MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Metallica - Death Magnetic (2008)

mijn stem
3,57 (925)
925 stemmen

Verenigde Staten
Metal
Label: Warner Bros.

  1. That Was Just Your Life (7:08)
  2. The End of the Line (7:52)
  3. Broken, Beat & Scarred (6:25)
  4. The Day That Never Comes (7:56)
  5. All Nightmare Long (7:57)
  6. Cyanide (6:39)
  7. The Unforgiven III (7:46)
  8. The Judas Kiss (8:00)
  9. Suicide & Redemption (9:57)
  10. My Apocalypse (5:01)
  11. Hi Guy * (7:10)
  12. Neinteen * (7:34)
  13. Black Squirrel * (6:12)
  14. Casper * (8:14)
  15. Flamingo * (7:58)
  16. German Soup * (6:31)
  17. UN3 * (7:50)
  18. Gymbag * (7:55)
  19. K2LU * (9:30)
  20. Ten * (5:18)
toon 10 bonustracks
totale tijdsduur: 1:14:41 (2:28:53)
zoeken in:
avatar
1,5
Kronos schreef:
[Volgens mij is Metallica al te vaak een beetje overroepen geweest met al te hoge verwachtingen als gevolg en grote teleurstellingen als het uiteindelijk niet meer dan een metalbandje blijkt te zijn dat ooit toevallig op de juiste plaats en tijd was met hun muziek; een hardere en snellere variant van de klassieke heavy metal.


Mogen wij meer van hun verwachten? Ze hebben met 'Master of Puppets' toch wel één van de beste metal albums ooit gemaakt.

avatar van Kronos
4,0
Handsome Dick schreef:
Mogen wij meer van hun verwachten?

Wat is dat nu weer voor een vraag. Van mij mogen juillie (wie dat ook moge zijn) verwachten wat je wil.

avatar
1,5
Kronos schreef:
[Van mij mogen juillie (wie dat ook moge zijn) verwachten wat je wil.


Gelukkig maar!

Verwachtte jij na 'St. Anger' dan niet dat Metallica met een knaller zou komen? Van de bands die ik goed vind, verwacht ik altijd een beter album dan de vorige. Dat lijkt me ook wel logisch, aangezien muzikanten per cd beter worden en meer ervaring hebben. Hoeveel jaar zat er tussen de laatste 2 Metallica cd's? 5 jaar als ik me niet vergis en dan mag je toch ook wel wat verwachten van een band, helemaal omdat de concurrentie ook met goede cd's komt. Het is ze niet gelukt om met een knaller te komen en ik denk ook niet dat het ze ooit nog zal lukken, daarvoor hebben ze teveel goede nummers en/of albums geschreven.

avatar van Mr. Rock
3,5
Handsome Dick schreef:
(quote)


Gelukkig maar!

Verwachtte jij na 'St. Anger' dan niet dat Metallica met een knaller zou komen? Van de bands die ik goed vind, verwacht ik altijd een beter album dan de vorige. Dat lijkt me ook wel logisch, aangezien muzikanten per cd beter worden en meer ervaring hebben. Hoeveel jaar zat er tussen de laatste 2 Metallica cd's? 5 jaar als ik me niet vergis en dan mag je toch ook wel wat verwachten van een band, helemaal omdat de concurrentie ook met goede cd's komt. Het is ze niet gelukt om met een knaller te komen en ik denk ook niet dat het ze ooit nog zal lukken, daarvoor hebben ze teveel goede nummers en/of albums geschreven.


Op jou na vindt zo'n beetje iedereen dit album een enorme verbetering t.o.v. zijn voorganger.

avatar van Kronos
4,0
Handsome Dick schreef:
Verwachtte jij na 'St. Anger' dan niet dat Metallica met een knaller zou komen?


Nee. Zowiezo zou ik van een nieuw album van Metallica niets meer verwachten dan dat het een degelijke metalplaat is en dat is Death Magnetic zeker. Maar na St. Anger had ik helemaal geen verwachtingen meer.

avatar
1,5
Mr. Rock schreef:
[Op jou na vindt zo'n beetje iedereen dit album een enorme verbetering t.o.v. zijn voorganger.


Ik vind het gewoon geen verbetering, het spijt me. Wat is dan aan dit album verbeterd? De nummers zijn nog steeds te lang en verre van interessant, verder is de productie ook niet om naar huis te schrijven. Rick Rubin heeft in het verleden echt beter werk afgeleverd. Het beste wat Metallica de afgelopen jaren heeft afgeleverd, is het Iron Maiden nummer 'Remember Tomorrow' en dat zegt toch wel genoeg.

avatar van Mr. Rock
3,5
Je hoeft je verontschuldigingen daar niet voor aan te bieden hoor . Wat mij betreft mag jij dat vinden. En nee dit is geen absolute topper of geweldige knaller, niet dé metalverrassing van het jaar. Maar wél gewoon een degelijk Metallica-album en naar míjn mening een enorme verademing na St. Anger.

avatar
1,5
Kronos schreef:
[Maar na St. Anger had ik helemaal geen verwachtingen meer.


Ik ook niet en dat is helaas uitgekomen.

Een album waar ik ook enorm hoge verwachtingen van had, was het Chickenfoot album. En wat denk je... dat album was zelfs nog beter dan ik had verwacht! Net als dat 'Chinese Democracy' van Guns n' Roses beter was dan ik had verwacht of 'Saints of Los Angeles' van Mötley Crüe. Geeft aan dat ik niet altijd een zeikerd ben. Van sommige bands verwacht ik gewoon wat meer en helaas gebeurt het dat niet aan alle verwachtingen wordt voldaan. Nou, jammer dan, volgende keer beter... Voor sommige bands dan.

avatar van progressive
2,0
Ik heb Metallica nooit DE grote metal band gevonden.
Ze hebben een aantal steengoede nummers, dat zeker, maar ook veel nummers hebben 'het' net niet vind ik. En echt hele goede gitaristen zijn het ook weer niet. Kirk Hammett doet vaak hetzelfde trucje..

Death Magnetic, ik had er al geen hele hoge verwachtingen van, maar als grote namen (voor mij dan) met een nieuwe CD komen, raak ik altijd wel een beetje opgewonden.

Toen kwam dus Death Magnetic. Ik vond het in het begin een erg goede plaat, maar na een tijdje begon het heel erg te vervelen en nu heb ik hem echt nooit meer opstaan.
Ze hadden de nummers wat korter moeten maken en de productie slaat natuurlijk echt nergens op.

De 'klassiekers' van Metallica zijn goede platen, maar klassiekers vind ik het niet. Er staat op elke plaat wel een minder nummer of meerdere mindere nummers op.

Ze hebben nummers gemaakt die elke andere metalband oversteeg, maar ook veel zwakke nummers

En dat is MIJN mening :d

avatar
Joy
gelukkig hebben we de guitar hero versie nog

die is te pruimen qua geluid

en eric adams is natuurlijk gewoon een van de beste metalzangers die de planeet ooit gekend heeft

avatar
1,5
progressive schreef:
Ik heb Metallica nooit DE grote metal band gevonden.


Dat zijn ze ook nooit geweest, daar zijn hun cd's, op 'Master of Puppets' na, toch te zwak voor. Vanaf het 'Justice' album stelde de band toch niet zoveel meer voor. Elke cd had wel zijn goede nummers, maar van begin tot eind kon men niet meer boeien.

avatar van Mr. Rock
3,5
Iedereen weet toch dat Iron Maiden DE grote metalband is???


avatar
1,5
Joy schreef:
en eric adams is natuurlijk gewoon een van de beste metalzangers die de planeet ooit gekend heeft


Beste Joy, je hebt gelijk, maar vergeet Jon Oliva (Savatage) niet, die is nog net iets beter. Volwassener dan Eric Adams. Toch is het bijzonder dat de stem van Eric Adams alleen maar beter wordt.

avatar
1,5
Mr. Rock schreef:
Iedereen weet toch dat Iron Maiden DE grote metalband is???


Daar zijn de meningen over verdeeld. Ze zijn heel goed, maar niet de beste.

avatar
Joy
Handsome Dick schreef:
(quote)


Beste Joy, je hebt gelijk, maar vergeet Jon Oliva (Savatage) niet, die is nog net iets beter. Volwassener dan Eric Adams. Toch is het bijzonder dat de stem van Eric Adams alleen maar beter wordt.


idd maar op de lachwekkende reactie (hahaha) van kronos moest ff gereageerd worden

avatar van Kronos
4,0
Joy schreef:
idd maar op de lachwekkende reactie (hahaha) van kronos moest ff gereageerd worden


Jij hebt het over metalzangers. Dat maakt het al wat minder hahaha.

Maar wel lachwekkend natuurlijk dat je er zo op gebrand bent om 'ff' op 'kronos' te reageren dat je die nuancering er in moet smokkelen om mijn hahaha als lachwekkend te kunnen voorstellen.


avatar
Joy
thats me en jij natuurlijk om daar weer op in te gaan

enfin, ondanks dat het ene goeie plaat is draai ik um zelden, daarvoor heeft men teveel goeie platen gemaakt die je veel eerder opzet als je zin hebt in wat metallicagebeuk

avatar van Kronos
4,0
Te weinig vind ik. Daarom ben ik wel blij met deze. De drie eerste platen, nummer vijf en dan deze. Daar kan ik wat mee. Eerder vandaag ...And Justice nog eens opgezet, maar wat een vreselijke draak is me dat.

Misschien vind ik Death Magnetic wel te pruimen omdat ik het niet helemaal serieus neem. Metallica is een leuke persiflage op zichzelf geworden. Net geen Spinal Tap.

avatar van Nicholas123
4,0
Een leuke persiflage op zichzelf? Ze zijn het met de jaren wel enigszins geworden, maar leuk kan ik het zeker niet noemen. Ik kan me maar niet aan de indruk onttrekken dat ze niet volledig overtuigd zijn van de muziek die ze spelen sinds Load.

Het spelplezier lijkt gezien de live-optredens gelukkig wel weer enigszins terug te zijn gekeerd, maar die heilige overtuiging van het eigen gelijk en kunnen lijkt verdwenen te zijn. Bob Rock was een enorme sturende factor op muzikaal gebied en ze laten het toe, Rick Rubin zegt dat ze meer richting de oldschool manier van schrijven moeten gaan en ze doen het. Daar had je in de jaren '80 niet mee aan hoeven komen.

Zodra het Spinal Tap proporties aan begint te nemen, mag een artiest er wat mij betreft meteen mee stoppen. Het is begrijpelijk dat ze na al die jaren nog steeds door willen gaan, maar als het niet beter wordt dan Death Magnetic (wat op zich best aardig is) is het misschien wel mooi geweest.

avatar van Kronos
4,0
Nicholas123 schreef:
Zodra het Spinal Tap proporties aan begint te nemen, mag een artiest er wat mij betreft meteen mee stoppen.


Lijkt me toch vrij onoverkomelijk in zo'n eng genre als thrash metal en iets anders kunnen ze waarschijnlijk niet. Het zijn geen grote songwriters, geen geweldig goeie muzikanten, maar gewoon een stel jongens inmiddels op leeftijd die een stevig muziekje kunnen maken.

En meer hebben ze ook nooit gedaan. Het zijn van die zwijmelende bakvissen die er meer van gemaakt hebben dan het is en die zijn nu ontevreden omdat Metallica hun droompjes en verlangens niet oneindig lang kan blijven vervullen.


avatar van ricardo
4,0
Ik vind Metallica hierop klinken net als dit een album van voor Kill Em All is. Tenminste zo klinkt het in mijn oren, als dit hun eerste album was geweest, dan was hij denk ik een stuk meer gewaardeerd geweest dan dat hij nu word. Hoewel hij word nu met verschillende meningen ontvangen. Of je houdt van dit album, of je haat het album. Er lijkt bijna geen tussenweg te bestaan als ik de diverse meningen hier er op na lees. Een uitzondering daargelaten dan.

Ik vind het drumwerk gewoon ronduit matig tot slecht klinken, daar hoef je dit album dus niet voor te kopen. Ook hier klinken de drums behoorlijk blikkerig op vind ik. Het gitaarwerk is zoals al meerdere keren gesugereerd word wel geweldig, en dat maakt dat deze plaat over het algemeen toch wel gewaardeerd word. Kijk maar eens naar het gemiddelde hier, 3.65* vind ik best een goede score. Waarschijnlijk kunnen ze ook niets beters meer maken dan dit. Maar dat kan ook niet anders met als 5 eerste albums, toch wel 5 klassiekers op rij. Op den duur is het vat leeg, en probeer steeds maar wat nieuws te bedenken, wat echt weer vernieuwend is. Op den duur is alles al een keer gespeeld en zijn alle soorten van ritmes al bedacht. Het is dan ook wel logisch dat er akoorden en ritme sessies van andere platen in te horen zijn, maar dan net iets anders.

Op de lengte en de toch wel matige en blikkerige drums na, wel een geslaagd album geworden, stukken beter dan St Anger iig.

avatar
1,5
[quote]Kronos schreef:
[Lijkt me toch vrij onoverkomelijk in zo'n eng genre als thrash metal en iets anders kunnen ze waarschijnlijk niet. Het zijn geen grote songwriters, geen geweldig goeie muzikanten, maar gewoon een stel jongens inmiddels op leeftijd die een stevig muziekje kunnen maken.quote]

Op zich mee eens, maar ze hebben met nummers als 'The Unforgiven' en 'The God That Failed', 'One', het hele 'Masters...' album wel laten zien grote songwriters te kunnen zijn. En dat ze op hun leeftijd nog een stevig potje muziek kunnen maken, is mooi meegenomen. Een band als Judas Priest stelt toch niets meer voor en Maiden heeft 'het' toch ook niet meer. Tevens hebben de heren van Metallica ook nog wel lef, want ze hadden na het matige 'St. Anger' ook voor een tweede 'Black Album' kunnen kiezen.

Vraag.
Wat vindt jij eng aan het thrash metal genre?

avatar
1,5
ricardo schreef:
Ik vind Metallica hierop klinken net als dit een album van voor Kill Em All is. Tenminste zo klinkt het in mijn oren, als dit hun eerste album was geweest, dan was hij denk ik een stuk meer gewaardeerd geweest dan dat hij nu word. Hoewel hij word nu met verschillende meningen ontvangen. Of je houdt van dit album, of je haat het album. Er lijkt bijna geen tussenweg te bestaan als ik de diverse meningen hier er op na lees.


Beste Ricardo,
Jij vindt de productie niet best, neem ik aan, maar dan is dit album toch een afgang voor iemand als Rick Rubin? Ik vind het drumgeluid van 'St. Anger' wel iets hebben, al had het niet in elk nummer gemoeten.

'D.M.' wordt inderdaad verschillend ontvangen, maar toch vind ik de positieve reacties wel de overhand hebben. 'Love it or hate it', dat is zeker het geval. Ik haat het, net als 'St. Anger' en 'S&M', want het zijn Metallica onwaardige albums. 'Load' en 'Reload' had 1 cd moeten worden, dan was het nog wel wat, maar nu is het teveel van het goede en dat heb ik ook met dit 'D.'M.' album, helaas.

avatar van master-rens
3,5
Zeker, het klinkt niet verkeerd.
Maar het klinkt zeker niet zo goed als de metallica van de jaren 90.
Ik denk dat dat ook nooit meer gaat gebeuren. (als ze in de toekomst nog een nieuw album uitbrengen).

avatar van HiLL
Berichten verplaatst naar Genres > Rock > Metal en aanverwante muziek: een genrediscussie

En wat off-topic gebash verwijderd.

avatar
1,5
master-rens schreef:
Zeker, het klinkt niet verkeerd.
Maar het klinkt zeker niet zo goed als de metallica van de jaren 90.


Dan snap ik niet dat je deze cd 4 sterren durft te geven, de albums van de jaren '90 waren ook niet geweldig. Maar het zal wel aan mezelf liggen.

avatar van Edwynn
3,5
Ik denk dat de impact van Death Magnetic groter was geweest wanneer hij in 1988 of 1989 was uitgekomen.
Death Magnetic vergelijken met de albums uit de jaren 90 lijkt mij niet wijs omdat de muzikale richting aanzienlijk verschilt. Daarbij kun je de Black Album en (Re)Load ook niet over één kam scheren.
Ik zie Death Magnetic als een soort ode aan de hoogtijdagen. De jeugd van nu weet gek genoeg ook veel raad met Death Magnetic, getuige de verkopen en de concertbezoeken. In tegenstelling tot andere Bay Area thrash acts, die het in Nederland doorgaans met bedroevende bezoekersaantallen moeten stellen.
Geen hoogvlieger dus, wel een leuke toevoeging aan de Metallica collectie. En ook nog eens eentje die ik graag draai.

avatar van Von Helsing
3,5
Ik draai hem ook graag en zeker eens in de twee weken. Metallica is al lang geen Thrash meer maar dat is geen probleem.

Ik had Metallica al jaren geleden afgeschreven maar DM heeft daar wat mij betreft wel een ommeslag in gebracht en de productie vind ik ook helemaal niet slecht.

avatar van ricardo
4,0
Ik vind deze plaat in huis toch anders klinken dan in de auto. In de auto lijkt de productie wel een stuk beter te klinken. Hij klinkt bij mij in huis op mijn erg goede installatie wat mat en ietwat ver weg vind ik. De drums vind ik ook matig klinken, en die hebben soms toch wel wat de overhand vind ik. De drums vind ik ook wat blikkerig en rommelig klinken. Hoe het wel moet met de drums hoor je vooral op And Justice For All. En de lengte van de nummers zorgen ervoor dat mijn aandacht op den duur wat verslapt, waardoor ik zelfs wat geiriteerd raak van dit album. 40 minuten was een perfecte lengte geweest van dit album voor mij. Ik zit nog steeds te twijfelen tussen 3 en 3.5*. Nou het voordeel van de twijfel dan maar, want ik ben wel blij dat ze na zoveel jaren toch weer eens met een acceptabel album op de markt zijn gekomen.

avatar van Edwynn
3,5
Ik adviseer een middagje rommelen met je equalizer
of een nieuwe boembox voor in je huis.

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 22:05 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 22:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.