Bloc Party - Intimacy (2008)

Label: Wichita

6. Signs (4:39)
  7. One Month Off (3:38)
  8. Zephyrus (4:34)
  9. Talons * (4:43)
  10. Better Than Heaven (4:21)
  11. Ion Square (6:33)
  12. Letter to My Son * (4:26)
  13. Your Visits Are Getting Shorter * (4:21)
  14. Flux * (3:38)
avatar van b35
b35
Tja, dit album nam me door een rit van emoties, en dan vooral euforie en teleurstelling. Hoewel ik soms met Kele mee leed (als in pijnleiden, is dat met ei of ij?) begint het me te hinderen. De verstikkende 2e zang van Gordy op Biko komt goed over, erg mooi. Maar dan zijn er ook zwakke, erg zwakke nummers zoals One Month Off en Trojan Horse.
Bloc Party heeft groeipijn na AWITC en weet niet of ze moeten rocken of dansen.
Waarom dan toch een 2,5, er staan ook goede nummers op die op een ander album hadden moeten staan in een andere tijd. tja.

avatar van Xel
Xel
lange ij

avatar van b35
b35
dank

avatar van JVT
JVT
meer dan degelijk album, hoewel het echte toppers afwisselt met grote prul. Echte toppers vind ik oa Halo, Trojan Horse, Ion Square, Signs, One Month off en Talons.

Het slechtste nummer moet wel Zephyrus zijn, wat een draak.

Mata
Bij vlagen goed, maar haalt nooit het niveau van de voorgaande albums. Erg jammer.

avatar van Screenager
Degelijk, maar ook niet meer dan dat. Op de een of andere manier dot 'Biko' me wel altijd wat.

avatar van hallo!
Dat vind ik ook een prachtig nummer met een emotionele tekst.

himbas
Goed album maar mist toch nog heel wat om mij te overtuigen.

avatar van JVT
JVT
wat is Halo toch een beest van een nummer!! écht geweldig!

Wat te denken van 'Ion Square'. Wat mij betreft het absolute hoogtepunt van dit fijne album!

avatar van TEQUILA SUNRISE
Zojuist een eerste luisterbeurt achter de rug met als resultaat gemengde gevoelens.
De eerste 2 platen van Bloc Party staan in mijn platenkast maar ik heb mijn ernstige twijfels of dit 3e album daar bij gaat komen.
Het album opent beroerd met Ares & Mercury, daarna komen er wel enkele opvallend goede nummers voorbij zoals het fantastische Signs, maar ook Biko & Ion Square kunnen me bekoren.
Kan voor mij alle kanten op met dit album, hier ga ik nog wel een paar keer voor zitten om er een waardering op te plakken.

avatar van Screenager
Zephyrus
Misschien verdient deze toch 4 sterren... Het was weer een tijdje geleden dat 'k em gehoord had, en dan moet ik toch zeggen dat dit een meer dan degelijk album is.

avatar van IllumSphere
Dit is overduidelijk de minste Bloc Party plaat die ooit is uitgebracht. Er staan niet echt nummers op die met kop en schouder uitsteken en dat vind ik jammer, want op het debuut staan er wel genoeg nummers die dit doen. Nu zijn er weldegelijk nummers die ik goed vind en dat zijn de wat rustige nummers. Er staan trouwens genoeg slechte nummers op dan goede en dat vind ik wel jammer. Hier kun je duidelijk zien de verandering uitpakte in iets negatiefs en misschien is de grote pauze die ze inlaste weldegelijk een goed iets. Zo hebben ze genoeg tijd om een album te maken die het niveau ‘Silent Alarm’ terug haalt of zelfs overtreft, iets wat ik trouwens betwijfel. Willen ze het niveau van een Silent Alarm terug halen, dan moeten ze alleszins minder electronica gebruiken en meer nummers maken van het niveau ‘Like Eating Glass’ en ‘Helicopter’.

avatar van Dikkop
Van mij mogen ze gerust verder doen waar ze mee bezig waren.
De mindere nummers zijn in mijn ogen niet slechter geworden door de electronica. Het zijn de nummers zelf die gewoon vergeetachtig zijn op bepaalde momenten (One Month Off en Biko).

Signs en Ion Square vind ik tot hun beste werk behoren.
Bonus track Letter to My Son zou 1 van de betere nummers op deze plaat zijn geweest.
Beetje vreemd dat ze het hebben weggelaten.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Zeer zware teleurstelling dit album, richtingloos in mijn ogen, de plaat maakt op mij een zeer onsamenhangende indruk.
Pas bij Biko veer ik even op, bij Signs is dat ook even het geval waarna het ten hemel schreiende One Month Off & Zephyrus volgt: hoe diep kan een band zakken!!
Ion Square vind ik wel goed en de bonusnummers Letter To My son & Your Visits Are Getting Shorter bevallen me dan ook nog enigszins.
Gauw A Weekend In The City uit de kast trekken om een nare smaak weg te werken.

avatar van SoNick
Ik heb de deluxe editie op de kop getikt, dus met bonustracks. Wel een gave uitklaphoes met mooie foto's. Om een oordeel over de muziek te kunnen geven, moet ik hem nog wat beter beluisteren. Ion Square vind ik echter nu al een topper.

Ion Square, wat mij betreft het beste nummer wat Bloc Party ooit heeft gemaakt!

Het drieluik Talons, Better Than Heaven en Ion Square zijn denk ik het hoogtepunt van het album. Pas richting het eind vindt Bloc Party de juiste verhoudingen tussen experimenteerdrift en de eigen sound. Ion Square vind ik ook een van de betere nummers op deze plaat. Maar zeker niet het beste van Bloc Party. Op deze plaat vind ik Talons nog beter en op de voorganger staat het wonderschone drieluik Kreuzberg, I Still Remember en Sunday, die allen hoog scoren op mijn all time favorite lijst.

avatar van hailtotherainbow
wat hebben jullie toch alemaal tegen zephyrus. heerlijk nummer. en die parlando stem naar het einde van zephyrus toe, wow

avatar van Johnny Marr
Raar album. Als je het vergelijkt met Silent Alarm natuurlijk een teleurstelling. Desondanks staan hier ook een paar juweeltjes op, zoals Biko en Signs, maar vooral het geniale Ion Square. De rest is wat minder opvallend of gewoon ronduit slecht. Ares en Mercury vind ik niet om aan te horen, terwijl zij als openers toch een goeie eerste indruk zouden moeten geven. Zephyrus vind ik gewoon een raar nummer, echt totaal niet Bloc Party. 3*

avatar van coldwarkids
hailtotherainbow schreef:

Dat snap ik ook niet. Ik vind het ook gewoon een geweldig goed nummer. Ik denk dat heel veel mensen dit nummer afkeuren vanwege de electronische beat.

avatar van LucM
Tenslotte een erg wisselvallig en onevenwichtig album dat minder houdbaar blijkt te zijn dan de twee voorgangers met zowel sterke songs als erge miskleunen. Four keert min of meer terug naar de sound van hun beginperiode maar kan mij ook niet echt bekoren.

avatar van Môrthul
Ik ben na het horen van Signs in de serie Chuck dit album maar eens gaan beluisteren, en dat valt zeker niet tegen. Voor mij haalt jammer genoeg geen nummer het niveau van Signs, maar nummers als Biko, Halo, Mercury en Talons zijn toch wel erg goed.

avatar van DjFrankie
nu voor iets meer dan 4 euro incl verzendkosten WOW HD Nederland - wowhd.nl

avatar van Mjuman
Vandaag dit album nog maar eens gedraaid - en bijgevolg verlaagd: wat een monotone drammeuk.

Geen idee hoeveel ik voor deze (uitgebreide versie) heb betaald, maar voor euro zou ie echt wel weg mogen. De eerste twee (maximaliter) van deze band volstaan.

1,5
Dit was wellicht de grootste teleurstelling uit mijn verleden als muziekliefhebber. Ik was een Bloc Party liefhebber van het eerste uur en dit deed pijn aan hart en oren. Zeggen dat het album slecht is, is een understatement. Een opgestoken middelvinger naar fans en critici. Het behoorlijke gemiddelde op deze site verbaast me, elders werd het album met de grond gelijk gemaakt.

avatar van sierrra
Het gemiddelde hier op MM ligt in lijn met veel andere recensies, dus al die beweringen dat dit zo slecht is en zo slecht werd beoordeeld zijn onzin.

1,5
Ik meen me nog te herinneren dat ik lang niet de enige teleurgestelde was bij release van dit album. Op RYM scoort hij ook zeer laag, zelfs nog lager dan de laatste worp. Later werd ook duidelijk dat de klad er reeds in zat ten tijde van deze release, Kele te dominant, ruzies binnen de band, solo projecten, splitten en herenigen om opnieuw te splitten of toch niet? Neen, het lijkt me dat Bloc Party na A Weekend In The City/Flux een pijnlijke dood is gestorven.

avatar van dumb_helicopter
Als ik me het goed kan herinneren bij Humo nochtans het maximale aantal van 4 sterren gekregen dus zo'n slechte recensies dan toch ook weeral niet.

1,5
Wat alweer meer zegt over de relevantie van Humo tegenover bepaalde bevriende bandjes dan over de kwaliteit van het album.