Ali B - Vertelt het Leven van de Straat (2004)

Label: Spec

1. Leven van de Straat (3:31)
  2. Wie Is Ali B? (1:37)
  3. Praatjes voor Iedereen (4:25)

met Brainpower

4. Ze Vinden Je Dope (3:13)
  5. Leipe Mocro Flavour (3:32)

met Yes-R

6. Players (1:18)
  7. Ik Ben Je Zat (3:35)

met Brace

8. Ali Baba Komt... (3:31)

met Three-ality

9. Geweigerd.nl (3:36)
  10. Sjakie (1:50)
  11. Shotgun (2:45)
  12. Waar Gaat Dit Heen (3:57)

met Karima

13. Chaos (Mocro Collabo) (4:39)

met Cilvaringz, Casablanca Connect en Salah Edin

14. Allemaal Criminelen (1:25)
  15. Wees op Je Hoede (3:27)
  16. Helemaal Leip (3:16)
  17. Ik los Alles Op (3:17)
  18. Klaar Om Te Strijden (4:34)

met Yes-R en MC Sranang

19. Leipe Mocro Flavour [Remix] * (3:13)
  20. Wat Zou Je Doen * (4:07)

met Marco Borsato

0,5
ik heb de cd 2 keer gehoort en geef het een 2 simpel weg omdat ik zijn stem iets te eentonig vind en het idee heb dat hij de nederlandse eminem wil worden. in talkshows en zo is hij wel grappig(net als zijn neefje yes-r die gast is ook kapot grappig)

avatar van Vizzle
BoordAppel schreef:
Die halve sterren toren spreekt zichzelf tegen. Jij gelooft dat al die mensen dit album hebben beluisterd? Lijkt me heel erg sterk. Al die niet toegelichte halve sterren neem ik dan ook niet serieus. Hier is het duidelijk een geval van: Ali B? Die haat ik, 0,5*. Jammer maar helaas stemmen veel mensen zo.

Natuurlijk beluister je af en toe muziek die je niets vind, maar sommige mensen lijken er een hobbie van te maken. En toelichten, ho maar.

Ik ben het hierow zker mee eens. Vind het ook niet super goed, heb zelf geloof ik een 2.5 gegeven of een 3...... En er staat ook bullshit op, zoals dat nummer met die shotgun en dat er een kluis gejat wordt.... erg slecht. Maar bijv. het nummer met Brainpower is goed, geweigerd.nl is ook aardig met een lekkere beat en het beste nummer van de cd is nummer 13 Chaos, heel erg sterke tekst! Dat mensen Ali B niet moeten kan ik wel begrijpen. Hij is op Lange Frans & Baas B na volgens mij het media-geilst van heel Nederland. Als ie niet bij het Jeugdjournaal of Fox-kids zit, vertoond ie z'n porum wel weer bij het klokhuis of school TV weekjournaal. Ik zit te w88 wanneer hij bij Idols komt opdraven........

0,5
Alleen al als je kijkt naar de tracklist, op nummer 11 Shotgun loopt hij nog te rappen over hoe gevaarlijk hij wel niet is en dat hij iedereen dood schiet.
En op nummer 12 Waar Gaat Dit Heen rapt hij dat er vrede moet zijn enz.

Ik vind de titel van dit album om te lache.
Ik vind de teksten ver ondermaats
En ik vind Ali B heel eentonig op dit album.
Alleen de beats zijn dan nog wel redelijk.

Kortom, Ali B brengt hiphop in Nederland naar een andere niveau, namelijk een veel lager niveau dan dat hij al was.

0,5
Ali B, hahah. Wie neemt die gast nou serieus...

Ali Baba ik ga stuk om jou Die man had beter clown kunnen worden in plaats van rapper. Dan was het echt helemaal goedgekomen.

Electro_
Een gemiddelde van 1,97! Da's wel extreem laag.

avatar van Reijersen
Electro_ schreef:
Een gemiddelde van 1,97! Da's wel extreem laag.

Staan inderdaad nog een paar best aardige nummers op deze cd. Kwaliteit heeft niet de overhand, maar toch.

ik vindt zijn teksten wel goed klinken op de beat.

avatar van Hans Brouwer
mc green schreef:
ik vindt zijn teksten wel goed klinken op de beat.

't Is over twee weken pas 1 APRIL!

1,5
Er staan maar een paar nummertjes op die wel leuk zijn voor de rest is het misschien leuk voor kinderen van 5 op fox-kids maar ik zie Ali-B niet als iemand die een concert geeft in de Arena dat helemaal uitverkocht is.
Met zijn nieuwe nummer Ghetto Remix samen met Yes-R & Akon pakt hij weer een deel van de publiciteit naar z'n kant maar het is totaal geen wereld-rapper.

1.5

Ill.Skillz schreef:
Ali B, hahah. Wie neemt die gast nou serieus...
ik

0,5
Ik hou al niet van hip-hop maar als ik een van de liedjes hoor van deze zanger (als je dit een zanger mag noemen, ik noem het meer een soort van stadsgek)
dan kunnen ze mij al helemaal naar het ziekenhuis afvoeren.
0.5* (jammer dat je hier niet onder 0 kan stemmen)

avatar van Sanderkeuh
Om de vraag te beantwoorden van het 2de nummer van het album: 'Wie is Ali B?'
Hij is een vreemde gast, die denkt dat hij stoer en cool is door 'stoere' praat en vreemd gedoe.
De hoes slaat ook al nergens op, en die rotkop van hem erop maakt het helemaal compleet.
Tsja, de harde waarheid...

0.5*

avatar van BoordAppel
Wat inhoudelijke argumenten waarom de muziek zo kut is zou ook niet verkeerd zijn. Ali B bashen, wow wat origineel.

Mojo Pin
Ik ben geen fan van zijn raps maar bij Paul de Leeuw vond ik hem laatst wel grappig

avatar van Vizzle
BoordAppel schreef:

Nou ik heb de cd ook. In principe heeft hij wel een goede flow. Hij laat het alleen niet altijd horen. En je kan hem moeilijk serieus nemen. Omdat hij eerst een nummer maakt van waar gaat dit heen om vervolgens het te hebben over Shotguns en kluizen jatten....... komt niet over.

Moet ik wel bijzeggen dat ik Chaos een geniaal nummer vind

1,0
... leven van de straat hy is geen egte straatvent.. komop door die hits en die shit met akon is hij nog te aanvaardden

0,5
ali b : ik los alles op. wat bedoelt hij daarmee? dat hij zijn lelijke kop naar de mmaan brengt en hem nooit meer laat zien ? 't is het slechtste album aller tijden

ali b is goed met zn muziek, en hij geeft om anderen

Hij probeert waarschijnlijk zijn mislukte en criminele jeugd kwijt te schelden.

Relax

om geld

avatar van MJ_DA_MAN

avatar van tnf
tnf
Brrr, ik krijg altijd zo'n verschrikkelijke jeuk van dat mannetje. En daar hoeft 'ie niet eens voor te musiceren: Zijn angstwekkend blije verschijning is voldoende.

Zijn singletjes lokken ook niet echt uit om hele albums van hem uit te proberen...

Prachtig, hoe die afgelopen week bij Jensen! was . Ik vond 'm erg grappig. En rampeneren is een te gek nummer!

avatar van MJ_DA_MAN
simonee schreef:
rampeneren is een te gek nummer!

avatar van Pruut
Rameneren is echt om te lachen gewoon! Weleens naar die tekst geluisterd ! Haha... vreselijk.

Rampeneren is een gevaar voor de samenleving..... en ali b al helemaal... sowieso rap sucks... ik heb het leven van de straat ook alleen maar gratis gekregen toen ali nog niet was doorgebroken.

RemcoG schreef:
sowieso rap sucks...

en jij hebt een hiphop/rock album op nr 1 van je top 10 staan?

Relax
Hmm ik zat eerst te twijfelen of je nou Gorillaz disste, maar nader inzien, klopt, wrm vind je rap zuigen als leden van de Gorillaz veel inrappen op nummers op het album ?

MJ_DA_MAN schreef: