The Prodigy - Always Outnumbered, Never Outgunned (2004)

Dance

met Paul 'Dirtcandy' Jackson en Louise Boone

8. Medusa's Path (6:09)
  9. Phoenix (4:39)

met Matt Robertson

10. You'll Be Under My Wheels (3:57)

met Kool Keith

11. The Way It Is (5:46)

met Louise Boone

12. Shoot Down (4:35)

met Liam Gallagher

13. More Girls * (4:28)

met Ping Pong Bitches

14. Who U Foolin * (3:40)
  15. Hotride [El Batori Mix] * (4:43)
  16. Spitfire [Future Funk Squad's 'Dogfight' Remix] * (7:25)
JonnieBrasco
Ja... zie je toch niet veel op MuMe dat mensen het al zo massaal kennen voordat een album uit is...

avatar van Jordy
Nou ja lees bovenstaande berichten maar nog eens na. Album was vroeg te downloaden, het is een populaire band...

"Phoenix" met dat lovebuzz gedoe....ERRug cool! Na paar keer luisteren vind ik dit album er wel beter op geworden en verhoog daarom mijn stem naar 3.5*

hans vd togt schreef:

Doe ik met je mee Het is flink je tanden er in zetten en dan begint het toch wat meer te komen. Maar......ik ben er nog steeds niet uit met dit album.

avatar van John Doe
Precies na echt veel keer luisteren begon ik ook pas te begrijpen hoe goed het nou eigenlijk is. Even de poster verbetert btw.

en wat vinden jullie van "Phoenix" met dat lovebuzz gedoe....ook ERRug cool! ofnie

Erg lekker nummer. Het is gewoon een lekker album, alleen heb ik nog wat moeite met Shoot Down.

hans vd togt schreef:

Dan ofnie...slechtste nummer imo, samen met Shoot Down. Krijgt als enige 4 sterren, voor de rest vind ik alles helemaal te gek.

Ik doe er een half puntje bij (ongelooflijk maar waar). Op cd klinkt het net nog even voller en vind ik het toch erg lekker worden. Gewoon veel luisteren blijkt dus. Nog nooit is een mening van mij over een cd zo heen en weer gegaan als bij deze

avatar van NERD
Nu 1 hele album één keer beluisterd, en de eerste 2 nummers knallen er geweldig in (heb die dan ook al veelvuldiger gedraaid inmiddels), maar daarna werd het langzaam vervelender en vervelender.

Misschien kom ik hier nog op terug na meer luisterbeurten, zal nog niet stemmen maar op dit moment zou hij op 3,5 sterren komen door het hele sterke Spitfire en het lekkere Girls.

Zie Girls al tussen de kroegknallers "Smack my Bitch Up" en "Out of Space" staan.

avatar van NERD
Jordy schreef:

Het doet me ook wat aan die laatste singles van Ferry Corsten denken, maar dan veel beter.

Hahah, ja nu je het zegt! Inderdaad wat meer naar de alternative kant dan.

Sample van Thriller in "The Way It Is" is wel heeeeeeeeeel leuk

avatar van BoordAppel
Wordt echt genadeloos afgezeken in de Volkskrant. Deel hun mening dat Howlet zonder 1 uitgewerkt idee de studio maar in is gegaan.

in mijn mening kan dit album absoluut niet tippen aan de twee eerste albums, maar deze is toch beter dan 'fat of the land', wat ik toch een behoorlijk teleurstellend album vond. dit album is net iets te eentonig, maar er staan toch een aantal sterke nummers op. na twee luisterbeurten:
*** 1/2

BoordAppel schreef:

In welke editie van De Volkskrant, dan zoek ik het op.

Bij de ID&T Magazine van augustus kreeg het album als enige nieuwe album 5 sterren met een erg goede verklaring, tenminste ik was het ermee eens. Ook het interview met Liam Howlett in dat blad was sterk.

avatar van BoordAppel
In welke editie van De Volkskrant, dan zoek ik het op.

In de kunst bijlage van vandaag. 5 sterren is wel zwaar overdreven zeg. Kan ik dat stukje ergens on line lezen?

avatar van Onderhond
0,5
Hoorde van Howlett laatst dat dit een terugkeer hoorde te zijn naar de oude Prodigy (pre Firestarter). Die mens is duidelijk ergens van een podium gevallen lijkt me.

avatar van brooklyn
Hij is een van de weinige artiesten die wil vernieuwen en openlijk kritiek levert op zijn eigen werk, dat men het dan niet altijd goed vind houdt je altijd.

BoordAppel schreef:

Dit is alles wat er nog van op internet te vinden is:

De Prodigy is terug.

Na een afwezigheid van zeven (!) jaar presenteert de Britse groep de langverwachte opvolger van de millionseller ‘Fat of the land’, het album dat in 1997 in zo’n 22 landen de hoogste plaats van de hitlijsten haalde. ‘Always outnumbered, never outgunned’ dat op 23 augustus in de winkels ligt, is een heel stoere plaat, waarmee The Pordigy luidruchtig, snoeihard en zeflverzekerd de 21ste eeuw binnenstapt. ID&T Magazine sprak bandleider Liam Howlett in Londen over de veranderingen binnen de groep, burn out en faalangst, over de betekenis van The Prodigy anno nu en het begin van de Derder Wereldoorlog.

Bron: ID-T.com

avatar van John Doe
Gratis te downloaden remixen van albumtracks ''Always Outsiders, Never Outdone''. Zo is er ook op internet het remixalbum ''Music From The Jilted Generation'' te vinden, maar dat is door amateurs gemaakt.

avatar van John Doe
20 November komt The Prodigy optreden in de HMH tegelijk met andere artiesten die nog bekend worden gemaakt.

avatar van FeZ
FeZ
Iemand al enig idee wie dat zijn? Prodigy is wel zeer gaaf, maarja ik heb gehoord dat het feestje door tmf en radio 538 wordt georganiseerd.... dat belooft niet veel goeds voor de rest van de line-up.

avatar van brooklyn
Is nog niet bekend nee. Zal een progressive line up worden iig.

avatar van PsychoBoyJack
chicks on speed, bennie benassi ............ http://www.revolutionnow.nl/

avatar van BoordAppel
Slechts een 45 op Metacritic.

avatar van gemaster
Dat was mij ook al opgevallen. Nou zegt metacritic mij bij muziek en film nooit zo heel erg veel(bij games neem ik het wel zeer serieus), maar dit is toch wel een teken. Ikzelf draai het album ook nooit meer op 'Girls' en 'The Way It Is' na. Binnenkort nog maar eens in zijn totaliteit draaien en kijken of die 3,5 blijft staan. Ik denk eerlijk gezegd van niet.

avatar van Jordy
Ik heb 'm inmiddels helaas ook al naar een krappe 3 afgewaardeerd.

Tja, ik weet het ook niet eigenlijk... Bij mij staat ie nu op 4, gebaseerd op de nummers Spitfire, Girls, Hot Ride, Medusa's Path en The Way it is die ik allemaal erg goed vind. Phoenix en Memphis Bells zijn wel aardig maar naar de rest kan ik eigenlijk niet luisteren...

5 goeie nummers
2 aardige
5 slechte

Tja, toch maar naar een 3,5...

avatar van gemaster
Nieuwe Revu gaf ook al 1 sterretje en die neem ik over het algemeen wél serieus.

gemaster schreef:

Moet je niet gewoon je eigen oren serieus nemen en de rest negeren? Wat heb je eraan dat anderen een album goed/slecht vinden, jij moet ernaar luisteren (of niet...)

avatar van gemaster
Het helpt vaak bij de beslissing of ik een album ga beluisteren of niet. Ik heb trouwens deze nog steeds niet opnieuw beluisterd en de reden is (naaste en klein beetje tijdgebrek) dat ik er eigenlijk helemaal niet zoveel zin in heb. Dat is toch ook wel een teken.