Ali B - Vertelt het Leven van de Straat (2004)

Label: Spec

1. Leven van de Straat (3:31)
  2. Wie Is Ali B? (1:37)
  3. Praatjes voor Iedereen (4:25)

met Brainpower

4. Ze Vinden Je Dope (3:13)
  5. Leipe Mocro Flavour (3:32)

met Yes-R

6. Players (1:18)
  7. Ik Ben Je Zat (3:35)

met Brace

8. Ali Baba Komt... (3:31)

met Three-ality

9. Geweigerd.nl (3:36)
  10. Sjakie (1:50)
  11. Shotgun (2:45)
  12. Waar Gaat Dit Heen (3:57)

met Karima

13. Chaos (Mocro Collabo) (4:39)

met Cilvaringz, Casablanca Connect en Salah Edin

14. Allemaal Criminelen (1:25)
  15. Wees op Je Hoede (3:27)
  16. Helemaal Leip (3:16)
  17. Ik los Alles Op (3:17)
  18. Klaar Om Te Strijden (4:34)

met Yes-R en MC Sranang

19. Leipe Mocro Flavour [Remix] * (3:13)
  20. Wat Zou Je Doen * (4:07)

met Marco Borsato

The Deftone
Dit is gewoon wat je noemt: Slecht. En dat is nog heel erg netjes gezegt.

avatar van Xel
Xel
Wellicht heel erg netjes gezegd, maar dan niet "netjes geschreven."

Social_Mask
Slecht album wel. Ali B vind ik totaal geen goede rapper. Zit even de laatste tijd veel Nederlandse hiphopalbums te beluisteren, en voor de gein dit album beluisterd. Beter dan Petje Af, maar dat was dan ook een kutalbum. Hier staan nog een paar redelijke nummers op.

poenjo
ali waar ben je mee bezig kom op double up

avatar van Bruce Almighty
Ali B haat ik echt ik vind het zo'n vreselijke Rapper en ik houd al zowieso niet van Rappen en dan moet ik nog eens net op de Radio tegenkomen in de Auto dan zeg ik maar 1 ding tegen mijn vader :

Zet Af!

avatar van psychonaatje
Dat klinkt niet echt alsof je het album beluisterd hebt...

Inderdaad, heb de stem verwijderd en een PM'tje gestuurd. Wellicht was Bruce nog niet op de hoogte van die regel.

avatar van hiphopisntdead
1,5
wat een mongool bijna heel nederland kent ali b en dan maakt ie een nummer ' wie is ali.b :s

avatar van thomzi50
Dat is een skit, en toen hij dat nummer maakte kende niet zoveel mensen hem als vandaag de dag het geval is.

avatar van Reijersen
1,0
'Geweigerd.nl' vind ik wel een lekker nummer. Evenals die track met Brainpower, maar dat komt dan wel iets meer door Brainpower.
De cd zelf is van een niet zo heel hoog niveau. Ali B. rapt te standaard op elk nummer en de producties stellen niet zo heel veel voor. Tekstueel is het ook niet al te verheffend. Maar soms is het an sich wel aardig.

2 sterren.

SSS
Geweigerd.nl is dus Ali B's beste nummer allertijden en zal hoogstwaarschijnlijk niet meer overtroffen worden door de knuffelmarokkaan. Ik dacht dat zijn eerste album een stuk beter was maar ik kan het ook wel is mis hebben.

Mezelf
Er staan een paar zeer sterke producties op deze cd, en ook de teksten vind ik wel redelijk. Het is niet de beste MC, maarja je moet het allemaal niet zo nauw nemen.

Gewoon een degelijk album met wat uitschieters in positieve en negative zin, de skits mochten weggelaten worden though.

Harald
Muziek en boodschap zijn net zo spannend als een weer bericht van afgelopen maand.

avatar van BoordAppel
Best spannend dus: komt ie nu wel of niet, die superstorm?

Relax
Haha inderdaad

Harald schreef:

Ach ja, voor jou vast niet, voor een ander wel.

Mij doen al die verhalen over de straat ook niks, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik niet daarvandaan kom. Maar dan kun je iets nog wel goed of slecht vinden, en in dit geval is mijn mening nogal neutraal.

Er staan best wat (maatschappelijke) boodschappen in, maar helaas vallen de wat meer "toegankelijke" tracks op in negative zin.

avatar van Ollie
[email protected]@, wat een crimineel, kijk hem staan dan he! Een artiest van niks, hij kan beter maar weer gaan hosselen, volgens zeggen was hij daar wel de koning in (":

avatar van Saffie
ik snap het niet.
Er zijn blijkbaar erg weinig mensen die Ali B goed vinden, maar toch is ie zo populair.
Of hij was populair, ik hoor tegenwoordig nog weinig over 'm.

Zelf hou ik niet echt rap (behalve eminem) maar als bijna iedereen dit slecht vind, hoe komt ie dan zo populair?

Mezelf
ik zal even een bericht van me kopieren die ik ook geplaatst heb bij het album van Yes-R, Zakenman.

Mezelf schreef:
Ik snap de kritiek op dit soort albums niet. Hij is "nep" en hij "heeft geen skills" enz enz. Dit is gewoon een hiphop album, hate it or love it. Er zitten wat zang refreintjes in, het is wat aan de commerciële kant, maar om dan te zeggen dat dit niks is? Nee, dat is gewoon haat. En op de track "Hiphop Is Dood" neemt hij alle mensen die bovenstaande beweren op de schop. Het is een ironische afsluiter op een degelijk album.

De enige kritiek die ik hier op kan hebben is dat het stikt van de taalfouten zoals "ik ben aan het strijden voor mijn eigen".

Gewoon lekkere muziek, af en toe wat eentonig qua onderwerpen maar de producties maken een hoop goed.

Natuurlijk gaat niet alles hier op, maar mensen staan veel te snel met hun mening klaar en halen allerlei dingen die helemaal niets met muziek te maken hebben erbij. Als je muziek beoordeelt, beorrdeel dan ook de muziek en niet de laatste keer dat iemand op tv was of iets dergelijks.

Het is gewoon onzin dat de albums van dit soort rappers (Lange Frans & Baas B, Ali B, Yes-R, je kent ze wel) gelijk de grond in worden geboord om hun mediabekendheid.

avatar van Stapler
Ik vind het in ieder geval een mooie voorkant hebben en geweigerd.nl vind ik een goed nummer.
Verder ken ik het niet zo, op nummers als Leipe Mocro Flavour en Ik Ben Je Zat na.

avatar van MJ_DA_MAN
Mezelf schreef:

Ik snap je bericht en heb het ook al voor een deel uitgelegd bij The Carter II, maar ik en alle andere users die hier al wat langer lid zijn, zijn echt wel op de hoogte van de door jou beschreven ''haters''. Het is goed dat je ons er nog even op aanmerkt dat het vervelend is dat dat soort luisteraars een negatieve sfeer op (o.a.) deze site brengen, maar het is echt al heel erg ''oud nieuws'' om het zo maar even te noemen. Je kan er niks aan doen, klaar. Zo is het internet.

Mezelf
Al wordt er maar 1 iemand slimmer van door dit te lezen, dan is dat voor mij al genoeg.

Verwijder de berichten die totaal niks te maken met dit album maar gericht zijn op Ali B zelf en je houdt niks over.

Maar ik hou er nu maar mee op, de boodschap is duidelijk.

avatar van Nakur
Slimmer worden in en ALI B topic

avatar van Saffie
Misschien een laten reactie, maar ik stelde alleen maar een vraag.
was verder niet als aanval bedoelt ofzo....

avatar van Nimm
1,0
not my cup of tea.......
ik vind die Ali B vaak overkomen als iemand die soort professor in de sociologische demografie is....
Met andere woorden iemand die vanuit iedereen denkt te kunnen spreken.

Onleesbaar bericht verwijderd.

avatar van Kill_illuminati
1,0
Als Kleuters je doelgroep is................
vind het album niks, heb zoiezo niets met nederlandse rap. Ali's beste album

1,0
Ali B, persoonlijk kan ik zijn persoonlijkheid niet uitstaan.
Leven van de Straat en Ik Ben Je Zat zijn nog best te doen, maar de overige nummers zijn rampzalig, triest werkje van Ali B als je het mij vraagt...
Nee, dit album mag je gerust aan je voorbij laten gaan.
Cijfer: 1,0*!

Heemskerktollie
Leven van de straat? Almere-stad... The Bronx is er niks bij

luijsterburg
Ali B verteld ons even het leven van de straat.... yea right, en dan vanuit de studio gelijk door naar Nickelodeon voor een optreden.