Sigur Rós - Með Suð Í Eyrum Við Spilum Endalaust (2008)

IJsland
Label: EMI

1. Gobbledigook (3:05)
  2. Inní Mér Syngur Vitleysingur (4:05)
  3. Góðan Daginn (5:15)
  4. Við Spilum Endalaust (3:33)
  5. Festival (9:24)
  6. Með Suð í Eyrum (4:56)
  7. Ára Bátur (8:57)
  8. Illgresi (4:13)
  9. Fljótavík (3:49)
  10. Straumnes (2:01)
  11. All Alright (6:21)
  12. Heima * (3:57)
avatar van Woody
haha.. fantastisch Arend. Wij zitten hier allemaal vol spanning en sensatie je bericht te lezen en jij gaat even fluitend boodschappen doen. Kom dit weekend nog wel langs om je lastig te vallen bij de Velvet.

avatar van djarend
Hi Hi, ben al weer terug, ik heb meteen bij EMI gereageerd op de streams en kreeg meteen een mailtje dat ik komende week misschien een promo krijg dus dan kan ik je hem ook laten horen in de winkel. Maar goed ik ben verder aan het luisteren en vind hem alleen maar beter en mooier aan het worden. Maar goed , wie ben ik......
Voor de liefhebbers die de vorige nog niet hebben gekocht, de 2cd Hvarf/Heim is vanaf dinsdag 8,95 bij de betere cd-winkels (bij mij dus in ieder geval )

herman schreef:
Ik laat die losse tracks voor wat ze zijn en wacht maar even het complete album af. Ben benieuwd of de hoes ook weer iets speciaals wordt nu ze bij EMI zitten.

Dat deed EMI bij Takk ook al, speciale versie, auau, 4 pagina's extra of zo kostte me meteen 5 euro extra qua inkoop...... dus moest toen peperduur verkocht worden ... maar ja we zullen zien, ik ben er wel optimistisch over (de hoes dus)

avatar van KampF
Aaah... Ik voel die spanning nu ook.

Single staat echt op repeat hier. Geweldig nummer!!

avatar van otnemem
Een live-versie van dat nummer Festival is volgens mij al enkele maanden te luisteren op youtube: Sigur Rós at Sirkus. Slechte geluid- en beeldkwaliteit, maar ondanks dat nog prachtig. Dat nummer klinkt inderdaad nog gewoon als het 'oude' Sigur Rós.

avatar van thebestfreaks
Ja, heerlijke single. Tegelijkertijd ben ik blij dat djarend laat weten dat hij niet representatief voor de hele cd is. Ik ben niet benieuwd, en kan heel goed wachten. AAARGH !!

avatar van jtsterkenburg
djarend schreef:
Nog 3 weekies wachten, dan ligt-ie inde winkel, ik kan hem nu alleen maar streaming luisteren, zou dat te kraken zijn??? Hij zet hem auomatisch in quicktime maar hoorde dat je het ook via i-tunes zo kunnen doen maar krijg dat niet voor elkaar.

dat is zeker te kraken! Gewoon audacity downloaden (gratis) en dan de hele boel opnemen. Zal dus niet lang duren voordat ie op het net rondzwerft. Waar kun je em eigenlijk nu al streaming beluisteren? Bij itunes ofzo?

avatar van djarend
Streaming luisteren kunnen alleen cd-winkels en pers, die krijgen allerlei codes en wachtwoorden en dan kan je hem beluisteren, allemaal heel omslachtig maar in dit geval de moeite waard dus.

Ja is tie goed djarend? ik ben ook heel benieuwd
Lijkt ie een beetje op Takk...?
of is het heel wat anders?

avatar van Jonasds
Hmm nu word ik ook benieuwd.
Ik had gehoopt op iets totaal nieuws ( zoals single ) maar dat is het dus niet ?

avatar van Comrade
Wat is dat? Is nummer 11 het Engels?

djarend schreef:

Dat zijn waarschijnlijk dezelfde 'steamings' die je krijgt bij het 'pre-orderen' van dit album. Vanaf 2 juni kun de plaat bestellen, een week later mag je 'm dan al online beluisteren.

Maar goed... waarschijnlijk staat het album al eerder op internet. Ik houd vandaag mijn 'kanalen' goed in de gaten.

basketballerke schreef:
Nee.

Nummer 11 is toch wel in het Engels, of niet? Op hun site staat toch:

"it is also their first album to feature vocalist jónsi's vocals in english on one track."

coldwarkids schreef:
Ja is tie goed djarend? ik ben ook heel benieuwd
Lijkt ie een beetje op Takk...?
of is het heel wat anders?

Album ondertussen gehoord coldwarkids? Aangezien je een stem hebt uitgebracht?

avatar van coldwarkids
Ja mooi album weer hoor. ik werk in platenzaak en ik heb hem kunnen horen, en mooi is tie wel

avatar van Woody
En? lijkt ie een beetje op Takk?
Of is het heel wat anders?

coldwarkids schreef:

Huh? En je vroeg gisterenmiddag aan djarend of het wat is en vanmiddag plaats je je stem al? Ik volg hem even niet....

Maar goed: dan willen wij natuurlijk weten of het meer in de lijn van Gobbledigook ligt of toch niet.
Begin nu toch wel heel erg nieuwsgierig te worden. Ik vermoed dat het niet lang meer zal duren voordat dit album te vinden zal zijn (ik behoor tot de ongeduldigen die niet kunnen wachten tot de 23e).

avatar van Bart
Bij andere 'nog niet gelekte' albums, zijn vaker de stemmen van coldwarkids verwijderd. Gewoon omdat ze nóg niet gelekt waren en omdat hij zich nóóit beriep op zijn baan in de platenwinkel. Nu dus ineen keer wel. Erg vreemd. Het zal me dus niets verbazen als dit weer een te vroeg geplaatste stem is...

Who cares...

Ik hoop dat hij wel snel lekt, ben ontzettend benieuwd.

avatar van otnemem
Voor degenen die (net als mij) te nieuwsgierig zijn ...
De samples zijn hier te beluisteren:
samples

avatar van Bart
Klinkt erg pop-achtig. Toegankelijke nummers; mooie stem van de zanger trouwens.

He jammer, die piano wordt weer zo vaak van stal gehaald.

avatar van Facedown
Die samples klinken toch weer stuk voor stuk uitstekend hoor...

avatar van coldwarkids
al was het een te vroege stem who cares alsof je niet op dingen mag stemmen op musicmeter.nl mensen zitten tegenwoordig op elkaars hielen op internet (bang om een stem neer te zetten) of je word al gelijk confronteerd met veel discussies

Voor degenen die willen weten waar het artwork vandaan komt: http://www.ryanmcginley.com/

Jornaquin
Is deze al gelekt of zijn die stemmen gewoon nep?

avatar van The Scientist
Berichten verplaatst naar De Site > Gebruikers > Stemgedrag

.. en een paar verwijderd

Een goed uur geleden heeft de Britse omroep de eer gekregen het nummer 'Festival' voor de eerste keer te draaien. Je kan het nummer ondertussen terugvinden op het (officiële) forum van Sigur Rós (*klik*). Het is opgenomen van streaming radio, dus de kwaliteit is uiteraard niet dermate hoog, maar meer dan goed genoeg.

Het verschil nogal met Gobbledigook, of dat dan goed of slecht is laat ik in het midden

avatar van THEMARSVOLTA

EDIT: Ben erg positief, mooi nummer! Eerst die heerlijk rustgevende zang en op circa 5 minuten uit het niets het gitaar en drum geweld.