Ali B - Vertelt het Leven van de Straat (2004)

Label: Spec

1. Leven van de Straat (3:31)
  2. Wie Is Ali B? (1:37)
  3. Praatjes voor Iedereen (4:25)

met Brainpower

4. Ze Vinden Je Dope (3:13)
  5. Leipe Mocro Flavour (3:32)

met Yes-R

6. Players (1:18)
  7. Ik Ben Je Zat (3:35)

met Brace

8. Ali Baba Komt... (3:31)

met Three-ality

9. Geweigerd.nl (3:36)
  10. Sjakie (1:50)
  11. Shotgun (2:45)
  12. Waar Gaat Dit Heen (3:57)

met Karima

13. Chaos (Mocro Collabo) (4:39)

met Cilvaringz, Casablanca Connect en Salah Edin

14. Allemaal Criminelen (1:25)
  15. Wees op Je Hoede (3:27)
  16. Helemaal Leip (3:16)
  17. Ik los Alles Op (3:17)
  18. Klaar Om Te Strijden (4:34)

met Yes-R en MC Sranang

19. Leipe Mocro Flavour [Remix] * (3:13)
  20. Wat Zou Je Doen * (4:07)

met Marco Borsato

avatar van nuf
nuf
"we rampeneren op de vloer en het geeft geen ene moer"

nouja, ik heb het niet zo op die gast, maar ik ga niet stemmen omdat ik dat album niet ken.

avatar van Vizzle
simonee schreef:
Prachtig, hoe die afgelopen week bij Jensen! was . Ik vond 'm erg grappig. En rampeneren is een te gek nummer!

MOEHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA, dit ga je toch niet menen??? is er niet een bepaald muziekforum op TMF? dan zal ik daar eens gaan rondkijken!

avatar van Vizzle
RemcoG schreef:
Rampeneren is een gevaar voor de samenleving......

Vizzle schreef:

Bij Jensen was hij wel chill ja, maar het nummer blijft slecht.

Het is je smaak maar. Ik vind er niet zoveel aan

|Joël|
Ik vind het een slecht album en ik vind Ali B een slechte rapper.
Zijn stem vind ik gewoon lelijk en Nederlands talige muziek vind ik vaak al niet zo goed maar dit is echt gewoon vreselijk slecht ik snap niet hoe Ali B zo populair kan zijn.

avatar van levenvergeten
Ali B is een goede entertainer, ik heb hem live gezien. Je kan zeggen wat je wil, of 'ie kan rappen of niet, hij weet de mensen te vermaken. En dat is het hoogste doel van het 'artiest-zijn' ; mensen vermaken. Dat het allemaal kwalitatief niet hoogstaand is och, iedereen heeft zo een plus- en minpunten. Ali is gewoon een grappige jongen.

2.5*

avatar van Snappy
levenvergeten schreef:

2.5*

Ik mag aannemen dat bovenstaande op persoonlijke titel is geschreven. Als Ali zijn scheur opentrekt krijg ik spontaan het kippevel van walging. Ik hoop dat na 22 november integratie en taalcursus verplicht wordt voor zulk soort gasten. Over zijn muziek heb ik verder geen mening, overigens nooit naar geluisterd. Maar ik heb wel bepaalde vermoedens over mijn mening.

Snappy schreef:

avatar van BoordAppel
Die opmerking slaat natuurlijk nergens op (op dat eerst na, da's persoonlijk). Overigens horen dit soort berichten op de artiestenpagina en niet bij een album.

BoordAppel schreef:
Wat inhoudelijke argumenten waarom de muziek zo kut is zou ook niet verkeerd zijn. Ali B bashen, wow wat origineel.

^^ ghehe

Punt 1 waarom ik dit niet zou luisteren is omdat ik sowieso niet van nederlanstalige hiphop hou of hoe noemen ze dat; nederhop toch?
Ik kan niks zeggen over deze cd in het geheel heb enkele nummers gehoord en wat ik ervan gehoord heb vind ik dus (hoe kan het ook anders) 10 keer niks. Leipe Mocro Flavour haha
Maar wat ik net wel weer in de tracklist zag staan is dat Cilvaringz meedoet op 1 van zijn nummers, had t niet verwacht

Hoi allemaal! Ik ben hier net nieuw op de site, dus ik ben nog niet helemaal wegwijs, maar het zal vast wel lukken! Even over het album van Ali B Vertelt Het Leven Van De Straat, ik vind het echt een goede CD! Hij doet veel met andere artiesten maar ook de nummers van hem in z'n eentje zijn hartstikke leuk! Ook leuk is dat hij afwisselt met serieuze en grappige liedjes, Ali Baba bijvoorbeeld, moet altijd weer lachen als ik het geluisterd heb.

Jullie zullen nog wel meer van me horen over anders want ik ben er dol op meningen te geven over CD's!

Poisonpen123
Wt een grappig album zeg

straat+even van nederland?

Mocros die chillenenz en zenz geldproblemen enz enz
jaajajaa k kom uit d eghetto jaahjaah
ali b is en wannabe amerikaans hype artiest

avatar van SweetMetal
Aih :l getverdemme ! Sorry hoor ! kan je niks beters verzinnen ! Ik doe in ieder geval niet mee met Leipe Macro Flavour ofsow ...

En hier doe ik me Petje ook niet voor Af !!!

avatar van SweetMetal
Marit schreef:

Wat voor CD's 50 cent enzoo ??

Bobiej
Justin Timberlake - Justified (2002)
Justin Timberlake - Futuresex/Lovesounds (2006)
Lucie Silvas - Breathe In (2005)
Maroon 5 - Live - Friday the 13th (2005)
Maroon 5 - Songs About Jane

Ik zie hier geen 50 cent "enzo" tussen .

Raekwon the chef
nee maar hoogstaand is het allerminst

maar ontopic; ik vind ali's accent sowieso al vreselijk, en al helemaal zijn tv-geilheid. erg zwakke rapper ook

De cd is redelijk.. Ik vind het niet super

Raekwon the chef schreef:
nee maar hoogstaand is het allerminst

kan nu ook niet zeggen dat jouw lijstje veel indruk op me maakt.

avatar van luc011190
Nicci schreef:

kan nu ook niet zeggen dat jouw lijstje veel indruk op me maakt.

Aan de ene kant had Raekwon daar geen opmerking over moeten maken, aan de andere kant raakt jou opmerking kant nog wal aangezien Raekwon's lijstje op hiphop-niveau wel degelijk hoogstaand is en ik denk dat jij niet de hiphopkennis hebt om daarover te oordelen.

Nicci
ik bedoel maar te zeggen dat het een beetje flauw is elkaars voorkeur af te katten . . . .

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Het feit is, en ik denk dat veel NL hiphoppers dat met mij eens zijn, dat Ali-B gewoon geen goede Nederlandse Hip-Hop maakt.
Aan mijn top10 kan je zien dat ik ook naar andere muziek luister, maar ik luister ook heel veel naar NL hiphop, dus ga daar niet over beginnen.
De Hip-Hop die Ali-B maakt is simpel, lauwe lyrics, jammere beats en gewoon van een ontzettend laag niveau. Kijk je naar de NL Hip-Hop dan kijk je naar de echte Hip-Hop en dan heb ik het over artiesten als Opgezwolle, Duvelduvel, Kubus en vul het voor jezelf maar aan. Ali-B mag eigenlijk niet eens in het rijtje Nederlandse Hip-Hop voorkomen omdat dit gewoon net als alle andere top 40 muziek, pop muziek is. Helaas is zijn neef Yes-R ook dit pad op gegaan, hij ging nog een tijdje de goede kant op op de straatremixes, maar helaas behoort dit ook al tot de verleden tijd.

We kunnen hier lang over blijven discussieren, maar dit is Hip-Hop voor top 40 meisjes en jongetjes, helaas!

Nicci
feit is dat Ali een commercieel pad is ingeslagen. het is daarom zinloos te praten over de meerwaarde van zijn muziek. die meerwaarde is slechts op zijn bankrekening te vinden. niets mis mee, overigens, maar niet echt zinvol om daar al te lang bij stil te staan.
we praten hier toch ook niet over de muzikale relevantie van K3?

0,5
Wegens irritatie. .5*
En die skits zijn ook om te huilen.

avatar van luc011190
Koffie schreef:
Wegens irritatie. .5*
En die skits zijn ook om te huilen.

Je bent een 0,... vergeten

Redelijk Album...
Wel beter dan ''Petje Af''

AH wat slecht,

avatar van levenvergeten
Dan heb ik nog liever de Bas van der Heijden, inderdaad.

JustaRascal
Hij rampeneert de naam Nederhop. 0,5*