Sigur Rós - Með Suð Í Eyrum Við Spilum Endalaust (2008)

IJsland
Label: EMI

1. Gobbledigook (3:05)
  2. Inní Mér Syngur Vitleysingur (4:05)
  3. Góðan Daginn (5:15)
  4. Við Spilum Endalaust (3:33)
  5. Festival (9:24)
  6. Með Suð í Eyrum (4:56)
  7. Ára Bátur (8:57)
  8. Illgresi (4:13)
  9. Fljótavík (3:49)
  10. Straumnes (2:01)
  11. All Alright (6:21)
  12. Heima * (3:57)
mathieudc
Voor de hoezen van hun laatste albums alleen al zou ik deze band telkens opnieuw een kans willen geven. Helaas, Takk..., het enige album dat ik van hen hoorde kon mij niet boeien (toch niet voor een volledig album) dus laat ik dit ook aan mij voorbij gaan, nochtans trekt iéts rond Sigúr Ros mij aan dus zal ik wel eens een single uit deze beluisteren. Ik denk dat deze band live trouwens een beleving moet zijn.

avatar van thelion
Ik ga dit album toch weer maar een kans geven.......

Hun vorige albums konden geen potten bij mij breken.

Flum
bubbachups schreef:
Het nummer doet me niet zo veel. Simpel melodietje over een ritme waarbij vergeleken zelfs het duracell-konijn een virtuoos lijkt.

Wat Gijs ook al zei, Animal Collective, maar dan minder leuk. Ben benieuwd hoe de rest van het album is.

Jullie zijn niet de enigen. Ik ben ook nog niet overtuigd. Naast Animal Collective deed dit mij ook een beetje aan Manitoba / Caribou denken. Ik mis in dit nummer de kenmerkende sfeer die deze band zo bijzonder maakt. Niet per definitie slecht, maar dit doet me vooralsnog niet veel.

avatar van Cygnus
Nu al een stem op deze plaat? Dat lijkt me wat voorbarig...

avatar van Nicolage Rico
Takk vind ik ook niet helemaal geweldig, maar ze hebben genoeg moois gemaakt om deze aan te schaffen.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Wel een ontzettend pakkende titel moet ik zeggen.

avatar van musicfriek
Gobbledigook doet me denken aan Fleetwood Mac's Tusk. Voor Sigur Ros-begrippen een erg tegenvallend nummer...

avatar van jurado
Ik vind het juist een erg leuk nummer...het is meer een liedje dan wat ik van ze gewend ben.
Sigur Ros had ik na 2 albums al wel gehoord maar dit smaakt iig naar meer.

avatar van Nakur
Takk is geniaal. Ondanks het toegankelijke karakter

avatar van Bart
De melodie en de clip van 'Gobbledigook' hebben iets van een 'oerdrift'. De naakte mensen, de eenheid met de natuur [het bos, het water] en de stampende drums doen je denken aan de oertijd.

Overigens keur ik het nummer niet af. Ook al ligt het niet in de lijn van eerder werk, toch vind ik het altijd goed om te zien dat een band op zoek is naar vernieuwing. De vergelijking met Animal Collective, die nu massaal opkomt, vind ik niet helemaal terecht. Hun muziek vind ik vaak niet om door te komen. 'Gobbledigook' is toegankelijker.

Sheplays
Sheplays schreef:
De titel is niet goed, Endalust moet Endalaust zijn....

Is gecorrigeerd, zie ik

avatar van THEMARSVOLTA
Blijf het nummer maar draaien, erg positief dus, mooi openingsnummer iig,

basketballerke
Wauw, meer dan geweldig nummer hoor! Dit gaan gewoon weer 5* worden

Sheplays schreef:

Is gecorrigeerd, zie ik

(wat dacht jij dan?!)

Of het er weer 5* gaan worden n.a.v de single durf ik niet te zeggen. Ik vind die single op zichzelf al geen 5* waard. Leuk en verrassend vind ik hem wel. Maar goed ik behoor ook tot de club die helemaal verliefd is op AB en Takk en die ( ) en Von iets minder hoog heeft zitten (ook al is die waardering nog steeds hoog genoeg), en dan zwijg ik maar over die vervelende EP Ba Ba Ti Ki Di Do die ook van veel mensen een zeer hoge waardering krijgt.

Sietse
Ba Ba Ti Ki Di DO is echt super.
Vind ik echt stukken leuker dan Takk en AB

THEMARSVOLTA schreef:
klote nummer, door dat nummer wil ik het hele album beluisteren, en dat lukt niet voor 23 juni(of misschien wel...)

Dat denk ik wel! Vanaf 2 juni kun je dit album 'pre-orderen'. Een week later mag je 'm dan online beluisteren. Drie keer raden wanneer het album op internet rondzwerft...

avatar van Geert5
Heb de single nu een half uurtje op repeat staan en hij bevalt me beter en beter. Eerste keer miste ik de sfeer, maar nu hoor ik die door de belachelijke drums wel heen.
Overigens vind ik het wel zo'n beetje hun eerste nummer wat niet winters klinkt. De 3 vorige platen heb ik gehaald op dagen dat het sneeuwde, en dat zie ik deze keer toch niet gebeuren.

nicolas
Aparte eerste single waar je wel moet aan wennen, 't klinkt wel leuk, ben enorm benieuwd naar het hele album! Als het zo goed is als () of Agaetis Byrjun kan het niet fout lopen

Jornaquin
Single is leuk, als ik het in sterren uit moet drukken zou ik zeggen 3,5*. Lager dan wat de SR albums tot nu toe bij mij gescoord hebben. Toch ben ik zeer benieuwd naar dit album omdat het wel anders klinkt van hun voorgaande werk en dit album dus weleens verrassend leuk kan gaan worden.

avatar van LittleBox
Ontzettend leuk nummer dat qua timing (de zomer!) erg goed gedaan is. De clip is ook briljant in zijn opgewektheid; de snelle montage, gecombineerd met de blote dartelaars die aan de jaren '60 doen denken, maken het een fris en fruitig geheel. Maakt me erg nieuwsgierig naar de rest van het album.

Jornaquin schreef:

Ik ervaar dat ook zo: ik ben gewoon een groot liefhebber van de sferische nummers, maar wederom een album in die stijl heeft niet zo veel zin meer en zal het nooit meer gaan halen bij de voorgangers.
Juist een nieuw fris & fruitig geluid, zoals ik het zo mooi verwoord zag, maakt me uiterst nieuwsgierig hiernaar.

Sietse
De rest van het album zijn vast allemaal rock ballads

avatar van 41235
aERodynamIC schreef:

Hier sluit ik me bij aan, en alhoewel de single me niet echt "pakt" ben ik wel benieuwd naar het volledige album. Kwestie om te horen welke richting het uitgaat... Aan de andere kant, meer van hetzelfde hoeft dan niet persé slecht te zijn, zeker niet wanneer het om SR gaat gezien hun zeer eigen fantastisch geluid. Het feit dat er wederom gewerkt werd met een volledig koor en orkest laat toch wel wat uitschijnen dat de koerswisseling niet de volledige 180° zal zijn. Ik wacht vol ongeduld af. En de punten voor de jury: voorlopig een 3-tje.

avatar van Joy4ever
Gobbledigook is een waardeloos nummer. Als dat een blauwdruk is van de rest van de cd dan haak ik af bij SR. SR vind ik bij uitstek een band die maar twee/drie topnummers per cd aflevert. Over de gehele lengte kunnen ze mijn aandacht er iig niet bij houden.

Joy4ever schreef:

Nou, dan blijven er nog tien nummers over die wellicht wel topnummers kunnen zijn. Twee tot drie topnummers moet dan toch lukken, lijkt mij!

avatar van KampF
Als al die nummers zijn zoals Gobbledigook dan ben ik blij als Animal Collective fan.

avatar van Facedown
KampF schreef:

Als er een 4 à 5tal nummers inzitten zoals Gobbledigook en een 4 à 5tal nummer inzitten zoals Svefn-G-Englar, dan ben ik blij als AC en SR-fan

avatar van KampF
Dat zou nog beter zijn inderdaad. Hoewel ik toch eigenlijk meer voor radicale verandering ben.

Leuk een nieuw album van Sigur Ros! Had ik eigenlijk helemaal niet op gerekend, ondanks SR een favoriete band is van mij.

Maar wat een FOEILELIJKE hoes!!!:s De kleuren zijn zeer oke, de natuurlijke omgeving ook maar die gasten en die snelweg hadden ze weg mogen laten. SR is niet menselijk! SR bestaat uit prachtige geluiden die onstaan in het verlaten en mystieke Ijslandse landschap, daar moeten mensen zich van af houden!

Weer een illusie armer...

avatar van djarend
Heb de hele cd binnen (streaming) en hij is ronduit schitterend. Laat je niet afschrikken door de single, die is niet kenmerkend voor de cd. Ik vind de hoes overigens wel erg gaaf hoewel ikhet niet zo hebop blote mannen lijven Ik luister nu naar het derde nummer van de cd, kippenvel, of is het kippevel..... Oveirgens, ze gaan Lowlands afsluiten, wow, dat wordt puur genieten. Nog 3 weekies wachten, dan ligt-ie inde winkel, ik kan hem nu alleen maar streaming luisteren, zou dat te kraken zijn??? Hij zet hem auomatisch in quicktime maar hoorde dat je het ook via i-tunes zo kunnen doen maar krijg dat niet voor elkaar. Ah, nu nummer vier, weer mooie blazers dr bij, beetje uptempo (naar sigur ros begrippen dan )
Misschien schrijf ik er later meer over, even verder luisteren en boodschappen doen...
Oooh , nummer 5, Festival , oh , mooi, ook al van die , heel sereen....schitterend... Snap overigens die eerste personen niet bovenaan, die sigur ros nix aan vinden, dat mag, maar waarom de moeite nemen dit te melden aan ons... ik vond ze altijd al machtig goed, maar ben ze beter gaan waarderen door de dvd van vorig jaar.
Ah, er komt meer tempo in Festival, mooi, is ook lang nummer, mooie opbouw, ik zou willen dat ik het aan jullie kon laten horen,,.. kom ff bij me langs zou ik zeggen