The Verve - Forth (2008)

7. Noise Epic (8:13)
  8. Valium Skies (4:34)
  9. Columbo (7:18)
  10. Ma Ma Soul * (6:01)
  11. Muhammad Ali * (6:45)
  12. Appalachian Springs (7:28)
  13. Let the Damage Begin [Live] * (4:09)
totale tijdsduur: 1:03:16 (1:20:11)
avatar van IntoMusic
Wickerman schreef:
...en heeft in de tussentijd al een zeer slecht soloproject uit de grond gestampt.

Als je "RPA & the United Nations of Sound" bedoeld vind ik dat allerminst zeer slecht en bovendien niet solo. Of weet jij inmiddels meer over een nieuw solo album?

avatar van Wickerman
Ik refereerde inderdaad aan RPA & the United Nations of Sound wat ik toch daadwerkelijk wel een Richard Ashcroft solo-project wil noemen in plaats van een nieuwe band. Bovendien vind ik het niet zeer goed: overproduced, te Amerikaans en te religieus-achtig. Geef mij maar zijn eerdere soloplaten.

Een nieuw album, zeer akoestisch, schijnt in de maak te zijn. Maar goed, Ashcroft kennende zal het wel even duren.

avatar van Don Cappuccino
Dit is een goed album van The Verve maar over de gehele linie te lang om van begin tot eind te boeien. Dit komt door het grotendeels vrij lome karakter van de muziek op nummers als Love Is Noise na. Het album opent echt geweldig met Sit And Wonder. Forth is gewoon een lekker luisteralbum, tijd om nog eens wat andere albums van The Verve te beluisteren. Het debuutalbum is de volgende want mijn moeder heeft alle albums van The Verve in de kast staan. Deze krijgt 3,5 ster.

Deze sluit meer aan bij hun debuut, niet te vergelijken met Urban Hymns.
The Drugs Do Work.

avatar van Premonition
deric raven schreef:
Deze sluit meer aan bij hun debuut, niet te vergelijken met Urban Hymns.
The Drugs Do Work.

Ik hoor dat echt niet, ik vind het meer (voorspelbaar) aansluiten bij Urban Hymns maar dan zonder de sterke composities

Urban Hymns vind ik meer kant en klare songs hebben, dit zijn meer geluidslandschappen met wat meer psychedelische invalshoeken, die ik op het debuut ook meer hoor.

avatar van SoNick
Ik vond dit een gave plaat, maar zet hem nog maar weinig op. De Artwork vind ik nog steeds super.

avatar van JohnnyVergerFan
Laatste weken weer wat meer tijd om regelmatig vinyl op de platenspeler te leggen. Zo ook deze weer eens z'n rondjes laten draaien. Dit album bevalt nog steeds goed. Ashcroft bezit natuurlijk het mooiste instrument met z'n stem, maar het merendeel van de composities zit echt wel lekker in elkaar. Soms draalt het iets te lang door, maar dat vond ik op voorganger Urban Hymns eigenlijk nog meer het geval.
Prima plaat - geen hoogvlieger maar meer dan onderhoudend op z'n tijd.