Sigur Rós - Með Suð Í Eyrum Við Spilum Endalaust (2008)

IJsland
Label: EMI

1. Gobbledigook (3:05)
  2. Inní Mér Syngur Vitleysingur (4:05)
  3. Góðan Daginn (5:15)
  4. Við Spilum Endalaust (3:33)
  5. Festival (9:24)
  6. Með Suð í Eyrum (4:56)
  7. Ára Bátur (8:57)
  8. Illgresi (4:13)
  9. Fljótavík (3:49)
  10. Straumnes (2:01)
  11. All Alright (6:21)
  12. Heima * (3:57)
Altijd erg fijn om uit te kunnen kijken naar een release van je favoriete band.
Ik ben dan ook zeer in mijn nopjes met deze snelle release!
Leuke titel ook om in een cd winkel naar te vragen. Ik hou het maar op 'de nieuwe Sigur Rós
In het engels is het: with a buzz in our ears we play endlessly

Sietse
hmm, ik dacht dat het nieuws morgen pas zou worden vrijgegeven (stond iig wel in de nieuwsbrief van sigur ros)

Sietse schreef:

Nee hoor, vandaag om 13.00 uur (stond vooraangekondigd op hun site). Het is dat ik toen aan het werk was anders had ik dit zelf toegevoegd

Over het toevoegen: dit album stond maar liefst 4 keer in de wachtrij. Helaas is dit dus 3 keer afgekeurd moeten worden. Dit is natuurlijk erg veel dus het zou kunnen dat er geen melding is verschenen dat deze al in de wachtrij stond.
De user die het eerst in de wachtrij stond heeft uiteraard de eer gekregen.

avatar van Woody
Zelden ben ik zo sceptisch geweest als voor deze release. Ik heb deze band enorm hoog zitten maar ik ben me er ook akelig van bewust dat wanneer je de rauwe ranjes van deze band weghaalt je een makkelijke koek krijgt die opeens door iedereen te behappen is. Zeker als je dan ziet dat de nummers een stuk korter zijn en er een Engelstalig nummer op staat. De hoes kan ik wel waarderen dus wie weet, wie weet...

Daar heb ik nu helemaal geen last van moet ik zeggen. Ik heb deze berichten al meer gelezen onder de fans en ik denk dat dit bijna bij alle grotere bands gebeurt op den duur. De puristen van het eerste uur gaan wel vaker moeilijk doen en piepen over het feit dat het toegankelijk is, te groot etc etc.
Ik kan daar totaal niet mee zitten: het spreekt me aan of niet. En of het dan enorm naar het grote publiek doorbreekt of niet zal me een zorg wezen.

avatar van The_spirit
aERodynamIC schreef:

De user die het eerst in de wachtrij stond heeft uiteraard de eer gekregen.

Vandaar dat de mijne verwijderd werd.
Ik ben zeer benieuwd naar dit album!
Vanaf vanavond is als het goed is de 1e track 'Gobbledigook' te downloaden.

avatar van Woody
aERodynamIC schreef:

Ja, ik geef toe dat ik daar toch wel gevoelig voor ben. Uiteraard gaat het erom wat je er zelf van vindt maar gevoelsmatig gaat die vlieger niet helemaal op, niet bij een band als Sigur Ros.

Sietse
Waar ik bang voor ben is dat de spannende kanten wel eens weg kunnen vallen, iets wat ik zeer jammer zou vinden. Want dat maakte het juist zo mooi.

avatar van Bart
Verschijnt de plaat bij EMI? O, mijn god! Als dat maar goed gaat..

De vorige was ook al een major-label plaat. Niet dat het voor mij wat uitmaakt overigens (al vraag ik me wel af of er dan nog een vinyl uitgave komt in het geval van EMI).

avatar van Bart
Er zit wel verschil in major-labels. Geffen is - wat mij betreft - toch anders dan EMI. Maar goed, we horen wel of het iets heeft uitgemaakt. Die vinyl-uitgave is inderdaad twijfelachtig. De nieuwe Robbie Williams brengen ze toch ook nooit op vinyl uit...

avatar van otnemem
Dat Gobbledigook klinkt heel anders dan je normaal van SR zou verwachten. Heel uptempo. Maar het klinkt eerlijk gezegd heel lekker. Ben benieuwd of dit ook voor de lange termijn geldt, maar ik ben nu tenminste in mijn nopjes!

Gobbledigook................... jeetje dit is toch even heel wat anders zeg. Ik moet er nog aan wennen; intrigrerend is het zeker.

De video is natuurlijk erg grappig (zie de hoes van dit album), maar wederom een kunstwerkje.

Ik laat die losse tracks voor wat ze zijn en wacht maar even het complete album af. Ben benieuwd of de hoes ook weer iets speciaals wordt nu ze bij EMI zitten.

avatar van Facedown
Gobbledigook, ben ik de enige die na het luisteren van het nummer dankt aan Animal Collective? Met de hevigere drums en de lalala's?
Maar, ik ben er nu al op verliefd!

avatar van Jonasds
Haa, wat klinkt het mooi Iets totaal anders, daar was ik op aan het wachten.

avatar van STaRS
Ik ben positief verrast door dit nummer. Dit maakt me enkel nieuwsgieriger voor deze cd.

Jornaquin
De release van dit jaar waar ik ECHT op zit te wachten.

Beitel
Gobbledigook klinkt fantastisch en heeft me zelfs nieuwsgieriger gemaakt naar de band zelf. Heb maar enkele zaken van ze opgevangen, maar dit is prachtig. Het vangt het gevoel van de hoes perfect, euforie ten top. Perfect voor in de zomer, zonder dat het magie verliest.

Animal Collective \o/

EDIT: Facedown, nee, ik moest al bij de eerste tonen meteen aan Animal Collective denken

Klinkt bijzonder positief dit.

Beitel schreef:

Dan moet je zeker ook de video bekijken. Ik ben geen clip-liefhebber, maar voor deze band maak ik een zeer grote uitzondering. Schitterend (in de youtube-versie gecensureerd)

Bijzonder fijn nummertje, dat Gobbledigook.

avatar van THEMARSVOLTA
Hij staat in mijn playlist, eerst even Ny batteri afluisteren...vreselijk benieuwd!

avatar van Koenr
Erg tof nummertje! Takk.. luister ik nooit meer en ik had eigenlijk niks van de nieuwe SR verwacht, maar dit klinkt heel erg veelbelovend.

avatar van THEMARSVOLTA
klote nummer, door dat nummer wil ik het hele album beluisteren, en dat lukt niet voor 23 juni(of misschien wel...)

Wat een leuk nieuw nummer! Heeft inderdaad wel wat weg van Animal Collective.
Ben benieuwd. M'n Takk cd ben ik kwijt geraakt, dus een nieuw album kan geen kwaad.

avatar van Gyzzz
Hoewel het te prijzen is dat ze wat nieuws doen (op Takk.. werd hun 'vorige' geluid wat al te overdreven doorgevoerd waardoor het me een beetje plastic in de oren is begonnen te klinken.), moet ik zeggen dat ik dit nieuwe nummer vooralsnog nou niet bepaald een feest vind. Inderdaad heeft het wat weg van Animal Collective, maar dan minder leuk.

Ik bedenk me net wat een geweldig leuk album dit eigenlijk zou kunnen worden, af van dat zware, bombastische en naar iets nieuws in de stijl van de single. Vrolijker, luchtiger.

Het nummer doet me niet zo veel. Simpel melodietje over een ritme waarbij vergeleken zelfs het duracell-konijn een virtuoos lijkt.

Wat Gijs ook al zei, Animal Collective, maar dan minder leuk. Ben benieuwd hoe de rest van het album is.

Sheplays
De titel is niet goed, Endalust moet Endalaust zijn....

Ze spelen eindeloos, net als dat konijn hieronder