Bloc Party - Intimacy (2008)

Label: Wichita

6. Signs (4:39)
  7. One Month Off (3:38)
  8. Zephyrus (4:34)
  9. Talons * (4:43)
  10. Better Than Heaven (4:21)
  11. Ion Square (6:33)
  12. Letter to My Son * (4:26)
  13. Your Visits Are Getting Shorter * (4:21)
  14. Flux * (3:38)
hij is overmorgen al te downloaden

avatar van coldwarkids
ja inderdaad ik kan niet wachten.
wat ik wel gehoord heb, is dat het nieuwe album uit twee helften bestaat (qua muziek)
er zou een helft zijn met experimentele muziek (zoals Mercury)
en de andere helft zou de echte Bloc Party nummers moeten zijn (Banquet, Helicopter, So Here We Are) dat soort nummers.
Ik ben zeer benieuwd, Mercury leer ik nu ook wel te waarderen.

avatar van Zwammer
Ben er erg benieuwd naar. Mercury klinkt erg goed en met Paul Epworth als producer kan het bijna niet mis gaan.

Ben erg benieuwd. Een verrassing dat 'ie overmorgen er al is! Mercury klinkt goed, Trojan Horse klinkt geweldig krankzinnig. Alhoewel ik Silent Alarm echt geweldig vindt, ben ik blij met deze switch. Elektronische Bloc Party klinkt hierdoor net zo fris als op het debuut.

Denk wel dat er nog een andere cover komt.

Ik ben in twijfel. Mercury vond ik maar niks, Trojan horse al beter, maar ik hoop toch echt niet dat dit nou de nieuwe sound wordt. Maar goed Bloc Party is still my favorite, dus kopen zal ik die cd toch wel.

avatar van Amicus
Ze zullen wel weer anderhalve maand na de cd release van dit album hem opnieuw uitbrengen met een extra single die niet op het eerder uitgebrachte album staat

Gelukkig kijk ik hier dan ook niet speciaal naar uit.

Intersant.

1,0
'Silent Alarm' heb ik grijsgedraaid, 'A Weekend In The City' vond ik al stukken minder en na het horen van 'Mercery' ben ik - vrees ik - definitief afgehaakt. Ik ga het één luisterbeurt proberen, maar het nieuwe geluid van Bloc Party spreekt me niet aan.

Ik begrijp, dat je wilt vernieuwen als band, maar dit slaat alles!

Ik vondt silent en weekend beide geweldige indierock platen.

Alle twijfelaars omtrent 'de nieuwe bloc party' verwijs ik graag naar de myspace van de band alwaar het nummer Trojan Horse beluisterd kan worden. Dat vind ik echt een zeer goed nummer. Gewoon de ruige, klassieke BP in een elektronisch jasje. Als de rest van het album van deze kwaliteit is wordt dit weer ouderwets genieten.
Mercury leer ik misschien ook nog wel te waarderen. Gisteren zette ik hem op en had ik voor het eerst het gevoel dat hij toch wel redelijk was.

avatar van coldwarkids
Aangezien het wat te electronisch klinkt, had Flux er ook op kunnen staan. Ook best wel lekker nummer.

avatar van Silver
na het optreden op pukkelpop heeft mercury mij kunnen overtuigen.
wat een gaaf nummer. en ben dan ook heel erg benieuwd hier naar.

avatar van Ploppesteksel
Amicus schreef:

Gelukkig kijk ik hier dan ook niet speciaal naar uit.

Min of meer wel. Dit downloadbare album is nog niet het complete album eigenlijk, want wanneer je hem in oktober kan kopen in de winkels zullen er nog enkele tracks meer op te vinden zijn, 't schijnt..

UnknownPleasure
Hmm , ben hier best wel benieuwd naar .. Ik vond SA een heel goed album , de opvolger daarentegen niet.. Mercury heb ik nu een aantal keren beluisteren , en die wordt steeds beter.

Dit vind ik interessant. Na me een tijdje niet met Bloc Party bezig gehouden te hebben zie ik dat ze een nieuw album uitbrengen. Mooizo. Ik ben benieuwd na het geniale A Weekend In the City. Hopen dat ze de stijgende lijn voortzetten.
Ik heb expres Mercury en Trojan Horse nog niet beluisterd...

Louis2703 schreef:

Ik heb expres Mercury en Trojan Horse nog niet beluisterd...

Je bent sterker dan ik, als ik iets nieuws zie van Bloc Party vlieg ik er als een bezetene op af

avatar van Amicus
Ploppesteksel schreef:

Ik heb het over de release op cd

Bij hun vorige albums hebben ze elke keer nadat hij een paar maanden uit was een nieuwe versie uitgebracht met een extra nummer (denk aan Flux en een beetje met Two More Years).

Met dit soort acties geef je je fans die het album meteen bij de officiele release kopen dus keihard de middelvinger, blijf maar kopen stelletje krengen

Eigelijk moet je gewoon tot Kerst wachten met kopen, dan heb je de nieuwe single er gratis en voor niks bij

avatar van Comrade
Wat is dit wennen zeg...

1,0
Ik heb het album net binnengehaald. Zoals beloofd: ik ga dit één luisterbeurt proberen. Maar ik vrees het ergste...

Bart schreef:

Je kan een (willekeurige) cd toch niet beoordelen op 1 luisterbeurt?

1,0
In dit geval wel. Als de rest van het album aansluit bij het snertnummer 'Mercury', dan kan de plaat bij mij meteen de prullenbak in. Je kunt toch in één luisterbeurt beoordelen of het jouw soort muziek is?

Als je de plaat wel aardig vindt, dan ga je 'm steeds meer en meer beluisteren en dan ontdek je de mooie kantjes. Maar als de plaat je niet aanspreekt, omdat het bijvoorbeeld in het geval van 'Mercury' elektronische getingeltangel is, dan hoef ik er niet meer dan één luisterbeurt aan te besteden.

avatar van coldwarkids
Ik vind One Month Off en Signs die ik op Myspace luister best wel goed klinken.
Ik denk dat dit de derde GOEDE album op rij is.

avatar van KidChino8
ze gaan wel zeer duidelijk de experimentele tour op, maar het klinkt zeker niet slecht..

khonnor
hier zou ik eigenlijk geen woorden aan mogen vuilmaken.

zo tenenkrullend slecht!

avatar van Antie
Ik denk eerlijk gezegd dat hier overbodige stemmen aan het rondgaan zijn dat de mensen dat dit album redelijke luisterbeurten
willen geven gaat misleiden.

Pretty sure about that.

khonnor
ik heb hem 1,5 keer beluisterd.

niet voldoende?

dit is gewoon zo tenenkrullend slecht... 1 sterretje voor de poging

bloc party moet gewoon eens hun kop uit hun eigen gat halen en beseffen dat ze niet meer of minder zijn dan een vrij goed postpunk groepke... en dat hun experimenten nauwelijks het niveau halen van de gemiddelde tekeing van een klein kind uit de kleuterklas.

avatar van Koston
Cd's moeten nu eenmaal groeien, dat het net het principe van een cd.
Normaal kan je pas een mening geven na een 10tal luisterbeurten, maar jij kan dat precies al na 1,5

avatar van jovad
heb hem ook via de officiele weg gekocht en gedownload en ben nu bezig met mijn eerste luisterbeurt.
Opener Ares is wat the architect is voor dEUS. Een compleet nieuw, maf,overgeproduceerd geluid waarin je met moeite Kele zijn stem in herkent. Ook Mercury gaat dezelfde elektronische toer op.
Ik begon te vrezen dat het oude geluid weg is... maar hé kijk: daar een gitaar in Halo olé... niet hun beste nummer maar is wel welkom na 2 compleet atypische bloc-partynummers.
Biko is het eerste echte hoogtepunt van de plaat: een mooi liedje die wel potentieel heeft om nog te groeien...
En kijk: nu ben ik bezig met Trojan Horse, ook met he typisch bloc partygeluid.
Die verandering blijkt dus wel nog mee te vallen.
Conclusie bij eerste beluistering: minder sterk dan awitc maar ik vind hem wel minder zwaar en daarom dus een stuk toegankelijker.

hahahaha
man toch

ik heb zoveel cd's te beluisteren in zoveel uiteenlopende genres en besef meestal wel of ik iets goed vind na 1 luisterbeurt. en zeker of iets uiterst slecht is.

en ja, dit is slecht... nog slechter dan ik vermoedde na mercury.