo herkenbare sound met de opgepitchte voicesamples , maar hij weet over het algemeen gewoon wanneer zijn beats af zijn, zonder er een heleboel zooi bij te gooien.

Leg zo'n The Hatred van dit album nu eens naast JMT's The Deer Hunter bijvoorbeeld.
Terwijl de Snowgoons alle middelen uit de kast trekken om te imponeren met hun beat, stemt Stoupe zijn werkje precies af op de dienstdoenende rappers. In The Hatred wordt een heel zangkoor tevoorschijn gehaald, ondersteund door vreselijk pompeuze beats. De parallel met een track als Nas' Hate Me Now vind ik duidelijk hoorbaar, en dat nummer is nu net zo ongeveer hét voorbeeld van de vercommercialisering binnen hiphop.
The Deer Hunter vind ik echter briljant. De manier waarop melodie en sample verweven zijn, de soberheid die het nummer uitstraalt, zonder zijn beangstigende sfeer te verliezen, maakt eens te meer duidelijk wat een mooie dingen je kunt doen met muziek, ook binnen deze stijl, en hoezeer dat hier totaal niet gebeurt naar mijn mening. Dit album was misschien leuk als ik niet beter zou weten.

Commerciëel is prima, maar het risico is dan wel dat het al snel allemaal ontzettend goedkoop en plastic gaat klinken, hetgeen hier voor mij het overduidelijke geval is. Zo'n nummer dat ik aanhaalde vind ik zowel tekstueel als qua beat gewoon ontzettend slecht, goedkoop en lomp, zonder daarbij de willen provoceren.

MJ, welke albums bedoel je met ''albums met dit geluid'' buiten het Babygrande-label? Ik bedoel, dat label is (zeker inmiddels) verworden tot 95% totale eenheidsworst, kwantiteit boven kwaliteit.

avatar van MJ_DA_MAN
4,5
@ Sjaakspeare: over een aantal rappers geef ik je gelijk. Een boel zijn er matig of zwak. Maar wat je met een ''Dirty South-manier'' bedoeld begrijp ik nog steeds niet helemaal, gezien die manier meestal symbool staat voor rappen over auto's, geld enz. Maar als je alleen van speciale hiphop houdt moet je hier niet zijn; dit soort hiphop is bijna nooit origineel, maar daar geef ik echt geen fuck om. Zolanf het goed is, zoals dit, blijf ik het luisteren.

@ Gyzzz: ik bedoelde voornamelijk platen binnen Babygrande, maar een vergelijkbare artiest is Virtuoso (jammer dat ie niet rapt hier).
Maar wat me wel een beetje irriteert is dat je alles formuleert alsof het feiten zijn. Het is je kijk erop, maar ook niet meer dan dat. Zo krijgen mensen dadelijk ook nog de indruk dat dit commercieel of iets in die richting is, dat zou te zot voor woorden zijn.

avatar van Gyzzz
1,5
MJ_DA_MAN schreef:

@ Gyzzz: ik bedoelde voornamelijk platen binnen Babygrande, maar een vergelijkbare artiest is Virtuoso (jammer dat ie niet rapt hier).
Maar wat me wel een beetje irriteert is dat je alles formuleert alsof het feiten zijn. Het is je kijk erop, maar ook niet meer dan dat. Zo krijgen mensen dadelijk ook nog de indruk dat dit commercieel of iets in die richting is, dat zou te zot voor woorden zijn.


Als mensen die indruk krijgen, moeten zij dat toch weten? Ik geef ze groot gelijk. Ik kan overal nog wel tientallen keren ''vind ik'' enzo achter gaan zetten, maar volgens mij doe ik dat al vrij regelmatig voor de zekerheid.
Ik kan me niet voorstellen dat er werkelijk iemand zal zijn die denkt dat ik feiten verkondig, maar sommige mensen kunnen het ook gewoon met me eens zijn.

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 13:33 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 13:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.