Ali B - Vertelt het Leven van de Straat (2004)

Label: Spec

1. Leven van de Straat (3:31)
  2. Wie Is Ali B? (1:37)
  3. Praatjes voor Iedereen (4:25)

met Brainpower

4. Ze Vinden Je Dope (3:13)
  5. Leipe Mocro Flavour (3:32)

met Yes-R

6. Players (1:18)
  7. Ik Ben Je Zat (3:35)

met Brace

8. Ali Baba Komt... (3:31)

met Three-ality

9. Geweigerd.nl (3:36)
  10. Sjakie (1:50)
  11. Shotgun (2:45)
  12. Waar Gaat Dit Heen (3:57)

met Karima

13. Chaos (Mocro Collabo) (4:39)

met Cilvaringz, Casablanca Connect en Salah Edin

14. Allemaal Criminelen (1:25)
  15. Wees op Je Hoede (3:27)
  16. Helemaal Leip (3:16)
  17. Ik los Alles Op (3:17)
  18. Klaar Om Te Strijden (4:34)

met Yes-R en MC Sranang

19. Leipe Mocro Flavour [Remix] * (3:13)
  20. Wat Zou Je Doen * (4:07)

met Marco Borsato

avatar van N811
Ali is eigenlijk gewoon nog een kind.

avatar van Stapler
Kill_illuminati schreef:
Als Kleuters je doelgroep is................
vind het album niks, heb zoiezo niets met nederlandse rap. Ali's beste album

Damn.. pijnlijk.
Een 1 geven en dan is het je beste album

avatar van Kill_illuminati
1,0
Stapler schreef:

Damn.. pijnlijk.
Een 1 geven en dan is het je beste album

Precies maar deze man is meer ima-(e)go dan rap artist.

Kan moeilijk zeggen dat het z'n slechtse noemen als z'n volgende nog slechter/minder is.

Maxmus
luijsterburg schreef:
Ali B verteld ons even het leven van de straat.... yea right, en dan vanuit de studio gelijk door naar Nickelodeon voor een optreden.

HAHA je hebt helemaal gelijk deze man is totaal fake.

ook zon zinnetje in zijn nummer met sjaak genaamd baas..

'' middelvinger voor alle hip hop fanaten ''
'' nog een middelvinger als je niet stopt met haten ''

Ik snap niet dat deze man het zo ver het heeft kunnen schoppen echt een schande ..

Ach ja kinderen hebben ook muziek om naar te kunnen luisteren.

avatar van Devoo
Het erge vind ik dat mensen van 14 tot 18 dit ook nog goed vinden. Zo ken ik er wel een paar op mijn school.

Moi aussi Devoo

Relax
Vind Ali B wel nep kwa teksten.

Maar geef toe, af en toe zijn er beats op dit album die wel netjes zijn, zoals Praatjes voor Iedereen.

avatar van Outblasty
pfff, hoe kan het nou weer dat dit album 150 stemmen heeft????

Betekent dit dat er hier op MuMe 150 mensen zijn die dit album 3 of meer keer geluisterd hebben of zijn het gewoon mensen die een 1* stemmen omdat het Ali B is?

Imo is het beide fout , ga gewoon goede hiphop albums luisteren (Spuugdingen heeft maar 36 stemmen meer dan deze) en ga ook niet stemmen als je het niet in zijn geheel beluisterd hebt.

Ik stem dus niet, ga ook niet de moeite nemen dit album te beluisteren.

Eddie schreef:
Wat ik jammer vind van deze artiesten is dat iedereen het goed vind omdat iedereen het goed vind. Natuurlijk is hij voor nederlandse begrippen goed, het is in nederland dun gezaait met goede rappers, Def p, Extince, Brainpower en Rock-attak-ten zijn voor mij echt goede.

Word_Play schreef:
Eddie, verdiep je wat meer in NL Hiphop. Gasten als Jiggy Djé, Tenshun, VSOP en Raymzter zijn de toekomst.

Om eens even iets te quoten uit 2005. Grappig om te lezen dat Opgezwolle toen dus schijnbaar nog totaal niet bekend was terwijl zij toch al twee klassiekers hadden uitgebracht. Spuugdingen (2001) en vloeistof (2003), dit zijn zo ongeveer de beste hiphop platen die ik ken (en daar zijn velen het nu met mee over eens).

Nu stop ik weer met mijn tijd te verspillen aan oude commentaren lezen bij slechte albums .

Mezelf
Outblasty schreef:
pfff, hoe kan het nou weer dat dit album 150 stemmen heeft????

Ik stem dus niet, ga ook niet de moeite nemen dit album te beluisteren.

Dit is al een oude discussie die al tijden rondwaait bij dit soort albums...het is gewoon triest hoeveel mensen een 1 of 0,5 stemmen omdat het Ali B is en dan ook nog de ballen hebben om argumenten te bedenken voor dit. Ik durf alles erop te wedden dat de helft van deze mensen deze cd nog nooit hebben gehoord.

Dit valt gewoon niet objectief te noemen, zoals bij zovele albums hier.

avatar van Devoo
Maar als ze nu die albums luisteren, en het echt slecht vinden? Dan mogen ze toch laag stemmen? Daarvoor zijn die lage scores ook, om ze uit te delen aan slechte albums.

Devoo schreef:
Natuurlijk, alleen vind ik het tijdverspilling om 3x een uur te verspillen aan een album waar je al van weet dat je hem niks gaat vinden. Maar als je dat wil en je vind hem werkelijk kut mag je er best een 1* voor geven.

joeri592
ik was 8 toen het uitkwam vond het toen te gek, nu kan ik er weinig mee of beter helemaal niks, vind het erg slecht toch 2 sterren omdat ik het vroeger veel geluisterd heb!

Heemskerktollie
Vuile bitch je hebt me echt genakt... Zeer goede tekst, bijna poëzie. Mijn complimenten!

joeri592
zei ali b dat in een liedje?? welke dan?

Heemskerktollie
ik ben je zat toch? Je weet zelluf

joeri592
o dat nummer ik heb ik helemaal kapot geluisterd toen ie net uit was:P haahha echt crap, ik kende de tekst uit me hoofd, ben het nu weer kwijt, ik vond het altijd grappig dat hij in een liedje ik weet niet mer welke rapte 'ik meen het serieus het is geen poep dat ik praat'
nu denk ik echt dat ik dit vroeger luisterde

Frostyx
Toen deze net uit was vond ik Ali B echt stoer, ik was toen 10

Frostyx
Heemskerktollie schreef:
Leven van de straat? Almere-stad... The Bronx is er niks bij

avatar van Shelter
Mezelf schreef:

Dit valt gewoon niet objectief te noemen, zoals bij zovele albums hier.

Ja hoor en jij bent wel objectief omdat je wel laag stemt maar geen 0,5 of 1. Maar goed ik begrijp je punt wel, maar in dit geval zou ik zeggen spaar je energie met het verdedigen van dit album want een 1* is echt teveel...als je hiphop minded bent. Als deze kerel meldt dat hij gewoon zoete popmuziek maakt of zichzelf niet al te serieus neemt met zijn street credibility dan zou ik het ook niet afkraken...maar dit is gewoon heel heel slecht.

Mezelf schreef:

Dit valt gewoon niet objectief te noemen , zoals bij zovele albums hier.

Nee dat kan nooit hé met een waardering Een site als Mume is volledig subjectief. Breng jij wel eens objectieve stemmen uit dan?

avatar van royals
Ach ja, zijn kleuter lyrics zijn wel erg op de kinderen ingespeeld (Lijpe mocro flavour, Ali Baba komt). En de refreintjes zijn soms erg flauw. Maar de beats (beetje Raymtzer achtig) van ene Kayaman verdienen van mij wel een schouderklopje. Ik luister daarom ook vooral naar hip-hop voor de beats en die krijgen van mij een 4 (Chaos, Geweigerd.nl, Waar gaat dit heen?). Lyrics 0+. Als hij de kinderachtige nummers had weggelaten en met nummers als Chaos, Praatjes voor Iedereen, Leven van de straat, Geweigerd.nl, Ik ben je zat en de cd meer beter spul had gevuld dan was het een betere plaat geweest meer voor de serieuzere hip-hop-liefhebber.

avatar van Kill_illuminati
1,0
Ik denk niet dat dit in eerste instantie als plaat voor jongere kinderen was bedoeld. Eigenlijk zijn recentere werk nog niet want ik ken mensen van mijn leeftijd die dit doodleuk hard mee rappen, dansen en draaien puur omdat ze het echt leuk vinden.

avatar van tovast
harstikke top dit.

ja man

avatar van Gniuz
Dat ik dit vroeger dope vond man, ik was 14 toen deze uitkwam geloof ik. Ik luisterde vooral rock achtige shit toen en een klein beetje hiphop. Dit was 1 van de eerste nederlandse rappers waar ik echt kennis mee maakte. Ging ik met een vriend deze shit halen. Heb 'm een paar weken geluisterd en vond het nog leuk ook. Na een half jaartje ging dat gelukkig wel over, toen leerde ik via een andere vriend opgezwolle kennen en dat vond ik veel vetter. Toen ben ik me meer in hiphop gaan verdiepen en toen luisterde ik een tijdje terug deze cd weer toen ik 'm vond bij het opruimen van me kamer. Ik moet zeggen dat veel beats toch nog redelijk zijn. Ali's irritante flows en totale gebrek aan skills maken dit toch echt tot een kut cd. Ik geef het 2,5 maar dan alleen vanwege de beats anders was het hooguit 1,5 ster geweest en dan alleen omdat ik het vroeger tof vond

Devoo schreef:

van 14 tot 18 vind niemand dit goed... zeg eerder, van 8 tot 11 hoogstens 12

avatar van WeztSide
Chaos klinkt nog best goed, met Cilvaringz en Salah Edin...

Ik ben je zat brengt Kids Top 20 herinneringen naar boven :-P

avatar van BZN
BZN
Cilvaringz staat erop ja, is dat een dope track?