Bloc Party - Intimacy (2008)

Label: Wichita

6. Signs (4:39)
  7. One Month Off (3:38)
  8. Zephyrus (4:34)
  9. Talons * (4:43)
  10. Better Than Heaven (4:21)
  11. Ion Square (6:33)
  12. Letter to My Son * (4:26)
  13. Your Visits Are Getting Shorter * (4:21)
  14. Flux * (3:38)
avatar van Antie
Als je dan toch zoveel uiteenlopende genres beluisterd en vind je deze "slecht" wil het misschien gewoon zeggen dat het niet je stijl is.
En misschien beter geen stem zet.

Geeft niet veel meerwaarde vind ik aan de andere geinteresseerden
dat nieuwschierig zijn naar dit album
En als je het dan toch zo slecht vind, argumenteer dan tenminste.
Uitspraken zoals teenkrullend en niveau van een tekening van een klein kind vind
ik niet echt argumenteren

avatar van coldwarkids
Omdat ze de andere kant opgaan hoef niet gelijk te zeggen dat het niks is, en om een 1,0 is belachelijk voor een band die iedereen hoog heeft zitten.
Misschien moet khonnor gewoon nog 10 luisterbeurten geven en dan pas een stem zetten.
Dat zal vast hoger uit komen.

khonnor
kijk... die discussie is hier al ettelijke keren gevoerd, imho

ik heb geen stijl. ik luister naar ongeveer alles. muzikale omnivoor. jazz, black metal, noise, avant garde, pop, (post)punk, indie, rock, etc etc etc... in al deze genres heb je shit en heb je prachtige dingen. en dit album, beste vriend, is imho... pure shit... cowshit zelfs.

de experimentele dingen klinken niet echt experimenteel, eerder geforceerd, en de post punk nummertjes zijn zo slecht dat ze zelfs niet gepast hadden op hun eerste demootjes.

that, my friend, is MY opinion... en je weet wat ze zeggen over opinions. they're like assholes. everybody's got one.

maar, laat mijn mening je er niet van weerhouden om dit album een faire kans te geven. ik zou het mezelve niet kunnen vergeven als je t niet deed.

avatar van Koston
Zepherus is voorlopig het eerste nummer dat ik echt minder vind. Dat koor vind ik maar niks, klinkt gewoon fout

coldwarkids schreef:
een 1,0 is belachelijk voor een band die iedereen hoog heeft zitten.
Misschien moet khonnor gewoon nog 10 luisterbeurten geven en bla bla. Dat zal vast hoger uit komen.

kijk he, hier word ik dus nerveus van he...

en ga ik dus ook verder geen woorden aan vuilmaken

avatar van Comrade
Zo slecht is hij ook weer niet. Die nieuwe sound is wennen. Hij is inderdaad een stuk minder dan A Weekend In The City, en heel wat minder dan Silent Alarm.

avatar van jovad
al die verschillende geluidjes, ik vind dit wel leuk...
Ondertussen zit mijn eerste luisterbeurt erop en normaal doe ik dit niet maar omdat ik deze plaat echt zo slecht nog niet vind en het gemiddelde wel heel laag staat, smijt ik er een 4 tegenaan.

hoogtepunten: biko, signs & ion square

Comrade schreef:

juist:

silent alarm = 4
awitc = 2.5
intimacy = 1

4-2.5=1.5
2.5-1=1.5

hopelijk moeten jullie voor het volgende album van bp geen negatieve scores gaan introdjoesen, want 1-1.5=-0.5

avatar van coldwarkids
Ik snap niet waarom iedereen AWITC een zo'n mindere cd vind.
Hij is anders dan Silent Alarm maar dan nog, de nummers zijn allemaal goed. Dus het zou ook gewoon 2 sterke albums zijn maar dan de ene wat anders dan de andere, maar ja de songs zijn gewoon goed, dus daar zal het niet aan liggen.
Intimacy is gewoon weer anders dan AWITC, So What!!! als de nummers maar kloppen, en goed zijn.

khonnor
daar zit het hem juist. we hadden het hier over songs. noem jij mercury een song? eerder een kinderrijmpje op ondermaatse electronica. nietszeggend. flut.

avatar van coldwarkids
Mercury vind ik inderdaad ook niet echt heel erg leuk, maar ik begin hem per tijd te waarderen.
Maar het gaat hier over heel het album, en om voor 1 nummer een lage stem te geven (ik zeg niet dat je dat gedaan hebt) maar dat vind ik ook weer niet kunnen, de plaat is voor een gedeelte rockerig en voor een gedeelte of misschien meerdere gedeelte electronisch.
Kijk ik heb liever ook een nieuwe Silent Alarm of een nieuwe AWITC maar ja, ik wil niet zeggen dat dit album tegen valt, maar ik moet er zeker gewoon aan wennen.

avatar van Antie
Ik zou gewoon zeggen onzinne discussie stoppen en als dit Khonor niet zijn stijl is, euh laten we anders verwoorden niet zijn "ding" of laten we gewoon zeggen "slecht" vind is dat zijn keuze.

En laten we nu maar nuttige informatie over dit album te voorschijn komen inplaats van 1 bladzijde nuttelose onformatie

avatar van coldwarkids
Uh Antie, jij begrijp dit allemaal zeker niet.
Dit zijn meningen van iemand, die horen op deze site thuis.
Ik denk dat je je daar meer moet in verdiepen.
Ik heb over bepaalde dingen meningen over, en meningen van andere vind ik prima.
En ik weet wat khonnor allemaal bedoeld, maar ik kijk daar anders tegen op.
Maar ik begrijp hem wel.

avatar van Antie
Uh Coldwaterkids ik begrijp het wel allemaal.
Maar argumenten als teenkrullend en tekeningen van kleine kinderen noem ik niet echt verdiepen in iets
Op die manier kan ik ook wel 10 bladzijden verden gaan

avatar van coldwarkids
nee maar ik kan op die opmerking wel een mening plaatsen.
Ik wil verderest mijn eigen gewoon op het album richten.

avatar van TerryA
vanaf het begin een overhyped band gevonden dat een redelijk debut uitbracht dat nu al lang verveeld, een middelmatig tot slecht 2de album en nu deze ... almost zero imagination - cheap copyists - laten we maar pers genereren om andere bands af te kraken, bla, bla, bla ... ja jongens, what goes around comes around. ik wacht met stemmen maar verwacht niet meer dan een 2 of hooguit 2.5 uit 5 voor deze album

avatar van jovad
TerryA schreef:

Zelden hier zo'n mysterieus, onleesbaar stukje gelezen. Wat bedoel je eigenlijk???

avatar van LennartDG
Silent Alarm is fantastisch, Weekend in the City is écht teleurstellend. Heeft enkele goede nummers, maar minder goed dan op SA, en niet zoveel goede nummers ook.. Na Mercury en Trojan Horse gehoord te hebben verwacht ik van deze plaat niet veel. Mercury vind'k slecht, Trojan Horse is degelijk, maar zeker geen classic.

avatar van Joey B
Ik heb de Silent Alarm-accolades dus nooit gesnapt. Ja, een goeie plaat, maar het is niet het achtste wereldwonder hé?

Bon, deze plaat. Ik ben er net een eerste keer door, en ik moet zeggen dat het mij serieus goed bevallen is, al zijn de verwachtingen niet volledig ingelost (ja, ik vond "Mercury" best wel te pruimen). Vooral "Halo" en "Ares" zijn mij bijgebleven. En zelfs dat typische "o kijk wat ben ik toch emotioneel"-gemelk van Kele stoorde deze keer niet echt. Momenteel hou ik het op een 3,5.

Ik heb heel wat twijfels omtrent Intimacy. Opener Ares is heel vreemd, maar misschien groei ik daar nog in. Mercury is gewoon de matigheid zelve. Dan komt met Halo gelukkig een lekkere rock track die ik wel erg kan waarderen. Biko vind ik niks. Klinkt veel te geforceerd na drie ruigere tracks. Trojan Horse vind ik wel een kickass nummer. Lekker opzwepend met een goede gitaarsolo aan het einde. Signs vind ik ook wel leuk klinken. Die belletjes zijn een schot in de roos. One Month Off is een wat meer standaard nummer. Maar ik vind dit ook weer veel te geforceerd klinken. Zephyrus vind ik gewoon slecht. Die beat vooral, tenenkrommend slecht zelfs. Als je toch zo'n goede drummer in je midden hebt, ga je die toch niet vervangen voor een computer. Dit soort beats hoort thuis bij een Soulja Boy o.i.d. Better Than Heaven klinkt op het eerste gehoor wel chill, goede climax ook. De afsluiter is ook mooi. Die wordt ook erg goed opgebouwd.

Al met al vind ik Intimacy na de eerste 2 luisterbeurten nog een groot vraagteken. Een cijfer lijkt me dan ook nog helemaal niet toepasselijk op dit moment. Ik begrijp dan ook totaal niet hoe je nu al kan beseffen dat dit een 1* is of een 4.5* maar goed dat zal wel aan mij liggen.

avatar van Comrade
Dn!S schreef:

Inderdaad. Vergelijk Like Eating Glass eens met eender welk nummer van dit album.

avatar van Silver
Best gaaf dit

Valt me enorm mee. Na al die negatieve kritieken en reacties was ik er bang voor, maar vind hem toch echt goed te doen na zo'n 4 keer gehoord te hebben. Stiekem vind ik het gewoon klasse dat er nog zo'n band als Bloc Party bestaat, die een daverend debuut lieten volgen door een heel knappe, maar ook ingewikkelde en andere 2e plaat (die negatieve kritieken slaan ook nergens op) en nu weer met hun 3e een andere weg proberen te vinden, of eigenlijk hun weg proberen te verbreden. Dit is toch duidelijk Bloc Party.

Hulde aan 1 van de beste en gedurfde bands van dit moment. Niet hun beste plaat, maar zeker wel een goede.

Volgens mij moet je naar dit plaatje weer heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel (en nu schrijf ik geen "e" te weinig) lang luisteren om de schoonheid ervan in te zien. Gelijk ook A Weekend in the City...
Alleen dan nog langer. Ik vind het nu nog geen topper, maar ik denk dat dat wel komt. Op het moment hangt ie bij mij op de 3.

Dat gevoel heb ik ergens ook wel ja. Vandaar dat ik het voorlopig nog op een vraagteken hou

avatar van KidChino8
Geweldige plaat, waar je ontzettend veel op kan blijven ontdekken.
Uitschieters : Halo, Trojan Horse, One Month Off.
Enkel wat te veel van het zelfde, maar ondanks dat tch een dikke 4*

avatar van sydbarrett
Ik geef nog geen stem, maar dit album valt me wel zwaar tegen van bloc party. Alles klinkt als een slechte herhaling met wat makkelijke elektronische experimentjes. Ik vind dit album inspiratieloos klinken. En dat terwijl ik Silent Alarm én A weekend in the city echt heel goed vond. Maar dit album bouwt voort op wat mislukte elektronische geluidjes en het succes van het nummer hellicopter (terwijl ik dat nou net één van de minste bloc party liedjes vond van de laatste 2 albums).
Stem komt nog, ik luister m nog een paar keer.

avatar van Yamato
Heb hem nu twee keer beluisterd en ik vind het een erg goede plaat, het viel me trouwens op dat het begin van 'Ion Square' wel verdacht veel lijkt op het begin van 'Close To Me' van 'The Cure'.

avatar van KidChino8
Hij is een stuk beter dan AWITC, naar mijn weten

avatar van Ploppesteksel
Leuk als het lijkt op 'Close to Me', vind ik namelijk een heel leuk lied.
Ik weet niet waarom ik hem nog niet heb opgezet
Zit nu gewoonweg http://www.musicmeter.nl/album/2152 te luisteren & toch ben ik erg benieuwd & toch verwacht ik er niet te veel van.. Ik heb het niet zo op dat electronisch gedoe. Oké, ze verbreden hun eigen pad, maar ik vond dat met AWITC al veel breder dan de meeste hedendaagse bandjes.. Bloc Party, vind ik, ligt toch een paar niveaus hoger!
Silent Alarm stond dan ook niet voor niets op 1 in mijn top 10 voor zolang ik hem had ingevoerd.