Ali B - Vertelt het Leven van de Straat (2004)

Label: Spec

1. Leven van de Straat (3:31)
  2. Wie Is Ali B? (1:37)
  3. Praatjes voor Iedereen (4:25)

met Brainpower

4. Ze Vinden Je Dope (3:13)
  5. Leipe Mocro Flavour (3:32)

met Yes-R

6. Players (1:18)
  7. Ik Ben Je Zat (3:35)

met Brace

8. Ali Baba Komt... (3:31)

met Three-ality

9. Geweigerd.nl (3:36)
  10. Sjakie (1:50)
  11. Shotgun (2:45)
  12. Waar Gaat Dit Heen (3:57)

met Karima

13. Chaos (Mocro Collabo) (4:39)

met Cilvaringz, Casablanca Connect en Salah Edin

14. Allemaal Criminelen (1:25)
  15. Wees op Je Hoede (3:27)
  16. Helemaal Leip (3:16)
  17. Ik los Alles Op (3:17)
  18. Klaar Om Te Strijden (4:34)

met Yes-R en MC Sranang

19. Leipe Mocro Flavour [Remix] * (3:13)
  20. Wat Zou Je Doen * (4:07)

met Marco Borsato

avatar van MAS
MAS
Grappig dat er toch nog 165 mensen de moeite hebben genomen om dit te luisteren en een stem hebben uitgebracht.

Music & Me
Het is jammer dat hij zulke slechte nummers maakt, met erg slechte teksten. Het probleem is dat mensen hem gelijk een slechte rapper vinden.

Het grappige is dat Ali best goed rappen, uiteraard niet de beste rapper en de teksten kunnen nog steeds beter. Maar rappen kan Ali wel. In ieder geval niet zo slecht als de meeste mensen je willen doen laten geloven.
Check deze 101 Barz:

YouTube - 101 Barz Ali-B

avatar van KILLERBEE99
Ik sta er echt verstelt van dat dit album zo negatief word beoordeelt. Ik vind een groot gedeelte van dit album toch best redelijk tot goed. Er zijn alleen een paar nummers iets minder zijn en de skits irriteren me heel erg. Maar over het algemeen is dit een best redelijke debut album. Hier vond ik Ali B zijn stijl nog wel vet, in tegen stelling tot wat ik gehoort heb op Petje Af.

Waar ik eigenlijk nog veel meer verstelt van sta ik dat mensen op Ali B als persoon kritiek te geven hebben. Ik heb persoonlijk heel veel respect voor Ali B als een persoon. Zijn muziek mag dan wel niet veel soeps zijn, maar hij doet wel hele goede dingen... Hij laat zien dat marokkanen ook goede mensen kunnen zijn, en hij staat altijd open voor goede doelen. Vond het wel verschillkelijk om Ali B met de koningin te zien. Voor de duidelijkheid ik heb een hekel aan zowat elke ding dat het koningshuis doet!

avatar van RogerV
Wat een drama.

avatar van Angelo
Ja, dit was wel echt vreselijk ja. Met z'n nieuwe programma 'Op volle toeren' (?) vind ik hem gelukkig wel wat professioneler overkomen dan toen in 2004 met z'n "kijk mij nou stoer doen" gedoe. De nummers op dit album waren één groot drama. Alleen de guest feature van Karima Lemghari vind ik dan nog wel gaan, al is haar rol in dat nummer helaas te klein. Voor de rest een verwerpelijk album.

avatar van rudiger
MAS schreef:

Ik heb er niet naar geluisterd maar durf hier rustig 0,5 ster voor te geven ongehoord .
Maar dat doe ik niet .

avatar van Gründafjørdøhur
Music & Me schreef:

Check deze 101 Barz:

YouTube - 101 Barz Ali-B

Nou nou nou Ali wat een praatjes toch van onze kindervriend. Als ze dit toch horen eens bij de publieke omroep mag hij gelijk zijn spullen pakken

avatar van Ducoz
Lol, ik kom weer allemaal dingen uit m'n jeugd tegen

avatar van nuf
nuf
Ontzettend slecht, waardeloze teksten,ontzettend naar marokkaans accentje en gladde teksten.

avatar van nuf
nuf
MAS schreef:
Heb veel vrijwilligers gedaan bij een kinderspeeltuin, daar luisterden de kinderen dit graag, ken de hele cd wel ja _O-

Elmo.
Rijmschema's om te huilen, grammaticaal om te huilen en stigmatiserende, flauwe, te lange skits. tevens: "Want als underground mocro zal ik blijven wie ik ben", later Ali B.

avatar van party
Ik mischien als een van de weinige vindt dit album toch wel leuk. Ali b heeft me met dit album een klein beetje verrast. Ik vindt zelf echt geen voorspelbare rijms terwel ik luister opgezwolle en Fresku. de beats zijn ook niet slecht. Aleen ik vindt de skits heel erg iritant. En dat tie stoer doet dat is ook gewoon stom. Maar toch net een voldoende een 3.0

avatar van Boermetkiespijn
1,5
Ik heb echt een hekel aan het Marokkaanse accent (lees: niet aan Marokkanen, maar aan het Nederlands met een Marokkaans accent). Straattaal van deze tijd vind ik ook tenenkrommend. Dan wordt het moeilijk om nog objectief te luisteren. Ik probeerde het toch.

Zoals hierboven genoemd zijn de skits totaal niet grappig en verschrikkelijk irritant. De beats zijn wel aardig in sommige tracks.

Moet zeggen dat ik Ali B wel eens wilde horen na zijn tv-programma "Ali B Op Volle Toeren". Daar rapt hij namelijk wél goed. Dat zit er hier duidelijk nog niet in...